Convenio colectivo - Institut per a la Promoció Social i de la Salut, Cataluña

Inicio de Vigencia15 de Mayo de 2003
Fin de Vigencia10 de Marzo de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3884 de 15/05/03

RESOLUCIÓ TIC/1350/2003, de 10 de març, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Institut per a la Promoció Social i de la Salut per als anys 2003 i 2004 (codi de conveni núm. 0811842).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Institut per a la Promoció Social i de la Salut, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 31 de desembre de 2002, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Institut per a la Promoció Social i de la Salut per als anys 2003 i 2004 (codi de conveni 0811842) al Registre de convenis de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 10 de març de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball de l'empresa Institut per a la Promoció Social i de la Salut (IPSS) per als anys 2003 i 2004

Preàmbul

  1. L'entitat IPSS és una associació sense afany de lucre que desenvolupa la seva activitat en diferents àmbits dintre del sector socio sanitari, tal com preveuen els seus estatuts. Els àmbits de treball són:

    Atenció a la gent gran

    Prevenció, assistència i reinserció socio-laboral als drogodependents.

    Atenció i assistència i reinserció de dones

    Atenció i assistència a les persones amb disminució

    Atenció a la família i al seu entorn en general

  2. Actualment està vigent el conveni col-lectiu de l'empresa signat i publicat en el DOGC en data 23.11.2001.

  3. L'objecte de la denúncia del conveni ha estat motivat per una falta de concreció en la transcripció escrita dels acords adoptats per ambdues parts i ratificats en l'Assemblea de treballadors.

    Per tal que no es puguin produir interpretacions errònies que condueixin a una situació crítica s'elabora el present Conveni.

    Article 1

    Àmbit funcional

    El present Conveni és aplicable a l'empresa IPSS.

    Article 2

    Àmbit personal

    Queda afectat pel present Conveni d'empresa tot el personal en règim de contracte de treball amb règim laboral cotitzant pel règim general de la Seguretat Social, amb l'excepció del personal d'alta direcció, els contractes de prestació de serveis i els contractes per estudiants en pràctiques.

    Article 3

    Àmbit temporal

    El present Conveni entrarà en vigor l'1 de gener de 2003 i s'estendrà fins al 31 de desembre de 2004.

    Article 4

    Comissió Paritària

    Es crea una comissió paritària per a la interpretació, mediació i conciliació i arbitratge integrada pels membres del Comitè d'Empresa i un nombre igual de representants per part de la titularitat d'IPSS. Es fixa el domicili a la seu de l'empresa i a la primera reunió es dotarà d'un reglament de funcionament intern. En qualsevol cas, la comissió s'ha de reunir com a mínim un cop cada 6 mesos amb caràcter ordinari, i amb caràcter extraordinari sempre que ho sol-liciti qualsevol de les dues parts amb un avís previ de 3 dies d'antelació. A la primera reunió s'escollirà president i secretari.

    Article 5

    Condició més beneficiosa

    Es mantindran com a condició més beneficiosa de caràcter individual totes aquelles millores reconegudes als treballadors en caràcter individual o col-lectiu en data anterior a l'aprovació del conveni 2001/2002.

    Article 6

    Convenis aplicables

  4. A les treballadores familiars que prestin serveis als serveis d'ajuda a domicili se'ls aplicarà, en tot allò que no disposa el present Conveni, així com en qualsevol condició que millori les disposicions aquí recollides, el conveni que en cada moment estigui vigent per a treballadors i treballadores familiars.

  5. A les treballadores familiars d'IPSS que estiguin contractades amb la categoria de treballadora familiar, independentment d'on prestin els seus serveis, se'ls aplicarà, en tot allò que no disposa el present Conveni, així com en qualsevol condició que millori les disposicions aquí recollides, el conveni que en cada moment estigui vigent per a treballadors i treballadores familiars.

  6. A la resta de treballadors que prestin serveis als centres de dia, en cases d'acollida o en habitatges tutelats, se'ls aplicarà, en tot allò que no disposa el present Conveni, així com en qualsevol condició que millori les disposicions aquí recollides, el conveni d'ACRA que estigui vigent en cada moment.

  7. Als treballadors que prestin serveis als serveis de drogodependències se'ls aplicarà, en tot allò que no disposa el present Conveni, així com en qualsevol condició que millori les disposicions aquí recollides, el conveni que en cada moment estigui vigent a Catalunya per a establiments sanitaris d'hospitalització i assistència en l'àmbit de la sanitat privada.

  8. Als treballadors que prestin els seus serveis en tasques d'administració d'IPSS se'ls aplicarà, en tot allò que no disposa el present Conveni, així com en qualsevol condició que millori les disposicions aquí recollides, el conveni que en cada moment estigui vigent a Catalunya per a centres d'oficines i despatxos.

    Article 7

    Classificació professional

    El personal comprès en l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni es classificarà d'acord amb els següents grups i categories:

    Grup 1: tècnic superior (llicenciats). Personal amb titulació de grau superior: metges, psicòlegs, advocats...

    Grup 2: tècnic mitjà (diplomats). Personal amb titulació de grau mig: treballadors socials, diplomats en infermeria, educadors socials, fisioterapeutes...

    Grup 3: tècnic auxiliar . Personal amb titulació de FP 2 o superior o equivalent. Administratius. Tècnic en integració social.

    Grup 4: treballador familiar.

    Grup 5: auxiliar tècnic. Personal amb titulació de FP 1 o equivalent: auxiliars clínics, auxiliars de geriatria, auxiliars administratius, cuidadors.

    Grup 6: Personal sense qualificació: netejador.

    Article 8

    Jornada laboral

    Serà de 35 hores setmanals com a jornada ordinària. En jornada de més de 5 hores continuades hi haurà 20 minuts de descans, que es comptabilitzen com a treball efectiu.

    Es consideren com a servei efectiu a tots els efectes els temps de desplaçament entre servei i servei.

    S'intentarà, en la mesura que les necessitats dels servei ho permetin, que la jornada de treball transcorri en règim de jornada continua i ininterrompuda.

    La jornada en còmput anual és de 1.582 hores.

    Previ acord entre empresa i treballador, el total anual referit es podrà incrementar fins a un màxim de 113 hores més cada any, que no tindran caràcter d'hores extraordinàries. Aquestes hores seran sempre de voluntària acceptació per part del treballador si se li ofereixen.

    Article 9

    Període de prova

    Un mes per a tot el personal de l'empresa.

    Article 10

    Contractació eventual

    La contractació eventual es regirà per la normativa vigent en cada moment, llevat de la següent especificació:

    Els contractes eventuals realitzats a l'empara de l'establert a l'article 15.1.b) del Text refós de l'Estatut dels Treballadors i del Reial decret 2.720/1998, tindran una duració màxima de 12 mesos dins d'un període de 18 mesos en el cas de treballadors acollits als convenis col-lectius sectorials aplicables d'acord amb el pacte 6 d'aquest Conveni que així ho tinguin establert i en concret als acollits als convenis d'establiments sanitaris d'hospitalització i assistència en l'àmbit de la sanitat privada, d'Acra i oficines i despatxos.

    En cas que el contracte eventual es concerti per un termini inferior al màxim podrà prorrogar-se per una única vegada, sense que la duració total del contracte pugui excedir de dita duració màxima.

    Article 11

    Vacances

    Trenta-un dies naturals per any treballat que es gaudiran en el període de juny a setembre, els quals (a excepció d'haver-ho pactat amb l'afectat) hauran d'efectuar-se almenys en blocs de 15 i 16 dies.

    A més, els treballadors afectats per aquest Conveni tindran 2 blocs de vacances de 4 dies laborables cadascun per any treballat, a gaudir cada un d'ells en un dels 2 semestres de l'any, fora del període de vacances i, sempre que sigui possible, per Setmana Santa i Nadal.

    A efectes de càlcul de liquidació de quitança, les vacances no realitzades s'abonaran proporcionalment, d'acord al temps treballat i per períodes d'anys naturals, és a dir, de l'1 de gener al 31 de desembre.

    Article 12

    Estructura retributiva

    1. Salari base: és la part de retribució del personal fixada per unitat de temps i en funció del seu grup i categoria professional, independentment de la remuneració que correspongui per lloc de treball específic o qualsevol altra circumstància, l'import del qual es fixa a les taules annexes.

    2. Gratificacions extraordinàries: s'abonaran 2 pagues extres equivalents cadascuna a 1 mensualitat del salari base més antiguitat, aquestes mensualitats s'abonaran prorratejades mensualment, d'acord al temps treballat i per períodes d'anys naturals, és a dir, de l'1 de gener al 31 de desembre.

    3. Plus d'antiguitat: s'estableix aquest plus en una quantitat fixa de 18,03 euros al mes per jornada completa cada 3 anys de serveis prestats a l'empresa a partir de l'1 de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR