Convenio colectivo - Canepina, SL (Provincia de Lleida), Lérida

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2002
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3872 de 28/04/03

RESOLUCIÓ TIC/1108/2003, de 25 de febrer, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Canepina, SL, de la localitat de Lleida, per al període de l'1.1.2002 al 31.12.2002 (codi de conveni núm. 2500881).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Canepina, SL, de la localitat de Lleida (Segrià), subscrit pels representants de l'empresa i dels treballadors el dia 9 de gener de 2003, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Canepina, SL, de la localitat de Lleida (Segrià), per al període de l'1.1.2002 al 31.12.2002 al Registre de convenis de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació a Lleida (codi de conveni núm. 2500881).

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Lleida, 25 de febrer de 2003

Anna Miranda i Torres

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Lleida en funcions

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball de l'empresa Canepina SL i el personal de cabines telefòniques, de la localitat de Lleida (Segrià) per a l'1.1.2002 al 31.12.2002.

Article 1

Objecte

Aquest conveni col-lectiu laboral el signen els representants dels treballadors i els de l'empresa Canepina, SL d'acord amb l'Estatut dels treballadors, per regular les relacions laborals de tots els treballadors que s'esmenten als articles 2, 3 i 4, d'organització del treball, els sistemes i quanties de retribucions, els drets de representació dels treballadors a l'empresa, i les condicions de treball, i ambdues parts negociadores es comprometen a que aquestes normes es compleixin durant la seva vigència i que per pròpia naturalesa se'n derivi a fi d'aconseguir una més amplia seguretat jurídica en els termes que s'esmenten.

Article 2

Àmbit territorial

Aquest Conveni té força normativa i vincula les parts dins l'àmbit territorial de la província de Lleida.

Article 3

Àmbit funcional

Aquest conveni afecta i obliga l'empresa i els treballadors que desenvolupen les tasques de recaptació i proves de funcionament dels telèfons d'us públic de monedes, recompte i precintat, conservació de mobles i el seu enllumenat, S'inclou, també, en aquest àmbit la neteja, el muntatge, substitució i desmuntatge de publicitat en els mobles de telèfons públics situats en el seu àmbit territorial i així mateix els treballadors que desenvolupin les funcions administratives necessàries per efectuar els treballs abans esmentats.

Article 4

Àmbit personal

Aquest conveni regula les relacions laborals de l'empresa inclosa en l'àmbit territorial i funcional d'aquest conveni i a tots els seus treballadors, inclosos els de nova contractació que estaran adscrits a una de les categories professionals que preveu aquest conveni, percebent els seus salaris i gaudint d'idèntics drets i deures que la resta de personal de la mateixa categoria.

Aquestes disposicions no poden ser modificades per pactes inferiors, ni per contractes individuals i únicament podran ser derogades per un altre conveni col-lectiu; s'exclou d'aquesta norma els acords que es puguin assolir amb la representació dels treballadors.

Article 5

Àmbit temporal

Aquest conveni entra en vigor, a tots els efectes, des del dia 1 de gener de 2002, fins al 31 de desembre de 2002.

Article 6

Denúncia i pròrroga

Aquest conveni s'entén que queda denunciat automàticament dos mesos abans del seu venciment. A partir d'aquesta data les parts podran notificar-se mútuament les propostes de negociació, mantenint-se vigent el seu contingut fins que sigui substituït per un altre conveni col-lectiu.

Article 7

Legislació aplicable

Per tots aquells assumptes no previstos en aquest conveni, s'aplicarà el que disposa la legislació vigent en cada moment, i el conveni del sector de cabines telefòniques d'àmbit estatal i/o allò que estableix l'Estatut dels treballadors.

Article 8

Comissió paritària

Es crea una Comissió paritària de vigilància i d'interpretació del Conveni integrada per un representant de l'empresa i un representant dels treballadors, els quals han de ser membres de la Comissió negociadora d'aquest conveni.

Les funcions de la Comissió són les que s'esmenten a continuació:

  1. Interpretació de totes les clàusules d'aquest Conveni.

  2. Vigilar que es compleixi el que s'ha pactat.

  3. Estudi i valoració de noves disposicions legals promulgades en data posterior a l'entrada en vigor d'aquest conveni i que afectin al seu contingut.

    Ambdues parts pacten que qualsevol dubte o divergència que puguin sorgir sobre la interpretació o aplicació d'aquest Conveni s'ha de sotmetre, prèviament, a informe de la comissió abans d'interposar reclamació davant la jurisdicció competent.

    La Comissió paritària s'ha de reunir a instància de qualsevol de les parts i ambdues parts s'han de posar d'acord sobre el lloc, dia i hora que s'ha de fer la reunió, reunió la qual s'ha d'efectuar en un termini d'un mes, com a màxim, des del moment de la sol-licitud, llevat causes de força major.

    Article 9

    Adscripció i subrogació del personal

    9.1. Subrogació del personal

    En els supòsits de successió total o parcial de contractistes o concessionaris en l'activitat definida en l'àmbit d'aplicació funcional d'aquest Conveni en aquells que concorrin els requisits establerts a l'article 44 de l'Estatut dels treballadors, el nou empresari se subrogarà en els drets i les obligacions de l'anterior respecte del personal adscrit a la contracta o concessió on s'hagi produït la successió.

    9.2. No obstant l'esmentat en el paràgraf anterior, els treballadors fixes i aquells que hagin prestat els seus serveis mitjançant contractes d'obra o de serveis determinats amb anterioritat a l'1 de maig de 1999 i es trobin vinculats a alguna de les empreses incloses en l'àmbit d'aplicació d'aquest conveni a la data d'entrada en vigor d'aquest acord de data 11 de novembre de 2002, passaran a adscriure's a la nova empresa concessionària o contractista de l'activitat. La subrogació que en aquest apartat es regula es regirà per les regles següents:

    9.3

  4. Cada cop que des d'ara s'esmenti el terme "contracta" inclou amb caràcter genèric qualsevol modalitat de contractació, tant pública com privada, i identifica un servei concret o una activitat parcial o total que passa a desenvolupar una determinada empresa, societat, organisme públic o entitat de qualsevol altre tipus o per persona física, qualsevol que en sigui la forma jurídica que adoptin.

  5. En tots els supòsits de finalització, de pèrdua, de rescissió, de cessió, de recuperació o de reversió d'una contracta, com també pel que fa a qualsevol altra figura o modalitat que suposi la substitució entre entitats, entre persones físiques o jurídiques que realitzin l'activitat que es preveu en aquest conveni, els treballadors de l'empresa que cessi han de formar part de la nova empresa o de l'entitat pública que ha de realitzar el servei i s'han de respectar tots els drets i obligacions a què tenen dret en l'empresa substituïda.

  6. L'esmentada subrogació es produeix d'acord amb els supòsits següents:

    1. Treballadors en actiu fixes i aquells que hagin prestat els seus serveis mitjançant contracte d'obra o de servei determinat amb anterioritat a l'1 de maig de 1999 i es trobi vinculat a alguna de les empreses incloses en l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni a la data en vigor d'aquest acord de data 11 de novembre de 2002.

    2. Treballadors amb dret a reserva de lloc de treball que en el moment de la finalització efectiva de la contracta es trobin malalts, accidentats, en excedència, vacances, permís, descans maternal, o situacions anàlogues.

    3. Treballadors amb contracte d'interinitat que substitueixin a alguns dels treballadors esmentats en el punt 2, amb independència de la seva antiguitat i mentre duri el seu contracte.

  7. Tots els supòsits anteriors s'hauran d'acreditar fefaentment i documentalment per l'empresa o entitat pública que surt a la que entra, mitjançant els documents que es detallen a la lletra j) d'aquest precepte i en el termini de deu dies hàbils comptats des del moment en què, bé l'empresa que entra, o l'empresa que surt, comuniqui fefaentment a l'altra empresa el canvi o la prestació del servei.

  8. Els treballadors que no haguessin fet les seves vacances reglamentàries al produir-se la subrogació les gaudiran amb la nova empresa adjudicatària del servei, que només abonarà la part proporcional del període que li correspongui, ja que el pagament de l'altre període correspon a l'anterior empresa adjudicatària, que l'haurà d'abonar en la corresponent liquidació.

  9. L'aplicació d'aquest article 9.2 obliga totes les parts, es a dir, tant l'empresa o entitat pública que cessa, com la que se subroga en l'activitat com també per al treballador.

    Article 10

    Divisió de contractes

    En el supòsit que una o diverses contractes, l'activitat de les quals sigui desenvolupada per una o diverses empreses o entitats públiques, es divideixin en diferents parts, zones o serveis en el cas que s'efectuï posterior adjudicació, passaran a dependre de la nova empresa aquells treballadors que han realitzat el seu treball en la empresa que cessa en les parts concretes, zones o serveis que en resulti de la divisió produïda, i tot això encara que treballessin anteriorment en altres zones, contractes o serveis diferents.

    Així mateix, se subroguen els treballadors que es trobin en els supòsits 2 i 3 de la lletra c) de l'article 9.2.

    Article 11

    Agrupacions de contractes

    En el cas que diverses contractes, serveis, zones o divisions...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR