Convenio colectivo - Patronat Municipal dEducació de lAjuntament de Terrassa, Cataluña

Inicio de Vigencia 3 de Julio de 2001
Fin de Vigencia 3 de Julio de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3422 de 03/07/01

de març de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del Patronat Municipal d'Educació de l'Ajuntament de Terrassa (laborals) per als anys 2000-2003 (codi de conveni núm. 0808522).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del Patronat Municipal d'Educació de l'Ajuntament de Terrassa (laborals), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 15 de desembre de 2000, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

- 1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del Patronat Municipal d'Educació de l'Ajuntament de Terrassa (laborals) per als anys 2000-2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

- 2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 7 de març de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu del personal laboral del Patronat Municipal d'Educació de l'Ajuntament de Terrassa, per als anys 2000-2003

Preàmbul

El present Conveni col·lectiu és la concreció del personal laboral del Patronat Municipal d'Educació de Terrassa de l'Acord marc negociat entre la corporació municipal i les seccions sindicals de SPPME, UGT i CCOO. Recull, per aquesta raó, els principis inspiradors de l'esmentat Acord marc, que s'ha configurat amb el propòsit d'aconseguir homogeneïtzar les condicions de treball de tots els empleats i empleades municipals laborals i funcionaris de tots els organismes i empreses municipals.

Les parts consideren que els principis recollits a l'Acord marc afavoreixen un marc de relacions laborals equitatiu i progressiu pel conjunt d'empleats, i per això han negociat el present Conveni col·lectiu amb aquell com a nucli fonamental.

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Àmbit personal

Aquest Conveni té per finalitat la regulació de les relacions juridicolaborals entre el Patronat Municipal d'Educació de Terrassa i els treballadors i les treballadores al seu servei, relacionats a continuació:

Personal laboral adscrit als serveis centrals del Patronat (personal tècnic i administratiu, personal de serveis i brigada d'obres).

Personal docent i no docent de l'Escola Municipal de Música-Conservatori Professional, de l'Escola Municipal de la Llar, i de l'Escola Municipal d'Art.

Oficials de serveis generals, conserges, cuineres i ajudants de cuina dels CEIPS públics de Terrassa.

Article 2

Àmbit funcional

Aquest Conveni s'aplicarà als treballadors del Patronat Municipal d'Educació de Terrassa contractats d'acord amb la legislació laboral.

En queden exclosos expressament:

  1. Els funcionaris i els funcionaris interins.

  2. El gerent.

  3. El personal designat per ocupar càrrecs de confiança.

    Article 3

    Àmbit temporal

    La vigència d'aquest Conveni serà des de l'1 de gener de 2000 fins al 31 de desembre de 2003.

    Aquest Conveni es prorrogarà tàcitament per períodes d'1 any, excepte que fos objecte de denúncia per a la seva revisió (o rescissió en el cas d'incompatibilitat amb normes de rang superior que es puguin dictar), que haurà de formular alguna de les parts signants que la proposi amb un mínim de 3 mesos d'anticipació a la data de venciment inicial o de qualsevol de les seves pròrrogues.

    Article 4

    Garantia "ad personam"

    Es respectaran totes aquelles situacions personals que, amb caràcter global, excedeixin del pactat en aquest Conveni i es mantindran estrictament "ad personam". Qualsevol pacte posterior més favorable prevaldrà sobre el que ara s'estableix.

    Article 5

    Vinculació a la totalitat

    Les condicions pactades al Conveni són un tot orgànic i indivisible a efectes de la seva aplicació, i es consideren globalment en còmput anual.

    Les condicions del Conveni poden ser superades per condicions més favorables que es puguin establir legalment. La valoració d'aquestes millores es considerarà a nivell global, i es discutirà la seva adaptació al Conveni, ja que aquest es constitueix com un tot orgànic.

    Article 6

    Comissió Paritària

    Queda constituïda una Comissió Paritària de control, seguiment, interpretació i desenvolupament, si s'escau, de les normes contingudes en aquest Conveni. Estarà constituïda, en representació dels treballadors, per 3 membres com a màxim, representants del personal docent, del personal de serveis i del personal tècnic administratiu, designats pel Comitè de Personal i tenint en compte la major proporcionalitat possible en relació amb els sindicats que hi són representats i, en representació del PAME, pel gerent i 2 persones, com a màxim, designades per la Gerència del Patronat.

    Aquesta Comissió durà a terme les seves funcions sens perjudici de les matèries que són competència o que han de ser discutides i analitzades per la Comissió de Seguiment de l'Acord marc.

    Es garantirà la participació del Comitè de Personal del Patronat en la Comissió de Seguiment de l'Acord marc, amb 1 representant amb ple dret, quan es tracti de temes que afectin el personal laboral del Patronat.

    Capítol 2

    Organització

    Article 7

    Organització

    L'organització del treball, d'acord amb el previst en aquest Conveni i en la legislació vigent, és facultat i responsabilitat del Patronat Municipal d'Educació, que l'exercirà sens perjudici dels drets i obligacions del Comitè d'Empresa i seccions sindicals.

    S'haurà d'informar de qualsevol canvi organitzatiu, tècnic i productiu de caràcter individual o col·lectiu, el Comitè i seccions sindicals, amb una antelació mínima de 15 dies.

    Article 8

    Ingressos, provisió de llocs de treball i formalització contractual

    Es regularà pel Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball, promoció interna i contractacions urgents aprovat per l'Excm. Ajuntament en Ple el dia 30 de març de 1989, i publicat al BOP núm. 110, de data 9 de maig de 1989, sens perjudici del que disposa l'article 12 en relació a la promoció interna. Tot allò que sigui específic del Patronat tindrà la seva pròpia regulació.

    La contractació de nou personal s'efectuarà sobre la base objectiva de la seva necessitat i d'acord amb la normativa vigent en cada moment, procurant mantenir una política favorable a l'estabilitat de la relació laboral.

    La temporalitat d'un contracte no excedirà de 2 anys continuats. Al final d'aquest període, o s'haurà de produir la convocatòria per la seva cobertura definitiva, o s'extingirà. Aquest període no serà d'aplicació al personal amb contracte per substitució, que s'extingirà al moment de la reincorporació del substituït o per baixa definitiva al Patronat.

    El personal de nova contractació haurà de superar les corresponents proves de selecció, que es fonamentaran en els criteris de claredat, racionalitat, publicitat, igualtat, mèrit i capacitat professional.

    Article 9

    Període de prova

    Tot el personal laboral de nou ingrés quedarà sotmès a un període de prova de la duració següent:

  4. Tècnics titulats: 6 mesos.

  5. Treballadors qualificats: 3 mesos.

  6. Treballadors no qualificats (conserges i ajudants de cuina): 15 dies.

    Durant el transcurs del període de prova, l'empresa i el treballador podran resoldre lliurement el contracte sense termini de preavís i sense dret a cap mena de reclamació. Un cop transcorregut el període de prova sense que s'hagi produït la resolució, el contracte tindrà efecte plenament i es computarà el temps dels serveis prestats durant el període de prova dins l'antiguitat del treballador a l'empresa. La situació d'incapacitat temporal que afecti el treballador durant el període de prova no interromprà el seu còmput.

    Article 10

    Avís de cessament

    El treballador que vulgui cessar voluntàriament en el Patronat, ho haurà de comunicar amb un escrit dirigit al gerent, mitjançant el cap o director de la dependència on presti els seus serveis, el qual en prendrà avís de recepció amb l'antelació mínima següent:

  7. Tècnics titulats: 1 mes.

  8. Tècnics qualificats i no qualificats: 15 dies laborables.

    Un cop fet l'avís amb l'antelació indicada, l'empresa estarà obligada a liquidar aquest termini, quan finalitzi, d'acord amb les retribucions vigents.

    L'incompliment del termini de preavís comportarà una reducció en la liquidació de la remuneració corresponent als dies que hagi deixat de preavisar, sense necessitat de provar el perjudici causat.

    Article 11

    Categories professionals

    La determinació de les categories professionals pel personal d'aquest Conveni seran les equivalents a les legalment establertes per la funció pública:

    1. Tècnic superior: llicenciat universitari (grup A).

    2. Tècnic mitjà: diplomat universitari (grup B).

    3. Tècnic especialista o administratiu (grup C).

    4. Tècnic auxiliar o auxiliar administratiu (grup D).

    5. Personal de serveis (grup E).

      Article 12

      Creació, modificació o supressió de llocs i mobilitat

      Es considerarà com a lloc físic de prestació de treball el local o la dependència a què estigui adscrit el treballador i, en aquest sentit, se l'anomena centre de treball.

      El Patronat té la facultat de crear, modificar o suprimir llocs de treball, així com adscriure el personal d'un lloc de treball a un altre.

      En tot cas, es respectaran els drets legítimament adquirits pels treballadors, amb el benentès que aquests són tots els complements o els beneficis que el treballador ha adquirit, sempre que no derivin del lloc de treball.

      El Patronat informarà el Comitè amb una antelació mínima de 15 dies.

      El canvi d'adscripció de lloc de treball, si suposa reducció de la retribució per raó de la valoració de l'esmentat lloc, comportarà l'aplicació d'un complement personal transitori (CPT), tal com queda definit a...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR