Convenio colectivo - Ajuntament de Vilanova del Vallès personal laboral, Barcelona

Inicio de Vigencia19 de Noviembre de 2002
Fin de Vigencia23 de Julio de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3764 de 19/11/02

RESOLUCIÓ TRE/3295/2002, de 23 de juliol, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del Vallès per als anys 2001-2004 (codi de conveni núm. 0812332).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del Vallès, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 10 d'octubre de 2001, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del Vallès per als anys 2001-2004 (codi de conveni núm. 0812332) al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 23 de juliol de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del Vallès per als anys 2001-2004

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal

  1. Aquest pacte de condicions laborals afectarà tot el personal laboral, en qualsevol de les seves categories, al servei de l'Ajuntament de Vilanova del Vallès.

  2. Queda exclòs de l'àmbit personal d'aquest pacte el personal que exerceixi càrrecs de confiança i d'assessorament especial i aquelles relacions contractuals i de serveis en règim de dret administratiu.

  3. Aquest acord no afecta les condicions més beneficioses per al personal laboral que siguin vigents amb anterioritat per disposicions legals, normes convencionals, usos i costums.

    Article 2

    Vigència

  4. Els presents acords tindran una durada de 4 anys, de l'1 de gener de 2001 al 31 de desembre de 2004, llevat dels apartats referents al calendari laboral.

  5. Aquest Conveni es prorrogarà tàcitament per anys naturals en el supòsit que no sigui objecte de denúncia per qualsevol de les parts 1 mes abans del seu termini.

  6. Un cop denunciat aquest pacte, continuarà en vigor fins que no se n'aconsegueixi un altre que el substitueixi.

  7. Aquest Conveni entrarà en vigor un cop aprovat per la corporació, amb efectes des del dia 1 de gener de 2001.

    Article 3

    Règim interior

  8. El personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del Vallès, pel caràcter de les seves funcions, està immers en el règim d'incompatibilitats legals vigents.

    Per al desenvolupament de les seves tasques haurà d'observar discreció i secret professional en els assumptes que coneguin per raó del seu càrrec i no podrà utilitzar aquestes dades en benefici propi o de tercers.

  9. És obligació de tot el personal laboral tenir la màxima diligència i correcció amb el públic, els companys, els subordinats, els caps i els membres de la corporació.

  10. Així mateix haurà de complir el seu horari de treball amb puntualitat i desenvolupar les seves funcions i obligacions amb la màxima iniciativa i amb l'acatament de les directrius i les instruccions dels seus caps i responsables directes.

    Article 4

    Comissió Paritària

  11. Es crearà la Comissió Paritària del Conveni, en el termini de 15 dies comptats des de l'aprovació d'aquest Conveni, com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del seu compliment.

    Les seves funcions, a més de la interpretació i vigilància de les qüestions aquí regulades, són:

    1. Arbitratge en les qüestions que les parts sotmetin a consideració.

    2. Altres que li siguin encomanades per aquest Conveni.

  12. La Comissió Paritària estarà integrada per 2 persones designades per la corporació i 2 per la representació del personal.

  13. Actuarà com a secretari de la Comissió una persona designada per la corporació. S'aixecaran actes de les reunions i els seus acords seran de compliment obligatori.

  14. La Comissió Paritària es reunirà, si s'escau, un cop al mes (l'últim divendres), i a petició d'una de les parts, quan sigui necessari, i sempre que sigui possible, en el termini de 2 dies hàbils comptats a partir de la petició.

  15. En el cas de manca d'acord en el si de la Comissió Paritària sobre la interpretació i/o aplicació del present Conveni així com qualsevol norma legal o reglamentària d'aplicació, ambdues parts negociadores acorden expressament i voluntàriament el sotmetiment de la discrepància als procediments de conciliació i mediació establerts pel Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), a petició de qualsevol de les parts.

    Capítol 2

    Jornada i règim de treball

    Article 5

    Calendari i jornada laborals

    La jornada laboral s'adaptarà al que disposa la legislació vigent. Cada any es distribuirà la seva aplicació, que s'adjuntarà com a annex al pacte.

  16. Abans del dia 15 de gener s'establirà el calendari laboral de l'any.

  17. El calendari laboral establirà l'horari, jornada i nombre d'hores a desenvolupar pels treballadors municipals.

  18. El col-lectiu de neteja que presti serveis dins l'Ajuntament realitzarà jornada intensiva, amb horari de 5 a 13 hores. El col-lectiu de neteja que presti serveis als col-legis realitzarà jornada intensiva, amb horari de 22 a 6 hores de dilluns a divendres. Se n'exceptuen els treballadors que estiguin contractats amb un horari diferent i d'inferior durada.

  19. El col-lectiu de manteniment que presti servei dins i fora de l'Ajuntament realitzarà jornada intensiva, amb horari de 7 a 15 hores, exceptuant-ne els treballadors que estiguin contractats amb un horari diferent i d'inferior durada.

  20. Entre l'acabament d'una jornada i el començament d'una altra han de transcórrer com a mínim 12 hores.

  21. Excepcionalment es podran establir modificacions en els horaris de determinats llocs de treball per necessitats del servei d'acord amb els representants dels treballadors.

  22. Tindran consideració de festius els dies de descans intersetmanal de tot el personal que, per motius de servei, estigui obligat a treballar en dissabtes i/o diumenges.

  23. Tot el personal laboral tindrà una jornada laboral de 37 hores i mitja, exceptuant-ne el personal que estigui contractat amb un horari i unes condicions diferents.

  24. El personal laboral administratiu tindrà una jornada setmanal distribuïda de la forma següent: 35 al matí (de 8 a 15 hores) i 2 hores i mitja a la tarda (dimarts i dijous) amb el següents horaris:

    Dimarts: atenció al públic, de 16 a 18.30 hores. Suport als serveis tècnics, de 18.30 a 21 hores.

    Dijous: atenció al públic, de 16 a 18.30 hores.

  25. El personal laboral administratiu gaudirà d'una reducció horària al juliol i agost que consistirà en:

    Trenta-cinc hores continuades de dilluns a divendres (de 8 a 15 hores).

    Tres hores (de 18 a 21 hores) al torn rotatiu dels dimarts; es distribuirà a raó d'un administratiu per dimarts.

    Article 6

    Torns

  26. S'efectuaran torns rotatius de matí, tarda o nit, que es negociaran en funció del calendari laboral que s'adjuntarà com a annex.

  27. A l'hora d'efectuar qualsevol canvi de torn entre 2 treballadors d'un mateix departament, caldrà la notificació prèvia amb la suficient antelació al cap del servei respectiu i la seva aprovació per l'òrgan de personal.

    Article 7

    Descans diari

  28. Tots els empleats amb un règim de jornada superior a les 6 hores ininterrompudes tindran d'un descans de 30 minuts, computables com a treball efectiu, que gaudiran, segons les necessitats del servei, dins de la primera part de la jornada. Quan la jornada de treball sigui inferior, la pausa es reduirà proporcionalment:

    Sis hores: trenta minuts

    Cinc hores: vint-i-cinc minuts

    Quatre hores: vint minuts

    Tres hores: quinze minuts

    El descans en horari nocturn serà de 40 minuts per a jornades de 8 hores.

  29. Aquest descans és obligatori i no substituïble per cap mena de compensació.

    Article 8

    Flexibilitat

    S'estableix un marge de flexibilitat no habitual, a l'entrada i a la sortida del lloc de treball, de 10 minuts diaris, que s'hauran de recuperar el mateix dia.

    Article 9

    Vacances

  30. D'1 mes natural, que es gaudirà preferentment al juliol i/o agost, procurant sempre mantenir coberts tots els serveis de la corporació.

  31. Excepcionalment les vacances es podran partir si el servei ho permet i es podran realitzar en 2 períodes com a màxim; la durada mínima serà de 7 dies.

  32. Atesa aquesta situació, el calendari laboral desenvoluparà les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR