Convenio colectivo - Entretenimiento Automóviles de Cataluña, SA., Cataluña

Inicio de Vigencia11 de Octubre de 2002
Fin de Vigencia18 de Julio de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3738 de 11/10/02

RESOLUCIÓ

TRE/2872/2002, de 18 de juliol, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Entretenimiento Automóviles de Cataluña, SA (centres de la província de Barcelona) per als anys 2002-2004 (codi de conveni núm. 0801592).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Entretenimiento Automóviles de Cataluña, SA (centres de la província de Barcelona), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 27 de juny de 2002, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Entretenimiento Automóviles de Cataluña, SA (centres de la província de Barcelona) per als anys 2002-2004 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 18 de juliol de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball de l'empresa Entretenimiento Automóviles de Cataluña, SA, per als anys 2002-2004

Títol 1

Objecte i àmbit

Article 1

Àmbit d'aplicació

Les disposicions del present Conveni regeixen en tots els centres de treball dedicats a la venda i la reparació d'automòbils de l'empresa Entretenimiento Automóviles de Cataluña, SA (EACASA) situats a la província de Barcelona i també en els possibles nous serveis que es creïn en aquesta província, però això només quan, segons el parer de l'empresa, hagin superat el període de posada al punt.

Article 2

Àmbit personal

S'integren en el Conveni la totalitat de les persones que estiguin a la plantilla de l'empresa, excepte el personal directiu i d'alta gestió exclòs de l'àmbit regulat per la legislació laboral o la relació laboral del qual tingui un caràcter especial, i qui, segons la classificació específica de l'empresa, tingui la categoria de cap superior.

Article 3

Àmbit temporal

El Conveni té efectes des del dia 1 de gener de 2002 fins al dia 31 de desembre de 2004, sigui quina sigui la data de la seva aprovació.

A partir de l'1 de gener de 2005 es considerarà prorrogat d'any en any per la tàcita si cap de les parts no ha denunciat amb 3 mesos d'antelació a l'acabament de la seva vigència inicial o pròrroga anual.

La denúncia del Conveni requereix acord majoritari de la part que la formula i la remissió fefaent, per escrit, a l'altra representació, d'aquest acord.

També es considerarà prorrogat durant el temps que transcorri entre la data de la seva fi i l'entrada en vigor del nou Conveni.

Article 4

Absorció i compensació

Les millores que es pacten en aquest Conveni absorbeixen i compensen les que es puguin establir per disposicions legals, així com les que anteriorment regien a l'empresa per pacte de qualsevol classe o millora voluntària, sempre que, en qualsevol cas i en còmput anual, aquest Conveni les superi.

Les variacions econòmiques que es puguin establir per disposició legal en tots o en alguns dels conceptes retributius pactats únicament tenen eficàcia pràctica si, globalment considerades en còmput anual, superen el nivell total del Conveni.

També queden absorbides i compensades, en les mateixes condicions de còmput anual, les que tingui, per pacte de qualsevol classe o millora voluntària, qualsevol empleat que procedeixi d'una altra empresa i s'incorpori a aquesta. Es considera millora, a l'efecte d'aquest Conveni, tot allò que supera les condicions mínimes vigents reglamentàriament en cada moment.

Article 5

Tramitació

El present Conveni s'ha de presentar davant l'organisme competent per al seu registre i el que escaigui, d'acord amb la legislació vigent sobre això.

Títol 2

Règim de jornada i descansos

Article 6

Jornada de treball

Per a tot el període de vigència del present Conveni, el nombre d'hores anuals de treball real i efectiu és de 1.784 hores, a les quals cal afegir en tots els casos els temps de descans per determinar la jornada de presència. Ateses les circumstàncies i l'organització de la feina a EACASA, la jornada, amb tots els efectes, es torna a establir en còmput anual, sense que es pugui exigir, per fer controls ni cap altre motiu, el còmput per períodes o unitats de temps inferiors (setmanal, mensual, trimestral, etc.).

Article 7

Calendari laboral i quadre horari

El calendari laboral s'ha de presentar a la representació dels treballadors perquè sigui consultat durant 2 sessions com a màxim. Una vegada transcorregudes aquestes, cal procedir a la seva publicació en els taulers d'anuncis dels diversos centres de treball a l'inici de l'any corresponent.

Si l'elaboració del calendari laboral implica una modificació dels horaris vigents, establerts amb caràcter general per a tota la plantilla, que ultrapassa els simples ajustos de calendari, aquesta modificació s'ha de negociar prèviament amb la representació dels treballadors en tot cas.

L'empresa, per necessitats de mercat, pot establir, amb caràcter limitat, horaris i descansos diferents dels generals per a activitats concretes i en qualsevol centre de treball, sempre amb caràcter voluntari per al personal fix i amb la participació i el coneixement del Comitè d'Empresa.

Article 8

Dissabtes i guàrdies

El personal de postvenda i administració ha de treballar 1 dissabte de cada 4, en les condicions següents:

La plantilla de cada centre de treball s'ha de dividir en 4 parts, i en tot cas cada dissabte hi ha d'haver una quarta en el torn de treball.

En els centres on no n'hi hagi prou amb una quarta part de la plantilla de postvenda per cobrir tots els dissabtes del mes, aquesta s'ha de completar amb personal dels altres centres. La Direcció el pot triar, en funció de les característiques més idònies i de la proximitat dels centres.

El personal de vendes ha de treballar 1 dissabte de cada 2, en les condicions següents:

  1. Les exposicions han de ser ateses tots els dissabtes de l'any pel personal de vendes. La quantitat d'efectius necessaris en cada exposició l'ha d'establir l'empresa, segons les condicions de cada centre i les circumstàncies temporals o de mercat.

  2. Les hores treballades els dissabtes fora de torn s'han de considerar de jornada, i cal descansar les hores equivalents dintre dels 4 mesos següents. La data per al gaudi del descans s'ha d'establir de comú acord.

  3. Aquest sistema, que afecta tot el personal de vendes, es pot modificar si la duresa del mercat o les circumstàncies conjunturals d'accions comercials i promocionals ho exigeixen.

    Els serveis de guàrdia els dissabtes (matí i tarda), diumenges, dies festius i ponts laborables s'han de cobrir amb la deguda presència del personal, d'acord amb els criteris definits en l'article 7 del present Conveni.

    Els imports que s'han d'abonar per aquests conceptes durant tot el període de vigència del present Conveni són els següents:

    Guàrdia per dia complet (de dilluns a divendres): 63,11 euros.

    Guàrdia de dissabte (4 hores): 44,78 euros.

    Guàrdia de diumenge o dia festiu (4 hores): 54,09 euros.

    Aquests acords no impliquen una reducció de la jornada per al personal que realitzi aquest tipus de serveis de guàrdia.

    Article 9

    Vacances

    Tot el personal ha de gaudir anualment d'un total de 30 dies naturals de vacances retribuïdes l'any.

    El període de vacances d'estiu s'ha de gaudir a partir del tancament total del centre de treball o mitjançant els torns que s'estableixin i són a tots els efectes, independents per a cada centre de treball.

    Article 10

    Hores extraordinàries i feines extraordinàries

  4. En matèria d'hores extraordinàries, cal atenir-se al que es disposa a les normes legals vigents aplicables. La Direcció ha de mantenir una política de mínima realització d'hores extraordinàries.

    Es consideren hores extraordinàries únicament les hores de feina que es realitzin sobre la jornada màxima anual fixada al present Conveni. No es consideren com a tals, a l'efecte del còmput de les hores extraordinàries previstes legalment, les hores en què el treballador gaudeixi d'un descans compensatori equivalent a les hores realitzades, dins dels terminis establerts per la legislació vigent.

    El valor de les hores extraordinàries, pel que fa al seu abonament, és el fixat a la taula corresponent continguda a l'annex 4 d'aquest Conveni. Aquest valor entra en vigor al mes següent al de la seva signatura i és vàlid per a tota la vigència d'aquest Conveni.

  5. Les feines extraordinàries han de ser valorades i comptades en tot cas per unitat d'obra realitzada.

    Títol 3

    Règim i condicions de treball

    Article 11

    Ingressos i ascensos

    Els ingressos i ascensos s'han de basar en les necessitats de la plantilla i en els principis fonamentals d'aptitud i capacitat del treballador per a l'exercici de les funcions pròpies de cada lloc de treball.

  6. Ingressos: la contractació de nous treballadors s'ha d'ajustar a les normes legals vigents en aquesta matèria.

  7. Contractes de durada determinada: en aquest punt cal atenir-se al que disposa expressament l'article 32.d) del Conveni col-lectiu de la indústria siderometal-lúrgica de la província de Barcelona.

  8. Els ascensos s'han de subjectar al règim següent:

    1. L'ascens dels treballadors a tasques o a llocs de treball que impliquin comandament o confiança és designat lliurement per la Direcció de l'empresa.

    2. Per a llocs de treball diferents dels anteriors, l'empresa ha d'establir sistemes de concurs oposició, prenent com a referència la titulació adequada, el coneixement del lloc de treball, l'historial professional valorat pels caps immediats dels aspirants i la superació...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR