Convenio colectivo - Excavaciones y Construcciones Comino, SL ., Cataluña

Inicio de Vigencia18 de Diciembre de 2002
Fin de Vigencia28 de Octubre de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3784 de 18/12/02

RESOLUCIÓ TRE/3629/2002, de 28 d'octubre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Excavaciones y Construcciones Comino, SL (neteja viària i recollida d'escombraries-sanejament de Sant Andreu de la Barca), per als anys 2002-2005 (codi de conveni núm. 0806081).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Excavaciones y Construcciones Comino, SL (neteja viària i recollida d'escombraries-sanejament de Sant Andreu de la Barca), subscrit pels representants de l'empresa i dels treballadors el dia 23 de setembre de 2002, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Excavaciones y Construcciones Comino, SL (neteja viària i recollida d'escombraries-sanejament de Sant Andreu de la Barca), per als anys 2002-2005 (codi de conveni 0806081) al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 28 d'octubre de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball de l'empresa Excavaciones y Construcciones Comino, SL (neteja viària i recollida d'escombraries-sanejament urbà de Sant Andreu de la Barca), per als anys 2002-2005

Capítol 1

Article 1

Àmbit funcional

Aquest Conveni és d'aplicació al personal que presta els seus serveis al centre de treball de Sant Andreu de la Barca de l'empresa Excavaciones y Construcciones Comino, SL adscrit als serveis de neteja viària i recollida d'escombraries en el municipi de Sant Andreu de la Barca.

Article 2

Vigència, durada, pròrroga i revisió

La seva vigència s'inicia amb tots els efectes l'1 de gener de 2002 i finalitza el 31 de desembre de 2005.

La durada d'aquest Conveni s'estableix per un període de 4 anys. Si qualsevol de les parts no presenta una denúncia del Conveni amb una antelació de 2 mesos com a mínim, es prorrogarà any rere any per reconducció tàcita.

Article 3

Garantia ad personam

Les condicions que estableix aquest Conveni es consideren mínimes. Es respecten les situacions personals o individuals que, globalment i en còmput anual, siguin en conjunt més beneficioses per al treballador. S'autoritza l'empresa a compensar i absorbir en aquests moments i per al futur l'excés que hi pugui haver o donar-se en les condicions pactades, i aquest Conveni es mantindria en els seus propis termes i amb la forma i les condicions que s'hi pacten.

Article 4

Comissió Paritària

A l'efecte de vigència, interpretació i compliment del Conveni, es constitueix una comissió paritària nomenada per les representacions social i econòmica entre els components de la Comissió Deliberadora del Conveni.

Es fixa com a domicili de la Comissió Paritària el situat a la plaça d'Anselm Clavé, número 14, de Sant Andreu de la Barca. La Comissió es compon dels membres següents:

Per part dels treballadors: Francisco Casado Rojas i Juan Francisco García Crespín (assessor de la UGT).

Per part de l'empresa: Pedro Comino Hermosilla i Diego Belmonte Molina (assessor de l'empresa).

Les funcions específiques de la Comissió Paritària són les següents:

Interpretació de les parts; ha de fer de mediadora, conciliar o arbitrar en el tractament i la solució de les qüestions i els conflictes de caràcter col-lectiu que es puguin suscitar en l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni.

Vigilància del compliment d'aquest Conveni.

Article 5

Dret supletori

Per al que no estigui previst ni regulat en aquest Conveni, cal atenir-se al que estableix la legislació vigent, incloent-hi el Conveni general del sector de neteja pública i viària, de regs, de recollida, tractament i eliminació de residus i de neteja i conservació de clavegueram, que entra en vigor el dia 7 de març de 1996 (Resolució de 12 de febrer de 1996, BOE núm. 58, de 7 de març de 1996), resolució de 5 de desembre de 2000, de la Direcció General de Treball, per la qual es disposa la inscripció en el Registre i publicació de l'acta en el qual es contenen acords sobre aclariment sobre els àmbits funcional i personal del Conveni col-lectiu del sector de neteja pública, viària, recs, recollida, tractament i eliminació de residus, neteja i conservació de clavegueram, substituint l'anterior Ordenança de neteja pública i recollida d'escombraries, Ordre d'1 de desembre de 1972.

Capítol 2

Condicions laborals

Article 6

Jornada

La jornada laboral del personal adscrit a aquest Conveni es du a terme de dilluns a diumenge, atesa la seva activitat de servei públic. Podem distingir entre diferents jornades:

Peó escombriaire: treballa en el calendari rotatori, en el qual cada dia de dilluns a dissabte es cobreixen 12 llocs, mentre que els diumenges i els dies festius se'n cobreixen 7. Per fer aquesta rotació, amb els dies de descans i festes corresponents, calen 13 treballadors i l'horari és de 7 a 13.40 hores; els dies festius es treballen 4 hores.

S'adjunta l'annex 1 com a calendari dels peons escombriaires.

Conductor d'escombradora/conductor de cisterna/conductor serveis: treballa de dilluns a dissabte, llevat dels diumenges i dies festius. L'horari és de 7 a 13.40 hores.

S'adjunta l'annex 2 com a calendari.

Personal de brigada: els divendres que hi ha mercat, el personal assignat a l'equip de brigada, els peons i els conductors, ha d'ajustar el seu horari per poder atendre la neteja d'aquest mercat.

Peó recollidor d'escombraries: 3 peons treballen en torns de 12 dies de treball i 6 de descans, cobrint cada dia 2 llocs de treball. L'horari laboral és des de les 20 hores fins a la finalització de la feina. Hores diàries aproximades: 8 hores.

S'adjunta l'annex 3 com a calendari.

Conductor del camió d'escombraries: treballen en mesos alterns; l'un treballa durant un mes de dilluns a divendres, en torn de nit, mentre que l'altre conductor treballa els dissabtes, diumenges i els dies festius en torn de nit i alguns dies en torn de dia.

S'adjunta l'annex 4 com a calendari.

Peó especialista de deixalleria: treballa 39,5 hores setmanals, distribuïdes de la manera següent: de dilluns a divendres de 9 h a 13.30 h i de 16.30 h a 19 h, i els dissabtes de 9 h a 13.30 h.

S'adjunta annex 5 com a calendari.

Tots els llocs de treball tindran una millora de reducció de jornada, establertes de la següent manera: a través de permisos s'estableix 1 dia amb caràcter d'assumpte personal, ja acordat en convenis anteriors. Per al període 2003, s'incrementa en 1 dia i per al 2004, en un altre dia. Això representa rebaixar les hores anuals establertes en els quadres horaris anteriors.

Article 7

Organització de la feina

Els treballadors adscrits a aquest Conveni, dins la seva categoria i sense que es modifiquin els seus salaris, s'organitzen i distribueixen segons els criteris de l'empresa pel que fa a les feines, amb la informació prèvia al delegat de personal.

Les feines s'organitzen seguint les indicacions del cap de serveis, de conformitat amb el plec de condicions fixat per l'Ajuntament. S'estableix que uns serveis tinguin més prioritat que d'altres, d'acord amb les necessitats del municipi i les ordres dels serveis tècnics.

El treballador està obligat a executar diligentment les feines i les operacions que li ordenin els seus superiors, dins les comeses generals pròpies de la seva categoria i competència professional. Així mateix, si observa una dificultat per fer la seva feina, una manca de material o d'instruments o bé algun defecte en aquest material o en aquests instruments, té l'obligació de fer-ho saber immediatament a la seva empresa.

Article 8

Canvi de lloc de treball

Els treballadors afectats pel present Conveni, si per necessitats organitzatives motivades per un nou contracte amb clients, aquests s'adaptaran a les noves modificacions tant d'horari com de lloc de treball, sense perjudici de l'establert en l'article 23 i 39 de la vigent Llei de l'Estatut dels Treballadors.

Article 9

Descans setmanal

El personal adscrit a aquest Conveni ha de fer els seus dies de descans durant els dies que li corresponguin, segons el quadre que s'ha elaborat a aquest efecte.

Article 10

Vacances

Les vacances anuals es concedeixen per al període comprès entre el 16 de juny i el 15 de setembre. Aquestes vacances s'estableixen en 31 dies naturals i s'abonen segons el salari real.

L'empresa ha de facilitar al conjunt dels treballadors la publicació, al tauler d'anuncis, de les vacances que els pertoquen, com a mínim 2 mesos abans de la data de la seva realització.

A l'efecte que durant el període de vacances es cobreixin les necessitats del servei, l'empresa té la facultat de reorganitzar els serveis, respectant sempre la jornada laboral i les compensacions extrasalarials que escaiguin.

Article 11

Dotació de vehicle

Els vehicles han de disposar d'una farmaciola amb els estris i el material corresponent.

Els vehicles han d'estar sempre en perfectes condicions tècniques o higièniques.

Article 12

Seguretat i salut laboral

En les matèries corresponents a la prevenció de riscos laborals, és d'aplicació la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals així com les disposicions reglamentàries que la despleguen i la resta de normes que prevegin prescripcions per a l'adopció de mesures preventives en l'àmbit laboral.

El delegat de prevenció pot visitar tant els llocs de treball com els serveis i les dependències de l'empresa per tenir coneixement de les condicions d'ordre, neteja, ambient, instal-lacions, màquines, eines i processos laborals, i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR