Convenio colectivo - Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Agència de Residus de Catalunya, Normativa Estatal

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2010
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2010
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5658 de 28/06/2010

RESOLUCIÓ

TRE/2120/2010, d'1 de juny, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del II Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Agència de Residus de Catalunya, per als anys 2009-2010 (codi de conveni núm. 7901932).

Vist el text del II Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Agència de Residus de Catalunya, per als anys 2009-2010, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors en data 22 de juny de 2009, i d'acord amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 170.1.e) i j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

—1 Disposar la inscripció del II Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Agència de Residus de Catalunya, per als anys 2009-2010 (codi de conveni 7901932) al Registre de convenis de la Direcció General de Relacions Laborals.

—2 Disposar que els textos esmentats es publiquin al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya , amb el compliment previ dels tràmits pertinents.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Barcelona, 1 de juny de 2010

Salvador Álvarez Vega

Director general de Relacions Laborals

Transcripció literal del text signat per les parts

II CONVENI

col·lectiu del personal laboral de l'Agència de Residus de Catalunya 2009-2010

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit del conveni

1.1 Àmbit personal

Aquest conveni és d'aplicació a tots els treballadors/es que presten serveis a l'Agència de Residus de Catalunya (en endavant, ARC) per mitjà d'una relació contractual subjecta al dret laboral vigent, excepció feta del personal d'alta direcció de l'Empresa.

1.2 Àmbit funcional

El contingut del present conveni és d'aplicació a tots els llocs de treball que té o pugui tenir l'empresa.

1.3 Àmbit territorial

L'àmbit geogràfic on es circumscriu el present conveni és la comunitat autònoma de Catalunya.

Article 2

Vigència del conveni

Aquest conveni entra en vigor l'endemà de la seva signatura i té efectes fins el dia 31 de desembre de 2010. Així mateix, pel que fa als aspectes econòmics, el conveni té efectes des de l'1 de gener de 2009, llevat de disposició en contrari en el seu text articulat.

Article 3

Pròrroga i denúncia del conveni

Una vegada finalitzada, d'acord amb l'article anterior, la vigència del conveni quedarà automàticament prorrogat, any a any, sempre que cap de les parts signatàries del mateix l'hagi denunciat.

Aquesta denúncia haurà de fer-se com a mínim dos mesos abans de la data de finalització de la seva vigència o de les seves pròrrogues.

Una vegada la part denunciant del conveni hagi fet arribar a la resta de signants l'escrit de denúncia, aquests hauran de respondre a la proposta de negociació i tots ells, dins del termini d'un mes des de la recepció de la denúncia, hauran d'establir un calendari de negociació i constituir la corresponent Comissió negociadora. Denunciat el conveni, el seu contingut es mantindrà vigent mentre no sigui substituït per un altre Conveni col·lectiu.

En qualsevol cas, la tramitació de la denúncia del conveni s'ha d'ajustar al que disposa el Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors/es (TRLET).

Article 4

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades en aquest conveni formen un tot orgànic i indivisible i, als efectes de la seva aplicació pràctica, seran considerades globalment i conjuntament, llevat de disposició en contra en el seu text articulat o sempre que l'autoritat laboral no anul·li la vigència d'un o més dels seus articles. En aquest cas, la resta del conveni continuarà estant vigent i la Comissió negociadora es compromet a negociar un nou redactat de les clàusules anul·lades.

Article 5

Clàusula de garantia

Si durant la vigència d'aquest conveni, per estructuració administrativa o per transferència de la gestió, es produís algun canvi de la dependència total o parcial de l'empresa, o bé es creés un nou ens amb personalitat jurídica pròpia, s'hauran de garantir les relacions juridicolaborals amb total respecte a les condicions individuals expressament reconegudes al personal laboral afectat. En aquests casos, l'empresa comunicarà per escrit als representants dels treballadors/es el motiu i les conseqüències d'aquestes decisions.

Article 6

Condicions més beneficioses

Les condicions laborals que un determinat treballador/a tingui expressament reconegudes per l'empresa abans de la entrada en vigor d'aquest conveni i que siguin millors que les contemplades en aquest no podran ser modificades unilateralment per l'empresa en aplicació d'aquest conveni. Les referides condicions més beneficioses tenen la consideració de clàusula ad personam pel treballador/a que les gaudeix.

Article 7

Compensació i absorció

Sense perjudici del que disposa l'article anterior, les condicions econòmiques que estableix el present conveni compensen i absorbeixen totes les existents amb anterioritat a la seva entrada en vigor, llevat de disposició en contra en el seu articulat.

Article 8

Prelació normativa

En tot allò que pugui ser objecte de pacte, aquest conveni s'aplica amb caràcter prioritari i preferent respecte a qualsevol disposició o norma legal. No obstant això, per les qüestions laborals no regulades en aquest conveni s'aplicarà el que estableixi el conveni col·lectiu vigent per al personal laboral de la Generalitat de Catalunya i la resta de disposicions legals vigents, en matèria laboral.

Article 9

Comissió paritària del conveni

En el termini d'un mes a partir de la signatura d'aquest conveni i d'acord amb l'article 85.3.e) del TRLET es constituirà una Comissió paritària per vetllar per la correcta interpretació, vigilància i estudi del present conveni. Aquesta Comissió paritària estarà formada per dos representants de l'empresa i tres representants dels treballadors/es. Per sistema rotatori entre ambdues representacions, i per un període de sis mesos, s'escollirà un president, la missió del qual serà moderar i convocar les reunions.

9.1 Competències de la Comissió paritària

Les matèries competència de la Comissió paritària són les següents:

Vigilància i interpretació del conveni i de la resta de normes que, de conformitat amb la prelació normativa de l'article 8, són d'aplicació al personal laboral de l'empresa. Per a la qual cosa les parts posaran en el coneixement de la Comissió els dubtes, les discrepàncies i els conflictes que sorgeixin com a conseqüència de la seva aplicació.

Emissió d'informes sobre les qüestions que li siguin proposades sobre interpretació del que s'ha pactat.

Conciliació en els problemes col·lectius i en les qüestions que li siguin sotmeses de comú acord per les parts, amb caràcter previ a la jurisdicció competent.

Resolució amb caràcter d'urgència de possibles situacions d'abús de dret en l'aplicació d'aquest conveni plantejades per alguna de les parts.

9.2 Funcionament de la Comissió paritària

La Comissió paritària escollirà, d'entre els seus membres, un secretari, la missió del qual és aixecar acta tant dels acords com dels desacords a què arribi la Comissió, i dur a terme totes aquelles funcions que li siguin encomanades pel president. Custodiarà les actes, que hauran de ser signades per tots els membres i, a petició de qualsevol membre de la Comissió, estendrà les certificacions que li siguin sol·licitades. Una mateixa part no podrà representar els càrrecs de president i secretari alhora.

La Comissió es reunirà quan alguna de les parts així ho sol·liciti.

La reunió es farà preferentment en el termini d'un mes de la seva sol·licitud.

Les qüestions que es plantegin a la Comissió paritària s'hauran d'efectuar per escrit.

El secretari de la Comissió notificarà les convocatòries de reunió per escrit i, excepte en casos d'urgència, com a mínim amb set dies d'antelació adjuntant l'ordre del dia i la documentació, si n'hi ha, referida als temes que cal tractar.

S'entendrà constituïda la Comissió quan hi assisteixi la totalitat dels seus membres. En qualsevol cas, cada part podrà nomenar els membres substituts que convinguin, quan les circumstàncies així ho aconsellin.

Cadascuna de les parts podrà anar acompanyada d'un assessor amb veu però sense vot, en el cas que ho consideri convenient.

Els acords de la Comissió s'adoptaran per unanimitat i es faran públics en tots els centres de treball. Un cop adoptats els acords, aquests tindran caràcter vinculant per a ambdues parts.

Les decisions de la Comissió s'emetran per escrit en el termini màxim de quinze dies a partir de la data en què es reuneixi i s'entendrà esgotada la intervenció de la Comissió si en aquell termini no emet la seva decisió.

Els acords o resolucions de la Comissió paritària no privaran els afectats de recórrer a la via administrativa o judicial...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR