Convenio colectivo - Reus Serveis Municipals SA (Personal de la Divisió de Funerària), Tarragona
Inicio de Vigencia | 5 de Diciembre de 2002 |
Fin de Vigencia | 14 de Octubre de 2002 |
Publicado en | Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3776 de 05/12/02 |
RESOLUCIÓ
TRE/3518/2002, de 14 d'octubre, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa de Gestió de Serveis Funeraris de Reus, SA, per als anys 2002-2004 (codi de conveni núm. 4300422).
Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa de Gestió de Serveis Funeraris de Reus, SA, subscrit per les parts negociadores en data 22 de juliol de 2002 i presentat per les mateixes parts en data 30 de setembre de 2002,i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,
Resolc:
-1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa de Gestió de Serveis Funeraris de Reus, SA, per als anys 2002-2004, en el Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Tarragona (codi de conveni núm. 4300422).
-2 Disposar-ne la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu.
Tarragona, 14 d'octubre de 2002
Montserrat Güell i Anglès
Delegada territorial de Tarragona en funcions
Transcripció literal del text signat per les parts
CONVENI
col·lectiu de Gestió de Serveis Funeraris de Reus, SA, per als anys 2002-2004
Capítol 1
Disposicions generals
Secció 1a
Àmbits
Article 1
Àmbit funcional
El present Conveni col·lectiu va dirigit a regular les relacions de treball entre l'empresa Gestió de Serveis Funeraris Reus, SA, i el personal que hi presta llurs serveis.
Article 2
Àmbit personal
El Conveni s'aplicarà a tots els treballadors que prestin els seus serveis a Gestió de Serveis Funeraris Reus, SA, siguin quines siguin les seves funcions o categoria professional, tant els que actualment integren la plantilla del mateix, com els que ingressin durant la seva vigència, a excepció del personal directiu, que es regirà pel que està establert en els seus propis contractes, així com en el Reial decret 1382/1985 d'1 d'agost.
Secció 2a
Vigència. Durada. Denúncia. Pròrroga.
Article 3
Vigència
El present Conveni regirà a partir de l'1 de gener de 2002, amb independència de la seva data de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
Article 4
Durada
El Conveni tindrà una durada de 3 anys, per la qual cosa els seus efectes conclouran el 31 de desembre del 2004.
Article 5
Denúncia
La denúncia per a la revisió de Conveni s'efectuarà per escrit i dins dels 2 mesos d'antelació a la data del seu venciment inicial o la de qualsevol de les seves pròrrogues. La denúncia podrà ser efectuada per qualsevol de les representacions, empresarial o social signants del Conveni, comunicant-ho fefaentment en primer lloc a l'altra part i després a l'autoritat laboral.
Un cop denunciat el conveni, serà vigent en la seva totalitat fins la signatura del següent.
Article 6
Pròrroga
El Conveni quedarà automàticament prorrogat en finalitzar la seva vigència i en els seus propis termes, pel període d'un any, si cap de les representacions procedeixen a la seva denúncia conforme al que està establert a l'article 5.
Secció 3a
Prelació de normes. Absorció i Compensació. Vinculació a la totalitat. Garantia ad personam.
Article 7
Prelació de normes
Les normes contingudes en el present Conveni, regularan les relacions entre Gestió de Serveis Funeraris Reus, SA, i els seus treballadors, sempre que no s'oposin a l'ordenament jurídic.
Pel que fa a les normes que no hi estiguin previstes en el mateix, s'ajustarà al que disposa el Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març que regula el text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors, i d'altres normes d'aplicació específica.
Article 8
Absorció i compensació
El conjunt dels pactes continguts en el present Conveni col·lectiu substitueixen íntegrament les condicions existents, tant econòmiques com de treball, a la seva entrada en vigor, quedant totes elles i qualsevol que fossin compreses, compensades i absorbides, en còmput anual, amb la nova regulació convinguda, sigui quina sigui la naturalesa o ordre de les mateixes i això independentment del seu origen, caràcter, denominació i quantia.
Article 9
Vinculació a la totalitat
Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i a efectes de la seva aplicació pràctica, seran considerades globalment. La no observança d'alguna d'aquestes condicions deixaria sense eficàcia pràctica la resta, havent de reconsiderar-se el seu contingut.
Article 10
Garantia ad personam
Amb caràcter estrictament personal es respectaran les situacions personals que, en conjunt i en còmput anual, superin les condicions establertes en el present Conveni, igualment considerades en el seu conjunt i còmput anual.
Secció 4a
Comissió Paritària
Article 11
Comissió Paritària
Es constitueix un òrgan per atendre, a petició de part, les qüestions generals que poguessin plantejar-se en relació amb la interpretació, vigilància i compliment del present Conveni col·lectiu; així mateix quan les parts de comú acord, ho sotmetin a la seva consideració, podrà exercir funcions de conciliació, mediació i arbitratge.
La Comissió Paritària la integraran quatre membres, dos en representació de la part social i dos en representació de l'empresa (sent un d'ells el delegat de personal i l'altre un membre de la Comissió Negociadora del present Conveni) i dos en representació de l'empresa. Com assessors, amb veu però sense vot, podran actuar les persones que designin les parts.
En aquells casos que l'empresa o els treballadors volguessin plantejar un conflicte col·lectiu jurídic davant el Jutjat de Social per a l'interpretació del present Conveni col·lectiu o de qualsevol altre pacte extraestatutari d'empresa, serà preceptiu sol·licitar un informe previ de la Comissió Paritària, que haurà de ser avaluat en el termini màxim de 15 dies. En cas que l'esmentat informe no s'emeti, el tràmit es donarà a tots els efectes per completat.
Capítol 2
Organització del treball. Ingressos. Període de prova. Cessaments. Substitucions. Canvi de lloc de treball.
Secció 1a
Organització del treball
Article 12
Organització del treball
L'organització del treball, amb respecte a les normes contingudes en el present Conveni i a la legislació vigent, és facultat exclusiva de l'empresa, sense perjudici del deure d'informació que té cap al delegat de personal.
Secció 2a
Ingressos. Període de prova. Cessaments. substitucions. Canvi de lloc de treball.
Article 13
Ingressos
L'admissió de personal nou és facultat exclusiva de la Direcció de l'empresa. La contractació es formalitzarà per escrit, especificant si s'escau les condicions generals i particulars. L'ingrés es durà a terme prèvia superació per part dels candidats, de les proves mèdiques i d'aptituds, que per cada vacant es considerin oportunes.
Article 14
Període de prova
-
Els ingressos del personal, qualsevol que sigui la modalitat contractual utilitzada, es consideraran fets a títol de prova i el seu termini no podrà excedir dels següents períodes:
a) Sis mesos per a titulats de grau superior.
b) Tres mesos per a titulats de grau mitjà.
c) Dos mesos per a la resta del personal.
-
El període de prova haurà de constar en el contracte de treball que es formalitzi per escrit i durant el qual, el contracte podrà ser rescindit de forma unilateral per qualsevol de les parts contractants, sense necessitat de preavisar.
Article 15
Cessaments
-
El personal que cessi voluntàriament haurà de comunicar-ho per escrit a la l'empresa, donant els següents terminis de preavís:
a) Titulats de grau superior, mitjà, agents de vendes i administratius: 30 dies naturals.
b) Resta del personal: Quinze dies naturals.
-
Si el treballador incompleix els terminis de preavís convinguts, l'empresa els podrà deduir de la liquidació de parts proporcionals i salaris pendents l'equivalent diari de la seva retribució per cada dia no donat del preavís pactat.
Article 16
Substitucions
L'empresa podrà substituir al personal de plantilla per personal interí en els supòsits de compliment del servei militar, maternitat i excedències, vacances etc., és a dir totes les contingències i supòsits legals sense límits.
Article 17
Canvi de lloc de treball
La Direcció està facultada per a acordar els canvis de lloc de treball que procedeixin, sense altres limitacions que les exigides per les titulacions acadèmiques o professionals precises per a exercir la prestació i la pertinença a la categoria professional, segons estableix els articles 39 i 41 del Real decret legislatiu 1/1995 de 24 de març pel que es va aprovar el text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors.
Capítol 3
Condicions de treball
Jornada. horari. Torns i relleus. Festius intersetmanals.
Secció 1a
Jornada, horaris, torns i relleus i festius intersetmanals.
Article 18
Jornada
La jornada durant la vigència del Conveni serà de 40 hores setmanals de mitjana o 1.800 hores anuals de treball efectiu.
Article 19
Horaris
-
Els horaris de treball seran els fixats per la direcció de l'empresa, d'acord amb els articles 39 i 41 del RDLEG 1/1995, de 24 de març pel qual s' aprova el text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors .
-
Aquesta haurà d'adequar els horaris de treball a les necessitats pròpies del servei, previ acord amb el...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba