Convenio colectivo - Olfrantu, SL., Cataluña

Inicio de Vigencia20 de Agosto de 2001
Fin de Vigencia20 de Agosto de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3455 de 20/08/01

RESOLUCIÓ

de 23 de maig de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Olfrantu, SL, per al període 1.5.2001 a 30.4.2004 (codi de conveni núm. 0811532).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Olfrantu, SL, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 9 d'abril de 2001, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Olfrantu, SL, per al període 1.5.2001 a 30.4.2004 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 23 de maig de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Olfrantu, SL, per al període 1.05.2001-30.04.2004

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Objecte

L'objecte d'aquest acord col·lectiu és la regulació de les relacions laborals a l'empresa Olfrantu, SL, ateses les característiques especials d'un restaurant de servei ràpid franquiciat per McDonald's.

Article 2

Àmbit

L'àmbit d'actuació d'aquest Conveni se circumscriu al personal tant fix com temporal que presti els seus serveis en qualsevol centre de treball de l'empresa Olfrantu, SL, actual i de futura creació.

Article 3

Durada

El període de vigència d'aquest Conveni és de 3 anys, des del dia 1 de maig del 2001 fins al 30 d'abril del 2004.

El Conveni quedarà prorrogat tàcitament per períodes successius d'1 any si no es denuncia per a la seva revisió o rescissió com a mínim 3 mesos abans de la data del seu venciment inicial o de qualsevol de les seves pròrrogues successives.

Article 4

Revisió salarial

Amb efectes l'1 de maig de cada any de vigència, els imports dels conceptes salarials que figuren a l'annex 1 d'aquest Conveni seran incrementats d'acord amb l'IPC previst per a l'any de què es tracti.

Article 5

Vinculació

Aquests pactes formen un tot orgànic i indivisible, per la qual cosa, en cas que fos declarat nul algun dels seus articles, es considerarà nul igualment tot el Conveni.

En tot allò no previst per aquest Conveni, cal atenir-se al que estableix l'Estatut dels treballadors i altres disposicions de caràcter general.

Article 6

Absorció i compensació

Les condicions pactades al present Conveni substitueixen en la seva totalitat les que gaudien els treballadors afectats, qualsevol que sigui la seva naturalesa i origen, i es respecten sempre les condicions més beneficioses que puguin tenir reconegudes a títol personal.

Així mateix, absorbeixen, en conjunt i en còmput anual, fins a on arribin, qualsevol augment en les retribucions que es puguin produir durant la seva vigència, amb independència de la seva forma, naturalesa i origen, caràcter o concepte.

Article 7

Comissió Paritària d'Interpretació, Estudi i Vigilància

  1. S'acorda la creació d'una comissió amb la denominació de Comissió d'Interpretació, Estudi i Vigilància, en compliment del que preveu l'apartat 2.e) de l'article 85 de l'Estatut dels treballadors.

  2. La Comissió estarà constituïda paritàriament per 2 membres de cada una de les parts com a màxim. Els 2 representants de la part social seran elegits pels membres del Comitè d'Empresa i entre ells. La Comissió s'haurà de constituir dins els 60 dies següents a la publicació del present Conveni, com a màxim.

  3. Les funcions de la Comissió Paritària són les següents:

    1. Interpretar autènticament el present Conveni.

    2. Controlar l'aplicació del Conveni i el seu desplegament normatiu, i fer-ne el seguiment.

    3. Conèixer, de forma obligatòria i prèviament a les vies administratives i jurisdiccional, els conflictes de caràcter col·lectiu que tinguin lloc en relació amb la interpretació i aplicació del Conveni.

    4. Totes les activitats que tendeixin a assegurar l'eficàcia del Conveni, així com les que siguin delegades per la representació de l'empresa o del comitè signant.

  4. Les parts integrants de la Comissió Paritària estan facultades per convocar totes les reunions que siguin necessàries per atendre qualsevol problema que s'esdevingui. En aquests casos, la contrapart no pot refusar d'assistir a la reunió.

  5. La part que prengui la iniciativa de la convocatòria ho ha de comunicar a l'altra amb una antelació mínima de 48 hores. La convocatòria ha d'incloure un ordre del dia amb els assumptes a tractar. La contrapart ha d'estudiar l'ordre del dia i pot proposar incloure-hi nous assumptes.

    Capítol 2

    Contractació

    Article 8

    Modalitats de contractació

    Les modalitats de contractació s'han d'adaptar a cada moment a la legislació vigent. Les parts, dins de la legalitat vigent, han de d'adequar els models de contracte existents a les necessitats productives de l'empresa.

    Article 9

    Contractes a temps parcial

    Els contractes a temps parcial que es concertin, independentment de la seva durada, han de fixar un nombre d'hores ordinàries de treball al dia, a la setmana, al mes o a l'any, així com la seva distribució, que pot tenir caràcter irregular, rotatiu i flexible i variar setmanalment pel que fa als descansos diaris i setmanals establerts legalment, amb regulació dels quadres horaris corresponents, tal com es dirà més endavant. La retribució d'aquest tipus de contractes ha de ser proporcional a les hores de feina treballades i conforme a les seves taules salarials que estableix l'annex 1 d'aquest Conveni.

    Al contracte a temps parcial de caràcter indefinit s'establiran les hores complementàries a realitzar pel treballador, que no podran excedir del 60% de les hores ordinàries contractades.

    Article 10

    Contractes eventuals per circumstàncies de la producció

    Per atendre circumstàncies diverses de la producció, motivades per campanyes de màrqueting, llançament de nous productes, vacances escolars (Nadal: de l'1 de desembre al 15 de gener; estiu: de l'1 de juny al 30 de setembre, i Setmana Santa), entrenament de treballador per l'obertura d'un nou restaurant, o qualsevol altra de les causes que estableix l'article 15.b de l'Estatut dels treballadors, l'empresa pot subscriure contractes eventuals per circumstàncies de la producció, i adaptar-ne la durada i la jornada (completa o parcial) a les necessitats de la circumstància que ho motiva. La durada màxima d'aquests contractes serà la que estableixi a cada moment el conveni col·lectiu d'hostaleria de Catalunya.

    Article 11

    Contractes de formació

    Atesa l'activitat especial de l'empresa i la inexistència actual d'activitats similars en el món laboral, l'empresa pot formalitzar, d'acord amb les condicions establertes legalment a aquest efecte, contractes de caràcter formatiu.

    Article 12

    Modificacions contractuals per causes diverses

    Si es produeixen circumstàncies especials en la producció o hi ha acumulació de tasques, a més de la possibilitat de subscriure contractes dels que s'esmenten a l'article 10, l'empresa pot oferir, i el treballador acceptar o no, el canvi dels contractes de temps parcial a contractes a jornada completa durant el temps que calgui. Una vegada desaparegudes les circumstàncies que han originat el canvi, es torna automàticament a la seva naturalesa primitiva.

    Aquesta modificació s'ha d'establir sempre per escrit, firmada per totes dues parts, amb indicació de les circumstàncies modificadores i de la durada dels canvis contractuals pactats, que l'empresa ha de respectar escrupolosament.

    Article 13

    Cessaments voluntaris. Terminis i preavís

    Els treballadors que vulguin cessar voluntàriament a l'empresa li ho han de notificar amb l'antelació següent:

    1. Gerent, assistent primer i segon, encarregats de torn i d'àrea: 90 dies.

    2. Resta del personal: 30 dies.

    L'incompliment d'aquests terminis dóna dret a l'empresa a descomptar de la liquidació l'import equivalent al salari dels dies de preavís incomplets.

    Article 14

    Període de prova

    La durada del període de prova és de 6 mesos per a l'equip de gerència i de 2 mesos per a la resta dels treballadors.

    Durant el període de prova, el treballador té els drets i les obligacions corresponents al lloc de treball que té assignat com si fos de plantilla, llevat dels derivats de la resolució de la relació laboral, que es pot produir a instància de qualsevol de les parts.

    El període de prova es computa com d'antiguitat del treballador a l'empresa.

    Capítol 3

    Organització de la feina

    Article 15

    Principis...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR