Convenio colectivo - Sol Meliá, SA (Hotel Tryp Presidente), Cataluña

Inicio de Vigencia14 de Abril de 2003
Fin de Vigencia11 de Febrero de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3864 de 14/04/03

RESOLUCIÓ

TIC/875/2003, d'11 de febrer, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Sol Meliá, SA (Hotel Tryp Presidente de Barcelona) per als anys 2003-2005 (codi de conveni núm. 0812051).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Sol Meliá, SA (Hotel Tryp Presidente de Barcelona), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 23 de gener de 2003, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Sol Meliá, SA (Hotel Tryp Presidente de Barcelona) per als anys 2003-2005 (codi de conveni 0812051) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el DOGC.

Barcelona, 11 de febrer de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals i d'Ocupació a Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball de l'empresa Sol Melia, SA (Hotel Tryp Presidente de Barcelona) per als anys 2003-2005

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit funcional i d'aplicació

El present Conveni afecta i obliga l'empresa Sol Melia, SA i els treballadors/ores de Sol Melia, SA que presten els seus serveis a l'Hotel Tryp Presidente de Barcelona o els que durant la vigència d'aquest Conveni s'hi incorporin.

Article 2

Parts signants

Són parts signants d'aquest Conveni l'empresa Sol Melia, SA, representada per José Luis Llauradó Vidal i Antonio Ruiz, i el Comitè d'Empresa de l'Hotel Presidente, representat per Francisco Sánchez Barta, Esteban Casas Cano, Carlos Montero Vaquero, Jesús Fernández Cabañas i Lourdes García Rubio.

Article 3

Vigència i durada

El Conveni té una durada de 3 anys, des de l'1 de gener de 2003 fins al 31 de desembre de 2005.

Amb independència de la data en què aparegui publicat aquest Conveni en el Butlletí oficial de la província, té efectes des de l'1 de gener de 2003.

Si no se'n planteja la denúncia expressa i vàlida, el Conveni es prorroga automàticament per terminis iguals al de la seva durada inicial. S'entén per denúncia vàlida la que s'efectua mitjançant un escrit certificat adreçat a l'altra part amb una antelació mínima de 2 mesos a la data d'expiració del Conveni o de la pròrroga, si escau.

Article 4

Absorcions i compensacions

Les condicions que s'estableixen en aquest Conveni, considerades en còmput anual i global, no poden ser compensades ni absorbides per les que ja hi hagi en el moment de la seva entrada en vigor, siguin quins siguin el seu origen, procedència, causa i naturalesa.

Article 5

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades en aquest Conveni constitueixen un tot orgànic i indivisible i, a l'efecte de la seva aplicació pràctica, s'han de considerar globalment.

Si es declara la nul-litat d'una part del Conveni col-lectiu per via judicial o mitjançant qualsevol procediment de solució de conflictes alternatiu, la resta del seu text s'ha de mantenir en vigor, tret de les clàusules declarades nul-les.

S'acorda que si es declara nul-la una clàusula i no s'arriba a un acord sobre aquesta en un termini de 3 mesos des de la denúncia, en aquest punt s'haurà d'aplicar el que preveu el Conveni col-lectiu de la indústria de l'hoteleria de Catalunya.

Article 6

Retribució salarial

L'increment salarial per a l'any 2003 es fixa de forma lineal en 34 euros bruts al mes per treballador en 14 pagues anuals.

Es pacta que l'increment salarial per al 2004 sigui igual a l'increment de l'IPC real de l'any anterior més 1 punt en les 14 pagues anuals.

Es pacta que l'increment salarial per al 2005 sigui igual a l'increment de l'IPC real de l'any anterior més 1 punt en les 14 pagues anuals.

Aquests salaris en cap cas poden ser inferiors als establerts en el Conveni de la indústria de l'hoteleria de Catalunya.

Article 7

Comissió Paritària

En compliment del que es disposa en l'article 85 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, s'estableix la Comissió Paritària per a la vigilància i el compliment de les qüestions que es derivin de l'aplicació del Conveni. Ha d'estar formada per 3 persones designades per l'empresa i per 3 membres de la representació dels treballadors/ores. S'ha de constituir en el termini de 30 dies a partir de la firma del present Conveni.

La Comissió Paritària és l'encarregada d'estudiar la possible equiparació de les categories laborals del Conveni i de l'Acord marc d'àmbit estatal del sector de l'hoteleria a l'efecte merament funcional.

El domicili de la Comissió Paritària és a l'avinguda Diagonal, 570, Barcelona 08021.

Per resoldre els conflictes col-lectius que es puguin originar, tant de caràcter jurídic com d'interessos derivats de l'aplicació o la interpretació del present Conveni, inclosa la definició de funcions de les possibles noves categories que contracti l'Hotel, sens perjudici de les facultats i competències atribuïdes a la Comissió Paritària, totes dues parts negociadores s'han de sotmetre expressament als procediments de conciliació i mediació del Tribunal Laboral de Catalunya, regulats a l'Acord interprofessional de Catalunya de 7 de novembre de 1990, publicat en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 23 de gener de 1991.

Capítol 2

Contractació, cessaments, mobilitat i ascensos

Article 8

Organització de la feina

L'organització de la feina, de conformitat amb la legislació vigent, correspon a la Direcció de l'empresa.

S'entén que les relacions laborals sempre han d'estar basades en la confiança i el respecte mutus entre l'empresa i els treballadors/ores.

Article 9

Contractes formatius

La subscripció dels contractes de formació queda circumscrita exclusivament a formar treballadors/ores en llocs de treball qualificats.

La durada màxima d'aquests contractes és de 3 anys i es poden subscriure amb treballadors/ores d'edats compreses entre els 16 i els 21 anys.

La retribució d'aquest tipus de contractes és la següent:

El primer any de contracte, el salari mínim interprofessional més un increment del 20%.

El segon any de contracte, el salari mínim interprofessional més un increment del 35%.

El tercer any de contracte, el salari mínim interprofessional més un increment del 55%.

En tots els casos el salari s'ha d'abonar proporcionalment al temps efectivament treballat.

El temps dedicat a la formació teòrica en aquests contractes no pot ser inferior al 15% de la jornada pactada en el Conveni.

La distribució del temps dedicat a la formació teòrica s'ha d'establir individualment en el contracte de treball.

Pel que fa als contractes en pràctiques, la seva retribució ha de ser, el primer any, del 60% de la retribució que per a cada categoria professional s'estableix en aquest Conveni i, el segon any, del 75%.

Article 10

Contractes de durada determinada

  1. Contractes eventuals per circumstàncies de la producció

    D'acord amb el que disposa l'article 15.1.b del text refós de l'Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, en la redacció donada pel l'article 1.8 de la Llei 12/2001, de 9 de juliol, la durada dels contractes eventuals per circumstàncies de la producció pot ser de fins a 12 mesos treballats dins d'un període de 18 mesos.

    Per a serveis extraordinaris es pot fer servir un contracte eventual per circumstàncies de la producció d'una durada inferior a 4 setmanes. El salari d'aquests serveis s'ha de regir pel que disposen els annexos corresponents.

  2. Contractes de fixos-discontinus

    S'ha de considerar que el contracte fix-discontinu és per un temps indefinit quan se subscrigui per fer feines fixes i periòdiques de l'activitat normal de l'empresa.

    El treballador que presti serveis en feines que tinguin un caràcter fix-discontinu se l'ha de requerir, segons les necessitats del servei, seguint rigorosament l'ordre d'antiguitat dins dels grups professionals que hi ha a l'empresa cada vegada que aquesta iniciï la seva activitat. En el cas d'incompliment, el treballador/a pot instar procediment d'acomiadament davant el jutjat social; el termini per a l'exercici de l'acció s'inicia el dia que tingui coneixement de la manca de convocatòria.

    S'ha de cridar el treballador/a com a mínim amb 15 dies d'antelació a l'obertura de l'establiment, mitjançant carta certificada amb justificant de recepció. En aquesta carta s'ha de notificar expressament la data de la seva incorporació. El treballador/a requerit ha de respondre en el termini màxim de 10 dies naturals des del justificant de recepció pel mateix procediment. Si el treballador/a incompleix aquesta formalitat, s'entén que renuncia al lloc de treball.

    Si un fix-discontinu és cridat per períodes d'activitat inferiors a 15 dies, les despeses de desplaçament han de ser a compte de l'empresa. Aquestes despeses es componen de l'import del bitllet ordinari en tren o autobús de línia regular més 2.500 pessetes en concepte de dieta. Aquesta quantitat equival a 15,03 euros. En el cas que el mitjà de transport sigui el vehicle propi, s'ha de pactar prèviament amb l'empresa.

    Els contractes fets a l'empara del que...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR