Convenio colectivo - Ayuntamiento de Capellades personal funcionario, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2001
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 19/06/2002

RESOLUCIÓ

TRE/1728/2002, de 10 d'abril, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Capellades per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 0812142).

Vist l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Capellades, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 28 de juny de 2001, i de conformitat amb el que disposa l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol (BOE de 20 de juliol de 1990), en relació amb el que estableixen la disposició final 1.2 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació;

Vista l'aprovació expressa de l'Acord per l'òrgan competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció de l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Capellades per als anys 2001-2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 10 d'abril de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD

de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Capellades per als anys 2001-2003

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Finalitat

El present Acord té com a finalitat la regulació de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Capellades. Són objectius primordials de l'Acord:

La progressiva unificació de la normativa reguladora de les condicions de treball de tot el personal al servei de l'Ajuntament de Capellades, exclòs, de moment, el personal d'organismes autònoms (patronats).

La racionalitat retributiva de tot el personal al servei de l'Ajuntament de Capellades.

La realització d'un catàleg de llocs de treball, per tal de garantir a tots els treballadors la seva situació professional, amb el reconeixement econòmic corresponent, així com també la recuperació progressiva de la pèrdua del poder adquisitiu.

Article 2

Àmbit personal

Els pactes continguts en aquest Acord afecten la totalitat del personal funcionari de l'Ajuntament de Capellades així com el personal interí que cobreixi transitòriament llocs de treball reservats a funcionaris.

Queda exclòs de l'àmbit d'aplicació d'aquest Acord:

  1. El personal contractat que presti els seus serveis en virtut d'un contracte de consultoria i/o assistència, de serveis o de treballs específics i concrets no habituals, regulats a l'article 197 i els següents de la Llei 13/1995, de 18 de maig, de contractes de les administracions públiques.

  2. El personal inclòs en l'àmbit d'aplicació del Reial decret 1382/1995, d'1 d'agost, que regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció.

  3. El personal eventual amb caràcter de confiança determinat a l'article 104 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril.

  4. El personal d'organismes autònoms.

Article 3

Àmbit temporal

  1. La vigència del present Acord s'estén des del dia 1 de gener de 2001 fins al 31 de desembre de 2003.

    Aquest Acord s'entendrà prorrogat tàcitament per períodes anuals succesius si no es produeix l'oportuna denúncia dins del termini de 3 mesos respecte a la data que finalitzi la seva vigència. Quant a la negociació podrà ser total o parcial en funció de les propostes plantejades per les parts.

    Un cop denunciat, es procedirà a constituir una comissió negociadora en el termini d'1 mes des de la recepció de l'escrit de denúncia; la part receptora ha de respondre a la proposta de negociació i ambdues parts han d'establir un calendari o pla de negociació.

  2. El present Acord serà aprovat pel Ple de la corporació i registrat al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, en compliment del que disposa l'article 4 de la Llei 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical, i serà publicat al diari oficial corresponent.

    Serà d'aplicació amb efectes retroactius des de l'1 de gener de 2001 un cop signat per les parts i aprovat pel Ple de la corporació.

Article 4

Comissió Mixta Paritària

  1. En el termini dels 15 dies següents a la signatura d'aquest conveni, es constituirà la Comissió Mixta Paritària, que estarà integrada per 2 representants de l'Ajuntament i 2 representants dels treballadors entre els delegats de personal, a més dels assessors que cada una de les parts creguin adient, i elaborarà el seu reglament de funcionament.

    Les seves funcions seran les següents:

    Interpretació autèntica del text de l'Acord, d'acord amb la seva aplicació pràctica.

    Resolució pactada dels temes o reclamacions que se sotmetin a la decisió, respecte a qualsevol condició establerta a l'Acord, sempre que no siguin temes referits a la potestat d'autoorganització de la corporació o una competència que legalment correspongui exercir a la corporació.

    Arbitratge, mediació i conciliació en el tractament i la solució de les qüestions i els conflictes de caràcter col·lectiu que se sotmetin a la seva consideració, si les parts discordants ho sol·liciten expressament i la Comissió accepta la funció arbitral mediadora o conciliadora.

    Vigilància del compliment del que s'ha pactat en l'Acord.

    Denúncia de l'incompliment de l'Acord.

    Totes les altres activitats que puguin millorar l'eficàcia pràctica de l'Acord o que estiguin establertes en el seu text i qualsevol altra que, si escau, li pugui ser atribuïda a l'empara de disposicions que en un futur es promulguin.

  2. La Comissió Mixta Paritària es reunirà en sessió ordinària un cop cada 3 mesos i en sessió extraordinària en qualsevol altra ocasió al cap de 72 hores que una part ho demani a l'altra per mitjà d'un escrit, en què haurà de constar l'ordre del dia proposat per a la reunió. Excepcionalment, aquest termini podrà ser menor quan es demani justificadament. S'aixecaran actes de les reunions; els acords que s'hi adoptin seran de compliment obligatori, i s'actuarà sense envair la competència de les autoritats administratives i els òrgans jurisdiccionals.

  3. La Comissió Mixta Paritària podrà acordar la constitució de meses específiques, de caràcter de paritat, per tractar temes sectorials que afectin un o diversos col·lectius.

Article 5

Vinculació i condicions més avantatjoses

  1. En tot allò no previst i no regulat en aquest Acord, les parts actuaran d'acord amb allò que disposen la legislació i les disposicions reglamentàries vigents en cada moment.

  2. Es respectarà el que es pacti en aquest Acord davant d'altres de l'Ajuntament que contradiguin el que estigui pactat i que representin un perjudici per als interessos dels treballadors, excepte en els casos en què aquells es prenguin en aplicació de normes de rang superior i d'obligat compliment.

  3. Qualsevol disposició o acord que afecti col·lectius específics i que millori les condicions dels treballadors, sempre previ acord de la Comissió Mixta Paritària, s'afegirà a l'actual conveni.

  4. Es garanteix el respecte dels drets adquirits per qualsevol contracte, acord o disposició que no vulneri la legislació vigent.

Cal respectar les situacions personals que, amb caràcter global, siguin superiors al que s'ha pactat i s'han de mantenir estrictament ad personam. Qualsevol pacte o disposició posterior més favorable preval sobre el que estableix aquest conveni.

Article 6

Remissió al Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL)

Les parts negociadores d'aquest conveni acorden expressament i voluntàriament el sotmetiment a l'òrgan de mediació i conciliació del Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL) en aquelles matèries en l'aplicació o interpretació de les quals no hi hagi acord, ni tan sols a través de la Comissió Paritària d'interpretació de l'Acord, tant si estan regulades en l'Acord com si afecten l'aplicació de normativa que afecta la relació laboral.

La resolució del CEMICAL serà vinculant per a ambdues parts.

Capítol 2

Condicions de treball

Secció 1

Jornada, horari i calendari laboral. Control de l'absentisme

Article 7

Jornada laboral i horari

La jornada bàsica laboral serà de 37,5 hores setmanals sols per als funcionaris.

S'estableix una jornada ampliada a 40 hores setmanals per als vigilants i agents notificadors.

Amb caràcter general, la jornada ordinària de treball s'estableix en 7,50 hores diàries durant tot l'any, distribuïdes, quan el servei ho permeti, en el següent horari:

Hora d'entrada: de 7.30 a 8 hores.

Hora de sortida: de 15 a 15.30 hores.

Horari d'estiu: de 7.30 a 2 del migdia, amb recuperació durant la resta de l'any.

L'horari d'estiu comprèn del 15 de juny al 15 de setembre, ambdós inclosos.

La jornada horària inclou, si el servei ho permet, una flexibilitat horària de 30 minuts i la recuperació ha de ser diària.

El personal d'oficines acabarà la seva jornada laboral a les 13 hores els dies 24 i 31 de desembre i Dijous Sant (sense recuperar).

El personal prestarà el seu servei en règim de jornada continuada, a excepció d'aquells treballadors que figurin adscrits a llocs de treball en què, per la pròpia configuració del servei, això no sigui possible, que el prestaran en règim de jornada...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR