Convenio colectivo

Inicio de Vigencia21 de Diciembre de 2001
Fin de Vigencia 7 de Septiembre de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3539 de 21/12/01

RESOLUCIÓ

de 7 de setembre de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages per al període 31.7.2000-31.12.2003 (codi de conveni núm. 0811832).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 31 de maig de 2001, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages per al període 31.7.2000-31.12.2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 7 de setembre de 2001

P. S. de la delegada territorial (article 5è del Decret 326/1998)

Joan Reverter i Fabregat

Secretari de la Delegació Territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages per al període 31.7.2000-31.12.2003

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit territorial i personal

  1. El present Conveni afecta al personal laboral de l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages integrats en la seva pròpia plantilla.

  2. Resten exclosos d'aquest Conveni el personal eventual de confiança i assessorament especial.

    Article 2

    Àmbit temporal

  3. La vigència d'aquest Conveni serà des del dia 31 de juliol de 2000 fins al 31 desembre de 2003, a excepció d'aquells articles en els quals s'especifiqui una data de vigència diferent.

  4. Aquest Conveni quedarà prorrogat tàcitament per períodes anuals successius, llevat de denúncia expressa d'una de les parts, que efectuarà per escrit la part denunciant a l'altra, amb expressió de les matèries objecte de denúncia i negociació, i amb l'antelació d'1 mes a la data de finalització de la vigència del Conveni.

  5. Això no obstant, en l'endemig de l'aprovació d'un nou Conveni, el present mantindrà la seva vigència en totes aquelles previsions que fàcticament i jurídicament siguin de possible aplicació.

  6. El present Conveni serà vàlid quan degudament signat per les parts hagi estat aprovat pel Ple de la corporació.

    Article 3

    Clàusula de garantia, compensació i absorció

  7. Es garanteix el respecte als drets legalment adquirits per qualsevol acord o disposició anterior a l'entrada en vigor d'aquest Conveni que no vulneri la legalitat vigent, a nivell administratiu o econòmic. Qualsevol acord posterior més favorable prevaldrà sobre el que s'estableix en aquest Conveni, tenint en compte que per a la seva validesa i eficàcia serà necessària l'aprovació expressa i formal dels òrgans competents, en el seu àmbit respectiu.

  8. Les condicions i millores resultants d'aquest Conveni són compensables en la seva totalitat amb les que anteriorment fossin vigents mitjançant condicions pactades, acord de la corporació, imperatiu legal de qualsevol naturalesa, o per qualsevol altra motiu.

    Article 4

    Comissió Paritària de seguiment

  9. Queda constituïda una comissió paritària de seguiment d'aquest Conveni, formada per 4 persones, per part de les centrals sindicals signants 2 persones, designats per aquestes, i com a representants de la corporació 2 persones, designades per l'alcalde.

  10. La Comissió realitzarà reunions ordinàries trimestralment, i extraordinàriament i a petició d'alguna de les parts, quan sigui necessari, i sempre que sigui possible, en el termini de 2 dies hàbils comptats a partir de la petició.

  11. Les funcions de la Comissió Paritària de seguiment seran: l'estudi, interpretació, seguiment, vigilància, conciliació en els conflictes o discrepàncies sobre aquest i posterior desenvolupament dels pactes que figuren en el present Conveni.

  12. Actuarà com a secretari de la Comissió una persona designada per la corporació, sense veu i sense vot.

  13. Les normes de funcionament de la Comissió Paritària de seguiment s'establiran de mutu acord.

  14. En el cas de manca d'acord respecte als temes plantejats en el sí de la Comissió, d'acord amb les seves funcions, ambdues parts els plantejaran novament davant el CEMICAL a petició de qualsevol de les parts.

    Capítol 2

    Condicions de treball

    Article 5

    Modalitats d'accés a la funció pública i participació dels representats de personal

  15. L'accés a la funció pública de l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages es realitzarà mitjançant les proves i els procediments assenyalats a la normativa legal que la regula, i la seva materialització es programa amb l'oferta pública anual d'ocupació que conté les places vacants a proveir.

  16. En tots els tribunals que judicaran les proves per a l'accés a les places vacants de la plantilla, l'Ajuntament designarà un membre de la plantilla a proposta dels representants sindicals, per actuar com a vocal. L'esmentat representant del personal haurà de tenir titulació acadèmica o professional d'igual o superior nivell a l'exigida per accedir a la plaga que es convoqui.

  17. El representant sindical dels funcionaris serà puntualment informat de la composició nominal dels tribunals, de les proves d'accés, les bases de les convocatòries, lloc, data i hora dels exercicis i de les incidències esdevingudes.

    Article 6

    Nomenaments interins en plaça vacant

  18. Els contractes de treball amb caràcter temporal s'efectuaran mitjançant proves públiques amb bases ajustades als continguts mínims fixats per la normativa legal vigent. Així mateix, la corporació contractarà treballadors sense seguir els tràmits de convocatòria pública en els casos de màxima urgència i per necessitats del servei, d'acord amb els requisits legalment establerts.

  19. Les convocatòries específiques podran incloure entrevistes amb els candidats, per determinar del seu nivell de formació, comprovacions de caràcter pràctic per valorar els nivells d'excedència, o proves de caràcter psicotècnic per valorar capacitats i adequacions als llocs a proveir.

    Article 7

    Discussió pressupostària i oferta d'ocupació anual

  20. Els representants sindicals del personal laboral i les centrals sindicals representatives rebran el projecte de pressupost del capítol 1, per tal de poder formular esmenes en tot allò que afecti les condicions de treball dels funcionaris de la corporació, perquè puguin ser tingudes en compte abans de l'aprovació del pressupost de la corporació.

  21. La plantilla serà la que en cada moment resulti adequada per al bon funcionament dels serveis públics que hagi d'atendre la corporació.

  22. Les centrals sindicals representatives seran informades i escoltades respecte a l'oferta pública d'ocupació de l'Ajuntament, abans de ser aprovada pel Ple de la corporació.

    Article 8

    Definició del lloc de treball i de funcions

  23. La relació de llocs de treball de l'Ajuntament establirà per a cada lloc de treball tipus les especificacions següents:

    1. La denominació i el seu enquadrament orgànic.

    2. Les característiques essencials del seu lloc, incloent-hi les funcions atribuïdes.

    3. Els requisits exigits per ocupar-lo.

    4. La forma de provisió.

    5. Les característiques retributives.

    6. El nivell de classificació.

  24. Abans de l'aprovació de nous llocs de treball tipus, la corporació negociarà amb les centrals sindicals representatives les seves característiques retributives i els requisits i forma de provisió.

  25. La corporació lliurarà a les centrals sindicals representatives les actualitzacions periòdiques de la relació de llocs de treball, abans de la seva aprovació pel Ple de l'Ajuntament.

  26. La corporació facilitarà a tot funcionari o central sindical representativa que ho sol·liciti, la definició corresponent del seu lloc de treball i les seves funcions especifiques. La resposta a aquesta sol·licitud es donarà en un temps màxim de 2 mesos des de la data de la seva recepció al Registre General de la corporació.

    Article 9

    Canvis organitzatius

    Les modificacions de les condicions de treball dels treballadors, com a conseqüència d'un canvi organitzatiu, requeriran ser informades a les centrals sindicals signants d'aquest Conveni, dels aspectes relatius a les condicions de treball resultants, així com de les mesures d'adaptació, pel que fa a la formació i el reciclatges que siguin necessaris.

    Article 10

    Valoració de llocs de treball

    Durant la vigència del present Conveni es durà a terme la implementació de la valoració de llocs de treball.

    Article 11

    Jornada de treball

    La jornada de treball del personal laboral serà la que, en cada moment, estableixi la llei amb caràcter general per a la funció pública.

    El calendari laboral és l'instrument tècnic mitjançant el qual s'estableix la distribució de jornada i els horaris a efectuar pel personal. Anualment s'aprovarà el calendari d'acord amb aquestes normes i prèvia negociació amb els representants dels treballadors.

    El descans mínim intersetmanal serà preferiblement de 48 hores continuades.

    Amb caràcter general, la jornada laboral serà de dilluns a divendres. El descans setmanal de 2 dies es gaudirà, preferentment, en dissabte i diumenge. El calendari anual i els quadrants de serveis establiran els períodes de descans setmanal per a cada un dels col·lectius de la corporació.

    S'estableix un temps de descans en jornada continuada, computable com a jornada de treball efectiu, de 30 minuts diaris. Els responsables dels serveis establiran la franja horària en la qual haurà de gaudir aquest descans cada un dels funcionaris de la corporació, atenent a les necessitats del servei.

    Per tal d'establir l'equivalència de jornada anual dels col·lectius subjectes a jornades...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR