Convenio colectivo - Canepina, SL, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2001
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3509 de 08/11/01

RESOLUCIÓ de 27 de setembre de 2001, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Canepina, SL, per a 2001 (codi de conveni 1701682).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Canepina, SL, de la província de Girona, subscrit d'una banda per la representació de l'empresa i de l'altra per la dels treballadors el dia 19 de juny de 2001 i, d'acord amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret de la Generalitat de Catalunya 326/1998, de 24 de desembre; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

-1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Canepina, SL, de la província de Girona, per a 2001 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Girona.

-2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquesta Delegació.

-3 Disposar que el Conveni esmentat es publiqui al DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió negociadora del Conveni.

Girona, 27 de setembre de 2001

Montserrat González i Falcó

Delegada territorial de Girona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu provincial de Canepina, SL i el personal de cabines telefòniques de Girona, per a l'any 2001.

Article 1

Objectiu

Aquest Conveni col·lectiu laboral el subscriuen els representants dels treballadors i els de l'empresa Canepina, SL, en el marc de l'Estatut dels treballadors, per regular les relacions laborals de tots els empleats descrits en els articles 2, 3 i 4, l'organització del treball, els sistemes i les quanties de les retribucions, els drets de representació dels treballadors a l'empresa i les condicions de treball. Ambdues parts negociadores declaren el seu propòsit de donar a aquestes normes la permanència en el temps que es derivi de la seva pròpia naturalesa, per assolir la major seguretat jurídica possible en els camps assenyalats.

Article 2

Àmbit territorial

Aquest Conveni té força normativa i vincula les parts en l'àmbit territorial de la província de Girona.

Article 3

Àmbit funcional

Aquest Conveni afecta i obliga l'empresa i els treballadors que desenvolupin les tasques de recaptació i les proves de funcionament dels telèfons d'ús públic de monedes, recompte i precintament, conservació de mobles i el seu enllumenat, i també la neteja d'aquests elements, i el muntatge, la substitució i el desmuntatge de la publicitat en els mobles de telèfons públics en el seu àmbit territorial; i afecta i obliga igualment els treballadors que exerceixen les funcions administratives necessàries per fer els treballs descrits.

Article 4

Àmbit personal

Aquest Conveni regula les relacions laborals entre l'empresa, inclosa en el seu àmbit territorial i funcional, i la totalitat dels seus treballadors, fins i tot els de nova contractació, que s'han d'adscriure en una de les categories professionals previstes en aquest Conveni, de manera que percebin els mateixos salaris i gaudeixin d'idèntics drets i deures que la resta del personal de la mateixa categoria.

Aquestes disposicions no es poden modificar per pactes inferiors, ni per contractes individuals, i únicament les pot derogar un altre conveni col·lectiu; tot això amb l'excepció dels acords que es puguin aconseguir amb els representants dels treballadors.

Article 5

Àmbit temporal

El Conveni ha d'entrar en vigor a tots els efectes el dia 1 de gener de 2001, i s'estén fins al 31 de desembre de 2001.

Article 6

Denúncia i pròrroga

Aquest Conveni queda denunciat automàticament 2 mesos abans del seu venciment, instant a partir del qual les parts poden notificar-se, l'una a l'altra, les propostes de negociació. El contingut del Conveni s'ha de mantenir vigent mentre no sigui substituït per un altre.

Article 7

Legislació aplicable

Per a tot allò que no estigui previst en el Conveni, cal atenir-se a la legislació aplicable a cada moment, i en el Conveni superior de cabines telefòniques d'àmbit estatal i/o a les normes establertes en l'Estatut dels treballadors.

Article 8

Comissió Paritària

S'ha de crear una Comissió Paritària de vigilància i interpretació del Conveni, integrada per 1 representant de l'empresa i 1 representant dels treballadors, els quals han d'haver estat membres de la Comissió Negociadora d'aquest Conveni.

Les funcions de la Comissió es detallen a continuació:

  1. Interpretar la totalitat de les clàusules d'aquest Conveni.

  2. Vigilar el compliment dels acords pactats.

  3. Estudiar i valorar les noves disposicions legals de promulgació posterior a l'entrada en vigor d'aquest Conveni que puguin afectar-ne el contingut.

    Davant de qualsevol dubteh o divergència que pugui produir-se sobre la interpretació o l'aplicació d'aquest Conveni, ambdues parts s'avenen a sotmetre prèviament la qüestió a informe de la Comissió, abans de presentar reclamació davant la jurisdicció competent.

    La Comissió Paritària s'ha de reunir a instància de qualsevol de les parts, les quals s'han de posar d'acord sobre el lloc, el dia i l'hora en què han de reunir-se. Aquesta reunió s'ha de fer en el termini d'1 mes a partir del moment de la sol·licitud, excepte que ho impedeixin causes de força major.

    Article 9

    Adscripció i subrogació de personal

    9.1 Subrogació de personal

    Per contribuir a l'estabilitat en l'ocupació i garantir aquest principi, l'absorció del personal entre els qui se succeeixin, a través de qualsevol modalitat contractual, en l'activitat total o parcial regulada en l'àmbit funcional d'aquest Conveni, s'ha de realitzar en els termes indicats en aquest article i en els següents.

    D'ara en endavant, el terme contracta inclou amb caràcter genèric qualsevol modalitat de contractació, tant pública com privada, i identifica un servei concret o activitat parcial o total que passi a ser desenvolupada per una determinada empresa, societat, organisme públic o un altre tipus qualsevol d'identitat o de persona física, sigui quina sigui la forma jurídica que prengui.

    En tots els casos de finalització, pèrdua, rescissió, cessió, rescat o reversió d'una contracta, i també en relació a qualsevol altra figura o modalitat que impliqui substitució entre entitats, persones físiques o jurídiques que duguin a terme l'activitat de què es tracta, els treballadors de l'empresa sortint s'han d'adscriure a la nova empresa o entitat pública que hagi de fer el servei, la qual ha de respectar els drets i les obligacions que els treballadors gaudien en l'empresa substituïda.

    Aquesta subrogació es produeix sempre que es doni algun els casos següents:

    9.1.1 Treballadors en actiu que realitzin la seva feina en la contracta amb una antiguitat mínima dels 4 últims mesos anteriors a la finalització efectiva del servei, sigui quina sigui la modalitat del seu contracte de treball, i amb independència del fet que abans d'aquests 4 mesos hagin treballat en una altra contracta.

    9.1.2 Treballadors amb dret a reserva de lloc de treball que, en el moment de la finalització efectiva de la contracta, tinguin una antiguitat mínima de 4 mesos i estiguin malalts, s'hagin accidentat o es trobin en situació d'excedència, vacances, permís, descans maternal, servei militar o en una situació anàloga.

    9.1.3 Treballadors amb contracte d'interinitat que substitueixin alguns dels treballadors esmentats en l'apartat anterior, independentment de la seva antiguitat, i mentre duri el seu contracte.

    9.1.4 Treballadors de nou ingrés que, per exigència del client, s'hagin incorporat a la contracta de serveis com a resultat d'una ampliació que perduri en la contracta següent, encara que no tinguin els 4 mesos d'antiguitat.

    9.1.5 Treballadors que en substitueixin altres que s'han jubilat, els quals hagin fet els 64 anys dins dels últims mesos anteriors a la finalització efectiva de la contracta i amb una antiguitat mínima dels 4 mesos anteriors a la jubilació, sempre que aquesta estigui pactada en Conveni col·lectiu estatutari d'àmbit inferior, en virtut del RD 1194/1985, de 17 de juliol.

    L'empresa o entitat pública sortint ha d'acreditar de manera fefaent i documentalment tots aquests supòsits previstos a l'empresa entrant, mitjançant els documents que es detallen en l'apartat 9.5 i en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del moment en què o bé l'empresa entrant o bé l'empresa sortint comuniquin fefaentment a l'altra el canvi en la prestació del servei.

    Els treballadors que no hagin gaudit de les vacances reglamentàries en el moment de la subrogació, les han de gaudir amb la nova adjudicatària del servei, que només ha d'abonar la part proporcional del període que correspongui a l'empresa, ja que l'abonament de l'altre període correspon a l'anterior adjudicatari, que l'ha de fer en la corresponent liquidació.

    L'aplicació d'aquest article és d'obligat compliment per a les parts a les quals vincula: empresa o entitat pública o privada cessant, successor en l'activitat i treballador.

    9.2 Divisió de contractes

    En cas que una o diverses contractes, l'activitat de les quals sigui desenvolupada per una o diverses empreses o entitats públiques, es fragmenti o es divideixi en diferents parts, zones o serveis amb vista a la seva posterior adjudicació, s'han d'adscriure al nou titular els treballadors que hagin realitzat el seu treball a l'empresa sortint en les parts, o les zones o els serveis concrets resultants de la divisió produïda, amb un període mínim dels 4 últims mesos, sigui quina sigui la seva modalitat de contracte de treball, i tot això encara que amb anterioritat hagin treballat en algunes zones, contractes o serveis diferents.

    Igualment, s'han de subrogar els treballadors que es trobin en els casos 9.1.2 al 9.1.5, ambdós inclosos, de l'apartat 9.1, i que hagin ofert els serveis en les contractes, divisions o serveis resultants.

    9.3 Agrupació de contractes

    En cas...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR