Convenio colectivo - Personal Laboral del Ayuntamiento de Vallirana, Barcelona

Inicio de Vigencia27 de Noviembre de 2001
Fin de Vigencia24 de Octubre de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3522 de 27/11/01

RESOLUCIÓ

de 24 d'octubre de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vallirana per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 0804792).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vallirana, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 6 de setembre de 2001, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vallirana per als anys 2001-2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 24 d'octubre de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vallirana per als anys 2001-2003

Capítol 1

Disposicions generals

La negociació d'aquest Conveni ha estat realitzada de forma única i global.

Article 1

Àmbit personal

El present Conveni serà d'aplicació al personal laboral de l'Ajuntament de Vallirana.

Article 2

Àmbit temporal

La vigència d'aquest Conveni serà de 3 anys, des de l'1.1.2001 fins al 31.12.2003.

Article 3

Clàusula de garantia al personal

Les condicions i millores resultants d'aquest Conveni són compensables en la seva totalitat amb les que anteriorment fossin vigents.

Article 4

Òrgan de seguiment i control

Estarà format per una comissió paritària entre l'Ajuntament i els delegats de personal, i tindrà com a principal funció vetllar per l'aplicació d'aquest Conveni i el desenvolupament dels seus pactes, condicions i resolucions, respecte dels conflictes o discrepàncies que hi pugui haver, ja sigui individualment, ja sigui col·lectivament.

La Comissió Paritària es reunirà de forma ordinària un cop al mes, i es preveu la realització de reunions exytraordinàries sempre que qualsevol de les dues parts ho sol·liciti.

En cas que en la Comissió Paritària de Seguiment i Control del Conveni hi hagués interpretacions contràries, aquestes es sotmetran a l'òrgan de mediació del CEMICAL, la resolució del qual serà vinculant per ambdues parts.

Article 5

Pròrroga i denúncia

Aquest Conveni s'entendrà prorrogat tàcitament d'any en any a partir de la finalització del seu període de vigència; a efectes de denúncia per alguna de les parts afectades, es fixa un període d'un mes de preavís. Un cop denunciat el Conveni, només es mantindrà en vigor el contingut normatiu i perdran vigència les seves clàusules obligacionals (article 86 de l'Estatut dels treballadors).

Article 6

Vinculació a la totalitat

El present Conveni constitueix un tot únic i indivisible basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides per les parts i, com a tal, ha de ser objecte de consideració conjunta i en còmput anual.

Capítol 2

Condicions econòmiques

Article 7

Retribucions

L'increment general de les retribucions per als anys de vigència d'aquest Conveni serà el que s'estableixi a la Llei general de pressupostos de l'Estat per a funcionaris.

Article 8

Conceptes retributius

Els conceptes retributius del personal laboral afectat per l'àmbit d'aquest Conveni seran, per homologació amb el personal funcionari, els que determinen el Reial decret 861/1986, de 25 d'abril, i el Reglament del personal al servei de les entitats locals, aprovat pel Decret 214/1990, de 30 de juliol, i els determinats per la valoració de llocs de treball:

  1. Sou base, que serà la suma del sou base més el complement de destinació.

  2. Complement específic.

  3. Complement de productivitat.

  4. Antiguitat.

  5. Complement personal transitori.

    Article 9

    Antiguitat

    El personal percebrà els triennis establerts en les disposicions vigents, d'acord amb el grup o la categoria a què correspongui.

    Per als contractes laborals o interins, en cas d'accedir a la funció pública, es reconeixerà l'antiguitat per la percepció dels triennis des de la data del primer contracte sense solució de discontinuïtat.

    Article 10

    Pagues extraordinàries

    S'estableixen dues pagues extraordinàries que es faran efectives en els mesos de juny i desembre, equivalent a les retribucions totals brutes d'una mensualitat normal.

    Article 11

    Dietes i quilometratge

    El personal que hagi de desplaçar-se per raons de la seva tasca i degudament autoritzat percebrà, amb la justificació prèvia, l'import de les despeses de dietes i locomoció amb transport públic o privat. En cas de desplaçament amb vehicle propi, se li abonarà el desplaçament d'acord amb el que prevegi la normativa de la Generalitat per a aquests supòsits.

    Article 12

    Hores extraordinàries

    Es faran únicament en casos excepcionals motivats per urgència justificada o necessitats del servei.

    Les hores extraordinàries es podran compensar amb temps de descans, d'acord amb el treballador, sempre que el servei ho permeti. Una hora laboral es compensarà per 1 hora i 30 minuts, i l'hora festiva o nocturna es compensarà per 2 hores.

    Quan les hores extres siguin compensades mitjançant retribucions, s'abonaran d'acord amb la taula que figurarà com a annex a aquest Conveni.

    Es farà un control mensual, a través de la Comissió de Seguiment, de les hores extraordinàries que es facin.

    Capítol 3

    Prestacions socials

    Article 13

    Ajut familiar a disminuïts físics i psíquics

    Als treballadors d'aquest Ajuntament que tinguin al seu càrrec disminuïts físics o psíquics se'ls concedirà un ajut per atendre circumstàncies especials, que podrà ser de les quantitats anuals següents:

    1a: 100.000 ptes.

    2a: 75.000 ptes.

    3a: 50.000 ptes.

    Les quantitats es fixaran, en cada cas, basant-se en la documentació aportada pels sol·licitants, en la qual haurà de constar el grau de disminució física o psíquica, i seran fixades per la Comissió de Seguiment i Control, sempre que no es cobrin ajuts pels mateixos conceptes d'altres organismes o entitats.

    Article 14

    Fons social

    La dotació pressupostària per a aquesta partida serà d'1.859.265 pessetes per a l'any 2001, i es distribuirà entre el personal funcionari i laboral comprès dins l'àmbit d'aquest Conveni o Acord.

    La distribució d'aquesta partida es farà d'acord amb els criteris que estableixi la Comissió de Seguiment i Control, que redactarà un reglament pel qual es regirà. Es donarà coneixement d'aquest reglament a tot el personal afectat per aquest Conveni.

    En relació amb les prestacions sanitàries, en serà beneficiari tot el personal actiu de l'Ajuntament que estigui dins l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni, així com els seus beneficiaris. Es consideraran beneficiaris el cònjuge i els fills menors de 25 anys, exceptuats els fills que treballin o visquin amb independència. També ho seran els familiars de primer grau que estiguin a càrrec del treballador i no tinguin cap tipus d'ingrés.

    Article 15

    Jubilació

    L'edat de jubilació dels treballadors s'ajustarà al que reguli la normativa vigent.

    Article 16

    Paga de jubilació

    En el cas de jubilació o invalidesa permanent d'algun treballador que impedeixi la seva reincorporació al treball, es donarà una paga extraordinària al treballador que hagi prestat com a mínim deu anys de servei a l'Ajuntament.

    Per a l'any 2001, aquesta paga queda establerta en 300.000 pessetes.

    Article 17

    Préstecs

    Els préstecs es concediran previ informe de la Comissió de Seguiment i Control, per poder atendre necessitats urgents o imprevistos, d'acord amb la normativa següent:

    1. La quantitat pressupostada per a l'any 2001 serà de 2.900.000 pessetes distribuïda entre el personal funcionari i laboral. Els reintegraments que sobrepassin aquesta quantitat podran ser reinvertits.

    2. La quantitat màxima que es pot sol·licitar és de 200.000 pessetes, que es reintegraran en un màxim de dotze mensualitats.

    3. No es podrà sol·licitar un nou préstec mentre es tingui pendent d'amortitzar-ne algun altre.

    4. En cas de catàstrofe es podrà concedir un préstec especial de fins a 600.000 pessetes, a retornar en 2 anys.

    Article 18

    Lots de Nadal

    El personal rebrà un lot de Nadal abans del dia 25 de desembre.

    Article 19

    Assegurança de responsabilitat civil i assistència jurídica

    Es disposarà d'una assegurança per responsabilitat civil en què pugui incórrer qualsevol treballador de l'Ajuntament en l'exercici i el compliment de les seves funcions relatives a la prestació de serveis, i de totes aquelles que els hagin estat encomanades per la corporació.

    Article 20

    Assegurança d'accidents

    Es contractarà una assegurança de mort per accident laboral de 3.000.000 de pessetes per a tots els treballadors de l'Ajuntament, amb una cobertura de 24 hores.

    Article 21

    Prestacions econòmiques en cas d'incapacitat temporal

    En cas de malaltia o accident, degudament acreditat mitjançant el corresponent comunicat mèdic expedit pels serveis mèdics de la Seguretat Social o Mútua Patronal d'Accidents, als treballadors compresos dins l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni els serà abonat fins al 100% del seu salari, per un període màxim de sis mesos anuals i sempre que es compleixin els requisits següents:

  6. La situació de baixa laboral haurà de ser comunicada a aquest Ajuntament (departament de personal) dins de les 24 hores següents al seu inici, i s'haurà de presentar dins dels tres primers dies de malaltia o accident la corresponent baixa mèdica oficial. Posteriorment s'han d'aportar els corresponents comunicats setmanals de confirmació de baixa.

  7. El treballador en situació de baixa laboral s'haurà de sotmetre a visites mèdiques a càrrec dels facultatius designats per...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR