Convenio colectivo - Personal laboral de l' Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2001
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3636 de 15/05/02

RESOLUCIÓ

de 14 de desembre de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet per als anys 2001 i 2002 (codi de conveni núm. 0811942).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 13 de juny de 2001, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet per als anys 2001 i 2002 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 14 de desembre de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet per als anys 2001 i 2002

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal

  1. Els pactes continguts en aquest Conveni col·lectiu afecten els treballadors contractats en règim de dret laboral de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet.

    1.2 No s'inclou en l'àmbit d'aplicació el personal que es contracti en els plans d'ocupació o anàlegs, ni el personal eventual, ni el personal laboral dels organismes autònoms amb personalitat jurídica pròpia dependents de l'Ajuntament. No obstant això, previ acord de les parts, podran adherir-se al present Conveni.

    Article 2

    Àmbit temporal

    2.1 Els presents acords tindran una durada de 2 anys: des de l'1 de gener de 2001 fins al 31 de desembre de 2002.

    2.2 No obstant això, aquest Conveni col·lectiu es prorrogarà tàcitament per anys naturals en el supòsit que no sigui objecte de denúncia per qualsevol de les parts amb 2 mesos d'antelació al seu termini, si es mantenen les clàusules dins de la legalitat vigent en cada moment.

    Article 3

    Comissió Paritària

    3.1 Després de l'aprovació d'aquest pacte pel Ple de la corporació, es constituirà la Comissió Paritària per al control, seguiment i desenvolupament, si escau, de les normes que conté, i també per al control dels treballs d'urgència i extraordinaris, de la utilització del fons social i altres aspectes afins.

    3.2 La Comissió Paritària estarà integrada per 6 persones, 3 designades per l'Ajuntament i 3 elegides pel comitè de personal. La Comissió es reunirà a petició de qualsevol de les parts. A aquestes reunions podran assistir, amb veu però sense vot, els assessors de les parts.

    3.3 La Comissió Paritària vetllarà per les condicions òptimes de cada lloc de treball i assumirà també les funcions de comissió de seguretat i higiene.

    Capítol 2

    Calendari, jornada i règim de treball

    Article 4

    Dies laborables

    Són laborables tots els dies de l'any excepte els relacionats a continuació, els quals es consideren festius (sens perjudici del personal del Servei Municipal d'Esports i del Servei del Cementiri Municipal que desenvolupen la seva tasca els caps de setmana):

    1. 52 diumenges.

    2. Les 12 festes oficials que fixa la Generalitat de Catalunya.

    3. Les 2 festes locals fixades per l'Ajuntament.

      Article 5

      Jornada de treball

      5.1 S'estableixen les següents modalitats de jornada laboral:

    4. El personal tecnicoadministratiu adscrit a les oficines municipals realitzarà la jornada ordinària que es fixi per al personal funcionari.

    5. L'horari del personal dels següents grups el determinarà la regidoria corresponent adequant-lo a les necessitats del servei.

      El servei de neteja de les oficines municipals.

      El personal adscrit a l'Escola Municipal Sant Vicenç.

      El personal de l'Escola de Música.

      El personal del pavelló municipal d'esports.

      El personal de la biblioteca.

      El personal del cementiri municipal.

      5.2 Durant els primers 15 dies de gener s'elaboraran els calendaris de treball dins les normes legals vigents. No podran ser modificats si no hi ha causes de força major o greus pertorbacions en els serveis.

      5.3 Qualsevol modificació d'aquests calendaris es comunicarà al delegat de personal.

      5.4 La jornada laboral de tot el personal serà de 37,5 hores setmanals. No obstant això, el personal del pavelló municipal d'esports i del cementiri municipal i el que es fixi en realitzaran 40, i es considerarà la diferència com a perllongació de jornada.

      Article 6

      Vacances

      Les vacances anuals seran gaudides generalment durant els mesos de juliol i agost per tot el personal, excepte en els casos puntuals que siguin determinats per la Regidoria de Personal.

      En el cas que el personal desitgi gaudir dels períodes de vacances fora d'aquests períodes de temps, es demanarà al seu responsable superior amb una antelació mínima de 60 dies naturals.

      En tot cas serà estudiada aquesta petició pel cap de Personal de l'Ajuntament i el responsable del sector al qual pertany.

      Article 7

      Plantilla i llocs de treball

      7.1 Exàmens

      Les convocatòries d'oposicions i proves selectives d'accés a plaça fixa o interina i els contractes que es signin hauran d'ésser prèviament comunicats al delegat de personal.

      La selecció de personal es farà d'acord amb el règim jurídic aplicable en cada cas, respectant sempre els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

      La representació sindical té dret a participar suficientment en la formació de l'oferta pública d'ocupació i en processos de selecció del personal local, amb l'assistència del delegat de personal a totes les proves i exàmens que es duguin a terme, ja sigui per cobrir places interines o fixes, el qual s'integrarà al tribunal amb veu i sense vot.

      7.2 Personal interí

      El personal interí només podrà cessar per les causes legalment reconegudes, que estan recollides a l'article 7 del Decret de la Generalitat 214/1990, de 30 de juliol.

      Article 8

      Règim disciplinari

      El règim disciplinari del personal laboral es regirà per la normativa següent:

      Pel que estableix el Reglament del personal al servei de les entitats locals.

      Per la normativa vigent de la Generalitat.

      Per la normativa vigent de l'Administració de l'Estat.

      Per les ordenances de l'Ajuntament.

      Per la normativa establerta en l'Estatut dels treballadors.

      Article 9

      Expedient i sancions

      De tots els expedients i sancions del personal laboral se n'informarà el delegat de personal, obligatòriament en cas de faltes greus o molt greus, tal com reconeix l'Estatut dels treballadors a l'article 64, apartat 7.

      Capítol 3

      Article 10

      Promoció i formació

      10.1 Promoció professional

      La promoció forma part del dret al treball; consegüentment, la corporació reconeix el dret preferent del personal de promocionar-se a categories i grups superiors. Per fer possible aquesta promoció, es pacta el següent:

      Es reconeix el dret dels treballadors a rebre una formació amb vista a la promoció dins l'Administració.

      Correlativament es reconeix el deure de l'Ajuntament de proporcionar i fer possible que els treballadors accedeixin a la formació necessària per a la seva promoció.

      Així mateix, els procediments de selecció s'adaptaran a fi i efecte de facilitar la promoció dels treballadors de categories inferiors, tot valorant especialment la capacitació rebuda i els...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR