Convenio colectivo - Personal laboral de l Ajuntament de la Llagosta, Barcelona

Inicio de Vigencia13 de Diciembre de 2002
Fin de Vigencia13 de Diciembre de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3781 de 13/12/02

RESOLUCIÓ TRE/3582/2002, de 2 de setembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de la Llagosta per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 0810132).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de la Llagosta subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 13 de maig de 2002, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de la Llagosta per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 0810132) al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 2 de setembre de 2002

P. A.

Mercè Claveria i Puig

Cap del Servei de Relacions Laborals en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de la Llagosta per als anys 2001-2003

Article 1

Àmbit d'aplicació

Aquest Conveni serà d'aplicació per a tot el personal de l'Ajuntament de la Llagosta que hi tingui una relació laboral. Queden exclosos de l'àmbit d'aplicació el personal dels serveis de neteja (perquè té el seu Conveni), el personal eventual, les persones que desenvolupin càrrecs de confiança o assessorament especial, els contractats en règim de prestació de serveis i el personal contractat adscrit a plans d'ocupació o altres fórmules d'ocupació o formatives vinculades a subvencions, ajuts, etc. de les oficines de Treball, Generalitat, instituts i universitats i qualsevol altra entitat o empresa amb la qual col-laborin.

Article 2

Vigència i durada

La vigència d'aquest Conveni s'estén des de l'1 de gener de 2001 fins al 31 de desembre de 2003, sens perjudici dels preceptes que de forma específica tinguin efecte l'any 2000. L'aplicació plena d'aquest Conveni requerirà l'aprovació definitiva i formal dels òrgans competents i la signatura d'ambdues parts.

Article 3

Pròrroga i denúncia

Aquest Conveni s'entendrà prorrogat tàcitament per períodes anuals successius, a excepció del règim retributiu, llevat del cas de denúncia expressa d'una de les parts signants, que efectuarà per escrit la part denunciant a l'altra amb expressió de les matèries objecte de denúncia i negociació, amb una antelació de 2 mesos a la data de fi de la vigència del Conveni.

En cas de produir-se denúncia, es crearà una comissió negociadora en el termini d'un mes des de la recepció de l'escrit; es fixarà una proposta de plataforma i s'establirà un calendari de negociació.

Article 4

Interpretació del Conveni

Aquest Conveni s'interpretarà d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules i els objectius que es persegueixen en signar-lo. No obstant això, les parts signants constituiran la Comissió Permanent Paritària per resoldre els conflictes d'interpretació de caràcter general que puguin sorgir o que li siguin presentats per la representació singular dels empleats i el consistori.

La Comissió Permanent Paritària estarà formada per dos representants de l'Ajuntament i dos representants dels empleats municipals i la seva funció serà la d'interpretar, vigilar, estudiar i aplicar el Conveni.

En cas de desacord en el si de la Comissió esmentada, s'acceptarà la mediació del Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), sempre que una de les parts ho sol-liciti.

Article 5

Vigència de les condicions més beneficioses. Clàusula de garantia

Es garanteix el respecte de les condicions més beneficioses i els drets adquirits per qualsevol contracte, acord o disposició que no vulneri la legislació vigent en cada moment.

Igualment, tots els empleats acollits a aquest Conveni es comprometen a la millora constant en l'atenció als administrats, a vetllar permanentment per l'estalvi en la despesa pública i a afavorir i mantenir la millor imatge de l'Administració municipal. En el desenvolupament de les seves funcions, en tot moment observaran discreció i secret professional en els assumptes que coneguin per raó del seu càrrec i no podran utilitzar aquestes dades en benefici propi o de tercers, en virtut del Reglament del personal al servei de les entitats locals de Catalunya.

Article 6

Normativa complementària

En relació amb el que no està previst ni regulat en aquest Conveni, s'actuarà d'acord amb el que disposin la legislació i les disposicions reglamentàries vigents en cada moment.

En tot cas s'aplicarà el que es pacti en el present Conveni, sens perjudici de l'aplicació de les normatives supramunicipals que puguin modificar-ne el contingut, prèvia aprovació expressa i formal per part de l'òrgan competent de l'Ajuntament.

Article 7

Drets i garanties de l'acció sindical

7.1. Llibertat sindical

L'Ajuntament garantirà el dret a la lliure sindicació i organització del personal subjecte a aquest Conveni i a la no-discriminació, perjudici o sanció per raons d'afiliació i exercici dels drets sindicals, sense cap classe d'exclusió pel fet de pertànyer a un determinat cos o lloc de treball, sempre que s'ajustin al respecte democràtic i la legalitat vigent.

7.2. Garanties i facultats del Comitè d'Empresa

Els membres del Comitè d'Empresa, com a representants del personal laboral vinculat a aquest Conveni, tindran les garanties i facultats següents:

  1. Audiència en el supòsit d'obertura d'expedient disciplinari a un dels seus membres, sens perjudici de la participació de la persona interessada, que es regularà pel procediment disciplinari.

  2. La lliure expressió individual o col-legiada de les seves opinions en matèries relatives a l'àmbit de la seva representació.

  3. Facultat de publicar i distribuir, sense perjudici del desenvolupament normal del treball, les comunicacions d'interès professional, laboral, social i sindical, sempre que se n'informi l'alcaldia o regidor/a delegat.

  4. Garantia de no ser acomiadat, sancionat o discriminat durant l'exercici de les seves funcions o dins de l'any següent a l'expiració del seu mandat.

    En el supòsit que sigui necessària la modificació de les condicions de treball, s'actuarà procurant la millor estabilitat possible dels representants del personal laboral. Els canvis de llocs de treball o condicions de treball no podran fonamentar-se en mesures arbitràries o sancionadores i s'actuarà sempre dins del marc legal establert.

    Es reconeix el dret d'audiència a tots els membres del Comitè d'Empresa hagin de ser traslladats per necessitats del servei o per raons d'organització.

  5. Disponibilitat de fins a 15 hores mensuals de les corresponents a la seva jornada de treball, sense disminució de la seva retribució, per a l'exercici de les seves funcions de representació.

    Per assistir als actes de representació, els representants estan obligats a comunicar la seva absència del servei i la durada, 48 hores abans, a la Secretaria o l'alcaldia i al regidor i coordinador o responsable del seu servei o àrea. En cas d'urgència, el president i el secretari podran absentar-se del seu lloc, una vegada ho hagin comunicat prèviament a la Secretaria o a l'alcaldia. Les reunions tindran els mateixos requisits.

  6. Es disposarà de fins a 6 hores mensuals per a la celebració d'assemblees generals d'empleats. La convocatòria serà competència dels representants i la seva celebració s'haurà de notificar a l'alcaldia com a mínim 48 hores abans. Així mateix es comunicarà l'ordre del dia, l'hora d'inici, la durada prevista i el lloc de celebració. Si l'alcaldia no formula cap objecció, l'assemblea se celebrarà sense cap més requisit. Quan les assemblees se celebrin en horari de treball i al lloc de treball, per tal de no pertorbar l'atenció al públic, es faran entre les 8 i les 9.30 hores del matí o a partir de les 14 hores, sempre que es garanteixi l'atenció dels serveis municipals.

    7.3. Mitjans materials

    L'Ajuntament facilitarà al Comitè d'Empresa els mitjans materials necessaris per al compliment de les seves funcions en els terminis de l'article 81 de l'Estatut dels treballadors.

    7.4. Capacitat

    L'Ajuntament reconeix al Comitè d'Empresa la capacitat per exercir accions en l'àmbit de les seves competències, per decisió majoritària dels seus membres, sens perjudici del que disposi l'ordenament jurídic.

    7.5. Competències del Comitè d'Empresa

    Com a representació de tots els empleats públics (laborals) vinculats a aquest Conveni, tindrà les competències següents:

  7. Rebre informació en els assumptes de personal que afectin el conjunt de laborals i que suposin variacions respecte al règim interior existent.

  8. Emetre informes amb caràcter previ a l'execució d'acords del Ple de l'Ajuntament o la Comissió de Govern en matèria de personal.

  9. Rebre informació dels expedients disciplinaris instruïts al personal afectat, ja sigui procediment disciplinari, administratiu o laboral.

  10. Rebre informació prèvia sobre les bases de les convocatòries dels concursos i oposicions.

  11. Formar part, amb veu però sense vot, en les comissions de selecció de les proves que es convoquin per a la contractació del personal laboral.

  12. Les seccions sindicals que acreditin un 10% d'afiliats tindran dret a nomenar un delegat sindical, el qual s'incorporarà com un representant més dels treballadors.

    Article 8

    Homogeneïtat de condicions de treball

    Sens perjudici de les peculiaritats del règim...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR