Convenio colectivo - Empreses i Treballadors/es d'atenció Domiciliària i Treball Familiar, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2010
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2012
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 6094 de 23/03/2012

Vist el text del IV Conveni col·lectiu d’empreses d’atenció domiciliària de Catalunya per al període de l’1 de gener de 2010 al 31 de desembre de 2012, subscrit per la part empresarial pels representants de l’Associació Empresarial de la Iniciativa Social de Catalunya (AEISC), la Confederació d’Entitats Catalanes d’Atenció a la Dependència (CECAD) i l’Asociación Estatal de Entidades de Servicios de Atención a Domicilio (ASADE), i per la part social per les organitzacions sindicals FSC-CCOO de Catalunya (Federació de Serveis a la Ciutadania FSC-CCOO) i UGT de Catalunya (FSP), el 17 d’octubre de 2011 i el 9 de gener de 2012, i d’acord amb el que disposen l’article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors; l’article 2.1 del Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball; el Decret 352/2011, de 7 de juny, de reestructuració del Departament d’Empresa i Ocupació, i l’article 6 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya,

Resolc:

—1 Disposar la inscripció del IV Conveni col·lectiu d’empreses d’atenció domiciliària de Catalunya per al període de l’1 de gener de 2010 al 31 de desembre de 2012 (codi de conveni núm. 7901525) al Registre de convenis de la Direcció General de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball.

—2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, amb el compliment previ dels tràmits pertinents.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Barcelona, 7 de febrer de 2012

Ramon Bonastre i Bertran

Director general de Relacions Laborals

i Qualitat en el Treball

Transcripció literal del text signat per les parts

IV Conveni

col·lectiu d’empreses d’atenció domiciliària de Catalunya

Determinació de les parts

El present conveni col·lectiu s’acorda entre les organitzacions empresarials Associació Empresarial de la Iniciativa Social de Catalunya (AEISC), Confederació d’Entitats Catalanes d’Atenció a la Dependència (CECAD) i Asociación Estatal de Entidades de Servicios de Atención a Domicilio (ASADE), d’una part, i les organitzacions sindicals FSC-CCOO de Catalunya (Federació de Serveis a la Ciutadania FSC-CCOO) i UGT de Catalunya (FSP).

Capítol 1

Àmbit d’aplicació

Article 1

Àmbit funcional

Queden afectades per aquest Conveni totes les empreses que prestin serveis d’atenció domiciliària en la Comunitat Autònoma de Catalunya.

L’atenció domiciliària es defineix com un servei comunitari de caràcter social bàsic i polivalent prestat per professionals, que té com objectiu restablir i/o incrementar el nivell de benestar físic, psicològic, social i afectiu de les persones que són destinatàries, tant en els seus domicilis com en els centres assistencials propis dels concerts amb les empreses de l’àmbit de l’atenció domiciliària.

Article 2

Àmbit territorial

Aquest Conveni és d’aplicació en tot el territori de Catalunya.

Article 3

Àmbit personal

Queda comprés a l’àmbit del present Conveni tot el personal que presta els seus serveis a les empreses afectades pel mateix.

Article 4

Àmbit temporal

Aquest Conveni entrarà en vigor en el moment que sigui signat per les parts negociadores, independentment de la seva publicació oficial, excepte les condicions econòmiques que tindran efectes des de l’1 de gener de 2011.

La seva durada serà de 3 anys, és a dir, de l’1 de gener de 2010 fins al 31 de desembre de. 2012.

Article 5

Denúncia i revisió

Aquest conveni pot ser denunciat per qualsevol de les parts signants amb una antelació mínima de 3 mesos a la caducitat de la seva vigència, o de qualsevol de les seves pròrrogues.

El denunciant haurà de comunicar-ho per escrit a les altres parts signants del conveni.

En el termini màxim d’un mes a partir de la recepció de la comunicació es constituirà la Comissió negociadora que establirà el calendari de negociació que s’iniciarà en un termini màxim de 15 dies a comptar des de la constitució de la Comissió.

Un cop denunciat el conveni i conclosa la durada pactada, durant les negociacions per a la renovació del conveni, es mantindrà la seva vigència per un període màxim de 18 mesos comptador a partir de la data de finalització del conveni denunciat.

Si durant la vigència del present Conveni, per acord interprofessional de l’article 83 de l’Estatut dels treballadors, s’estableix un procediment arbitral d’aplicació general per solventar les discrepàncies existents un cop transcorregut el termini màxim de negociació sense acord, les parts negociadores es podran adherir de manera voluntària i sotmetre’n les discrepàncies existents al referit arbitratge.

Article 6

Garantia ad personam

Es respectaran les condicions superiors i més beneficioses individuals o col·lectives que els treballadors tinguin reconegudes a l’entrada en vigor del present Conveni, bé siguin aquestes de caràcter total o parcial.

Article 7

Comissió negociadora

La Comissió negociadora quedarà constituïda fins a un màxim de 15 membres representants de les associacions empresarials representatives del sector i un màxim 15 membres per les organitzacions sindicals representatives del sector.

La distribució dels seus membres serà en funció de la proporció de la seva representativitat en el sector.

Ha de quedar constituïda dintre del terme màxim d’un mes a partir de la denúncia del Conveni, amb la mateixa representativitat numèrica d’ambdues parts. En aquesta taula negociadora han d’actuar com president/a i com secretari/a les persones que acordin els membres de la Mesa per majoria de cadascuna de les representacions.

Article 8

Comissió Paritària

La Comissió paritària intervindrà obligatòriament i com tràmit previ, en tots els dubtes i les divergències que puguin sorgir entre les parts sobre qüestions d’interpretació d’aquest Conveni sense perjudici que, una vegada conegut el dictamen de la Comissió paritària, es puguin utilitzar les vies administratives i jurisdiccionals que corresponguin.

  1. Les funcions de la Comissió paritària són:

    1. Les de mediació, arbitratge i conciliació en els conflictes individuals o col·lectius que li siguin sotmesos.

    2. Les d’interpretació i aplicació dels pactes.

    3. La de seguiment del conjunt dels acords.

    4. El control del sector i la detecció de les empreses que incomplint la legalitat vigent, exerceixin una competència deslleial, i també la denúncia d’aquestes empreses davant les autoritats competents.

    5. Emetre dictamen en un termini màxim de 7 dies hàbils des de la seva recepció, sobre les discrepàncies que puguin sorgir durant la negociació en els períodes de consulta per a la modificació substancial de condicions de treball de caràcter col·lectiu referits a l’article 41.6 de l’Estatut dels treballadors, o inaplicació del règim salarial de l’article 82.3 del mateix text legal.

    6. Amb caràcter previ al plantejament formal de conflicte col·lectiu relatiu a la interpretació aplicació del conveni col·lectiu, haurà sotmetre’s el mateix a la Comissió paritària, pel seu coneixement, aplicació, interpretació, mediació i/o conciliació.

    La Comissió paritària es dotarà d’un reglament de funcionament, en un termini màxim de 2 mesos des de la seva constitució, el qual recollirà com a mínim les qüestions següents:

  2. Reunions: la Comissió paritària es reunirà de forma ordinària durant el primer any amb una periodicitat trimestralment.

  3. Convocatòria: la Comissió paritària serà convocada per qualsevol de les organitzacions signants, sent suficient una comunicació escrita en la qual s’expressaran els punts a tractar en l’ordre del dia, així com la data i hora proposades. En cap cas s’excedirà dels 15 dies comptats a partir de la data de registre de la consulta efectuada. Un cop acabat aquest termini, si no s’ha produït la reunió, tot i que la intervenció de l’esmentada Comissió haurà igualment de produir-se, l’interessat que formula la consulta podrà exercir les accions que consideri oportunes.

  4. Quòrum assessors/es: Es considerarà vàlidament constituïda la Comissió quan assisteixi la majoria simple de cada representació, podent-ne efectuar la delegació de vot. Les parts podran acudir a les reunions acompanyats d’assessors/es i/o tècnics/es.

  5. Validesa d’acords: Els acords de la Comissió requeriran, en qualsevol cas, de la confluència del vot favorable de la majoria de cada representació. De cada reunió s’aixecarà acta, la qual serà signada per qui faci de secretari/a i per un/una representant de cada organització.

    5 La Comissió paritària remetrà resposta a les consultes presentades en un termini màxim d’un mes (1) a partir de la data de registre de la consulta, a excepció del que preveu l’apartat e) del present article.

    Domicili: Es senyala com a domicili de la Comissió paritària, l’AEISC, ubicada al carrer Via Laietana, 54, 1ª planta, CP: 08003 de Barcelona.

  6. Els acords que adopti la Comissió paritària en qüestions relatives a la interpretació i aplicació del conveni es consideren part d’aquest Conveni col·lectiu i han de tenir la seva mateixa eficàcia obligatòria. Tals acords es remetran a l’autoritat laboral per al seu registre.

  7. Els acords que adoptin les empreses amb la representació legal dels treballadors/es i/o amb comissions de treballadors creades a l’efecte...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR