Convenio colectivo - Fomento de Construcciones y Contratas SA (serveis de recollida d'escombraries i neteja viària de les Franqueses del Vallès), Barcelona

Inicio de Vigencia10 de Septiembre de 2001
Fin de Vigencia10 de Septiembre de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3470 de 10/09/01

RESOLUCIÓ

de 5 de juny de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa FCC Medio Ambiente, SA (servei de neteja viària i recollida d'escombraries de les Franqueses del Vallès), per a l'any 2001 (codi de conveni núm. 0809291).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa FCC Medio Ambiente, SA (servei de neteja viària i recollida d'escombraries de les Franqueses del Vallès), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 22 de maig de 2001, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació.

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa FCC Medio Ambiente, SA (servei de neteja viària i recollida d'escombraries de les Franqueses del Vallès), per a l'any 2001 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 5 de juny de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa FCC Medi Ambient, SA (serveis de residus sòlids urbans i neteja viària i transport a l'abocador de les Franqueses del Vallès), per a l'any 2001.

Capítol 1

Normes generals

Article 1

Àmbit d'aplicació

L'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni afecta tots els treballadors que presten serveis en el centre de treball de l'empresa FCC Medi Ambient, SA, de les Franqueses del Vallès en l'àmbit funcional de la neteja viària i la recollida d'escombraries.

El personal de nova contractació ha d'estar adscrit en una de les categories professionals previstes en el Conveni, ha de percebre el seu salari i ha de gaudir dels mateixos drets i deures que la resta de personal de la mateixa categoria.

Aquestes disposicions no poden ser modificades per pactes inferiors ni per contractes individuals i únicament poden ser derogades per un altre conveni.

En el que no preveu aquest Conveni col·lectiu, cal atenir-se al que disposa el Conveni general del sector i la resta de normes legals.

Article 2

Vigència i durada

Aquest Conveni entra en vigor el dia en què se signi; això no obstant, les seves condicions econòmiques i socials es retrotrauen a l'1 de gener de 2001.

Aquest Conveni té una durada d'1 any, des de l'1 de gener de 2001 fins al 31 de desembre de 2001.

Article 3

Denúncia i revisió

Aquest Conveni queda denunciat automàticament 2 mesos abans del seu venciment. A partir d'aquesta data les parts poden notificar-se mútuament les propostes corresponents de negociació, i tot el contingut del Conveni es manté vigent fins que no sigui substituït per un altre conveni col·lectiu.

Article 4

Garanties ad personam

D'acord amb el que estableix l'acta d'acords de 15 de juliol de 1996, formalitzada entre l'empresa i els treballadors dels serveis de recollida d'escombraries i neteja viària de les Franqueses del Vallès, s'han de respectar les situacions específiques que, amb caràcter global, s'han pactat en aquest Conveni, les quals s'han de mantenir estrictament ad personam. A l'annex 2 d'aquest Conveni hi ha la relació nominal de treballadors i els imports econòmics de les seves garanties personals, i també el concepte de dietes fixes personals.

Article 5

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades en aquest Conveni constitueixen un tot orgànic i indivisible i per a la seva aplicació s'han de considerar globalment i en còmput anual.

Si un article és declarat nul (tot el seu contingut o una part), el Conveni queda sense efecte i les parts han de procedir a la negociació d'un nou conveni en conjunt.

Article 6

Comissió Paritària

Es crea la Comissió Paritària del Conveni com a òrgan de mediació, interpretació i arbitratge, que ha d'estar integrada per 2 representants de l'empresa i per 2 representants dels treballadors, un dels quals ha de ser el delegat de personal. La Comissió Paritària té les funcions següents:

  1. Vigilància i seguiment del compliment d'aquest Conveni.

  2. Interpretació de la totalitat dels preceptes d'aquest Conveni.

  3. Conciliació en conflictes col·lectius que requereixin la interpretació i l'aplicació de les normes d'aquest Conveni.

    Els assumptes se sotmeten a la Comissió Paritària a proposta de qualsevol de les parts i han de ser resolts en el termini de 10 dies. Els acords de la Comissió Paritària són vinculants i de compliment obligatori per a totes dues parts si s'han adoptat per unanimitat. En cas de desacord, es comprometen a acudir als organismes de resolució extrajudicial de conflictes, com ara el Tribunal Laboral de Catalunya.

    En relació amb els assumptes relatius a la salut laboral, formació professional i solució de conflictes laborals, cal atenir-se al que estableix l'Acord interprofessional de Catalunya de 7 de novembre, signat pels sindicats CCOO i UGT i la patronal Foment de Treball Nacional.

    Capítol 2

    Condicions de treball

    Article 7

    Jornada de treball

  4. Personal de neteja viària

    La jornada de treball del personal de neteja viària és de 37 hores setmanals, distribuïdes de dilluns a dissabte d'acord amb l'horari següent:

    Dilluns i dimarts, de 7 a 13.10 hores.

    Dimecres, de 7 a 11.10 hores i de 14 a 16 hores.

    De dijous a dissabte, de 7 a 13.10 hores.

    En el servei de tarda, l'horari de treball de dilluns a dissabte és de 14 a 20.10 hores.

  5. Personal de recollida d'escombraries

    La jornada de treball del personal de recollida d'escombraries és de 37 hores setmanals, distribuïdes de dilluns a dissabte, de les 21 a les 4.15 hores. Per compensar els excessos de jornada que hi pugui haver en la jornada de 37 hores setmanals, cada dissabte ha de descansar 1 dels operaris adscrits a aquest servei.

    Segons els acords de data 25 de novembre de 1999, el personal contractat a temps parcial ha de mantenir una prestació de serveis equivalent a una jornada de treball en còmput setmanal de 17,50 hores. Es fixa que l'horari del servei de recollida en dilluns i postfestius és de les 5 a les 13 hores. L'horari restant d'ambdós peons és el que fixa l'acta d'acords de data 17 d'octubre de 2000.

    En cas de coincidència de 2 dies de festa consecutius, el personal de recollida d'escombraries ha de treballar-ne un i ha de percebre les compensacions econòmiques que li corresponguin.

    La jornada de treball del personal de recollida d'escombraries els dies següents a un dia festiu no consecutiu és la mateixa que s'ha fixat per al dilluns.

    El personal de recollida d'escombraries es compromet a efectuar el servei de recollida de tota la població dins de la jornada i l'horari de treball que preveu aquest article, llevat que hi hagi avaria del camió assignat al servei.

    Els dies 24 i 31 de desembre i el dia 23 de juny (revetlla de Sant Joan), el servei de recollida...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR