Convenio colectivo - Urbaser SA (Serveis de neteja pública viària i recollida de residus sòlids urbans del municipi de Ripollet), Barcelona
Inicio de Vigencia | 1 de Enero de 2004 |
Fin de Vigencia | 31 de Diciembre de 2007 |
Publicado en | Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4743 de 19/10/2006 |
RESOLUCIÓ
TRI/3284/2006, d'1 d'agost, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Urbaser, SA (neteja i recollida de residus de Ripollet), per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0810941).
Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Urbaser, SA (neteja i recollida de residus de Ripollet), subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 4 de novembre de 2004, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya; el Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat, i el Decret 190/2005, de 13 de setembre, de reestructuració parcial del Departament de Treball i Indústria,
Resolc:
.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Urbaser, SA (neteja i recollida de residus de Ripollet), per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0810941) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.
.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.
Barcelona, 1 d'agost de 2006
Beatriu Labori i Samsó
Secretària tècnica dels Serveis Territorials a Barcelona
Traducció del text original aportada per les parts
CONVENI
col·lectiu de treball de l'empresa Urbaser, SA (neteja i recollida de residus de Ripollet), per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0810941).
Capítol 1
Disposicions generals
Àmbit funcional
El present Conveni de treball s'aplicarà a tot el personal que prestant els seus serveis al centre de treball de Ripollet de l'empresa Urbaser, SA, estigui afecte als serveis contractats per aquesta empresa amb el municipi de Ripollet (Barcelona) on efectua la recollida d'escombraries i neteja viària.
Vigència i durada
Amb independència de la seva publicació en el DOGC, el present Conveni entra en vigor a tots els efectes el dia 1 de gener de 2004 fins al 31 de desembre de 2007.
Tractament econòmic i revisions
Per a l'any 2004 (període de l'1 de gener al 31 de desembre) s'incrementa les taules salarials de l'any 2003 considerades com definitives amb el 4% d'increment. Durant el període de novembre i desembre de 2004 es procedirà a la regularització de les diferències salarials que corresponguin durant el present exercici.
Per als anys següents i fins a la finalització del present Conveni, s'estableix i es garanteix el següent:
Per a l'any 2005 s'aplicarà el IPC real a nivell nacional l'any 2004, amb un increment addicional d'1 punt (IPC real any 2004 + 1 punt).
Per a l'any 2006 s'aplicarà el IPC real a nivell nacional l'any 2005, amb un increment addicional d'1 punt (IPC real any 2005 + 1 punt).
Per a l'any 2007 s'aplicarà el IPC real a nivell nacional l'any 2006, amb un increment addicional d'1 punt (IPC real any 2006 + 1 punt).
L'aplicació econòmica dels apartats anteriors afectarà tant les taules salarials com a la totalitat dels articles del Conveni que contemplin quantitats econòmiques.
Pròrroga i denúncia
Aquesta Conveni quedarà automàticament denunciat en 1 mes abans del seu venciment a partir de la data del qual les parts podran notificar una a l'altra les corresponents propostes de negociació, mantenint-se en vigor el seu contingut normatiu un vegada finalitzada la seva vigència.
Absorció i compensació
Les retribucions establertes en el Conveni, compensaran i absorbiran totes les existents en el moment de la seva entrada en vigor sigui quin sigui la natura i l'origen de les mateixes.
Els augments de retribucions que puguin produir-se en el futur per disposicions legals d'aplicació general, convenis col·lectius o contractes individuals, només podran afectar les condicions pactades en el present conveni, quan considerades les noves retribucions en còmput anual superin les aquí pactades.
Dret supletori
Per a tot el no previst en el Conveni col·lectiu sindical de treball, s'estarà al que disposa el vigent Conveni general del sector de neteja pública, viària, regs, tractament i eliminació de residus i neteja i conservació del clavegueram.
Comissió Paritària
Es crearà una Comissió Paritària de Conveni com a òrgan mixt de la seva interpretació. Si escau conciliació o arbitratge. També entendrà d'aquelles qüestions que els sotmetin a la seva consideració les parts aquí representades. La dita comissió, estarà representada per 2 membres de la dita representació i un assessor per a cadascuna de les representacions, designats dins el primer mes de vigència del Conveni, actuant de president el que acordin les parts i si no n'hi ha el que ho hagués estat de la taula negociadora de l'últim Conveni col·lectiu.
La Comissió Paritària entendrà a més d'aquells temes o qüestions que delegui en ella expressament la taula Negociadora del Conveni i actuarà sense envair la competència de les autoritats administratives i òrgans jurisdiccionals.
Capítol 2
Jornada laboral, permisos i vacances
Jornada de treball i horari
La jornada de treball serà de 35 hores setmanals per a tot el personal, disposant de 30 minuts de descans dins la mateixa.
De forma general, els horaris base dels torns de treball queden establerts de la manera següent:
Horari de torn de matí:
De dilluns a divendres de 7.00 hores a 13.10 hores.
Dissabte de 7.00 hores a 11.10 hores.
Equip de recollida de mobles: dijous i dissabte de 7.00 a 14.00 hores.
Equip de recollida selectiva: de dilluns a divendres de 6.00 a 13.00 hores.
Equip "diumenges": de dilluns a dijous de 7.00 a 14.00 hores. Diumenges de 7.00 a 14.00 hores.
Horari de torn de tarda:
De dilluns a divendres de 14.00 hores a 20.10 h.
Dissabte de 14.00 hores a 18.10 h.
Diumenge de 14.00 a 18.10 hores
Equip de neteja de mercat ambulant: dimecres de 14.00 a 21.00 hores.
Horari de torn de nit:
De dilluns a divendres: de 22.00 a 4.10 hores.
Dissabte de 22.00 a 2.10 hores.
Equip de reforç de recollida de RSU: diumenge i dilluns de 22.00 a 5.00 hores.
Equip de neteja de contenidors: dilluns de 22.00 a 5.00
Permisos i llicències
El treballador, previ avís i justificació, podrà absentar-se del treball, amb dret a remuneració, per algun dels motius i el temps següent:
-
15 dies naturals en cas de matrimoni.
-
Màxim de 3 dies en cas de naixement de fill o malaltia greu o hospitalització per causa greu o intervenció quirúrgica greu o defunció de parents fins segon grau de consanguinitat o afinitat. Quan amb tal motiu, el treballador necessiti fer un desplaçament fora de la província, el termini màxim serà de 5 dies.
-
Un dia per matrimoni de fills i germans si es produeix en la mateixa localitat, i 2 dies si es produeix fora de la província.
-
Un dia per trasllat de domicili habitual.
-
Pel temps indispensable, per al compliment d'un deure inexcusable de caràcter públic i personal, degudament justificat.
-
Com a millora l'empresa concedirà als treballadors un dia de permís per cada quinquenni, amb un màxim de 5. El gaudi dels mateixos no serà mai acumulatiu i es realitzarà de forma aïllada, es portarà als efectes de tal manera que no es trobin més de 2 treballadors en situació de permís i que no coincideixi amb dies de pont, dissabtes ni festius.
-
Tots aquells treballadors fixos l'antiguitat dels quals no superi 5 anys, podran gaudir un dia de permís retribuït, regulant-se el dit gaudi segons el que estableix l'apartat f) d'aquest mateix article.
Qualsevol d'aquests permisos i llicències amb dret a remuneració hauran de sol·licitar-se amb una antelació de 48 h, si fos possible.
Dia extraordinari d'afers propis
Es concedeix un dia d'afers propis a tot el personal amb una antiguitat interanual acumulada de més de 6 mesos que podrà ser destinat en aquelles dates del calendari que siguin susceptibles de ser considerades com "pont" (dia laborable entre dos dies festius). En qualsevol cas el mes de novembre de l'any anterior a l'assignació de les dates, el cap del servei determinarà conjuntament amb la representació social el sistema i assignació dels dies del col·lectiu (per exemple sorteig).
Permisos sense retribució
Avisant amb la possible antelació i mitjançant causa justificada, els treballadors d'aquesta empresa, podran gaudir de llicència no retribuïda amb un màxim de 30 dies anuals.
No obstant lo que s'ha dit, no podran concórrer en aquesta situació de permisos no retribuïts més d'un conductor, un...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba