Convenio colectivo - Prege Catalunya SA, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Mayo de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2010
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5156 de 19/06/2008

RESOLUCIÓ

TRE/1895/2008, de 26 de maig, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Prege Catalunya, SA, per al període 1.5.2008-31.12.2010 (codi de conveni núm. 0814982).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Prege Catalunya, SA, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 14 d'abril de 2008, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball, modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Prege Catalunya, SA, per al període 1.5.2008-31.12.2010 (codi de conveni núm. 0814982) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 26 de maig de 2008

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials

a Barcelona

Transcripció literal del text aportat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Prege Catalunya, SA, per als anys 2008-2010

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit funcional

El present Conveni col·lectiu estableix les normes bàsiques de les relacions laborals entre Prege Catalunya, SA (Pregecsa) i el seu personal.

Article 2

Àmbit territorial

Les normes del present Conveni seran d'aplicació en tots els centres de treball de l'empresa a Barcelona, presents i futurs.

Article 3

Àmbit personal

El present Conveni s'aplicarà a la totalitat dels treballadors, fixos o temporals, que prestin serveis en l'actualitat o en el futur per compte i sota la dependència de Pregecsa i en l'àmbit territorial anteriorment esmentat.

Article 4

Entrada en vigor i durada

El present Conveni tindrà una durada de 2 anys i 8 mesos, amb efectes de 1 de maig de 2008 a 31 de desembre de 2010, prorrogant-se tàcitament per períodes anuals, de no intervenir denúncia expressa per qualsevol de les parts intervinents. L'entrada en vigor del mateix ho serà en el moment de la seva signatura.

Article 5

Denúncia

Qualsevol de les parts podrà denunciar el Conveni per escrit davant l'altra part i davant l'autoritat laboral amb 3 mesos d'antelació al venciment del termini de vigència o qualsevol de les seves pròrrogues. Una vegada denunciat, ambdues parts es comprometen a iniciar les negociacions del pròxim Conveni en el termini màxim de 15 dies naturals des de la data de comunicació de la denúncia.

Article 6

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible, manifestant formalment ambdues parteixes que les seves respectives vinculacions al convingut tenen el caràcter de compromís per a la totalitat de les clàusules pactades.

En el cas que, per l'autoritat laboral, es declari nul algun dels pactes essencials d'aquest Conveni col·lectiu, desvirtuant el mateix, quedarà aquest' sense eficàcia pràctica i les parts haurien de tornar a reunir-se per a estudiar el seu contingut.

Article 7

Compensació i absorció

Les condicions econòmiques de tipus personal, superiors a les mínimes legals o reglamentàries de caràcter individual o col·lectiu, qualsevol que anés el seu origen (inclosos expressament els conceptes de millores voluntàries i altres complements personals absorbibles) que estiguin vigents en l'empresa en la data d'iniciar-se l'aplicació del present Conveni col·lectiu, podran ser compensades amb les millores que en el mateix s'estableixin.

Les millores que s'implantin en virtut del present Conveni seran absorbibles fins a on arribin a, amb els augments o millores que es puguin establir mitjançant disposicions legals o reglamentàries.

Article 8

Comissió Paritària

Es crea una Comissió Paritària d'interpretació, seguiment, arbitratge, conciliació, vigilància, administració i aclariment del present Conveni. Aquesta Comissió estarà composta per 2 membres de cadascuna de les parts signants del conveni (part social i part econòmica) i pels assessors que amb veu però sense vot, designi cadascuna d'elles. Els 2 integrants de la part social seran designats pel comitè d'empresa.

Les hores utilitza dónes en reunions de la Comissió Paritària queden excloses del crèdit horari sindical. La Comissió Paritària a més de les descrites en el primer paràgraf d'aquest article, tindrà les següents funcions:

  1. Emetre informe previ al plantejament de conflictes col·lectius en relació a la interpretació del present Conveni.

  2. Emetre informe previ a la imposició de mesures disciplinàries molt greus.

  3. Emetre informe previ a la presentació per ambdues parts, de qualsevol tipus de reclamació, demanda o denúncia davant l'autoritat laboral.

  4. Emetre informe previ a l'adopció de qualsevol mesura de caràcter col·lectiu que resulti de l'aplicació de l'article 41 de l'ET.

  5. Qualsevol altra que expressament se li encomani.

    La Comissió Paritària operarà sobre la base de les següents normes de funcionament.

  6. Les reunions es produiran a petició de qualsevol de les parts

  7. La convocatòria serà per escrit, indicant ordre del dia i amb una antelació mínima de 72 hores.

  8. La incompareixença d'alguna de les parts possibilitarà aixecar acta de la reunió que, en tot cas per a aquests supòsits, serà sense acord amb caràcter general.

  9. En tot cas s'aixecarà acta de totes les reunions. Per al supòsit de desacord en el si de la Comissió Paritària ambdues parts se sotmeten expressament, excepte l'apartat b), als procediments de mediació, arbitratge i conciliació regulats en l'Acord interprofessional de Catalunya de 7/11/90, d'acord amb el Reglament de funcionament del TLC.

    Capítol 2

    Organització del treball

Article 9

Norma general

L'organització del treball, conformement al previst en aquest Conveni, correspon a la Direcció, qui la portarà a terme a través de l'exercici regular de les seves facultats d'organització econòmica i tècnica, adreça i control del treball i de les ordres necessàries per a la realització de les activitats laborals corresponents.

Tot això amb el respecte de les normes de matèria de consulta i col·laboració dels representants dels treballadors contingudes en la llei. L'organització del treball té per objecte arribar a en l'empresa un nivell adequat de productivitat basat en l'optima utilització dels recursos humans i materials. Per a aquest objectiu és necessària la mútua col·laboració de les parts integrants de l'empresa Direcció i treballadors.

Capítol 3

Ingrés al treball

Article 10

Contractació i ocupació

Per raó de les característiques de l'activitat de l'empresa i en nom d'aconseguir una adequada flexibilitat que permeti mantenir el màxim de llocs de treball indefinits, i així mateix la solidesa i continuïtat necessària, és imprescindible la utilització de les diverses modalitats de contractació temporal vigents.

  1. contractes eventuals. Els contractes de durada determinada per circumstàncies del mercat, acumulació de tasques o excés de comandes, regulats en l'article 15.1.b) de l'Estatut dels treballadors, modificat pel Llei 12/2001, de 9 de juliol, podran tenir una durada màxima de 12 mesos, dintre d'un període de 18 contant a partir del moment de la incorporació. Aquest tipus de contracte quedarà resolt per les següents causes:

    1. Quan finalitzi el període de contractació temporal convingut en el mateix.

    2. Quan el client resolgui el contracte d'arrendament de serveis, qualsevol que sigui la causa en el centre de treball on s'estigui prestant serveis.

  2. contractes per obra o servei determinats. Serà personal contractat per a obra o servei determinat aquell la missió del qual consisteixi a atendre la realització d'una obra o servei determinat dintre de l'activitat normal de l'empresa, considerant-se com a tal la prestació d'un servei emmarcat a l'empara d'un contracte mercantil d'arrendament de serveis entre Pregecsa i altra empresa.

    Aquest tipus de contracte quedarà resolt per les següents causes:

    1. Quan es finalitzi l'obra o el servei.

    2. Quan el client resolgui el contracte d'arrendament de serveis, qualsevol que sigui la causa.

    3. Quan el contracte d'arrendament de serveis es resolgui parcialment pel client podrà produir-se automàticament una extinció parcial equivalent del total de contractes de treball adscrits al servei.

    A l'efecte de la determinació dels treballadors afectats per aquesta situació s'elegiran primer els de menys antiguitat, i cas de tenir la mateixa, es valoraran les càrregues familiars, i en tot cas serà escoltada la representació dels treballadors.

  3. contractes a temps parcial S'entendrà contractat a temps parcial quan el treballador presti serveis durant un nombre d'hores al dia, a la setmana, al mes o a l'any, inferior a la jornada ordinària establerta. En tot cas, la retribució serà proporcional al temps efectivament treballat.

Article 11

Període de prova

Podrà fixar-se, sempre que es concerti per escrit, un període de prova, que en el cas de personal operatiu i no titulats serà com a màxim de 2 mesos i per als caps...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR