Convenio colectivo - Personal Laboral del Ajuntament de Salt, Gerona

Inicio de Vigencia17 de Enero de 2002
Fin de Vigencia11 de Diciembre de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3555 de 17/01/02

RESOLUCIÓ

d'11 de desembre de 2001, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Salt per al període 2000-2003 (codi conveni núm. 1700942).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Salt subscrit d'una banda pels representants de l'Ajuntament i de l'altra per la dels treballadors el dia 2 de març de 2001, i d'acord amb el que estableixen els Articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret 326/1998, de 24 de desembre; l'Article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

-1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Salt per al període 2000-2003, al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Girona.

-2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquesta Delegació.

-3 Disposar que el Conveni esmentat es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió negociadora del Conveni.

Girona, 11 de desembre de 2001

Montserrat González i Falcó

Delegada territorial de Girona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Salt, per a 2000-2003.

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal i funcional

  1. El present Conveni regula i estableix les normes per les quals es regeixen les condicions de treball del personal laboral, permanent o temporal, que presta els seus serveis a l'Ajuntament de Salt.

  2. En queden exclosos expressament del seu àmbit d'aplicació:

    1. El personal funcionari interí o de carrera

    2. El personal eventual de confiança o assessorament especial

    3. El personal que tingui la consideració de contractista de conformitat amb la Llei 13/1995, de 18 de maig, de contractes de les administracions públiques.

    Article 2

    Vinculació a la totalitat

    Les condicions contingudes en aquest Conveni formen un tot orgànic i indivisible, i als efectes de la seva aplicació pràctica s'han de considerar globalment.

    Article 3

    Àmbit temporal

    El present Conveni entra en vigor el dia següent a la seva publicació en el DOGC i la seva durada s'estén fins al 31 de desembre de 2003.

    Aquest Conveni es prorroga tàcitament per anys naturals, sempre que no sigui denunciat per alguna de les parts, amb una antelació mínima d'1 mes de la seva finalització i segueix en vigor fins a la signatura d'un nou Conveni.

    Article 4

    Comissió Mixta d'Interpretació

  3. S'ha de constituir una Comissió Mixta d'Interpretació formada per les parts signants, entre els 15 dies posteriors de la signatura del present Conveni, per tal de resoldre els conflictes d'interpretació de caràcter general que sorgeixen o li siguin sotmesos. També ha de tenir les altres funcions que en el present document es preveuen.

  4. La Comissió Mixta d'Interpretació ha d'estar composta per 3 representants de l'Ajuntament i 3 representants dels treballadors i treballadores. Ambdues parts poden acompanyar-se d'assessors, amb veu i sense vot.

  5. La Comissió Mixta d'Interpretació s'ha de reunir 1 cop al mes, amb un mínim de 10 vegades l'any.

    Article 5

    Vigència de les condicions més beneficioses

    Aquest Conveni no afecta a les condicions més beneficioses per als treballadors i treballadores, que restin vigents amb anterioritat, fonamentades en disposicions legals.

    Tot allò no previst ni regulat pel present Conveni, ho ha de resoldre la Comissió Mixta d'Interpretació, d'acord amb el que estableixin les disposicions legals vigents a cada moment.

    Capítol 2

    Jornada i règim de treball

    Article 6

    Jornada laboral: dedicacions i distribució de la jornada

    La jornada setmanal ordinària és de 35 hores, amb un còmput anual màxim de 1.554 hores. La distribució de la jornada és la següent:

  6. L'horari ordinari és de 8 a 15 h, de dilluns a divendres, llevat dels següents col·lectius:

    1. Jornada especial a les escoles:

      De 8.30 h a 12.30 h

      De 14.30 h a 17.30 h

      excepte en períodes no lectius en què la seva jornada ha de ser de 8 a 15 h.

    2. Jornada especial brigades:

      Hivern: De 8 a 15 h (del 16/9 al 30/5)

      Estiu: De 7 a 14 h (del 1/6 al 15/9)

    3. Jornada especial mercat:

      La distribució de la jornada de treball ve determinada en funció de les necessitats del servei.

    4. Jornada especial biblioteques:

      De 10 a 13 h i de 17 a 21 h, de dilluns a divendres.

      De cada 4 dissabtes en treballen 3, de 10 a 13 h i, en compensació, fan festa el dijous, llevat a l'estiu, que coincidint amb el calendari escolar, no obren els dissabtes.

    5. Jornada especial de Serveis Socials:

      La distribució de la jornada de treball i la jornada en torn partit venen determinades en funció de les necessitats del servei.

    6. Jornada especial de seguretat ciutadana i vialitat:

      La distribució de la jornada de treball i la jornada en torn partit venen determinades en funció de les necessitats del servei.

    7. Jornada especial Ràdio Salt:

      La distribució de la jornada de treball ve determinada en funció de les necessitats del servei.

    8. Jornada especial a les instal·lacions esportives:

      La distribució de la jornada de treball i la jornada en torn partit venen determinades en funció de les necessitats del servei.

  7. Possibilitat d'acordar jornades partides del personal:

    Hi ha la possibilitat d'acordar jornades partides amb el personal laboral, previ informe preceptiu dels seus representants. El treballador/a ha de mantenir aquest horari durant un període mínim d'1 any. Passat aquest termini pot de formar immediata, retornar al seu horari anterior, sempre que ho preavisi amb 2 mesos d'antelació.

  8. Jornada reduïda:

    Es pot concedir la jornada reduïda, respectant les necessitats del servei, a qui ho sol·liciti amb causa justificada (raons personals, familiars, estudis, fills menors d'edat). Aquestes sol·licituds han de ser estudiades per la Comissió Mixta d'Interpretació (veure art. 31.4 del present Conveni).

  9. Jornada laboral extraordinària (perllongada):

    Suposa treballar 2.30 h més una tarda a la setmana. L'adscripció a aquesta jornada extraordinària ha de ser voluntària i la seva adjudicació, distribució i revisió ha de ser competència de la corporació, d'acord amb la normativa legal vigent.

    El/la cap de l'àrea ha de presentar a la Secció de Personal la relació nominal, amb el dia i l'horari adjudicat, del personal adscrit a la jornada laboral extraordinària.

    En els casos de jornada laboral extraordinària s'ha d'abonar la perllongació de la jornada.

    Les hores de la jornada extraordinària poden acumular-se per atendre períodes punta de treball en el cas del personal de les brigades, conserges d'instal·lacions esportives, i altres llocs a determinar, de comú acord amb els representants dels treballadors, sempre d'acord amb les necessitats dels serveis i prèvia planificació anual que s'ha de realitzar en el primer trimestre de l'any.

    No es poden atendre mitjançant aquesta acumulació d'hores necessitats que es produeixin en festius, dissabtes ni hores nocturnes.

  10. Creació de nous serveis:

    En cas de creació de nous serveis i d'acord amb les seves peculiaritats, s'han de negociar les condicions amb el Comitè d'Empresa.

    Aquesta negociació s'ha de fer extensiva a qualsevol altra modificació d'horaris.

    Article 7

    Descans diari per esmorzar

    Es pot gaudir d'un període de 30 minuts de descans quan la jornada laboral sigui de 7 o més hores seguides, el qual ha de ser obligatòriament per a tothom de 9 a 9.30 h, excepte en aquells casos en què per cobrir el servei d'atenció al públic, s'hagi d'establir un segon torn, de 9.30 a 10 h, a excepció dels torns i llocs de treball que per raons del servei no sigui possible l'acompliment d'aquest horari, decidint-ne un altre el responsable del departament.

    Aquest període de descans queda subjecte a control horari i s'ha de fitxar a l'entrada i a la sortida.

    Article 8

    Flexibilitat

  11. La flexibilitat és per a tot el personal de 15 minuts diaris, a l'entrada i a la sortida. La recuperació ha de ser diària.

  12. No és aplicable aquesta flexibilitat quan, per les especials característiques del llocs de treball, sigui necessària la presència puntual dels seus ocupants.

    Article 9

    Control de presència

    El control de presència s'estableix per a tot el personal de l'Ajuntament, atenent a les diverses ubicacions físiques i a les característiques específiques de cada lloc de treball.

    Amb relació als conflictes que es puguin derivar del control de presència, s'ha d'aplicar la normativa laboral vigent.

    Els càrrecs o incompliment en el control horari han de consistir en un llistat informàtic amb tots els paràmetres d'avaluació per a l'interessat i pel període computable, més els 2 mesos anteriors.

    L'interessat/ada pot valorar els greuges comparatius i pot sol·licitar com a prova els llistats dels mateixos paràmetres d'altres companys/es o col·lectius. Aquests llistats no han de ser nominatius.

    No es pot deduir retribució per incompliment d'horaris si abans no hi ha hagut advertiment.

    Els incompliments d'horari han de ser referits al control de presència d'1 mes natural, s'ha de notificar l'incompliment a l'interessat/ada, i aquest/a pot al·legar, proposar o presentar proves en el termini de 3 dies i els ha d'informar el/la cap de l'àrea de l'interessat/ada i el Comitè d'Empresa.

    Article 10

    Vacances

  13. Les vacances han de tenir una durada de 31 dies naturals i, en cas que es realitzin en diferents períodes, han d'incloure 4 caps de setmana. El treballador pot escollir-ne els dies, tot respectant les necessitats del servei.

  14. El període vacacional no es pot acumular amb dies d'assumptes propis.

  15. En els casos de contractats/ades laborals temporals, tenen dret a vacances proporcionalment a la durada del contracte de treball.

  16. El personal a qui s'hagués concedit la jornada de treball reduïda ha de tenir dret a les vacances proporcionalment al règim de jornada...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR