Convenio colectivo - Establiments sanitaris d'hospitalització, assistència, consulta i laboratoris d'anàlisis clíniques, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2012
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2013
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 6277 de 19/12/2012

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball d’establiments sanitaris d’hospitalització, assistència, consulta i laboratoris d’anàlisis clíniques per als anys 2012-2013 subscrit, per la part empresarial pels representants de Associació Catalana d’Entitats de Salut (ACES) i per la part social pels representants de CCOO i UGT, en data 26 de juny 2012, i d’acord amb el que disposen l’article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la llei de l’Estatut dels treballadors; l’article 2 del Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball; el Decret 352/2011, de 7 de juny, de reestructuració del Departament d’Empresa i Ocupació, i l’article 6 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya,

Resolc:

—1 Disposar la inscripció del conveni esmentat en el Registre de convenis i acords col·lectius de treball amb funcionament a través de mitjans electrònics de la Direcció General de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball, amb notificació a la Comissió Negociadora.

—2 Disposar la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, amb el compliment previ dels tràmits pertinents.

Barcelona, 3 de desembre de 2012

Ramon Bonastre i Bertran

Director general de Relacions Laborals

i Qualitat en el Treball

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball d’establiments sanitaris d’hospitalització, assistència, consulta i laboratoris d’anàlisis clíniques per als anys 2012-2013 (codi de conveni núm. 79000815011994)

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit funcional

Aquest Conveni col·lectiu s’aplica als centres que a continuació es detallen que estiguin compresos en l’àmbit territorial a què fa referència l’article 2:

Tots els establiments sanitaris d’hospitalització, assistència, consulta i laboratoris d’anàlisi clínics, sempre i quan el centre no pertany a la xarxa hospitalària d’utilització pública de Catalunya.

Centres sociosanitaris i centres de salut mental que no acreditin uns ingressos habituals i continuats superiors al 50% de la seva facturació provinents de l’activitat concertada i/o contractada amb el CatSalut.

Residències de tercera edat en què la seva activitat sigui fonamentalment sanitària

Article 2

Àmbit territorial

El conveni afectarà a tots els centres de treball i als treballadors/es que prestin els seus serveis en l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de Catalunya, encara que la seu central radiqui fora de l’esmentat territori.

Article 3

Àmbit personal

L’àmbit d’aquest Conveni comprèn tot el personal que presta serveis a les empreses afectades.

Article 4

Vigència

Aquest Conveni col·lectiu entrarà en vigor l’endemà mateix del dia en què sigui signat, excepte en aquells articles que es pacti una entrada en vigor diferent.

La vigència d’aquest conveni, un cop denunciat i conclusa la durada pactada tindrà un termini màxim de 24 mesos.

Article 5

Durada

La durada d’aquest conveni és de 2 anys, amb data d’inici el 1 de gener de 2012 i finalització el 31 de desembre de l’any 2013.

Article 6

Pròrroga, denúncia i revisió

El present Conveni s’entendrà prorrogat per períodes iguals de temps, si cap de les parts no procedeix a la seva denúncia, amb un mes d’antelació, com a mínim, a la data del seu venciment o a la de qualsevol de les seves pròrrogues.

La denúncia, que podrà ser efectuada per qualsevol de les representacions, empresarial o sindical signants d’aquest Conveni, s’haurà de realitzar per escrit, comunicant-la a les representacions i a l’autoritat laboral. En un termini màxim d’un mes, a partir de la recepció de la comunicació de denúncia es procedirà a constituir la Comissió Negociadora del conveni. La part receptora de la comunicació haurà de respondre i ambdues podran establir un calendari o pla de negociació.

Article 7

Prelació de normes

Les normes contingudes en aquest Conveni regulen les relacions entre les empreses que comprèn i els seus/seves treballadors/es, amb caràcter preferent.

Amb caràcter supletori, pel que fa a tot el que el conveni no preveu, cal aplicar les disposicions de l’ET i de la resta de disposicions laborals de caràcter general.

Article 8

Absorció o compensació

Les retribucions que aquest Conveni estableix compensen i absorbeixen totes les que hi hagi al moment de l’entrada en vigor del mateix, independentment de la seva naturalesa o del seu origen.

Les millores retributives o de condicions laborals que es promulguin durant la vigència d’aquest Conveni per disposició legal d’aplicació general, només tenen eficàcia i són aplicables si, considerant-les en conjunt i en còmput anual, superen les d’aquest Conveni. Altrament, són absorbides per les del Conveni.

Article 9

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i a efectes de la seva aplicació pràctica, cal considerar-les globalment.

Article 10

Condició més beneficiosa

D’acord amb el que estableix l’ET, cal respectar les condicions superiors pactades que les empreses han establert en el moment que aquest Conveni entri en vigor i que el superin amb caràcter global.

Les condicions que aquest Conveni fixa s’han de considerar mínimes, i cap pacte en sentit contrari entre treballador/a i empresa no pot prevaler sobre el que estableix.

Article 11

Comissió paritària

  1. Es crea una Comissió paritària formada per un màxim de 14 membres que queden distribuïts de la següent manera, 7 per part d’ACES, 4 per Part de CCOO i 3 per part d’UGT.

  2. Els acords de la Comissió paritària sobre interpretació o aplicació s’adoptaran en tot cas per majoria de cadascuna de les representacions mitjançant la corresponent resolució i tindran la mateixa eficàcia jurídica i tramitació que el present Conveni.

  3. La Comissió es reunirà quantes vegades estimi necessari per a la bona marxa del present Conveni i ella determinarà, en cada cas, les seves normes de funcionament.

  4. La Comissió paritària es dotarà d’un/a President/a, el qual alhora podrà dotar-se d’un/a Secretari/a. La Presidència o si escau la Secretaria convocarà sempre que ho sol·liciti qualsevol de les representacions. La sol·licitud s’efectuarà a la Secretaria per escrit i amb indicació de l’assumpte o assumptes a tractar.

    La Presidència o si escau la Secretaria, en el termini dels 4 dies següents a la recepció de la sol·licitud, assenyalarà dia i hora per a la celebració de la reunió, que haurà de comunicar per escrit a les parts.

  5. El domicili de la comissió s’assenyala en el carrer Muntaner, 262, 2º 2ª, 08021 de Barcelona, seu d’ACES (Associació Catalana d’Entitats de Salut).

  6. Les Funcions i procediments de la Comissió paritària seran:

    6.1. La Comissió paritària a que es refereix l’article anterior, tindrà les següents funcions:

    1. Vigilància i seguiment del compliment d’aquest Conveni.

    2. El coneixement i resolució de les qüestions derivades de l’aplicació i interpretació dels preceptes del present Conveni.

    3. A instància d’alguna de les parts, patronals o sindicats, intervenir i/o intentar conciliar, si escau, i previ acord d’aquestes i a sol·licitud de les mateixes, arbitrar en quantes ocasions i conflictes, tots ells de caràcter col·lectiu, puguin suscitar-se en l’aplicació del present Conveni.

    4. Entendre, de forma prèvia i obligatòria a la via administrativa i jurisdiccional, en els termes previstos en l’apartat 2 d’aquest article, sobre el plantejament de conflictes col·lectius que sorgeixin per l’aplicació i interpretació del present Conveni.

    5. Si fos necessari, la Comissió paritària podrà, durant la vigència del Conveni, modificar-lo. En aquest cas, a més de la incorporació de la totalitat dels subjectes legitimats per a la negociació, haurien de concórrer els requisits de legitimació previstos en els articles 87 i 88 de l’E.T.

    6. Fixar, conforme a l’establert en l’article 50.2, les taules salarials del conveni de conformitat amb els pactes en el mateix

    7. En el cas de, que després del corresponent període de consultes establert en l’article 41.4 de l’E.T, no s’arribés a acord en l’empresa en la negociació de la modificació substancial de condicions de treball s’estarà al que indica la Disposició Addicional 2 d’aquest conveni.

    8. En el cas que la Comissió arribés a un acord s’estarà al determinat en el mateix.

      En cas que la citada Comissió no assolís un acord s’estarà al que indica la Disposició Addicional 2 d’aquest conveni.

    9. En els supòsits d’absència de representants dels treballadors en l’empresa, s’entendrà atribuïda als sindicats CCOO i UGT, tret que els treballadors atribueixin la seva representació a una comissió designada conforme al disposat en l’article 41.4 de l’E.T.

    10. Quantes altres funcions tendeixin a la major eficàcia pràctica del present Conveni, o es derivin de l’estipulat en el seu text i annexos que formin part del mateix.

      6.2 Tant les parts signatàries del present Conveni com les empreses i treballadors compresos...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR