Convenio colectivo - Canepina, SL (Provincia de Lleida), Lérida

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2001
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3557 de 21/01/02

RESOLUCIÓ

de 15 de novembre de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Canepina, SL, i el personal de cabines telefòniques, centre de treball de Lleida (Segrià) per al període entre l'1.1.2001 al 31.12.2001 (codi de conveni núm. 2500881).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Canepina, SL, i el personal de cabines telefòniques, centre de treball de Lleida (Segrià), presentat pel senyor Antonio Rizquez Ruiz en data 29 d'octubre de 2001 i subscrit pels representats de l'empresa i dels seus treballadors el dia 23 d'octubre de 2001, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Canepina, SL, i el personal de cabines telefòniques, centre de treball de Lleida (Segrià) per al període entre l'1.1.2001 al 31.12.2001 al Registre de convenis de la Delegació territorial de Lleida.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió negociadora del Conveni.

Lleida, 15 de novembre de 2001

Anna Miranda i Torres

Delegada territorial de Lleida en funcions

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Canepina SL i el personal de cabines telefòniques, de la localitat de Lleida (Segrià) per a l'1.1.2001 al 31.12.2001.

Article 1

Objecte

Aquest conveni col·lectiu laboral el signen els representants dels treballadors i els de l'empresa Canepina, SL d'acord amb l'Estatut dels treballadors, per regular les relacions laborals de tots els treballadors que s'esmenten als articles 2, 3 i 4, per organitzar el treball, els sistemes i quanties de retribucions, els drets de representació dels treballadors a l'empresa, i les condicions de treball, i ambdues parts negociadores es comprometen a que aquestes normes es compleixin durant la seva vigència i que per pròpia naturalesa se'n derivi a fi d'aconseguir una més amplia seguretat jurídica en els termes que s'esmenten.

Article 2

Àmbit territorial

Aquest Conveni té força normativa i vincula les parts dins l'àmbit territorial de la província de Lleida.

Article 3

Àmbit funcional

Aquest conveni afecta i obliga l'empresa i els treballadors que desenvolupen les tasques de recaptació i proves de funcionament dels telèfons d'us públic de monedes, recompte i precintat, conservació de mobles i el seu allumenat, S'inclou, també, en aquest àmbit la neteja, el muntatge, substitució i desmuntatge de publicitat en els mobles de telèfons públics situats en el seu àmbit territorial i així mateix els treballadors que desenvolupin les funcions administratives necessàries per efectuar els treballs abans esmentats.

Article 4

Àmbit personal

Aquest conveni regula les relacions laborals de l'empresa inclosa en l'àmbit territorial i funcional d'aquest conveni i a tots els seus treballadors, inclosos els de nova contractació que estaran adscrits a una de les categories professionals que preveu aquest conveni, percebent els seus salaris i gaudint d'idèntics drets i deures que la resta de personal de la mateixa categoria.

Aquestes disposicions no poden ser modificades per pactes inferiors, ni per contractes individuals i únicament podran ser derogades per un altre conveni col·lectiu; s'exclou d'aquesta norma els acords que es puguin assolir amb la representació dels treballadors.

Article 5

Àmbit temporal

Aquest conveni entra en vigor, a tots els efectes, des del dia 1 de gener de 2001, fins al 31 de desembre de 2001.

Article 6

Denúncia i pròrroga

Aquest conveni s'entén que queda denunciat automàticament dos mesos abans del seu venciment. A partir d'aquesta data les parts podran notificar-se mútuament les propostes de negociació, mantenint-se vigent el seu contingut fins que sigui substituït per un altre conveni col·lectiu.

Article 7

Legislació aplicable

Per tots aquells assumptes no previstos en aquest conveni, s'aplicarà el que disposa la legislació vigent en cada moment, i el conveni del sector de cabines telefòniques d'àmbit estatal i/o allò que estableix l'Estatut dels treballadors.

Article 8

Comissió paritària

Es crea una Comissió paritària de vigilància i d'interpretació del Conveni integrada per un representant de l'empresa i un representant dels treballadors, els quals han de ser membres de la Comissió negociadora d'aquest conveni.

Les funcions de la Comissió són les que s'esmenten a continuació:

  1. Interpretació de totes les clàusules d'aquest Conveni.

  2. Vigilar que es compleixi el que s'ha pactat.

  3. Estudi i valoració de noves disposicions legals promulgades en data posterior a l'entrada en vigor d'aquest conveni i que afectin al seu contingut.

    Ambdues parts pacten que qualsevol dubte o divergència que puguin sorgir sobre la interpretació o aplicació d'aquest Conveni s'ha de sotmetre, prèviament, a informe de la comissió abans d'interposar reclamació davant la jurisdicció competent.

    La Comissió paritària s'ha de reunir a instància de qualsevol de les parts i ambdues parts s'han de posar d'acord sobre el lloc, dia i hora que s'ha de fer la reunió, reunió la qual s'ha d'efectuar en un termini d'un mes, com a màxim, des del moment de la sol·licitud, llevat causes de força major.

    Article 9

    Adscripció i subrogació del personal

    9.1. Subrogació del personal

    A fi de contribuir i garantir el principi d'estabilitat en l'ocupació i l'absorció del personal entre aquelles que es succeeixin mitjançant qualsevol modalitat contractual, tant en la total o parcial activitat regulada en l'àmbit funcional d'aquest Conveni, es durà a terme d'acord amb les mesures que estableix aquest article i amb les normes següents.

    Cada cop que des d'ara s'esmenti el terme "contracta" inclou amb caràcter genèric qualsevol modalitat de contractació, tant pública com privada, i identifica un servei concret o una activitat parcial o total que passa a desenvolupar una determinada empresa, societat, organisme públic o entitat de qualsevol altre tipus o per persona física, qualsevol que en sigui la forma jurídica que adoptin.

    En tots els supòsits de finalització, de pèrdua, de rescissió, de cessió, de recuperació o de reversió d'una contracta, com també pel que fa a qualsevol altra figura o modalitat que suposi la substitució entre entitats, entre persones físiques o jurídiques que realitzin l'activitat que es preveu en aquest conveni, els treballadors de l'empresa que cessi han de formar part de la nova empresa o de l'entitat pública que ha de realitzar el servei i s'han de respectar tots els drets i obligacions a què tenen dret en l'empresa substituïda.

    L'esmentada subrogació es produeix d'acord amb els supòsits següents:

    9.1.1. Treballadors en actiu que realitzin el seu treball d'acord amb la contracta i acreditin l'antiguitat de quatre mesos últims, com a mínim, i que aquestos siguin anteriors a la finalització efectiva del servei, sigui quina sigui la modalitat del seu contracte de treball, amb independència de que, amb anterioritat a l'esmentat període de quatre mesos, hagin treballat en una altra contracta.

    9.1.2. Treballadors amb dret a reserva de lloc de treball, que en el moment de la finalització efectiva de la contracta acreditin l'antiguitat de quatre mesos, com a mínim, i es trobin en situació de malaltia, accidentats, en excedència, de vacances de permís, descans maternal, servei militar o situacions anàlogues.

    9.1.3. Treballadors amb contracte d'interinitat per substituir a alguns dels treballadors esmentats a l'apartat anterior, sigui quina sigui la seva antiguitat i mentre duri el seu contracte.

    9.1.4. Treballadors de nou ingrés que per exigència del client s'hagin incorporat a la contracta de serveis com a conseqüència d'una ampliació que perduri en la contracta següent, encara que no acreditin els quatre mesos d'antiguitat.

    9.1.5. Treballadors que substitueixen a altres treballadors que es jubilin i que han complert 64 anys dins els últims mesos anteriors a la finalització efectiva de la contracta que acreditin l'antiguitat de quatre mesos anteriors a la jubilació, com a mínim, sempre que aquesta jubilació estigui pactada en conveni col·lectiu estatutari d'àmbit inferior, d'acord amb el Reial decret 1194/85 de 17 de juliol.

    Tots els supòsits que s'esmenten anteriorment s'han d'acreditar de forma fidedigna mitjançant documentació, per part de l'empresa o entitat pública sortint a l'entrant, mitjançant els documents que es detallen en l'apartat 5.5 i en el termini de deu dies hàbils comptats des del moment en que, bé la nova empresa, o l'empresa que cessa, comuniqui fefaentment a l'altra empresa el canvi en la prestació del servei.

    Els treballadors que no han fet les vacances reglamentàries al produir-se la subrogació, tenen dret a fer-les en la nova empresa la qual abonarà solament la part proporcional del període que li correspongui, ja que el pagament de l'altre període correspon a l'empresa que cessa, que n'efectuarà la liquidació que correspongui.

    L'aplicació d'aquest article obliga totes les parts, es a dir, tant l'empresa o entitat pública o privada que cessa, com la que se subroga en l'activitat com també per al treballador.

    9.2. Divisió de contractas

    En el supòsit que una o diverses contractes, l'activitat de les quals sigui desenvolupada per una o diverses empreses o entitats públiques, es divideixin en diferents parts, zones o serveis en el cas que s'efectuï posterior adjudicació, passaran a dependre de la nova empresa aquells treballadors que han realitzat el seu treball en la empresa que cessa en les parts concretes, zones o serveis que en resulti de la divisió...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR