Convenio colectivo - Canepina, SL, Cataluña
Inicio de Vigencia | 3 de Junio de 2002 |
Fin de Vigencia | 18 de Enero de 2002 |
Publicado en | Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3648 de 03/06/02 |
RESOLUCIÓ TRE/1516/2002, de 18 de gener, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Canepina, SL (serveis de manteniment de cabines, suports i telèfons d'ús públic de Barcelona i província), per als anys 2001-2002 (codi de conveni núm. 0812022).
Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Canepina, SL (serveis de manteniment de cabines, suports i telèfons d'ús públic de Barcelona i província), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 27 de desembre de 2001, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,
Resolc:
-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Canepina, SL (serveis de manteniment de cabines, suports i telèfons d'ús públic de Barcelona i província) per als anys 2001-2002, al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.
-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
Barcelona, 18 de gener de 2002
Francisca Antolinos i Jiménez
Delegada territorial de Barcelona
Traducció del text original signat per les parts
CONVENI col·lectiu de treball de l'empresa Canepina, SL (centres de Barcelona província) per als anys 2001-2004
Capítol 1
Disposicions generals
Article 1
Objecte
Aquest Conveni col·lectiu laboral té com a objecte principal la regulació de les relacions juridicolaborals entre l'empresa Canepina, SL, i els treballadors en règim de dret laboral al seu servei inclosos en l'àmbit funcional d'aquest Conveni.
Article 2
Àmbit territorial
Aquest Conveni col·lectiu laboral és d'aplicació als centres de Barcelona província.
Article 3
Àmbit funcional
Aquest Conveni afecta i obliga l'empresa Canepina, SL i els treballadors en règim de dret laboral al seu servei que porten a terme les tasques bàsiques i complementàries que en cada moment són necessàries per a la realització de tots o part dels següents serveis (que componen l'activitat desenvolupada per al manteniment de les cabines, suports i telèfons d'ús públic): manteniment i conservació (neteja, reparació) dels suports i dels telèfons; recaptació, recompte, publicitat i instal·lació de suports, telèfons i dispensadors de targetes; distribució de targetes; funcions administratives i de manteniment de vehicles i altres tasques o serveis relacionats amb els descrits i els que sorgeixin en el futur.
Article 4
Àmbit personal
Aquest Conveni regula les relacions laborals de l'empresa inclosa en l'àmbit territorial i funcional d'aquest Conveni amb la totalitat dels seus treballadors, fins i tot els de nova contractació, que han d'estar adscrits a una de les categories professionals previstes en aquest Conveni, han de percebre els mateixos salaris i han de tenir els mateixos drets i deures que la resta de personal de la seva categoria.
Aquestes disposicions no es poden modificar per pactes inferiors ni per contractes individuals, i únicament les pot derogar un altre conveni col·lectiu, excepte els acords que es puguin assolir amb la representació dels treballadors.
Article 5
Àmbit temporal
El Conveni entra en vigor i les seves condicions econòmiques tenen efectes des de l'1 de gener de 2001.
Té una durada de 4 anys a comptar des de la data de la seva entrada en vigor, fins al 31 de desembre de 2004.
Article 6
Denúncia i revisió
Aquest Conveni queda denunciat automàticament 2 mesos abans del seu venciment; a partir de la data de venciment les parts poden notificar, l'una a l'altra, les corresponents propostes de negociació, i se n'ha de mantenir vigent el contingut mentre no sigui substituït per un altre conveni col·lectiu.
Article 7
Absorció i compensació
Les retribucions establertes en aquest Conveni compensen i absorbeixen totes les existents en el moment de la seva entrada en vigor, siguin quins siguin la seva naturalesa i el seu origen.
Els augments de retribucions que es puguin produir en el futur per disposicions legals d'aplicació general o per conveni col·lectiu només poden afectar les condicions pactades en aquest Conveni si considerades les noves retribucions en còmput anual, superen les pactades. Si no és així, aquestes últimes han de ser compensades i absorbides, i aquest Conveni s'ha de mantenir en els seus termes i en la forma i les condicions en què es pacti, llevat de les disposicions de dret necessari o que tinguin caràcter de mínimes.
Article 8
Garanties ad personam
S'han de respectar, de moment i a la signatura d'aquest Conveni, les condicions més beneficioses que tinguin els treballadors, com ara el plus de locomoció, per tenir la residència habitual fora de la ciutat de Barcelona, si bé aquesta quantitat s'ha d'anar absorbint, segons l'IPC previst pel Govern per a cada any, fins a la seva total desaparició.
Article 9
Comissió Paritària
S'ha de constituir una Comissió Paritària per a la interpretació d'aquest Conveni, la qual pot ser convocada per qualsevol de les parts.
Ambdues parts es comprometen a sotmetre a la Comissió Paritària les qüestions de la seva competència i, en cas de desacord, s'ha d'acudir amb la qüestió plantejada als organismes de resolució extrajudicial que depenen del Tribunal Laboral de Catalunya (TLC).
Aquesta Comissió està composta per 2 membres en representació de l'empresa i 2 membres en representació dels treballadors, que, llevat de causa de força major, són elegits entre els membres de la Comissió Negociadora d'aquest Conveni.
Les funcions d'aquesta Comissió són les necessàries per complir la seva comesa d'interpretació d'aquest Conveni.
Els acords requereixen el vot favorable de la majoria dels membres que la integren, amb el benentès que, si una de les parts es presenta a una de les convocatòries sense algun dels seus membres, l'assistent d'aquesta part disposa de 2 vots a l'hora de sotmetre a votació qualsevol de les qüestions.
Dels acords de la Comissió Paritària se n'ha d'estendre l'acta corresponent, i el seu contingut té la mateixa força d'obligació que el que disposa aquest Conveni.
El reglament de funcionament corresponent a aquesta Comissió s'estableix a través d'una altra acta de la mateixa Comissió.
A les reunions hi poden assistir, amb veu però sense vot, els assessors econòmics i socials de la Comissió Negociadora.
Article 10
Vinculació a la totalitat
Ambdues representacions acorden que, atès que les condicions pactades són un tot orgànic i indivisible, en el cas que l'autoritat competent, en l'exercici de les facultats que li són pròpies, no l'aprovi en la seva totalitat, poden considerar el Conveni nul i sense eficàcia, a tots els efectes.
Capítol 2
Organització de la feina
Article 11
Organització
L'organització de la feina és facultat privativa de l'empresa a través dels òrgans de direcció. L'empresa és responsable del seu ús i ha de donar coneixement de la seva estructura a la representació legal dels treballadors.
Capítol 3
Prestació de la feina
Article 12
Prestació de la feina
El treballador té l'obligació de portar a terme diligentment la feina convinguda que li ordenin els seus caps, dins de les comeses generals pròpies de la seva categoria i competència professional.
Article 13
Mitjans
L'empresa té l'obligació de posar a l'abast dels treballadors els mitjans necessaris perquè puguin portar a terme la seva feina en les millors condicions d'activitat, higiene i seguretat.
Així mateix el treballador està obligat a emprar els mitjans i les mesures que se li proporcionin a aquest efecte, d'acord amb la norma legal corresponent a cada cas.
S'ha de comptar amb la participació dels representants dels treballadors en els aspectes relatius a la seguretat i higiene.
Article 14
Treball nocturn
Es considera com a jornada nocturna la compresa entre les 22 hores i les 6 hores.
Les jornades treballades, almenys durant 2 hores, en període nocturn, llevat que el salari s'hagi establert pel fet que la feina sigui nocturna per la seva pròpia naturalesa, tenen una retribució específica consistent a incrementar un 25% el salari base de tota la jornada o proporcional al temps realment treballat si és inferior a 3 hores.
Capítol 4
Classificació del personal i mobilitat geogràfica
Article 15
Classificació funcional
El personal comprès en l'àmbit d'aquest Conveni es classifica en els grups, els subgrups i les categories professionals següents:
Grup 1: personal administratiu
-
Cap de segona administratiu
-
Oficial de primera administratiu
-
Oficial de segona administratiu
-
Auxiliar administratiu
Grup 2: personal de caps intermedis
-
Encarregat general
-
Encarregat de secció
Grup 3: operaris
Subgrup 1: personal de manteniment (manyans, electricistes i mecànics)
-
Oficial de manteniment
-
Auxiliar de manteniment
Subgrup 2: personal de recaptació
-
Conductor recaptador
Subgrup 3: Personal de neteja
-
Conductor netejador
-
Netejador
Subgrup 4: personal de recompte
-
Oficial de primera de recompte
-
Oficial de segona de recompte
-
Auxiliar de recompte
-
Aquesta classificació és merament indicativa i no implica l'obligatorietat per part de l'empresa de tenir proveïdes totes les places i categories enumerades, si les necessitats i el volum de l'empresa no ho requereixen.
-
Des del mateix moment en què a l'empresa hi hagi 1 treballador que faci funcions específiques en la definició d'una categoria professional determinada, ha de ser remunerat, almenys, amb la retribució que s'assigni a aquesta categoria.
-
En el cas que un treballador faci diverses tasques pròpies d'oficis o categories professionals diferents, s'ha de classificar de conformitat amb l'activitat de qualificació superior i ha de percebre el salari...
-
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba