Convenio colectivo - Mogoda Serveis SAM, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2002
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3754 de 05/11/02

RESOLUCI” TRE/3163/2002, de 25 de juliol, per la qual es disposa la inscripciÛ i la publicaciÛ del Conveni col∑lectiu de treball de l'empresa Mogoda Serveis, SAM, per als anys 2002 i 2003 (codi de conveni n˙m. 0806422).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Mogoda Serveis, SAM, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 29 de maig de 2002, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de marÁ, pel qual s'aprova el Text refÛs de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipÚsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei org‡nica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicaciÛ,

Resolc:

-1††Disposar la inscripciÛ del Conveni col∑lectiu de treball de l'empresa Mogoda Serveis, SAM, per als anys 2002 i 2003 al Registre de convenis de la DelegaciÛ Territorial de Treball de Barcelona (codi de conveni n˙m. 0806422).

-2††Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 25 de juliol de 2002

Francisca Antolinos i JimÈnez

Delegada territorial de Barcelona

TranscripciÛ literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball de l'empresa Mogoda Serveis SAM per als anys 2002 i 2003

CapÌtol 1

Disposicions generals

Article 1

¿mbit d'aplicaciÛ

El present Conveni Ès d'aplicaciÛ a tot el personal de la plantilla de l'empresa Mogoda Serveis SAM que presta els seus serveis a la ciutat de Santa PerpËtua de Mogoda i regula les relacions entre l'esmentada empresa i l'esmentat personal.

Article 2

Entrada en vigor i duraciÛ

a)†El present Conveni forma un tot org‡nic i indivisible al qual se sotmeten en la seva totalitat les parts signants i est‡ constituÔt pels articles, les disposicions, els annexos i la taula salarial.

b)†El present Conveni, llevat que hi hagi especificaciÛ en contra en alguns del seus articles, tÈ vigËncia des de l'1 de gener de 2002 fins al 31 de desembre de 2003. La seva duraciÛ Ès de 2 anys, i es pot prorrogar any rere any per reconducciÛ t‡cita si no hi ha den˙ncia expressa.

Article 3

Den˙ncia

La den˙ncia que proposi la iniciaciÛ, revisiÛ o prÚrroga ha d'efectuar-se amb una antelaciÛ mÌnima d'1 mes a la data del seu venciment, davant l'autoritat laboral competent. Si, en finalitzar el termini de vigËncia del Conveni, se'n demana la rescissiÛ, es mantindr‡ el rËgim establert en el present Conveni fins que les parts afectades es regeixin pel nou conveni, amb independËncia de les facultats reservades a l'autoritat laboral per la llei. Les negociacions per a la revisiÛ d'un nou conveni han d'iniciar-se en el termini d'1 mes a partir de la data en quË es rebi el projecte raonat sobre els motius de den˙ncia i els punts que cal deliberar. Les parts han de procurar que les negociacions es desenvolupin amb la continuÔtat que calgui amb la finalitat de permetre l'examen i la soluciÛ puntual dels problemes plantejats.

Article 4

ComissiÛ Parit‡ria

a)†En el termini dels 15 dies seg¸ents a la firma del Conveni, es crea la ComissiÛ Parit‡ria del Conveni com a Úrgan d'interpretaciÛ, arbitratge, conciliaciÛ i vigil‡ncia del seu compliment. Aquesta ComissiÛ es reuneix amb car‡cter ordinari una vegada al mes i amb car‡cter extraordinari quan les circumst‡ncies ho requereixen.

b)†La ComissiÛ Parit‡ria est‡ composta per 2 membres de la representaciÛ empresarial i 2 membres dels representants que deliberaren el Conveni per part treballadora. Aquests representats poden ser assistits pels assessors que estimin convenients.

c)†Aquesta ComissiÛ pot sol-licitar la informaciÛ relacionada amb les seves competËncies, i tambÈ fer p˙blics els seus acords i les seves propostes quan afectin un nombre significatiu de treballadors.

d)†En el cas de desacord entre les parts que componen la ComissiÛ Parit‡ria la q¸estiÛ plantejada Ès sotmesa a la jurisdicciÛ de l'autoritat competent.

e)†En relaciÛ amb la salut i seguretat laborals, la formaciÛ professional i la soluciÛ de conflictes de treball, cal atenir-se al que estableix l'Acord interprofessional de Catalunya firmat pels sindicats CCOO i UGT i la patronal Foment del Treball Nacional en data 7 de novembre de 1990.

En conseq¸Ëncia, ambdues parts, en representaciÛ dels treballadors i l'empresa compresos en l'‡mbit personal del present Conveni, se sotmeten expressament als procediments de conciliaciÛ i mediaciÛ del Tribunal Laboral de Catalunya, per a la resoluciÛ dels conflictes laborals d'Ìndole col-lectiva o plural que puguin suscitar-se i, especÌficament, de les discrep‡ncies sorgides durant els perÌodes de consulta.

Article 5

CompensaciÛ i absorciÛ

Les disposicions legals o qualsevol altra classe de normativa que comportin la variaciÛ de tots o alguns dels conceptes retributius existents o la creaciÛ d'altres de nous ˙nicament tenen efic‡cia pr‡ctica si, considerats aquells en la seva totalitat, superen el nivell retributiu d'aquest Conveni en cÚmput anual; en cas contrari s'han d'entendre compensats i absorbits per les millores pactades en el Conveni.

CapÌtol 2

RËgim de treball

Article 6

Facultats i responsabilitats

L'organitzaciÛ del treball, amb subjecciÛ a les normes de l'article seg¸ent, Ès facultat privativa de l'empresa, mitjanÁant els seus Úrgans de direcciÛ. L'empresa Ès responsable del seu ˙s davant l'autoritat competent i ha de donar coneixement de la seva estructura a la representaciÛ legal dels treballadors.

Article 7

Normes per al seu desenvolupament

L'organitzaciÛ del treball comprËn, a tÌtol indicatiu, les seg¸ents normes:

a)†L'adjudicaciÛ de tasca especÌfica, necess‡ria per a la plena activitat del treballador.

b)†L'exigËncia d'una activitat i un rendiment normals per a cada treballador i, en general, per a tot el personal de l'empresa.

c)†La fixaciÛ de l'Ìndex de qualitat admissible en la realitzaciÛ de la feina.

d)†La mobilitat i la redistribuciÛ del personal de manera racional, compatible amb la dispersiÛ dels centres de treball i estrictes necessitats del servei, per evitar un ˙s arbitrari d'aquest principi, d'acord amb el que s'estableix en els articles 39 i 40 de l'Estatut dels treballadors i les limitacions establertes en els articles 13 i 14 d'aquest Conveni.

Article 8

ExecuciÛ de tasques

El treballador est‡ obligat a efectuar diligentment totes les feines i les operacions que li ordenin els seus superiors, dintre de les feines prÚpies de la seva categoria i competËncia professional, i si observa entorpiment per exercir la seva feina, falta o defecte en el material o en els instruments, est‡ obligat a fer-ho saber immediatament a l'empresa.

Article 9

ContractaciÛ

Per raons de permanËncia i tenint en compte els esquemes legals i les necessitats especÌfiques de l'empresa, a part de treballadors fixos, es poden contractar treballadors en les modalitats de contractes legalment vigents. S'entÈn per personal eventual el que es contracta amb motiu de neteges extraordin‡ries, obres noves, fires, exposicions temporals, circumst‡ncies del mercat o acumulaciÛ de tasques o per raons de temporada, encara que es tracti de l'activitat normal de l'empresa, i en general qui es contracta per realitzar treballs que, per la seva naturalesa, siguin temporals i no permanents. En aquests casos, el contracte de treball tÈ una durada m‡xima de 13,5 mesos en un perÌode de 18 mesos, amb els lÌmits establerts per la llei, i s'ha d'indicar la causa determinant de la seva durada. AixÌ mateix, l'empresa assumeix el compromÌs de tenir, com a mÌnim, un 80% de personal fix. En cas d'ampliaciÛ de la plantilla, aquest personal, es trobi actiu o no a l'empresa en aquell moment, s'ha de considerar en primer lloc per ocupar les noves places fixes que es creÔn. L'empresa tindr‡ en compte en primer lloc als treballadors fixos que tinguin jornada incompleta.

Article 10

Contractes interins

…s personal interÌ el que es contracta per substituir el personal de l'empresa durant les seves absËncies com a conseq¸Ëncia de permisos, vacances, incapacitat laboral transitÚria (ILT)†o excedËncia especial, o per qualsevol altra causa en quË l'empresa estigui obligada a reservar la plaÁa a l'absent. En el contracte d'interinatge per suplËncia d'un treballador en situaciÛ d'ILT o invalidesa professional que cessi per resoluciÛ definitiva del contracte, el treballador interÌ passa a ocupar el lloc de treball amb el mateix car‡cter i condicions laborals i econÚmiques que el substituÔt, excepte els complements personals que tingui reconeguts el substituÔt.

Article 11

PerÌode de prova

Tot el personal que comenci a prestar els seus serveis a l'empresa est‡ subjecte a un perÌode de prova, la duraciÛ del qual no ha d'excedir els terminis que s'assenyalen, segons la seva categoria. L'empresari i el treballador estan obligats, respectivament, a realitzar les experiËncies que constitueixin l'objecte de la prova. Les causes per les quals el cÚmput d'aquest perÌode de prova queda interromput han de ser reflectides en els contractes que se subscriguin. Durant el perÌode de prova, el treballador tÈ tots els drets i les obligacions corresponents a la seva categoria professional i al lloc de treball que desenvolupi com si fos de la plantilla, amb les excepcions que es puguin establir en qualsevol dels articles del present Conveni. La resoluciÛ de la relaciÛ laboral durant el perÌode de prova s'ajusta a l'establert en les normes vigents i en especial al que disposa l'Estatut dels treballadors. Transcorregut el perÌode de prova sense que s'hagi produÔt el desistiment, el contracte produeix plens efectes, i es computa el temps de serveis prestats en l'antiguitat del treballador a l'empresa.

Categories i dies de perÌode de prova

Encarregat general: 60

Encarregat de serveis: 60

Capat‡s: 30

Supervisor: 30

Conductor de primera: 30

Maquinista: 30

PeÛ de vi‡ria: 15

Auxiliar administratiu: 15

Aspirant auxiliar: 15

Especialista: 15

...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR