Convenio colectivo - Xarxa Hospitalària d'Utilització Pública de Catalunya (XHUP), Cataluña

Inicio de Vigencia26 de Marzo de 2002
Fin de Vigencia21 de Diciembre de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3603 de 26/03/02

RESOLUCIÓ

de 21 de desembre de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Consorci Sanitari de la Creu Roja a Catalunya (Hospital Creu Roja de Barcelona) per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 0802282).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Consorci Sanitari de la Creu Roja a Catalunya (Hospital Creu Roja de Barcelona) subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 30 de novembre de 2001 i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Consorci Sanitari de la Creu Roja a Catalunya (Hospital Creu Roja de Barcelona) per als anys 2001-2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 21 de desembre de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu del Consorci de la Creu Roja a Catalunya (Hospital de la Creu Roja de Barcelona) per als anys 2001-2003

Capítol 1

Àmbit d'aplicació

Article 1

Àmbit territorial

Les normes d'aquest Conveni són d'aplicació a l'Hospital Creu Roja Barcelona, centre de treball del Consorci Sanitari Creu Roja Catalunya.

Article 2

Àmbit funcional

L'objectiu d'aquest Conveni és regular les relacions laborals entre el Consorci Sanitari de la Creu Roja a Catalunya i el personal que presta servei en l'Hospital Creu Roja de Barcelona.

Article 3

Àmbit personal

Les condicions pactades en aquest Conveni s'aplicaran a tots els treballadors de la plantilla de l'Hospital que hi treballin en la data de la seva entrada en vigor, o que es contractin durant la seva vigència.

Queda exclòs de l'aplicació de les normes del Conveni el personal al qual fa referència l'article 1.3 de l'Estatut dels treballadors, així com el personal inclòs a l'article 2.1.a) d'aquest Estatut.

Article 4

Àmbit temporal

El present Conveni entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2001 i la seva vigència finalitzarà el 31 de desembre de 2003.

Article 5

Pròrroga

Aquest Conveni s'entendrà prorrogat per 1 any si no hi ha denúncia expressa de cap de les parts 1 mes abans de la data de venciment o de qualsevol de les pròrrogues.

Article 6

Denúncia i revisió

La denúncia, que podrà ser efectuada per qualsevol de les parts, s'ha de fer per escrit i amb 1 mes d'antelació a la data del seu venciment inicial o a la de qualsevol de les seves pròrrogues.

La denúncia s'ha de comunicar a l'altra part i a l'autoritat laboral. Quan se sol·liciti la revisió del Conveni, s'acompanyarà amb el projecte sobre els punts a revisar.

En cas de denúncia del nou Conveni es prorrogaran automàticament tant les clàusules normatives com les obligants. Mentre no s'arribi a cap acord per a un nou conveni, regirà aquest amb tot el seu contingut.

Article 7

Prelació de normes

Les normes d'aquest Conveni regularan les relacions laborals entre l'Hospital Creu Roja de Barcelona i el seu personal amb caràcter general.

Amb caràcter supletori, en allò que no està previst, s'aplicaran les disposicions de l'Estatut dels treballadors, altres disposicions de caràcter general i les normes internacionals de l'Organització Internacional de Treball vigents a Espanya.

Article 8

Absorció i compensació

Quan aquest Conveni entri en vigor, les retribucions que s'hi estableixen compensaran i absorbiran totes les que ja existien abans, sigui quina sigui la seva naturalesa o l'origen de la seva existència.

Les millores retributives o de condicions de treball que es promulguin durant la vigència d'aquest Conveni, per norma legal o d'aplicació general, només tindran eficàcia i s'aplicaran quan, considerades en conjunt i en còmput anual, superin les d'aquest Conveni. En cas contrari, seran absorbits i compensats.

Pel que fa al complement que reben el peó de manteniment i els informàtics i el d'exclusivitat de 2 facultatius, es revisaran durant la vigència del present Conveni d'acord amb els increments pactats. Aquests complements tenen la consideració "ad personam" mentre ocupin aquestes places.

Article 9

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades en aquest Conveni formen un tot orgànic i indivisible i, a efectes d'aplicació, seran considerades globalment.

Article 10

Comissió Paritària

  1. Es crea la Comissió Paritària del Conveni com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del compliment del Conveni col·lectiu, amb les següents funcions específiques:

    1. Interpretació del Conveni.

    2. Arbitratge en les qüestions que les parts sotmetin a la seva consideració.

    3. Les que se li atribueixen en el Conveni.

  2. La Comissió Paritària estarà integrada per 6 membres, 3 en representació empresarial i 3 membres del Comitè d'Empresa.

    El domicili de la Comissió Paritària, a efectes de comunicació, serà el del mateix Hospital: carrer de Dos de Maig, 301.

  3. La Comissió es reunirà, sempre que ho sol·liciti qualsevol de les representacions, en el termini màxim d'1 setmana des de la data de la sol·licitud. La sol·licitud s'ha d'adreçar a l'altra part per escrit, amb indicació del tema o dels temes a tractar.

    Ambdues parts podran assistir a les reunions acompanyades d'assessors, amb veu i sense vot.

  4. Del contingut de cada reunió se'n redactarà acta, que serà signada pels membres de la Comissió que hi hagin assistit.

    Article 11

    Submissió de qüestions a la Comissió Paritària

    Ambdues parts convenen sotmetre tots els dubtes, les discrepàncies o els conflictes que es puguin produir com a conseqüència de la interpretació i aplicació del Conveni al dictamen de la Comissió amb caràcter previ al plantejament dels diferents supòsits davant la jurisdicció competent pactada (Tribunal Laboral de Catalunya). La Comissió emetrà aquest dictamen, amb l'audiència en tot cas de les parts interessades, en el termini màxim de 7 dies.

    Article 12

    Tribunal Laboral de Catalunya

    Ambdues parts acorden sotmetre's al Tribunal Laboral de Catalunya per a la resolució de tots els conflictes laborals, individuals o col·lectius, tant en fase de mediació i conciliació com d'arbitratge.

    Queden exceptuats d'aquest sotmetiment els conflictes i les matèries a què fa referència la disposició addicional primera del Reglament de funcionament de l'esmentat Tribunal, de 13 de gener de 1994.

    Capítol 2

    Ingressos, cessaments, ascensos i formació

    Article 13

    Ingressos

  5. Període de prova

    S'estableix un període de prova per al personal que ingressi a prestar serveis a l'Hospital de:

    1. 4 mesos, titulats de grau superior.

    2. 2 mesos, titulats de grau mitjà.

    3. 1 mes, la resta de personal.

  6. Incorporació de metges a la plantilla de l'Hospital

    L'ingrés en aquest centre, pel que fa al col·lectiu de facultatius, es realitzarà d'acord amb les següents normes:

    Quan es produeixi una vacant, la Direcció cobrirà la plaça mitjançant el procediment de convocatòria externa. En aquesta convocatòria externa es demanaran els requeriments que la Direcció estableixi, essent imprescindible el títol d'especialista o un altre títol que s'adapti en cas d'especialitats no reconegudes oficialment (per exemple urgències).

    En algun cas excepcional, es podrà fer un convocatòria interna en la qual els requeriments no hauran de ser necessàriament els mateixos que en la convocatòria externa.

    Abans de publicar les convocatòries, tant l'externa com la interna, es notificaran al Comitè d'Empresa i a l'Associació Professional de Facultatius.

    L'adjudicació de les places es farà mitjançant el tribunal existent a aquest efecte.

    En el cas de la resolució de places de convocatòria interna, el tribunal està format per: la Direcció Mèdica, el gerent o qui delegui, el cap de servei corresponent, un membre de l'Associació Professional i un membre del Comitè d'Empresa (que tingui la categoria de facultatiu).

    Quan la convocatòria sigui externa, en aquest tribunal hi serà present a més a més un representant del Col·legi de Metges.

    Un cop adjudicada la plaça es formalitzarà el contracte d'acord amb la política de contractació del centre.

    Article 14

    Preavís de cessament

    El personal que desitgi cessar voluntàriament a l'empresa haurà de complir els següents terminis de preavís de cessament:

    1. Personal tècnic de grau superior i mitjà, DUI i personal administratiu: 1 mes.

    2. La resta de personal: 14 dies hàbils.

      L'incompliment dels terminis de preavís produirà una deducció en la liquidació laboral de la remuneració corresponent als dies que no ha fet el preavís.

      La notificació de cessaments es farà mitjançant un butlletí, que facilitarà l'empresa i que el treballador firmarà per duplicat, i se li tornarà 1 exemplar amb "assabentat".

      Article 15

      Ascensos

      Tots els ascensos en primera instància es portaran a terme per mitjà d'una convocatòria de promoció interna, tret dels càrrecs de confiança de l'empresa.

      Per a totes les categories tindrà preferència per cobrir les vacants, en igualtat de condicions, el personal amb més antiguitat.

      Article 16

      Formació

      L'Hospital destinarà a la formació continuada del personal la quantitat que s'aprovi al Consell Rector.

      En matèria de formació l'empresa farà el màxim esforç per tal de consensuar amb la representació social el pla anual de formació.

      Formació continuada per a metges

      L'Hospital té un pressupost general de formació, que aprova el Consell Rector i que es distribueix per direccions.

      De la partida corresponent a la Direcció Mèdica d'aquest pressupost general de formació es subvencionarà el 100% del cost de les inscripcions a congressos i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR