Convenio colectivo - Moyresa, Molturación y Refino, SA (centre de treball de Barcelona), Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2000
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3423 de 04/07/01

RESOLUCIÓ de 30 de novembre de 2000, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Molturación y Refino, SA (Barcelona), per als anys 2000-2002 (codi de conveni núm. 0808591).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Molturación y Refino, SA (Barcelona), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 23 d'octubre de 2000 i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

- 1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Molturación y Refino, SA (Barcelona), per als anys 2000-2002, al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

- 2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 30 de novembre de 2000

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa MOYRESA, Molturación y Refino, SA (centre de treball de Barcelona) per als anys 2000-2002.

Capítol 1

Article 1

Àmbit territorial

Aquest Conveni és aplicable al centre de treball de MOYRESA, Molturación y Refino, SA a Barcelona, situat al moll oest, s/n del port de Barcelona.

Article 2

Àmbit personal

a) S'estén l'aplicació del present Conveni a tots els treballadors de la plantilla de MOYRESA, Molturación y Refino, SA en el moment de la seva firma, i als que hi ingressin durant la seva vigència, les relacions juridicolaborals dels quals es regulen per la legislació vigent en la matèria, llevat del que es disposa en l'apartat següent.

b) Aquest Conveni no s'aplica al personal directiu a què fan referència els articles 1.3.c) i 2.1.a) de l'Estatut dels treballadors, Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març.

Article 3

Vigència

Aquest Conveni entra en vigor a l'efecte econòmic el dia 1 de gener de 2000, independentment de la data de la seva firma i posterior registre i dipòsit administratiu.

Article 4

Durada

La durada d'aquest Conveni és de 3 anys (any 2000, 2001 i 2002). Respecte a les condicions econòmiques, les taules salarials actuals són aplicables per a l'any 2000 i es revisen a principis d'any, tal com es descriu en els articles 26 i 27 del present Conveni col·lectiu.

Aquest Conveni s'entén prorrogat amb caràcter general durant el temps que transcorri entre la data de la seva expiració i l'entrada en vigor del nou conveni o de la norma que el substitueixi, excepte les condicions de retroactivitat que s'hi pactin expressament.

Article 5

Denúncia

Qualsevol de les parts pot denunciar aquest Conveni mitjançant un escrit dirigit a l'altra part, amb almenys una antelació d'1 mes respecte de la data de la seva finalització.

Article 6

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible, i a l'efecte de la seva aplicació pràctica es consideren globalment.

Article 7

Compensació i absorció

Les condicions i retribucions establertes en aquest Conveni i valorades en conjunt, compensen i absorbeixen en la seva totalitat les que regissin anteriorment en còmput anual per millora pactada o concedida unilateralment per l'empresa, per imperatiu legal, jurisprudencial, contenciós administratiu, conveni sindical, qualsevol mena de pacte, contracte individual, usos i costums locals, comarcals, regionals o per qualsevol causa.

Així mateix, les condicions i retribucions que conté aquest Conveni absorbeixen i compensen altres condicions que en disposició legal, conveni, contracte, concessió unilateral o qualsevol altra norma es puguin fixar en el futur.

Article 8

Garantia ad personam

Cal respectar les situacions personals que en conjunt, i des del punt de vista de la percepció, siguin més beneficioses que les que estableix el present Conveni, i s'han de mantenir estrictament ad personam.

Article 9

Dret supletori

En relació amb el que no preveu aquest Conveni cal atenir-se al que disposa el conveni col·lectiu per a les indústries de l'oli i derivats de la província de Barcelona que estigui vigent; al que disposa l'Ordenança laboral per a les indústries de l'oli i els seus derivats, de 28 de febrer de 1974 (BOE número 56, de 6 de març de 1974, i número 127, de 28 de març de 1974) i a l'Estatut dels treballadors (Reial decret llei 1/1995, de 24 de març).

Article 10

Comissió Paritària

A l'efecte de vigilància, interpretació i compliment del present Conveni, es crea la Comissió Paritària, que està integrada per 3 membres de cada part negociadora.

La constitució vàlida de la Comissió requereix l'assistència d'almenys 2 representants de l'empresa i 3 dels treballadors, i els seus acords s'adopten per unanimitat o, en el seu defecte, per majoria de cadascuna de les parts.

La Comissió ha de publicar conjuntament els acords interpretatius del Conveni en el termini que en cada cas es determini en el seu si.

La Comissió ha de rebre totes les consultes que se li formulin a través de la Direcció o la representació dels treballadors sobre la interpretació del Conveni.

Davant possibles supòsits de discrepància que es puguin produir sobre la interpretació d'aquest Conveni, cal recórrer en primer lloc a aquesta Comissió perquè, en tràmit conciliatori previ, emeti el seu parer sobre l'assumpte en litigi.

L'actuació de la Comissió no invalida en cap moment l'esfera de les jurisdiccions que preveuen les normes legals, ni la competència superior i definitiva de les autoritats laborals.

Capítol 2

Normes generals sobre organització de la feina

Article 11

Organització de la feina

L'organització de la feina en cadascuna de les seccions o dependències del centre de treball és facultat exclusiva de la Direcció de l'empresa, sense menystenir les atribucions del Comitè d'Empresa.

b) Jerarquia a la feina: tot el personal ha d'observar la deguda disciplina i obediència als seus caps respectius, complir les seves ordres amb la màxima exactitud, acatar les indicacions que els facin i respectar-los i tenir-los en consideració en tot moment, així com també els companys de feina. Per la seva banda, els superiors han de mantenir la correcció i el respecte deguts en les seves relacions amb el personal subordinat.

c) Facultats de la Direcció de l'empresa: l'empresa pot adoptar els sistemes de racionalització, automatització i modernització que cregui oportuns i necessaris per millorar els mètodes i la productivitat, i perfeccionar, simplificar o accelerar el procés tècnic, sempre que aquestes mesures no s'oposin a les disposicions vigents en la matèria en cada moment i que no perjudiquin els interessos, individualment garantits, dels treballadors.

També són facultats de la Direcció de l'empresa:

  1. L'exigència de vigilància, atenció i diligència en la cura de la maquinària, l'utillatge, les eines i els mobles encomanats als treballadors.

  2. Els canvis de lloc de treball i la redistribució del personal en els centres de treball d'acord amb les necessitats de l'organització i de la producció, sense que això pugui representar cap disminució de les retribucions dels treballadors afectats ni menyscabar la seva posició ni dignitat professional, sempre que aquests canvis els proposi l'empresa.

  3. El manteniment de l'ordre i la disciplina laborals en els casos de disconformitat dels treballadors, que ha de ser expressada mitjançant els seus representants una vegada exhaurida la via jeràrquica, a l'espera de la resolució de la Comissió Paritària a què fa referència l'article 10 i, si escau, de la jurisdicció laboral competent.

    Aquests facultats s'expressen a títol enunciatiu, sens perjudici del que s'indica al paràgraf a) d'aquest article.

    d) Obligacions de la Direcció de l'empresa. Són les següents:

  4. Informar els representants dels treballadors, d'acord amb les lleis, sobre les modificacions de caràcter general en l'organització de la feina, sens perjudici de les facultats de la Direcció de l'empresa.

  5. Establir i redactar les nòmines d'una manera clara i senzilla, per tal que puguin ser compreses fàcilment pels treballadors.

  6. Estimular les iniciatives de qualsevol treballador adreçades a millorar i perfeccionar la productivitat del seu lloc de treball i en general. Aquestes iniciatives es cursen per via jeràrquica.

  7. Comunicar al Comitè les sancions que s'imposin per faltes greus i molt greus.

    i) Acatament de les lleis. En tot cas, les facultats i el compliment de les obligacions de la Direcció de l'empresa s'han d'ajustar al que disposen les lleis i disposicions vigents, que també han de ser observades pels treballadors i els seus representants.

    Capítol 3

    Règim del personal

    Article 12

    Classificació dels llocs de treball

    La classificació dels llocs de treball no ha de ser necessàriament de la categoria laboral del treballador, però en tot cas en la valoració de llocs de treball cal respectar les prescripcions que, en matèria de categories professionals, estableix l'ordenança laboral (llei de l'oli i els seus derivats), sens perjudici de la seva derogació en tot el que es vinculi amb la determinació de les retribucions fixes brutes de l'estructura salarial. Mitjançant la classificació de llocs de treball, l'empresa estableix una jerarquia de les tasques, en funció de l'esforç que exigeixen, de la responsabilitat que impliquen, de les condicions laborals en què es desenvolupen i de les aptituds o capacitats teòriques o pràctiques necessàries per a la seva correcta realització, a més de determinar el grau en què els factors determinants d'aquestes característiques concorrin en una tasca.

    La Direcció assigna a cada treballador el seu lloc de treball, sens perjudici de la categoria...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR