Convenio colectivo - Cin Valentine SAU, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2001
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3508 de 07/11/01

RESOLUCIÓ

de 7 de setembre de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Barnices Valentine, SA (centre de treball de Montcada i Reixac) per a l'any 2001 (codi de conveni núm. 0800241).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Barnices Valentine, SA (centre de treball de Montcada i Reixac), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 25 de juliol de 2001 i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Barnices Valentine, SA (centre de treball de Montcada i Reixac), per a l'any 2001 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 7 de setembre de 2001

Joan Reverter i Fabregat

Secretaria de la Delegació Territorial

de Barcelona

(per substitució de la delegada territorial,

Decret 326/98, de 24 de desembre, art. 5è)

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa de Barnices Valentine, SA (centre de treball de Montcada i Reixac) per a l'any 2001.

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Àmbit territorial

L'àmbit territorial d'aquest Conveni són les activitats que desenvolupa l'empresa Barnices Valentine, SA en el seu centre de treball de Montcada i Reixac (Barcelona).

Article 2

Àmbit personal

Aquest Conveni afecta la totalitat de la plantilla que Barnices Valentine, SA té en el seu centre de treball de Montcada i Reixac, a excepció de:

  1. El personal amb la categoria de promotor i venedor està afectat per la totalitat del Conveni, i només n'està exclòs pel que fa a les seves percepcions per incentius i comissions.

  2. Personal amb càrrec d'alta direcció, entenent com a tal el següent:

    Director general.

    Director comercial decoració.

    Director comercial anticorrosió.

    Director recursos humans i compres.

    Article 3

    Àmbit temporal

    Els acords d'aquest Conveni entren en vigor l'1 de gener de 2001 i la seva vigència finalitza el 31 de desembre de 2001.

    Article 4

    Garanties

    Es respecten les situacions personals que en qualsevol classe de concepte siguin més beneficioses que les que fixa aquest Conveni, les quals es mantenen estrictament "ad personam" en còmput anual.

    Article 5

    Vinculació a la totalitat

    Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible, i, a l'efecte de la seva aplicació pràctica, la Comissió Mixta de Negociació del Conveni les ha de considerar globalment.

    Article 6

    Absorció

    Les percepcions econòmiques que recull aquest Conveni poden absorbir o compensar les que estableixen convenis provincials i nacionals i altres disposicions de caràcter legal en còmput anual.

    Article 7

    Acords complementaris

    Si durant la vigència d'aquest Conveni ambdues representacions arriben a acords sobre correccions de forma dels temes que ara es pacten, s'acorda expressament la incorporació d'aquests acords com a annexos del Conveni, amb el tràmit oficial previ i el coneixement de les autoritats laborals.

    Capítol 2

    Organització de la feina

    Article 8

    Principi general

    L'organització, programació i distribució de la feina és facultat de l'empresa, la qual ha d'informar el Comitè d'Empresa i els delegats sindicals abans de posar en pràctica qualsevol sistema d'organització. En conseqüència, té el dret i el deure d'organitzar-la a fi d'aconseguir el màxim rendiment amb els límits imposats per les normes legals.

    L'organització de la feina s'estén a les qüestions següents:

    1. L'exigència de l'activitat normal i de l'ocupació total del lloc.

    2. L'adjudicació dels elements necessaris perquè el treballador pugui assolir, com a mínim, les activitats a què es refereix el punt anterior.

    3. La fixació de normes de qualitat a tot el procés de fabricació i també de normes tècniques de treball.

    4. La vigilància, l'atenció i la neteja de la maquinària encomanada, tenint en compte, en tot cas, la determinació de la quantitat de treball i l'activitat a rendiment normal.

    5. El canvi de lloc de treball, l'organització de torns i la redistribució del personal d'acord amb les necessitats de l'empresa.

    6. Les instruccions amb relació a l'ordre i la disciplina que s'han d'observar en cada secció.

    7. Posar a disposició dels treballadors els mitjans necessaris quant a seguretat i higiene.

      Capítol 3

      Condicions de treball

      Article 9

      Ingressos

      Els ingressos del personal s'han de fer d'acord amb el que estableixen les disposicions legals vigents, i l'ingressat ha de percebre els emoluments pactats en aquest Conveni col·lectiu per a la categoria i l'escalafó corresponents a la situació professional en què es troba.

      L'ingrés del personal es fa mitjançant una sol·licitud d'ocupació, i cal superar els exercicis, les proves i els reconeixements que la Direcció de l'empresa consideri convenient en cada cas. El Comitè d'Empresa ha de conèixer prèviament les proves que s'efectuen.

      Abans de començar la relació laboral cal presentar la documentació següent:

      Llibre de família.

      Full volant de l'oficina de col·locació.

      Títols professionals.

      Informes personals.

      Document nacional d'identitat.

      Cartilla militar.

      4 fotografies (mida carnet).

      Cartilla SOE.

      Targeta NIF.

      Els estrangers han de tenir la targeta d'identificació professional o altres requisits legals que assenyalin les disposicions vigents.

      La falsedat de qualsevol de les dades consignades a la sol·licitud d'ocupació i als documents aportats determina la nul·litat per vici en el consentiment i el cessament de l'empleat, sense dret d'indemnització.

      Article 10

      Període de prova

      L'ingrés dels treballadors es considera fet a títol de prova, el període de la qual és variable segons l'índole dels llocs que cal cobrir, i en cap cas no pot excedir el temps que fixa l'escala següent:

      Personal tècnic titulat: 5 mesos.

      Personal tècnic no titulat: 2 mesos.

      Administratius: 2 mesos.

      Personal d'ofici: 1 mes.

      Treballadors de la indústria: 15 dies.

      Només es considera que el treballador té període de prova si consta així per escrit. Durant el període de prova, l'empresa i el treballador poden resoldre lliurement el contracte sense complir el termini de preavís i sense tenir dret a cap indemnització.

      Una vegada transcorregut el termini de prova, els treballadors ingressen com a fixos a la plantilla i aquest període de prova se'ls computa a tots els efectes. La situació d'incapacitat laboral transitòria interromp el còmput d'aquest període, que es reprèn a partir de la data de la incorporació efectiva a la feina.

      L'empresa ha de comunicar al Comitè d'Empresa el lloc o els llocs de treball que pensa cobrir, les condicions que han de tenir els aspirants i les característiques de les proves de selecció. El Comitè d'Empresa, si escau, ha de vetllar per la seva aplicació objectiva.

      Article 11

      Contractes de treball

      Per raó de la permanència al servei de l'empresa, els treballadors es classifiquen en fixos, contractats per temps determinat, eventuals, interins i contractats a temps parcial.

      Així mateix, pot firmar-se qualsevol tipus de contracte de treball la modalitat del qual reculli la legislació laboral vigent.

      Són treballadors fixos els admesos a l'empresa sense pactar cap modalitat especial quant a durada.

      Són treballadors contractats per temps determinat els que es contracten per temps cert, exprés o tàcit, per a obres definides, si es pacta així per escrit. A aquest efecte, els treballadors contractats per un temps determinat tenen els mateixos drets que els altres treballadors de la plantilla, llevat de les limitacions que derivin de la naturalesa i la durada del seu contracte.

      Són treballadors eventuals els admesos per efectuar una activitat excepcional o esporàdica a l'empresa.

      Són treballadors interins els que ingressen a l'empresa expressament per cobrir l'absència d'un treballador per servei militar, excedència normal i especial, malaltia o una situació anàloga, i cessen sense tenir dret a indemnització en reincorporar-se el titular. Si el treballador fix absent no es reincorpora en el termini corresponent, la Direcció de l'empresa pot prescindir del treballador interí i resoldre-li el contracte en el moment corresponent al terme de la reserva del lloc, si això consta per escrit. Si passa altrament, l'interí passa a formar part de la plantilla de l'empresa amb caràcter fix i passa a ocupar l'últim lloc del seu grup i categoria professional.

      Si la durada de la interinitat és superior a 2 anys (llevat del període de suplència per excedència especial), el treballador percep una indemnització de 20 dies per any o fracció.

      Article 12

      Classificació professional

      El personal es classifica, en consideració a la funció que efectua, d'acord amb els grups professionals següents:

      Tècnics.

      Tècnics administratius (organització, procés de dades, etc.).

      Administratius.

      Obrers.

      Subalterns.

      Comercials.

      Aquests grups s'adeqüen atenent la funció i la categoria, d'acord amb les disposicions vigents, a excepció de les categories creades per l'empresa per raó de la seva organització interna, cosa que no ha d'implicar cap perjudici per als drets laborals dels seus productors, amb el coneixement previ del Comitè d'Empresa.

      Article 13

      Plantilles

      L'empresa ha d'efectuar cada any una llista del total de la plantilla del seu personal que comprengui cada grup o categoria professional i ha de lliurar una còpia al Comitè d'Empresa.

      L'empresa es compromet, durant la vigència d'aquest Conveni, a no efectuar cap regulació de plantilla. Si per la reorganització dels departaments sobra personal, també es compromet...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR