Convenio colectivo - Impresiones de Cataluña, SA., Cataluña

Inicio de Vigencia28 de Marzo de 2003
Fin de Vigencia 7 de Enero de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3853 de 28/03/03

RESOLUCIÓ TIC/728/2003, de 7 de gener, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Impresiones de Cataluña, SA, per als anys 2002-2004 (codi de conveni núm. 0809352).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Impresiones de Cataluña, SA, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 17 d'octubre de 2002, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferències de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració, tenint en compte el que estableix la disposició transitòria primera del Decret 284/2002 esmentat,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Impresiones de Cataluña, SA, per als anys 2002-2004 (codi de conveni núm. 0809352) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 7 de gener de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball de l'empresa Impresiones de Cataluña, SA, per als anys 2002-2004

Capítol 1

Àmbit d'aplicació

Article 1

Àmbit territorial i funcional

Les normes que conté aquest Conveni col-lectiu regulen les relacions laborals en tots els centres de treball que té Impresiones de Cataluña, SA, i també els que es puguin constituir durant la seva vigència.

Article 2

Àmbit personal

Aquest Conveni col-lectiu afecta tot el personal que presti serveis a Impresiones de Cataluña, SA, en virtut d'una relació laboral ordinària, sigui quina sigui la seva modalitat de contractació.

Per tant, en queden exclosos tots aquells que siguin titulars d'una relació laboral especial o d'una relació civil de serveis, específicament els següents:

  1. El personal que executi funcions d'alta direcció en els termes que preveu el Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost.

  2. Els professionals liberals vinculats per contractes civils d'arrendament de serveis.

  3. Els col-laboradors a la peça, amb independència que mantinguin una relació continuada amb l'empresa.

  4. Els agents comercials o publicitaris que prestin serveis per a Impresiones de Cataluña, SA, amb llibertat de representar altres empreses dedicades a la mateixa activitat o a una altra de diferent.

    Article 3

    Àmbit temporal i vigència

    Aquest Conveni entra en vigor el dia de la seva firma, i les seves condicions econòmiques es retrotrauen a l'1 de gener de 2002 excepte si expressament es determina el contrari. La seva vigència s'estén fins al 31 de desembre de 2004.

    Article 4

    Denúncia

    La denúncia del Conveni s'ha d'efectuar per escrit, amb 1 mes de temps com a mínim abans del seu venciment. En cas que cap de les parts no faci aquesta denúncia amb l'antelació mínima esmentada, el Conveni es considera prorrogat tàcitament d'un any a l'altre.

    Article 5

    Garanties

    Les condicions que estableix aquest Conveni col-lectiu es consideren mínimes i obligatòries, sens perjudici de les condicions individuals més beneficioses.

    Capítol 2

    Sistema normatiu

    Article 6

    Clàusula derogatòria

    A l'entrada en vigor del present Conveni col-lectiu, queda derogat íntegrament l'anterior, amb tots els drets que s'hi reconeixien, llevat dels que també es reconeixen en aquest, si bé amb el règim jurídic que ara s'estableix.

    Article 7

    Compensació i absorció

    En tot el que no preveu el present Conveni, cal atenir-se al que disposen les disposicions legals vigents, sense que resultin d'aplicació ni les previsions de convenis anteriors ni les de normes sectorials de qualsevol tipus.

    Sens perjudici de respectar els mínims de dret necessari del present Conveni col-lectiu i de les disposicions generals vigents, cal atenir-se als contractes de treball subscrits entre l'empresa i els empleats a títol individual.

    Article 8

    Vinculació a la totalitat

    El que disposa el present Conveni col-lectiu constitueix en principi un tot indivisible, per la qual cosa, en cas que qualsevol decisió administrativa o judicial deixi sense efecte qualsevol de les seves disposicions que en constitueixin el contingut essencial o que afectin l'equilibri de prestacions del que han rebut ambdues parts negociadores, el Conveni ha de quedar sense efecte en la seva totalitat, i els contractes de treball de la plantilla passaran a regir-se per les disposicions generals fins que, si escau, es conclogui un nou acord col-lectiu.

    Les úniques previsions l'anul-lació o ineficàcia de les quals no tenen l'efecte esmentat són aquelles que han de considerar-se merament residuals, alienes a la causa de negociació d'aquest Conveni i sense cap mena d'influència sobre l'esmentat equilibri de prestacions.

    Article 9

    Comissió Paritària

    La Comissió Paritària té competència per resoldre totes les qüestions que es puguin suscitar quant a la interpretació i aplicació del que estableix el present Conveni col-lectiu i que se sotmetin a la seva consideració. Es reuneix en un termini no superior a 72 hores sempre que ho sol-liciti alguna de les parts i després de comunicar-ho per escrit.

    La Comissió Paritària està composta per 3 persones en representació dels delegats de personal i 3 persones en representació de la Direcció de l'empresa.

    Són funcions específiques de la Comissió Paritària del Conveni les següents:

    1. Interpretació del Conveni.

    2. Conciliació en els problemes o les qüestions que li sotmetin les parts o en els casos que preveu d'una manera concreta aquest text.

    3. Vigilància del compliment del que s'ha pactat.

      Les decisions es prenen en un termini de 20 dies, a comptar de la data en què sigui requerida per a això, i els acords s'adopten per majoria simple. Si no s'arriba a cap acord, totes dues parts s'han de sotmetre al que determini la jurisdicció social competent sobre les matèries en discussió.

      Capítol 3

      Estructura organitzativa

      Article 10

      Organització i direcció de la feina

      L'organització i la direcció de la feina és facultat de la Direcció de l'empresa, que ha de comptar (si s'escau, i amb el règim que estableix l'article 64 de l'Estatut dels treballadors vigent) amb la col-laboració de la representació dels treballadors.

      Article 11

      Plantilles

      La determinació, l'establiment i les modificacions de la plantilla corresponen a la Direcció de l'empresa, d'acord amb les seves necessitats i en funció de la innovació tècnica, la racionalització de la feina, el sistema d'organització adoptat i el respecte a les normes legals que regulen la matèria, i també s'escolta la representació dels treballadors.

      Article 12

      Àrees d'activitat

      A l'empresa es diferencien 2 àrees d'activitat: Redacció i Serveis.

      L'Àrea de Redacció agrupa les funcions habituals pròpies de l'elaboració literària i gràfica del contingut del diari i la resta de publicacions de l'empresa, en els àmbits informatiu, parainformatiu i d'opinió propis de cadascuna de les publicacions.

      L'Àrea de Serveis agrupa el conjunt de funcions instrumentals, auxiliars i de suport de la redacció per a l'elaboració, la confecció, la distribució, l'equipament i el manteniment necessaris per al seu funcionament, la deguda atenció del personal, el compliment de les disposicions normatives d'aplicació, la seguretat de les persones i les coses i altres finalitats inherents a la condició empresarial. Inclou tant les funcions de caràcter executiu com les d'assessorament, les tècniques i les administratives o informàtiques.

      Article 13

      Grups professionals

      A l'Àrea de Redacció els grups professionals són els següents:

      Redactor en cap

      Cap de secció

      Redactor

      Ajudant de redacció

      Redactor en pràctiques

      A l'Àrea de Serveis, els grups professionals són els següents:

      Director de departament

      Cap d'àrea

      Personal directe

      Personal de producció

      La caracterització professional de cadascun d'aquests grups és la que es detalla en l'annex 1.

      Article 14

      Nivells

      En cadascun dels grups professionals abans esmentats s'estableixen 4 nivells en funció de la retribució estipulada: d'ingrés, primer, segon i tercer.

      La ubicació de cada empleat en un d'aquests nivells és conseqüència de l'import estipulat per a la seva retribució variable, llevat del nivell d'ingrés, que s'atribueix automàticament durant el primer any de la prestació de serveis professionals.

      S'han de revisar els nivells salarials previstos a l'annex 2 durant la vigència del Conveni.

      Article 15

      Mobilitat funcional

      Si hi ha raons tècniques o organitzatives que ho justifiquin, l'empresa pot destinar els treballadors a la realització de tasques i/o funcions diferents de les que inicialment corresponguin a la seva àrea d'activitat o grup, sense més limitacions que les que siguin exigibles legalment i en virtut de previsions de dret necessari indisponible per un conveni col-lectiu.

      Si s'exerceixen funcions en un altre grup professional però legalment o convenientment no és procedent el canvi de grup, el treballador té dret a la diferència retributiva entre el grup assignat i la funció que efectivament faci, sempre que les funcions acomplertes de l'altre grup professional es desenvolupin per un temps igual o superior a 14 dies en el termini d'1 mes.

      Aquestes substitucions han de ser temporals en tot cas.

      L'empresa està...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR