Convenio colectivo - Sistema dEmergències Mèdiques SA (SEM SA), Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2010
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5661 de 01/07/2010

RESOLUCIÓ

TRE/2196/2010, de 12 de maig, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa pública Sistema d'Emergències Mèdiques, SA, per als anys 2008-2010 (codi de conveni núm. 7901382).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa pública Sistema d'Emergències Mèdiques, SA, per als anys 2008-2010, subscrit pels representants de l'empresa i pels seus treballadors en data 11 de juny de 2009, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 170.1.e) i j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

—1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa pública Sistema d'Emergències Mèdiques, SA, per als anys 2008-2010 (codi de conveni núm. 7901382), al Registre de convenis de la Direcció General de Relacions Laborals.

—2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya , amb el compliment previ dels tràmits pertinents.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Barcelona, 12 de maig de 2010

Salvador Álvarez Vega

Director general de Relacions Laborals

Transcripció literal del text signat per les parts

V CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa pública Sistema d'Emergències Mèdiques, SA, anys 2008-2010

Capítol 1

Disposicions generals

Secció 1

Àmbits

Article 1

Àmbit d'aplicació

El present Conveni col·lectiu serà d'aplicació a l'empresa pública Sistema d'Emergències Mèdiques,SA (en endavant SEMS.A.) i els seus treballadors/es.

Article 2

Àmbit funcional i personal

Els presents acords seran d'aplicació al personal amb vinculació laboral amb SEM,S.A. i les seves estipulacions afectaran a tot el personal, sigui quina sigui la seva modalitat contractual.

Queden expressament exclosos:

  1. El personal d'alta direcció que es regirà d'acord amb allò que estableixen els seus propis contractes i també el Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost.

  2. El personal amb funcions directives que es regirà per l'establert en els seus propis contractes. Aquest personal ocupa les places que la Relació de Lloc de Treball (RLT) defineix com places de funcions directives.

Si estan incloses en el Conveni col·lectiu totes les persones que ocupen els llocs de treball que s'indiquen a l'article 34 del Conveni.

Secció 2

Vigència, duració, denúncia, pròrroga, Comissió negociadora

Article 3

Vigència

El present Conveni entrarà en vigor l'endemà mateix de la data en què sigui signat. No obstant això, les seves condicions econòmiques tindran efectes des de l'1 de gener de 2008, excepte en aquells casos en què, expressament, s'indica una altra data d'efecte, d'acord amb la periodificació que s'estableix a les taules annexes i/o al propi conveni.

Article 4

Durada

Els efectes d'aquest conveni s'extingiran el 31 de desembre de 2010.

Article 5

Denúncia

La denúncia per a la revisió del Conveni s'efectuarà per escrit abans dels dos mesos a la data del seu venciment inicial o a la de qualsevol de les seves pròrrogues.

La denúncia es podrà efectuar a través de l'empresa o per acord de la majoria dels òrgans legals de representació dels treballadors de l'empresa i s'haurà de comunicar a les altres representacions i a l'autoritat laboral.

Article 6

Pròrroga

El Conveni quedarà automàticament prorrogat en finalitzar la seva vigència i/o qualsevol de les seves prorrogués, en els seus propis termes, pel període d'un any, si cap de les representacions no procedeix a la seva denúncia de conformitat amb allò que estableix l'article 5. En cas de pròrroga s'aplicaran automàticament els increments establerts a la Llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya pel personal de les empreses públiques.

Article 7

Comissió negociadora

La Comissió negociadora del nou Conveni col·lectiu es constituirà formalment en el termini màxim d'un mes a partir de la data en la qual el Conveni sigui denunciat en la forma prevista. Actuaran en qualitat de president i secretari d'aquesta les persones que els membres de la comissió, per majoria de cadascuna de les representacions, acordin. Poden ser persones alienes a l'empresa, si així s'acorda.

Secció 3

Prelació de normes, absorció i compensació, vinculació a la totalitat, garantia ad personam

Article 8

Prelació de normes

Les normes que conté el present Conveni regularan amb caràcter preferent les relacions entre l'empresa SEMSA i els seus treballadors.

En allò que no és previst, hom s'ajustarà a allò que disposa l'Estatut dels treballadors i altres disposicions d'aplicació.

Article 9

Absorció i compensació

El conjunt de pactes que conté el present Conveni col·lectiu substitueix, íntegrament, les condicions, tant econòmiques com de treball, existents en la seva entrada en vigor en l'empresa per la qual cosa, aquestes i qualsevulla altres queden compreses i compensades amb la nova regulació convinguda, i això independentment del seu origen, caràcter, naturalesa, denominació i quantia.

Quant a les disposicions futures que es puguin promulgar durant la vigència del Conveni, només tindran eficàcia pràctica quan, considerades en el seu conjunt i còmput anual, superin les condicions del present Conveni, considerades així en el seu conjunt i en còmput anual.

Article 10

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i, a efectes de la seva aplicació pràctica, seran considerades globalment.

Article 11

Garantia ad personam

Amb caràcter estrictament personal es respectaran les situacions personals que, en conjunt i en còmput anual, superin les condicions establertes en el present Conveni, també considerades en el seu conjunt i còmput anual.

Secció 4

Comissió paritària

Article 12

Comissió paritària

  1. Com a òrgan per a la interpretació, seguiment, control, definició i vigilància del Conveni col·lectiu, es crea una Comissió paritària. A la Comissió paritària es poden sotmetre els conflictes col·lectius que suposin la interpretació de les normes del present Conveni.

  2. La Comissió estarà integrada per un membre de cadascun dels sindicats signants del Conveni i igual numero de representants de l'empresa. Podran actuar en qualitat d'assessors, amb veu però sense vot, les persones que les parts designin.

  3. La Comissió serà presidida per un/a president/a i tindrà un/a secretari/a, designats per les parts de entre els seus integrants.

  4. La Comissió paritària es reunirà amb caràcter ordinari cada trimestre i, extraordinàriament, sempre que ho sol·liciti l'empresa o qualsevulla de les organitzacions sindicals en ella representades. La sol·licitud es formularà per escrit i dirigida al president, en la qual s'indicarà amb claredat i precisió el tema que es sotmeti a consideració de la Comissió. La Comissió es reunirà en un termini de deu dies.

  5. Del que s'hagi tractat a les reunions de la Comissió paritària es redactarà una acta que signaran tots els assistents. Els acords es prendran per majoria simple de vot, dins de cadascuna de les representacions. Per poder adoptar acords, hauran d'assistir a la reunió de la Comissió un mínim de la meitat més un per cada representació.

  6. El domicili de la Comissió paritària, a efectes de comunicacions, serà al carrer Pablo Iglesias, 101-115 de l'Hospitalet de Llobregat (08908), tot i que es reunirà on el president designi. En aquest domicili existirà un registre per poder deixar els escrits.

  7. En la primera reunió de la Comissió paritària les parts designaran les persones que l'integraran durant la vigència del Conveni i nomenaran al president i al secretari.

Capítol 2

Condicions de treball

Secció 1

Classificació professional

Article 13

Classificació professional

Els treballadors afectats pel present Conveni s'integraran en un dels grups professionals que assenyalem a continuació:

Grup A:

Metge assistencial 1

Metge assistencial 2

Titulat superior sanitari

Titulat superior no sanitari

Grup B:

Infermer assistencial 1

Infermer assistencial 2

Titulat mig sanitari

Titulat mig no sanitari.

Grup C

Tècnic administratiu

Tècnic d'ofici

Tècnic auxiliar de coordinació.

Tècnic de transport sanitari 1 A

Grup D

Tècnic de transport sanitari 1

Tècnic de transport sanitari 2

Sanitari conductor

Auxiliar administratiu i d'ofici

Article 14

Definició dels grups

Grup A

1 Metge assistencial 1

Són els graduats superiors, que proveïts de llur titulació corresponent de llicenciat...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR