Convenio colectivo - Neteja d'edificis i locals de Girona i província, Gerona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2002
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3695 de 08/08/02

RESOLUCI”

TRE/2280/2002, de 15 de juliol, per la qual s'ordena la inscripciÛ, el dipÚsit i la publicaciÛ del Conveni col∑lectiu de treball de neteja d'edificis i locals de Girona i provÌncia per a l'any 2002 (codi de conveni n˙m. 1700385).

Vist el text del Conveni col∑lectiu de treball de neteja d'edificis i locals de Girona i provÌncia per a l'any 2002, subscrit d'una banda per l'AssociaciÛ Professional d'Empreses de Neteja (ASPEL) i per l'AssociaciÛ Catalana d'Empresaris de Neteja (ASCEL) i de l'altra per CCOO i UGT el dia 6 de marÁ de 2002, i d'acord amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de marÁ, pel qual s'aprova el Text refÛs de la Llei de l'Estatut dels treballadors; el Decret 326/1998, de 24 de desembre; l'article 11.2 de la Llei org‡nica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

-1††Ordenar la inscripciÛ del Conveni col∑lectiu de treball de neteja d'edificis i locals de Girona i provÌncia per a l'any 2002 al Registre de convenis de la DelegaciÛ Territorial de Treball de Girona (codi de conveni n˙m. 1700385).

-2††Ordenar-ne el dipÚsit a l'oficina corresponent d'aquesta DelegaciÛ.

-3††Disposar que el Conveni col∑lectiu esmentat es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta ResoluciÛ a la ComissiÛ Negociadora del Conveni.

Girona, 15 de juliol de 2002

Montserrat Gonz·lez i FalcÛ

Delegada territorial de Girona en funcions

TranscripciÛ literal del text signat per les parts

CONVENI

col∑lectiu de neteja d'edificis i locals de Girona i provÌncia per a 2002.

CapÌtol 1

Disposicions generals

Article 1

¿mbit territorial

Aquest Conveni s'aplica en les empreses de l'activitat, els centres de treball de les quals radiquen a la ciutat de Girona i provÌncia.

Article 2

¿mbit funcional

Estan compreses en l'‡mbit d'aplicaciÛ del Conveni totes les empreses que hi ha en l'actualitat i aquelles que s'hi hagin d'incloure amb posterioritat a l'entrada en vigor d'aquest Conveni, que es dediquin a l'activitat de neteja, manteniment, conservaciÛ i higienitzaciÛ de tota classe d'edificis, locals, ind˙stries, elements de transport (terrestre, aeri i marÌtim), m‡quines, espais, mobiliari urb‡, etc., qualsevol que sigui la forma jurÌdica que adoptin.

Article 3

¿mbit personal

Aquest Conveni regula les relacions laborals de les empreses incloses en l'‡mbit territorial i funcional d'aquest Conveni amb la totalitat dels seus treballadors.

Article 4

¿mbit temporal

El Conveni entra en vigor i tÈ efectes econÚmics des de l'1 de gener de 2002.

Article 5

DuraciÛ

TÈ una durada d'1 any, a comptar des de la data de la seva entrada en vigor (1 de gener de 2002 a 31 de desembre de 2002), i a partir de l'1 de gener de 2003 queda prorrogat any rere any per reconducciÛ t‡cita, si qualsevol de les parts no en presenta den˙ncia, en les condicions de l'article seg¸ent.

Article 6

Den˙ncia i revisiÛ

Qualsevol de les parts pot sol∑licitar la revisiÛ del Conveni i formular-ne la den˙ncia segons el procediment legalment establert, amb 3 mesos d'anticipaciÛ al venciment del termini de vigËncia o qualsevol de les seves prÚrrogues, i sempre d'acord amb el que estableix l'Estatut dels treballadors.

Article 7

Abast, vinculaciÛ a la totalitat

Ambdues representacions acorden que, atËs que les condicions pactades sÛn un tot org‡nic i indivisible, en el cas que l'autoritat competent, en l'exercici de les facultats que li sÛn prÚpies, no l'aprovÈs en la seva totalitat, podrien considerar el Conveni nul i sense efic‡cia amb car‡cter general.

Article 8

CompensaciÛ

Les condicions pactades en aquest Conveni sÛn absorbibles i compensables per qualsevol millora que les empreses hagin concedit als seus treballadors a partir de l'1 d'octubre de 1999; formen un tot org‡nic i individual, i a l'efecte de la seva aplicaciÛ pr‡ctica, s'han de considerar globalment i en cÚmput anual.

Sens perjudici del que estableix el par‡graf anterior, els plusos de dist‡ncia i transport i de conveni nomÈs els poden compensar els que siguin de la mateixa naturalesa i estiguin regint en la data de la seva entrada en vigor.

Article 9

AbsorciÛ

Atesa la naturalesa del Conveni, les disposicions legals o convencionals futures que impliquin una variaciÛ econÚmica en tots o en qualsevol dels conceptes retributius existents, ˙nicament tindrien efic‡cia si, globalment considerats i en cÚmput anual, superessin el nivell total d'aquest, llevat dels plusos de dist‡ncia i transport i de conveni.

Article 10

Garanties personals

Cal respectar les situacions personals que, amb car‡cter global, excedeixen del que s'ha pactat, les quals s'han de mantenir estrictament com a personals.

Article 11

ComissiÛ Parit‡ria

Es crea una ComissiÛ Parit‡ria de Conveni com a Úrgan mixt de la seva interpretaciÛ i, si escau, conciliaciÛ o arbitratge. TambÈ ha d'entendre d'aquelles q¸estions que les parts aquÌ representades sotmetin a la seva consideraciÛ i en especial allÚ referent a la cl‡usula de desvinculaciÛ o inaplicaciÛ del Conveni, establerta en la cl‡usula addicional 2. Aquesta ComissiÛ ha d'estar integrada per 4 membres de cada representaciÛ i un assessor (sense vot) per a cadascuna de les representacions, designats durant el primer mes de vigËncia del Conveni; el president ha de ser qui acordin les parts o bÈ qui ho hagi estat de la Mesa Negociadora de l'˙ltim Conveni col∑lectiu.

La ComissiÛ Parit‡ria ha d'entendre, a mÈs, d'aquells temes o q¸estions que li delegui expressament la Mesa Negociadora del Conveni, i ha d'actuar sense envair la competËncia de les autoritats administratives i Úrgans jurisdiccionals.

CapÌtol 2

L'organitzaciÛ del treball

Article 12

Facultats i responsabilitats

L'organitzaciÛ de la feina, amb subjecciÛ a les normes de l'article seg¸ent, Ès facultat privativa de l'empresa, per mitj‡ dels seus Úrgans de direcciÛ, la qual Ès responsable del seu ˙s davant l'autoritat competent; l'empresa ha de fer conËixer la seva estructura a la representaciÛ legal dels treballadors.

Article 13

Normes per al seu desenvolupament

L'organitzaciÛ de la feina comprËn, a tÌtol enunciatiu, les normes seg¸ents:

a)†L'adjudicaciÛ de tasca especÌfica, necess‡ria per a la plena activitat del treballador.

b)†L'exigËncia d'una activitat i un rendiment normals per a cada treballador i, en general, per a tot el personal de l'empresa.

c)†La fixaciÛ de l'Ìndex de qualitat admissible en la realitzaciÛ de la feina.

d)†La mobilitat i la redistribuciÛ del personal de manera racional, compatible amb la dispersiÛ dels centres de treball i les necessitats estrictes del servei, per tal d'evitar un ˙s arbitrari d'aquest principi i d'acord amb el que s'estableix en els articles 39 i 40 de l'Estatut dels treballadors, i les limitacions que estableixen els articles 20 i 21 d'aquest Conveni.

CapÌtol 3

PrestaciÛ del treball

Article 14

ExecuciÛ de tasques

El treballador est‡ obligat a executar diligentment tots els treballs i operacions que li ordenin els seus superiors, dintre de les comeses generals prÚpies de la seva categoria i competËncia professional, i, si observa inconvenients per exercir la seva feina, falta o defecte en el material o en els instruments, est‡ obligat a fer-ho saber immediatament a la seva empresa.

Article 15

Seguretat i higiene

  1. †Les empreses subjectes a aquest Conveni col∑lectiu estan obligades a posar a l'abast dels seus treballadors els mitjans necessaris perquË puguin exercir la seva feina en les millors condicions d'activitat, higiene i seguretat. Les empreses han de gestionar, de les entitats que contractin els seus serveis, que posin a l'abast dels treballadors els elements i els mitjans complementaris eficaÁos per tal que puguin exercir la seva activitat en les condicions de seguretat, rendiment i higiene desitjades.

    Els treballadors han de estar obligats a utilitzar els mitjans i las mesures preventives que els proporcionin las empreses, de conformitat amb la legislaciÛ vigent i especÌficament la normativa de seguretat i salut laboral.

  2. †Els propietaris, arrendataris o titulars del local o negoci que tenen contractat el servei de neteja amb empreses afectades per aquest Conveni estan obligats a adoptar, en els locals esmentats on es presta el servei citat, les mesures complement‡ries necess‡ries, perquË les empreses de neteja, que presten el servei amb el seu propi personal, puguin aplicar correctament les mesures de seguretat i higiene, que els imposa aquest Conveni i altres disposicions de car‡cter general en matËria de seguretat, higiene, vestidor, etc.

    En els contractes subscrits entre els propietaris o arrendataris, o titulars dels locals, on s'hagi de prestar el servei, i les empreses de neteja que hagin de realitzar-lo, s'hi ha de fer constar aquesta obligaciÛ, de la qual els contractants o arrendataris que rebin el servei de neteja han de procurar el compliment estricte, de tal manera que, si no ho fessin aixÌ, cap empresa dedicada a l'activitat de la neteja no podria prestar aquest servei mentre no s'adoptessin les mesures complement‡ries de seguretat i higiene esmentades. Tot aixÚ sens perjudici del que estableix l'article 19 de l'Estatut dels treballadors.

  3. †En el cas concret de treballs de neteja en establiments sanitaris de qualsevol Ìndole (llocs susceptibles de contraure contagis o infeccions), les empreses han de fer constar en el contracte amb aquests establiments, que el personal que s'hi adscrigui per a aquests serveis ha de tenir les mateixes mesures d'higiene i preventives a quË tenen dret els sanitaris del centre, fins i tot pel que fa a disposar dels medicaments necessaris. El personal tambÈ est‡ obligat a emprar els mitjans i les mesures que a aquest efecte se li han de proporcionar, de conformitat amb la normativa legal en cada cas.

    Article 16

    Reconeixement mËdic

    El personal de nou ingrÈs est‡ obligat a sotmetre's a reconeixement mËdic, dintre de les 2 setmanes posteriors al seu ingrÈs, en el lloc i l'hora que l'empresa indiqui, sens perjudici de les revisions anuals...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR