Convenio colectivo - Inspección y Mantenimiento, SA., Cataluña
Inicio de Vigencia | 1 de Enero de 2002 |
Fin de Vigencia | 31 de Diciembre de 2004 |
Publicado en | Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3657 de 14/06/02 |
RESOLUCI”
TRE/1678/2002, de 4 d'abril, per la qual es disposa la inscripciÛ i la publicaciÛ del Conveni col∑lectiu de treball de l'empresa InspecciÛn y Mantenimiento, SA, per als anys 2002 al 2004 (codi de conveni n˙m. 7901872).
Vist el text del Conveni col∑lectiu de treball de l'empresa InspecciÛn y Mantenimiento, SA, per als anys 2002 al 2004, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 1 de marÁ de 2002, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de marÁ, pel qual s'aprova el Text refÛs de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipÚsit de convenis col∑lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei org‡nica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicaciÛ,
Resolc:
-1 Disposar la inscripciÛ del Conveni col∑lectiu de treball de l'empresa InspecciÛn y Mantenimiento, SA, per als anys 2002 al 2004 al Registre de convenis de la DirecciÛ General de Relacions Laborals.
-2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, amb el compliment previ dels tr‡mits pertinents.
Notifiqueu aquesta ResoluciÛ a la ComissiÛ Negociadora del Conveni.
Barcelona, 4 d'abril de 2002
Jaume Abat i DinarËs
Director general de Relacions Laborals
TraducciÛ del text original signat per les parts
CONVENI
col∑lectiu de treball de l'empresa InspecciÛn y Mantenimiento, SA, per als anys 2002 al 2004
CapÌtol 1
Disposicions generals
Article 1
¿mbit funcional
Aquest conveni col∑lectiu estableix les normes b‡siques de les relacions laborals entre InspecciÛn y Mantenimiento, SA (IM) i el seu personal.
Article 2
¿mbit territorial
Les normes d'aquest conveni sÛn aplicables en tots els centres de treball que l'empresa tÈ actualment i en tots els que pugui establir en el futur en tot el territori de l'Estat espanyol.
Article 3
¿mbit personal
Aquest conveni s'aplica a la totalitat dels treballadors, fixos o temporals, que prestin serveis actualment o en el futur per compte d'IM i sota la dependËncia d'IM.
Article 4
Entrada en vigor i durada
Aquest conveni tÈ una durada de 3 anys i s'estÈn des de l'1 de gener de 2002 fins al 31 de desembre de 2004.
Transcorregut aquest termini, es prorrogar‡ cada any per reconducciÛ t‡cita si no existeix una den˙ncia expressa.
Article 5
Den˙ncia
Qualsevol de les parts pot denunciar el conveni per escrit davant l'altra part i davant l'autoritat laboral amb 3 mesos d'antelaciÛ al venciment del termini de vigËncia o qualsevol de les seves prÚrrogues.
Una vegada denunciat, ambdues parts es comprometen a iniciar les negociacions del prÚxim conveni en el termini m‡xim de 15 dies naturals des de la data de comunicaciÛ de la den˙ncia.
Article 6
VinculaciÛ a la totalitat
Les condicions pactades formen un tot org‡nic i indivisible, i ambdues parts manifesten formalment que les seves respectives vinculacions al que han convingut tenen el car‡cter de compromÌs per a la totalitat de les cl‡usules pactades.
En el cas que l'autoritat laboral declari nul algun dels pactes essencials d'aquest conveni col∑lectiu i per tant el desvirtuÔ, aquest quedar‡ sense efic‡cia pr‡ctica i les parts han de tornar a reunir-se per estudiar-ne el contingut.
Article 7
CompensaciÛ i absorciÛ
Totes les condicions econÚmiques superiors a les mÌnimes legals o reglament‡ries de car‡cter individual o col∑lectiu, sigui quin sigui el seu origen (inclosos expressament els conceptes de complement lloc de treball, millores volunt‡ries, plus activitat i complements absorbibles), que estiguin vigents en l'empresa en la data d'iniciar-se l'aplicaciÛ d'aquest conveni col∑lectiu, poden ser compensades amb les millores que s'hi estableixin.
Les millores que s'implantin en virtut d'aquest conveni sÛn absorbibles en tots els seus efectes, i es poden establir augments o millores mitjanÁant disposicions legals o reglament‡ries.
Article 8
ComissiÛ parit‡ria
Es crea una ComissiÛ parit‡ria d'interpretaciÛ, seguiment, arbitratge, conciliaciÛ, vigil‡ncia, administraciÛ i aclariment d'aquest conveni.
Aquesta comissiÛ ha d'estar composta per 2 membres de cadascuna de les parts signants del conveni (part social i part econÚmica) i pels assessors que, amb veu perÚ sense vot, designi cadascuna. Els 2 integrants de la part social han de ser designats pel ComitË d'empresa.
Les hores utilitzades en reunions de la ComissiÛ parit‡ria queden excloses del crËdit horari sindical.
La ComissiÛ parit‡ria, a mÈs de les funcions descrites en el primer par‡graf d'aquest article, tÈ les funcions seg¸ents:
-
Emetre informe previ al plantejament de conflictes col∑lectius en relaciÛ amb la interpretaciÛ d'aquest conveni.
-
Emetre informe previ a la imposiciÛ de mesures disciplin‡ries molt greus.
-
Emetre informe previ a la presentaciÛ per ambdues parts de qualsevol tipus de reclamaciÛ, demanda o den˙ncia davant l'autoritat laboral.
-
Emetre informe previ a l'adopciÛ de qualsevol mesura de car‡cter col∑lectiu que resulti de l'aplicaciÛ de l'article 41 de l'Estatut dels treballadors.
-
Qualsevol altra que expressament se li encomani.
La ComissiÛ parit‡ria ha d'operar sobre la base de les seg¸ents normes de funcionament:
-
Les reunions han de tenir lloc a peticiÛ de qualsevol de les parts.
-
La convocatÚria ha de ser per escrit, indicant ordre del dia i amb una antelaciÛ mÌnima de 72 hores.
-
La incompareixenÁa d'alguna de les parts possibilitar‡ que s'aixequi acta de la reuniÛ, que en tot cas per a aquests supÚsits ha de ser sense acord amb car‡cter general.
-
En tot cas s'ha d'aixecar acta de totes les reunions.
En el supÚsit de desacord en el si de la ComissiÛ parit‡ria, ambdues parts se sotmeten expressament, excepte pel que fa a l'apartat b), als procediments de mediaciÛ, arbitratge i conciliaciÛ regulats en l'Acord interprofessional de Catalunya de 7/11/90 d'acord amb el Reglament de funcionament del TLC.
CapÌtol 2
OrganitzaciÛ del treball
Article 9
Norma general
L'organitzaciÛ del treball, d'acord amb el que es preveu en aquest conveni, correspon a la DirecciÛ, que l'ha de portar a terme per mitj‡ de l'exercici regular de les seves facultats d'organitzaciÛ econÚmica i tËcnica, direcciÛ i control del treball i de les ordres necess‡ries per a la realitzaciÛ de les activitats laborals corresponents. Tot aixÚ amb el respecte a les normes en matËria de consulta i col∑laboraciÛ dels representants dels treballadors contingudes en la llei.
L'organitzaciÛ del treball tÈ per objecte aconseguir en l'empresa un nivell adequat de productivitat basat en la utilitzaciÛ Úptima dels recursos humans i materials. Per a aquest objectiu, Ès necess‡ria la col∑laboraciÛ m˙tua de les parts integrants de l'empresa: DirecciÛ i treballadors.
CapÌtol 3
IngrÈs al treball
Article 10
ContractaciÛ i ocupaciÛ
Per raÛ de les caracterÌstiques de l'activitat de l'empresa, i a fi d'aconseguir una flexibilitat adequada que permeti mantenir el m‡xim de llocs de treball indefinits, i aixÌ mateix la solidesa i continuÔtat necess‡ries, Ès imprescindible la utilitzaciÛ de les diverses modalitats de contractaciÛ temporal vigents.
Article 11
Contractes eventuals
Els contractes de durada determinada per circumst‡ncies del mercat, acumulaciÛ de tasques o excÈs de comandes, regulats en el n˙m. 1, apartat b), de l'article 15 de l'Estatut dels treballadors, modificat pel Reial Decret Llei 5/2001, de 2 de marÁ, poden tenir una durada m‡xima de sis mesos, dintre d'un perÌode de dotze comptant a partir del moment de la incorporaciÛ.
Article 12
Contractes per obra o servei determinat
Personal contractat per a obra o servei determinat Ès aquell la missiÛ del qual consisteix a ocupar-se de la realitzaciÛ d'una obra o servei determinat dintre de l'activitat normal de l'empresa, i es considera com a tal la prestaciÛ d'un servei emmarcat a l'empara d'un contracte mercantil d'arrendament de serveis entre IM i altra empresa.
Aquest tipus de contracte queda resolt per les seg¸ents causes:
-
Quan finalitzi l'obra o el servei.
-
Quan el client resolgui el contracte d'arrendament de serveis, sigui quina que sigui la causa.
-
Quan el contracte d'arrendament de serveis el resolgui parcialment el client, podr‡ produir-se autom‡ticament una extinciÛ parcial equivalent del total de contractes de treball adscrits al servei.
A l'efecte de la determinaciÛ dels treballadors afectats per aquesta situaciÛ, s'han d'elegir primer els de menys antiguitat, i en el cas que tinguin la mateixa, s'han de valorar les c‡rregues familiars, i en tot cas s'ha d'escoltar la representaciÛ dels treballadors.
Article 13
Contractes a temps parcial
S'entÈn que Ès contractat a temps parcial el treballador que presta serveis durant un nombre d'hores al dia, a la setmana, al mes o a l'any, inferior a la jornada ordin‡ria establerta. En tot cas, la retribuciÛ ha de ser proporcional al temps efectivament treballat.
Article 14
PerÌode de prova
Pot fixar-se, sempre que es concerti per escrit, un perÌode de prova, que en el cas del personal operatiu i tËcnics no titulats ha de ser com a m‡xim de 2 mesos i per als tËcnics titulats, 6 mesos.
Durant el transcurs del perÌode de prova, l'empresa i el treballador poden resoldre lliurement el contracte sense termini de preavÌs i sense que es generi dret a cap indemnitzaciÛ a favor de cap de les parts.
Article 15
Cessaments
Els treballadors que vulguin cessar volunt‡riament en l'empresa estan obligats a fer-ho avinent per escrit complint els terminis seg¸ents:
Personal directiu 2 mesos
Comandaments intermedis i administratius 1 mes
Personal operatiu 15 dies
L'incompliment de l'obligaciÛ de preavisar amb la referida antelaciÛ dÛna dret a l'empresa a descomptar de la liquidaciÛ del treballador una quantia equivalent a l'import del seu salari diari per cada dia de retard en l'avÌs.
CapÌtol 4
Jornada de treball, hores extres i vacances
Article 16
Jornada
La jornada laboral de treball efectiu durant...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba