Convenio colectivo - Ajuntament de Sallent, Cataluña

Inicio de Vigencia 8 de Noviembre de 2002
Fin de Vigencia 1 de Agosto de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3757 de 08/11/02

RESOLUCIÓ TRE/3190/2002, d'1 d'agost, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sallent per a l'any 2002 (codi de conveni núm. 0808062).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sallent subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 15 de juliol de 2002, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sallent per a l'any 2002 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona (codi de conveni núm. 0808062).

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 1 d'agost de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball del personal laboral al servei de l'Ajuntament de Sallent per a l'any 2002

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Finalitat

Aquest Conveni col-lectiu té com a objectiu primordial, que ha de presidir la seva interpretació i aplicació, l'assoliment de les finalitats següents:

1.1 La unificació de la normativa reguladora de les condicions de treball del personal laboral al servei de l'Ajuntament de Sallent, per solucionar els problemes de tota mena que planteja la multiplicitat de reglamentacions de treball aplicables als treballadors a causa que realitzen diversitat d'activitats i atenent la seva peculiaritat de servei públic.

1.2 La uniformitat retributiva dels esmentats treballadors classificats en mòduls segons categories professionals.

Article 2

Àmbits funcional i personal

2.1 Cal aplicar aquest Conveni col-lectiu a tot el personal laboral que treballa en aquest Ajuntament.

2.2 Queden expressament exclosos d'aquest Conveni:

  1. El personal designat per ocupar càrrecs de confiança, independentment que estiguin inclosos, si escau, en el règim general de la Seguretat Social.

  2. Els treballadors al servei de societats municipals, organismes autònoms, fundacions i òrgans de gestió diferenciada.

  3. Tot el personal que es contracti en l'àmbit dels plans d'ocupació comunitària juvenil o en qualsevol altre la finalitat del qual sigui semblant.

    Article 3

    Vigència i durada

    3.1 El present Conveni col-lectiu tindrà una durada d'un any i entrarà en vigor a partir de l'1 de gener de 2002 fins al 31 de desembre de 2002, havent estat aprovat pel Ple de l'Ajuntament, i degudament signat per ambdues parts. Es prorrogarà tàcitament per períodes successius d'un any, si no és objecte de denúncia per tal que sigui revisat (o rescindit en cas d'incompatibilitat amb normes de rang superior que es puguin dictar en el futur), amb un mínim de tres mesos d'antelació a la data de venciment inicial o a la de qualsevol de les seves pròrrogues. La Comissió deliberadora haurà de quedar constituïda un mes abans de la conclusió de la vigència del Conveni col-lectiu.

    3.2 Suposant que es produeixin les pròrrogues tàcites previstes en el paràgraf anterior, les retribucions del personal afectat per aquest Conveni es fixaran d'acord amb la normativa aplicable a tot el personal laboral dependent d'aquest Ajuntament al qual s'apliqui aquest Conveni col-lectiu.

    Article 4

    Compensació, absorció, vinculació a la totalitat

    4.1 Les condicions pactades en aquest Conveni col-lectiu es consideren mínimes i, en conseqüència, qualsevol pacte més favorable establert entre treballadors i Ajuntament preval sobre el que aquí s'estableix, sempre que no es vulneri el dret laboral, o qualsevol llei o decret que es refereixi al personal al servei de l'Administració local. No obstant això, les condicions retributives que s'estableixin en aquest Conveni col-lectiu han de compensar i absorbir en el conjunt anual les que existeixin a l'Ajuntament a l'entrada en vigor del Conveni, sigui quina sigui la seva naturalesa o sigui quin sigui l'origen de les condicions retributives esmentades i totes aquelles que determina qualsevol altre òrgan administratiu.

    4.2 Les millores retributives i les condicions de treball que es puguin promulgar en el futur per disposició legal només tindran eficàcia i s'hauran d'aplicar quan, considerades en el seu còmput anual, superin les condicions d'aquest Conveni, també valorat en el seu còmput anual global.

    Article 5

    Comissió Paritària

    5.1 La Comissió Paritària per al control, seguiment, interpretació i desenvolupament de les normes contingudes en aquest Conveni col-lectiu, la formen: en representació del personal, dues persones designades per ell; i en representació de l'Ajuntament, les dues persones que aquest designi.

    5.2 La Comissió s'ha de reunir quan en faci petició qualsevol de les parts. En aquestes reunions hi poden assistir, amb veu però sense vot, els assessors de les parts.

    Capítol 2

    Plantilla

    Article 6

    Proves selectives i contractacions

    6.1 Les proves d'accés a les places vacants de personal laboral de carrera es realitzen segons les necessitats i s'inclouen a l'oferta d'ocupació pública de l'Ajuntament, que ha de recollir totes les places que figurin a la plantilla com a vacants o que hagin estat en anteriors ofertes d'ocupació. Per a la convocatòria i el desenvolupament d'aquestes proves cal actuar d'acord amb la normativa vigent.

    6.2 L'Ajuntament ha de sotmetre a la consulta de la Comissió l'expedient que es tramiti per a l'aprovació i l'elaboració de les bases que han de regir les proves selectives per proveir els llocs de treball inclosos en l'oferta d'ocupació pública, i així mateix ha d'emetre informe previ a l'elaboració de l'esmentada oferta d'ocupació.

    6.3 En els òrgans de selecció per a la contractació definitiva o temporal s'ha d'integrar un representant dels delegats de personal. S'estableix un únic criteri d'accés a qualsevol tipus de personal laboral no fix a l'Ajuntament, que ha de complir els principis constitucionals de mèrit, igualtat i capacitat, com també el de publicitat, i que cal portar a terme mitjançant concurs-oposició o oposició lliure.

    6.4 En totes les proves de selecció de personal que es convoquin mitjançant concurs-oposició o oposició lliure, a les quals es presenti el personal laboral d'aquest Ajuntament, s'han de tenir en compte els criteris següents: antiguitat, serveis prestats en l'Administració pública, experiència laboral en l'empresa privada, titulació i qualsevol altre que s'estimi convenient i que es reculli a les bases que s'elaborin. En tot cas s'han de garantir els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat, com també el de publicitat.

    A principis d'any cal aprovar un únic concurs o examen anual, per a cada tipus de plaça que es pensi cobrir temporalment. Cal aprovar barems generals a utilitzar en tots els concursos que es convoquin, o exàmens tipus adequats al lloc de treball a cobrir. Els barems dels concursos no poden valorar com a serveis prestats a les entitats locals aquells treballs realitzats per persones que no hagin seguit un procés o mitjà reglamentari de selecció per realitzar-los.

    6.5 Tot el personal laboral de nou ingrés és sotmès a un període de prova de la durada següent:

  4. Sis mesos, per als tècnics titulats.

  5. Tres mesos, per als treballadors qualificats.

  6. Quinze dies, per al personal no qualificat.

    6.6 Tots els contractes de treball, de qualsevol modalitat o característiques, s'han de formalitzar per escrit.

    6.7 Preavís de cessament:

    6.7.1 En el cas de cessament d'un treballador, tant voluntàriament com per part de l'Ajuntament, el personal no qualificat ho ha de comunicar a l'altra part amb una antelació de 15 dies, i en el cas del personal qualificat, el termini és d'un mes. El treballador ha de fer la tramitació per mitjà d'un escrit adreçat al Sr. alcalde, que cal presentar al registre general. Se n'ha de lliurar una còpia al cap de la Dependència on estigui adscrit el treballador. La inobservança d'aquest preavís determina la pèrdua o el descompte, en la liquidació final, de la remuneració corresponent als dies que manquin de preavís.

    6.7.2 L'Ajuntament adopta el compromís d'iniciar una tendència que porti al compliment total de l'obligació legal de la reserva del 2% global de l'oferta pública d'ocupació per a disminuïts.

    Capítol 3

    Calendari laboral i règim horari

    Article 7

    Calendari

    7.1 Són laborables tots els dies de l'any excepte els detallats a continuació, els quals es consideren festius:

  7. Els 52 diumenges.

  8. Les 12 festes oficials que fixa la Generalitat de Catalunya.

  9. Les 2 festes locals fixades per l'Ajuntament i recollides en el calendari de la Generalitat.

    Article 8

    Jornada

    8.1 La jornada de tot el personal és de 37,5 hores setmanals, equivalents a 1.665 hores l'any. Dins el còmput es troben incloses, com a realitzades, les que corresponen als 9 dies de permís per assumptes personals i la pausa per esmorzar (20 minuts). Durant el mesos de juliol i agost, la jornada laboral es reduirà en mitja hora, que tindrà caràcter d'irrecuperable. Els col-lectius que, per la naturalesa i característiques del seu lloc de treball, no poguessin gaudir d'aquesta millora, seran recompensats mitjançant el pagament de les hores efectives treballades o per temps de descans equivalent.

    8.2 Durant els 5 primers dies de gener cal elaborar els calendaris en cada departament, dins les normes legals vigents.

    8.3 L'aplicació en règim horari de la jornada és la següent:

    8.3.1 Brigada Municipal d'Obres

    De dilluns a divendres feiners de cada setmana de 7 h a 14.30 h de forma continuada, a excepció dels...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR