Convenio colectivo - Serveis Ambientals del Vallès Oriental SA, Barcelona

Inicio de Vigencia29 de Noviembre de 2001
Fin de Vigencia 7 de Septiembre de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3524 de 29/11/01

RESOLUCIÓ

de 7 de setembre de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA, per a l'any 2001 (codi de conveni núm. 0811852).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 29 de juny de 2001, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA, per a l'any 2001 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 7 de setembre de 2001

P. S. de la delegada territorial (article 5è del Decret 326/1998)

Joan Reverter i Fabregat

Secretari de la Delegació Territorial

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA, per a l'any 2001

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit d'aplicació

El present Conveni s'aplica a tot el personal de l'empresa pública Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA.

Article 2

Àmbit temporal

El present Conveni entrarà en vigor el dia de la seva signatura, independentment de la data de publicació al DOGC, i la seva durada és d'1 any, des del dia 1 de gener de 2001 fins al 31 de desembre de 2001.

Els seus efectes econòmics es remuntaran a l'1 de gener de 2001.

Article 3

Denúncia i pròrrogues

La denúncia del present Conveni s'entendrà realitzada automàticament en el moment del seu venciment. No obstant la denúncia automàtica, exceptuant les condicions econòmiques, tota la resta d'articles seguirà vigent fins l'aprovació d'un conveni nou.

Article 4

Vinculació

Aquest Conveni constitueix un tot únic i indivisible, basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides per les parts i, com a tal, ha de ser objecte de consideració conjunta.

Article 5

Comissió Mixta d'Interpretació, Estudi i Seguiment

Dins del termini de 15 dies següents a l'aprovació d'aquest Conveni es constituirà una comissió mixta d'interpretació, estudi i seguiment.

Aquesta Comissió estarà formada per 2 representants de l'empresa i 2 representants dels treballadors. Ambdues parts podran utilitzar els serveis d'assessors amb veu però sense vot.

Les funcions d'aquesta Comissió seran l'estudi, la interpretació, el seguiment, la vigilància i el posterior desenvolupament dels acords que figuren en el present Conveni.

Igualment, entre les funcions de la Comissió hi haurà l'establiment d'un calendari per a la negociació d'un nou conveni.

La Comissió es reunirà a petició escrita d'alguna de les parts, argumentant el motiu de la reunió.

El termini per fixar la data de la reunió de la Comissió Paritària serà de 3 dies i, com a màxim, 7 dies més per a la seva celebració. Si en aquest termini no pogués reunir-se la Comissió sense causa justificada, qualsevol de les parts podrà utilitzar unes altres vies per a la solució del problema.

Els acords de la Comissió Mixta es prendran en un termini màxim de 5 dies, comptats des de la data de la reunió. Els seus acords seran vinculants per les dues parts i s'hauran d'aplicar en un termini màxim de 10 dies, comptats des de la data de l'acord, a excepció d'aquells en els quals la Comissió acordi un termini diferent.

S'aixecarà acta de les reunions.

En cas de manca d'acord en el si de la Comissió Mixta sobre la interpretació i/o aplicació d'aquest Conveni, així com de qualsevol norma legal o reglamentària d'aplicació, ambdues parts negociadores acorden, expressament i voluntàriament, la submissió de la discrepància als procediments de conciliació i mediació establerts pel Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació de l'Administració Local (CEMICAL), a petició de qualsevol de les parts.

Capítol 2

Classificació del personal i condicions de treball

Article 6

Classificació i definició dels llocs de treball

La classificació del personal que es detalla a continuació és merament enunciativa i no pressuposa l'obligació de tenir coberts tots els llocs de treball descrits.

Les comeses de cada grup professional, categoria i ofici es consideraran simplement indicatives i no limitatives.

Tot el personal està obligat a realitzar totes les tasques i operacions que li encomanin els seus superiors, dins de la general escomesa pròpia de la seva categoria o competència professional.

El personal estarà classificat, atenent a les funcions que realitzi en l'empresa, en qualsevol dels següents grups professionals.

A. Grup de tècnics i tècniques

Estarà compost per les següents categories:

Cap d'administració

Tècnic/a de serveis

Tècnic/a d'operacions

B. Grup de comandaments intermedis

Estarà compost per les següents categories:

Cap de serveis de supervisió

Supervisor/a de servei

C. Grup d'administratius i administratives

Estarà compost per les següents categories:

Administratiu/iva

Auxiliar administratiu/iva

D. Grup d'operaris i operàries

Estarà compost per les següents categories:

Operari/ària de deixalleria

Peó

S'adquireix el compromís mutu d'elaborar l'estudi de les funcions de les diferents categories en un termini màxim de 3 mesos hàbils des de la signatura del Conveni.

Article 7

Horaris i jornada laboral

La jornada laboral de tot el personal al servei de l'empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA, serà en còmput anual. La jornada màxima anual serà de 1.581 hores.

Els horaris, en funció dels col·lectius específics, seran:

Per al personal d'oficina

Dilluns a dijous

Matí: de 8.30 a 14 hores

Tarda: de 16 a 18 hores

Divendres

Matí: de 9 a 14 hores

Per als operaris/àries de deixalleries

De dimarts a divendres

Matí: de 10 a 13 hores

Tarda: de 16 a 19 hores

Dissabte

Matí: de 10 a 14 hores

Tarda: de 16 a 19 hores

Diumenge

Matí: de 10 a 14 hores

Per als col·lectius que prestin serveis a les deixalleries de Mollet del Vallès i Granollers amb jornades de 32 hores, els horaris seran:

De dilluns a divendres

Matí: de 10 a 13 hores

Tarda: de 16 a 19 hores

Dissabte

Matí: de 10 a 14 hores

Tarda: de 16 a 19 hores

Diumenge

Matí: de 10 a 14 hores

Per a tot el personal es garantirà 1,5 dies setmanals de descans consecutiu.

Per al personal oficial supervisors de zona

Horari flexible, respectant la jornada màxima anual (segons l'article 7 d'aquest Conveni col·lectiu), així com el descans setmanal i jornada màxima diària (segons el Reial decret llei 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'estatut dels treballadors).

Article 8

Descans setmanal

Com a conseqüència del repartiment d'hores i pacte sobre el calendari laboral per a l'any 2001, s'acorda que el personal de l'empresa gaudeixi del descans d'1 diumenge com a mínim al mes des de la data del pacte i fins al 31 de desembre de 2001.

Article 9

Serveis extraordinaris i hores extres

Llevat de casos d'obligada concurrència d'acord amb la legislació vigent, el personal de l'empresa no efectuarà cap hora extraordinària. En cas d'obligada concurrència els preus de les hores extraordinàries seran els que figuren en l'annex 1.

Igualment, el treballador/a té l'opció de compensar les hores extraordinàries realitzades per hores laborals segons l'escala de compensació que s'estableix a l'annex 1.

Article 10

Calendari laboral

El calendari laboral és l'instrument tècnic que regula els dies laborables i els festius de tot l'any.

El calendari de festes oficials per a l'any de vigència del Conveni serà l'assenyalat per la Generalitat de Catalunya i les festes locals les que corresponguin a cada centre de treball.

Donades les característiques del servei de les deixalleries, que comporta un horari especial, poden coincidir les festes laborals amb els dies de descans setmanal. En cas de coincidència, es negociarà amb els representants del personal el trasllat del seu gaudi, respectant la lliure elecció de l'interessat i les necessitats del servei públic.

Anualment s'aprovarà el calendari laboral d'acord amb els representants del personal. El calendari laboral aprovat es distribuirà a tot el personal de l'empresa, ultra la presència en el tauló empresarial abans del 31 de desembre.

Article 11

Vacances

Tot el personal té dret al gaudi de 31 dies naturals com a període de vacances, no substituïble per cap compensació econòmica.

Es fixen els mesos de juliol a setembre, ambdós inclosos, com el període de gaudi de les vacances. Si algun treballador sol·licités el gaudiment de les seves vacances en un altre període de temps diferent a l'assenyalat, després de l'anàlisi prèvia de les necessitats a cobrir, i si el servei ho permet, li serà facilitat aquest gaudiment. Cap empleat de l'empresa podrà iniciar les vacances en el seu dia de descans setmanal.

Si algun empleat es troba de baixa per incapacitat temporal abans de l'inici del seu període de vacances se li traslladarà el seu gaudi a un altre període però sempre dins del període fixat per gaudir-les, és a dir entre juliol i setembre.

La Comissió d'Interpretació, Estudi i Seguiment es reunirà amb caràcter anual a fi de fixar i concretar el pla de vacances.

Tot el personal coneixerà abans del mes de maig de cada any el pla anual de vacances.

Una vegada establert aquest pla anual de vacances, excepcionalment, els treballadors i treballadores podran sol·licitar la seva modificació, tot justificant aquesta petició.

L'empresa, després de l'anàlisi prèvia de les necessitats a cobrir, i si el servei ho permet, facilitarà aquests canvis.

Capítol 3

Permisos, llicències, baixes per...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR