Convenio colectivo - Estacionamientos y Servicios, SA, de la localitat de Lleida, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2012
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5330 de 03/03/2009

RESOLUCIÓ

TRE/492/2009, de 22 de gener, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Estacionamientos y Servicios, SA, de Lleida, per als anys 2008 a 2012 (codi de conveni núm. 2500992).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Estacionamientos y Servicios, SA, de Lleida (Segrià), subscrit pels representants de l'empresa i dels treballadors el dia 19 de juny de 2008, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball, i l'article 170 de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Estacionamientos y Servicios, SA, de Lleida (Segrià), per als anys 2008 a 2012 (codi de conveni núm. 2500992) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Lleida.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Lleida, 22 de gener de 2009

Pilar Nadal i Reimat

Directora dels Serveis Territorials

a Lleida en funcions

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de l'empresa Estacionamientos y Servicios, SA, per al seu personal adscrit a la gestió del servei públic d'immobilització, retirada i dipòsit municipal de vehicles a la ciutat de Lleida, per als anys 2008 a 2012

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit d'aplicació personal, funcional i territorial

Aquest conveni col·lectiu serà d'aplicació a tot el personal adscrit a la gestió del servei públic d'immobilització, retirada i dipòsit municipal de vehicles a la ciutat de Lleida.

Article 2

Vigència

Aquest conveni col·lectiu entrarà en vigor amb caràcter general el dia de la seva signatura, excepte en aquells casos en què expressament es disposi el contrari.

Els conceptes econòmics es retrotrauran a l'1 de gener del 2008.

Article 3

Durada

La durada d'aquest conveni serà de 5 anys, i s'estendrà de l'1 de gener del 2008 al 31 desembre del 2012.

Article 4

Denúncia del conveni

La revisió del conveni podrà sol·licitar-la qualsevol de les parts signants, per escrit i, almenys, amb tres mesos d'antelació al final de la seva vigència.

La part que formuli la denúncia haurà de lliurar una proposta concreta sobre els punts i contingut que comprengui la revisió sol·licitada. Se seguiran els tràmits administratius procedents.

Mentre no s'arribi a un acord per a un nou conveni es mantindrà prorrogada la vigència de l'anterior.

Si no es denuncia, el conveni es prorrogarà tàcitament, per períodes anuals, i es revisaran els conceptes econòmics d'acord amb l'IPC previst i ajustant aquesta previsió a l'IPC real, en el moment que se'n tingui constància.

Article 5

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades en aquest conveni formen un tot orgànic i indivisible i, a l'efecte de la seva aplicació pràctica, seran considerades globalment en còmput anual.

En el cas que l'autoritat laboral, en ús de les seves facultats, no aprovés algun dels pactes continguts en aquest conveni, aquest quedarà sense eficàcia pràctica i haurà de ser reconsiderat en la seva totalitat.

Si es donés aquest supòsit, les parts signatàries d'aquest conveni es comprometen a reunir-se en els deu dies següents al de la fermesa de la resolució corresponent, per resoldre el problema plantejat. Si en el terme de 45 dies a partir de la fermesa de la resolució en qüestió, les parts signatàries no arriben a un acord, es comprometen a fixar un calendari de reunions per a la renegociació de la totalitat del conveni.

Article 6

Absorció i compensació

Les retribucions establertes en aquest conveni compensaran i absorbiran totes les existents en el moment de la seva entrada en vigor, qualsevulla que sigui la seva naturalesa o origen.

Els augments de retribucions que puguin produir-se en el futur per disposicions legals d'aplicació general, solament podran afectar les condicions pactades en aquest conveni quan, considerades les noves retribucions en còmput anual, siguin superiors a les aquí pactades, en cas contrari seran absorbides o compensades per aquestes últimes, i aquest conveni subsistirà en els seus propis termes i sense cap modificació en els seus conceptes, mòduls i retribucions.

Article 7

Garantia ad personam/drets adquirits

Es respectaran les condicions superiors pactades a títol personal que estiguin establertes en entrar en vigor aquest conveni i que, amb caràcter global, n'excedeixin en còmput anual.

Article 8

Comissió paritària

En aquest conveni, es constitueix una Comissió Paritària, composta per dos representants de l'empresa i altres dos dels treballadors, ambdues parts podran comptar amb els assessors que creguin necessaris.

Les parts acorden fer conèixer a la Comissió Paritària tots els dubtes, discrepàncies i conflictes que puguin originar-se com a conseqüència de la interpretació d'aquest conveni perquè la Comissió n'emeti un informe, abans d'iniciar la reclamació davant dels organismes corresponents.

Els acords de la Comissió requeriran el vot favorable de la majoria dels membres de cadascuna de les parts, en el ben entès que si una de les parts acudís a una de les seves convocatòries, però hi faltés algun dels seus membres, els assistents d'aquesta part disposaran de dos vots a l'hora de sotmetre a votació qualsevol de les qüestions.

La Comissió tindrà les següents funcions:

  1. La interpretació del conveni col·lectiu i el seu seguiment i compliment.

  2. Entendre, de forma prèvia i obligatòria a la via administrativa i jurisdiccional, els conflictes col·lectius, que puguin ser interposats per qui estigui legitimat per fer-ho, pel que fa a l'aplicació i interpretació dels preceptes derivats d'aquest conveni col·lectiu, sense que això pugui donar lloc a retards que perjudiquin les accions de les parts, pel qual entre l'entrada de la sol·licitud d'intervenció i la pertinent resolució no passaran més de quinze dies, ja que un cop superats aquests, quedarà expedita la via corresponent pel transcurs d'aquest termini. Les decisions que adopti la Comissió en aquests conflictes tindran la mateixa eficàcia normativa que tenen les clàusules d'aquest conveni col·lectiu.

  3. Totes les altres funcions que es derivin de l'estipulat en aquest conveni col·lectiu.

Article 9

Solució extrajudicial de conflictes

Quan la Comissió Paritària no assoleixi, en el seu si, un acord per a la solució dels conflictes que se li han presentat, les parts signants accepten sotmetre's als mecanismes de mediació del Tribunal Laboral de Catalunya, abans d'acudir a la via judicial.

Article 10

Legislació supletòria

Tot allò que no estigui previst en aquest conveni col·lectiu, i com a supletori seu, es regirà per la legislació laboral vigent en cada moment i especialment pel RD Legislatiu 1/95, de 24 de març, text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors.

Capítol 2

Condicions generals d'ingrés

Article 11

Ingrés del personal

En els centres de treball i establiments de nova creació i en aquells en els quals s'ampliïn les instal·lacions i s'organitzin nous serveis, es cobriran els nous llocs de treball que es creïn, per lliure contractació de l'empresa, d'acord amb les normes d'aquest conveni col·lectiu.

La contractació de treballadors s'ajustarà a les normes legals generals existents sobre col·locació i ocupació, vigents en cada moment, i l'empresa es compromet a utilitzar les diferents maneres de contractació laboral previstes en la llei, d'acord amb la finalitat de cadascun dels contractes.

Article 12

Període de prova

Per a tot el personal afectat per aquest acord s'estableix un període de prova d'acord a la següent escala:

- Personal superior i tècnic: 6 mesos

- Resta del personal: 3 mesos, en contractes de durada igual o superior a un any, i un mes per a contractes de durada inferior.

Les situacions d'incapacitat temporal, maternitat, adopció i acolliment que afectin el treballador durant el període de prova interrompen, durant el temps que duri la suspensió del contracte, el seu còmput.

Capítol 3

Condicions de treball

Article 13

Organització del treball

L'organització del treball en els establiments, centres de treball i dependències de l'empresa és facultat de la seva direcció d'acord amb el previst legalment i convencionalment.

El treballador està obligat a complir les ordres i instruccions de l'empresari en l'exercici regular de les seves facultats directives, i ha d'executar tots els treballs, operacions o activitats se li ordenin dintre de la tasca general pròpia de la seva categoria o competència professional. Entre elles, hi estan incloses les tasques complementàries que siguin necessàries per a l'acompliment de la seva tasca principal o la cura i neteja de les màquines, eines i lloc de treball que estiguin al seu càrrec durant la jornada de treball

Article 14

Definició del personal

Les funcions definides per a totes les categories són a títol enunciatiu, podran realitzar altres tasques que es corresponguin amb la categoria professional, i s'adaptaran a les noves tecnologies que es puguin desenvolupar en un futur per al millor funcionament dels serveis prestats per l'empresa.

El personal al servei de l'empresa es...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR