Convenio colectivo - Bierkovut, SL., Cataluña

Inicio de Vigencia23 de Junio de 2003
Fin de Vigencia16 de Abril de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3910 de 23/06/03

RESOLUCIÓ

TIC/1891/2003, de 16 de maig, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Bierkovut, SL, per als anys 2003-2005 (codi de conveni núm. 0811152).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Bierkovut, SL, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 30 de gener de 2003, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Bierkovut, SL, per als anys 2003-2005 (codi de conveni núm. 0811152) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 16 de maig de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Traducció del text original signat pers les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Bierkovut, SL per als anys 2003-2005

Article 1

Àmbit funcional

Aquest Conveni col·lectiu és d'aplicació a l'empresa Bierkovut, SL i també als seus treballadors, sigui quina sigui la seva data d'incorporació a l'empresa i independentment del lloc de prestació dels seus serveis, i en queden excloses únicament les persones que presten els seus serveis en llocs d'alta direcció.

Article 2

Àmbit temporal

Aquest Conveni entra en vigor, a tots els efectes, l'1 de gener de 2003 i té vigència fins al 31 de desembre de l'any 2005, independentment de la data de publicació en el Butlletí Oficial de la província i/o el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Article 3

Denúncia i pròrroga

La representació de la part que demana la revisió o la modificació d'aquest Conveni ha de fer la denúncia com a mínim amb 3 mesos d'antelació a la data de caducitat. Perquè la denúncia tingui efecte s'ha de fer mitjançant una comunicació escrita a l'altra part, i aquesta comunicació s'ha de registrar al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya.

En el cas que no es faci la denúncia, s'ha d'entendre que el Conveni es prorroga automàticament per anys naturals. En aquest cas tots els conceptes econòmics s'han d'incrementar aplicant-los l'increment de l'IPC corresponent a l'any anterior, publicat per l'Institut Nacional d'Estadística.

Article 4

Increment i revisió salarials

Per a l'any 2003 regeix la taula de l'annex 1 amb efectes des de l'1 de gener.

Els treballadors que tinguin la categoria de peó han de percebre, amb efectes des de l'1 de gener de 2003, un increment mensual de 20 euros o la part proporcional, sempre que no estiguin percebent un plus personal igual o superior a aquesta quantitat. Aquest plus ha de quedar incorporat com a plus personal i no s'ha de percebre en les gratificacions extraordinàries.

Per a l'any 2004 es pacta un increment equivalent al de l'IPC real estatal de l'any 2003, aplicat a la taula de l'annex 1. El concepte fons de vacances s'ha d'incrementar en un 5% més el dit increment d'IPC.

Per a l'any 2005 es pacta un increment equivalent al de l'IPC real estatal de l'any 2004 més un 0,3%, aplicat a la taula de l'annex 1. El concepte fons de vacances s'ha d'incrementar en un 5% més el dit increment d'IPC.

Durant la vigència del Conveni, l'import de les hores extraordinàries ha de ser el que indica l'annex 1.

Article 5

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i s'han de considerar amb aquest caràcter a l'efecte de la seva aplicació pràctica.

Si l'autoritat laboral competent, en l'exercici de les facultats que li són pròpies, no aprova algun dels pactes del Conveni, aquest ha de quedar sense eficàcia pràctica i s'ha de reconsiderar totalment.

Article 6

Garantia personal

Les situacions personals que globalment siguin superiors al que s'ha pactat s'han de respectar i s'han de mantenir estrictament ad personam. Les assignacions o les retribucions voluntàries que es concedeixin a partir de l'1 de gener de 2003 tenen un caràcter no consolidable i no donen dret a cap reclamació si es redueixen o se suprimeixen.

Article 7

Comissió Paritària interpretadora del Conveni

S'ha de constituir la Comissió Paritària dins dels 15 dies següents a la publicació del Conveni.

Les funcions de la Comissió Paritària són interpretar autènticament aquest Conveni, arbitrar en les qüestions o els problemes sotmesos a la seva consideració per les parts, vigilar el compliment estricte del que s'ha pactat i analitzar l'evolució de les relacions entre les parts contractants. Totes dues parts han d'informar la Comissió Paritària dels dubtes i les discrepàncies que es puguin produir com a conseqüència de la interpretació i l'aplicació del Conveni col·lectiu.

Perquè aquesta Comissió emeti dictamen i actuï tal com es preveu reglamentàriament, cal l'acord majoritari de totes dues representacions abans del plantejament dels diferents supòsits davant la jurisdicció competent. Aquesta Comissió ha d'estar composta per 2 vocals empresaris i 2 vocals treballadors.

Els components de la Comissió Paritària són elegits per les seves representacions respectives, preferentment si han participat en les deliberacions d'aquest Conveni col·lectiu. Aquesta Comissió Paritària s'ha de reunir obligatòriament a instància de qualsevol de les parts, previ avís de 24 hores com a mínim. La Comissió ha d'estar presidida per la persona que nomenin els seus membres.

S'acorda fixar com a domicili de la Comissió Paritària del Conveni, a tots els efectes, el local situat a la Rambla de Sant Josep, 88-94.

Article 8

Organització de la feina

L'organització de la feina és facultat i responsabilitat de la Direcció de l'empresa, a la qual correspon, si s'escau, determinar la persona o les persones que delega per a l'exercici d'aquesta facultat, que s'ha d'ajustar al que estableixen la llei, aquest Conveni i les normes i els pactes que siguin aplicables.

En l'exercici de les seves facultats d'organització de la feina, correspon a la Direcció de l'empresa, respectant les competències que en aquesta matèria tenen atribuïts els òrgans de representació dels treballadors a l'empresa, implantar, determinar, modificar o suprimir les feines, adjudicar les tasques i adoptar nous mètodes d'execució de les necessitats de l'empresa, determinant la manera com s'ha de dur a terme la feina en tots els aspectes.

Complir les ordres i les instruccions de l'empresari en l'exercici regular de les seves facultats directives és obligació del treballador, que ha d'executar amb interès i diligència totes les feines que se li ordenin dins de la comesa general del seu grup i competència professionals. Entre aquestes feines hi ha incloses les tasques complementàries que siguin indispensables per portar a terme correctament la seva comesa principal.

Les relacions entre l'empresa i els seus treballadors han d'estar presidides sempre per la lleialtat i la bona fe recíproques.

Article 9

Productivitat

Totes dues parts acorden que la productivitat és funció tant del personal com dels factors que corresponen a la Direcció de l'empresa i que constitueix, mitjançant aquesta, un dels mitjans principals per elevar el nivell de vida.

Article 10

Rendiment mínim exigible i rendiment òptim

S'entén per rendiment mínim exigible el definit com a corresponent a una activitat normal en els sistemes internacionalment coneguts. S'ha de determinar un rendiment òptim que tingui com a objectiu limitar l'aportació del personal en la màxima mesura perquè no suposi un perjudici físic o psíquic per al treballador.

La determinació concreta tant del rendiment mínim exigible com de l'òptim i l'adjudicació del nombre d'elements o de la tasca necessària que correspongui s'han de fer de comú acord entre l'empresa i els representants dels treballadors, i si no s'arriba a un acord, s'ha d'acudir a la mediació sol·licitada per qualsevol de les parts.

Un cop establert el rendiment mínim exigible, als treballadors que no l'assoleixin per causes que els siguin imputables se'ls ha d'aplicar l'article 54.2.e) del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, del text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors.

Article 11

Normes...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR