Convenio colectivo - Fundición y Acabados del Cobre, SA., Cataluña

Inicio de Vigencia18 de Diciembre de 2002
Fin de Vigencia 5 de Agosto de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3784 de 18/12/02

RESOLUCIÓ TRE/3663/2002, de 5 d'agost, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Fundición y Acabados del Cobre, SA (centres de treball de la província de Barcelona), per als anys 2002 i 2003 (codi de conveni núm. 0802032).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Fundición y Acabados del Cobre, SA (centres de treball de la província de Barcelona), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 9 de maig de 2002, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Fundición y Acabados del Cobre, SA (centres de treball de la província de Barcelona), per als anys 2002 i 2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 5 d'agost de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball de l'empresa Fundición y Acabados del Cobre, SA (centres de treball de la província de Barcelona), per als anys 2002 i 2003

Capítol 1

Àmbit d'aplicació

Article 1

Àmbit funcional

Aquest Conveni és d'aplicació a l'empresa Facosa - Fundición y Acabados del Cobre, SA, en endavant "l'empresa", amb domicili social a 08130 Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona), al carrer de Catalunya, s/n.

Article 2

Àmbit territorial

A aquest Conveni s'adscriuen tots els centres de treball de l'empresa que estiguin ubicats a la província de Barcelona; per tant, és d'àmbit provincial.

Article 3

Àmbit personal

  1. S'inclouen dins l'àmbit del Conveni els treballadors que presten serveis per compte de l'empresa, sigui quina sigui la categoria professional que tinguin. Així mateix, s'hi inclouen aquells que, sense pertànyer a la plantilla de l'empresa en el moment d'aprovar-se el Conveni, comencin a prestar serveis laborals durant la seva vigència.

  2. No és d'aplicació a cap de les persones vinculades per qualsevol de les relacions laborals de caràcter especial que es descriuen a l'article 2 de l'Estatut dels treballadors.

    Capítol 2

    Clàusules de garantia

    Article 4

    Entrada en vigor i durada

    L'entrada en vigor amb caràcter general serà l'1 de gener de 2002, i la seva durada serà de 2 anys, renovat tàcitament per períodes anuals, llevat que es presenti una denúncia prèvia en què se'n proposi la rescissió o revisió.

    Article 5

    Rescissió i revisió

    La denúncia en què es proposi la rescissió o revisió del Conveni s'ha de fer dins dels 2 darrers mesos de vigència del Conveni o de qualsevol de les seves pròrrogues.

    Un cop denunciat el Conveni en temps i forma i vençut el termini de la seva vigència, es continuen aplicant els mateixos termes d'aquest Conveni fins que no se'n pacti un de nou o guany fermesa la decisió administrativa que el substitueixi.

    Capítol 3

    Compensació, garantia personal i absorció

    Article 6

    Compensació

    Les millores retributives que s'estableixen en aquest Conveni no es compensen amb altres d'anteriors que l'empresa hagi concedit voluntàriament.

    Article 7

    Garantia ad personam

    Es respecten les situacions personals que es tenien abans de la vigència d'aquest Conveni i que considerades globalment l'excedeixin, les quals es mantindran estrictament a títol personal. La interpretació del que disposa aquest article correspon a la Comissió Paritària, sens perjudici de la competència dels òrgans administratius o contenciosos en aquesta matèria.

    Article 8

    Absorció

    Les disposicions legals futures que comportin una variació econòmica de tots o d'alguns dels conceptes retributius existents o que impliquin la creació d'altres de nous únicament tindran eficàcia si, globalment considerades, superen el nivell global del Conveni. Altrament, s'entenen absorbits per les millores que s'hi pacten.

    Capítol 4

    Comissió Paritària

    Article 9

    Comissió Paritària

    D'acord amb el que estableix l'article 85.d) de l'Estatut dels treballadors, es constitueix una Comissió Paritària formada per 2 representants de la part social i 2 de part de l'empresa, que faran les funcions que els assigni la llei.

    Article 10

    Composició de la Comissió Paritària

    La Comissió Paritària es compon de les persones següents: Juan M. Olivar de los Toyos i M. Dolores Pozo Robledo, com a representants de l'empresa.

    José Durán Sánchez i Jesús M. Alonso Ballesteros, com a representants dels treballadors.

    Totes dues parts poden, per lliure designació, substituir les persones que integren la dita Comissió, fent-ho saber prèviament a l'altra part.

    La designació dels membres o dels seus substituts eventuals, si n'hi ha, té una durada igual a la del Conveni.

    Article 11

    Procediment

    Totes dues parts acorden posar en coneixement de la Comissió Paritària els dubtes, les discrepàncies i els conflictes que sorgeixin com a conseqüència de la interpretació i aplicació del Conveni, a fi que aquesta Comissió pugui, amb caràcter previ, emetre un dictamen o actuar de forma reglamentària, sens perjudici de les vies judicials o administratives que puguin correspondre al cas concret. De les reunions que faci la Comissió Paritària, se n'ha d'aixecar acta per duplicat. Cada representació (social i empresarial) ha de tenir un exemplar d'aquesta acta. Així mateix, s'estableix el tràmit d'audiència prèvia a totes dues parts que la Comissió resolgui qualsevol de les qüestions plantejades.

    Capítol 5

    Organització de la feina

    Article 12

    Organització de la feina

    L'organització de la feina en cada una de les seccions i dependències dels centres de treball és facultat exclusiva de la Direcció de l'empresa. En conseqüència, aquesta té el deure d'organitzar-la de tal manera que pugui aconseguir el màxim rendiment dels elements que intervenen en la producció (personals, materials, temps, etc.), fins al límit racional i científic que permetin els elements de què disposi, comptant sempre amb la col-laboració necessària del personal de l'empresa per assolir aquest objectiu.

    Article 13

    Facultats de la Direcció

    D'acord amb les normes legals d'observança estricta i el que estableix aquest Conveni, les facultats de la Direcció de l'empresa són les següents:

    1. Fixar la qualificació de la feina, un cop escoltat el Comitè d'Empresa o els delegats de personal, si s'escau, segons algun dels sistemes nacionals o internacionals admesos.

      Si aquesta qualificació es fa per valorar llocs de treball, la Comissió Paritària, segons el que consta en l'article 10 de l'Ordenança laboral, és qui entén de les reclamacions individuals que s'hi produeixin.

    2. Exigir els rendiments mínims o els habituals en cada lloc de treball de l'empresa.

    3. Determinar el sistema que s'estimi més adequat per garantir i obtenir rendiments superiors als mínims exigibles, d'acord amb les necessitats o característiques generals o específiques de l'empresa o de qualsevol dels seus departaments.

    4. Fixar el nombre de màquines o les tasques necessàries per a la utilització racional de la capacitat productiva del treballador.

    5. Establir les normes de vigilància i diligència en la cura de les màquines i dels estris.

    6. Assenyalar els índexs de malbaratament i de qualitat admissibles en el procés de producció.

    7. Establir els criteris de mobilitat i redistribució del personal de l'empresa, d'acord amb les necessitats d'aquesta i amb el que estableixen els articles 25 i 26 de l'Ordenança laboral per a la indústria siderometal-lúrgica.

    8. Modificar els mètodes, les tarifes i els sistemes de distribució del personal, el canvi de funcions i les variacions tècniques de les màquines, les instal-lacions, els estris, etc.

    9. Regular l'adaptació de les càrregues de treball, el rendiment i les tarifes a les condicions que resultin de canviar els mètodes operatius, els processos de fabricació, el canvi de materials, les màquines o les condicions tècniques d'aquestes màquines.

    10. Mantenir els sistemes de treball encara que els treballadors no hi estiguin d'acord. En cas de discrepància en el mesurament del temps que s'esmerça fent una feina o en l'aplicació de les tècniques de valoració de llocs de treball, s'ha d'escoltar el Comitè d'Empresa o els delegats de personal, si s'escau, a fi que en representació dels treballadors puguin emetre'n un judici tècnic.

      Si no s'arriba a un acord, la qüestió se sotmet a l'arbitratge de dret que totes dues parts acordin. Si no s'estableix el dit arbitratge, resol l'autoritat laboral competent.

    11. Establir la fórmula per calcular els salaris, un cop escoltat el Comitè d'Empresa o els delegats de personal, si s'escau.

    12. Qualssevol altres funcions anàlogues a les consignades anteriorment.

      Article 14

      Obligacions de l'empresa

      Les obligacions de l'empresa són les següents:

    13. Informar el Comitè o els delegats d'empresa sobre els canvis de caràcter general establerts en l'organització de la feina, sens perjudici de les facultats de la Direcció de l'empresa en la matèria.

    14. Limitar fins a un màxim de 90 dies feiners l'experimentació de sistemes nous d'organització de la feina. Aquest període es computa per a cada departament, secció o subsecció afectats i es garanteix com a mínim la remuneració mitjana percebuda durant els 3 mesos anteriors a la modificació.

    15. Si ha transcorregut el període d'experimentació i no s'ha arribat a un acord amb la representació dels treballadors, ha de presentar davant l'autoritat laboral competent una proposta raonada dels sistemes de discussió sobre l'establiment de primes o incentius, a fi que n'emeti la resolució pertinent.

    16. Posar a disposició dels treballadors...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR