Convenio colectivo - Personal Laboral de l' Ajuntament de Polinyà, Barcelona

Inicio de Vigencia30 de Mayo de 2002
Fin de Vigencia17 de Enero de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3646 de 30/05/02

RESOLUCIÓ

TRE/1478/2002, de 17 de gener, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Polinyà per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 0812012).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Polinyà subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 13 de desembre de 2001, i de conformitat amb el que disposa l'article 90, apartats 2 i 3, del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Polinyà per als anys 2001-2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 17 de gener de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Polinyà per als anys 2001-2003

Article 1

Àmbit territorial, personal i funcional

  1. L'àmbit territorial d'aquest Conveni és el municipi de Polinyà.

  2. Queden compresos en l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni tots els treballadors que formen part de la plantilla constituïda pel personal laboral de l'Ajuntament de Polinyà, caracteritzada per una relació juridicolaboral amb l'Ajuntament.

    No obstant això, queda exclòs de l'aplicació del Conveni el personal laboral contractat mitjançant els plans d'ocupació anuals dels serveis d'ocupació públics i altres plans d'ocupació per a feines específiques, com ara enquestes i cens.

    Aquest Conveni col·lectiu no és d'aplicació en cap cas al personal funcionari, les condicions de treball del qual es regeixen per les seves pròpies normes.

  3. Les normes que conté aquest Conveni afecten els centres de treball de totes les àrees de l'Ajuntament de Polinyà en què presti els seus serveis el personal inclòs als àmbits territorial i personal del Conveni.

    Article 2

    Àmbit temporal i vigència

  4. Aquest Conveni té una durada de 3 anys. Independentment de la data de la seva publicació, la seva vigència s'inicia l'1 de gener de 2001 i s'estén fins al 31 de desembre de 2003. 2. Aquest acord queda prorrogat tàcitament per períodes successius d'1 any (a excepció del règim retributiu) si qualsevol de les parts no el denuncia expressament per a la seva revisió. La denúncia l'ha de fer per escrit la part denunciant i l'ha de remetre a l'altra part, amb indicació de les matèries objecte de denúncia i negociació, amb una antelació mínima de 3 mesos a la data de fi de la vigència inicial d'aquest acord o de qualsevol de les seves pròrrogues. La tramitació de la denúncia s'ha d'ajustar al que estableix la normativa laboral vigent en tot cas.

  5. Això no obstant, fins que no s'arribi a aprovar un nou acord, aquest manté la seva vigència en totes les previsions que siguin aplicables jurídicament.

    Article 3

    Condicions més beneficioses

    Les condicions pactades en aquest Conveni tenen la consideració de mínimes. Consegüentment, qualsevol pacte o acord més favorable establert entre els treballadors i l'Ajuntament ha de prevaler sobre el que aquí s'estableix, sempre que no vulneri la legalitat vigent i sigui més beneficiós per als treballadors una vegada examinat en conjunt i còmput anual, cas en què s'ha de respectar com a garantia ad personam. Qualsevol acord posterior més favorable ha de prevaler sobre el que estableix aquest Conveni.

    Article 4

    Funcions i facultats de la Comissió Paritària

    S'ha de constituir la Comissió Paritària, de conformitat amb el que estableix l'article 85.2.e) del text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors, encarregada del seguiment d'aquest Conveni. Ha d'estar formada pels representants del personal, pels delegats sindicals de les seccions sindicals més representatives i també pels representants de l'Ajuntament, amb com a màxim 3 membres per cada una de les parts, a més dels suplents corresponents.

    Correspon a la Comissió Paritària l'exercici de les funcions següents: interpretació, seguiment, vigilància, estudi i aplicació del contingut d'aquest Conveni i també la conciliació en els casos de conflictes i discrepàncies que hi pugui haver en el transcurs de la seva aplicació.

    La Comissió Paritària s'ha de reunir, de forma ordinària, una vegada cada 2 mesos. Es pot reunir de forma extraordinària a sol·licitud de qualsevol de les parts. A les reunions de la Comissió, tant ordinàries com extraordinàries, hi poden assistir els assessors que designin les parts.

    Les normes de funcionament de la Comissió Paritària s'han d'establir per unanimitat dels seus membres. En el cas de que no hi hagi acord s'han d'elevar a l'òrgan competent.

    De les reunions de la Comissió s'ha d'estendre l'acta corresponent.

    El domicili de la Comissió Paritària queda fixat a Polinyà (08213 Barcelona), plaça de la Vila, núm. 1.

    Article 5

    Jornada i calendari laborals

  6. La jornada ordinària del personal comprès en l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni ha de ser de 1.576 hores en còmput anual. No obstant això, en cada lloc de treball individualitzat o conjunt de llocs de treball no singularitzats regeix la jornada assignada en la descripció de llocs de treball amb què s'acompanya la valoració de l'any 1997, la jornada que es pugui assignar en el futur o la jornada establerta en un pacte individual entre el treballador i l'Ajuntament, si s'escau.

  7. El calendari laboral té vigència per anys naturals, des de l'1 de gener fins al 31 de desembre. S'ha de pactar el calendari laboral de distribució horària entre la Gerència municipal i la representació legal dels treballadors. El Departament de Personal ha de confeccionar el calendari laboral per al personal comprès en l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni abans del 31 de desembre de cada any, tenint en compte les festes oficials aprovades per l'Administració de l'Estat, la Generalitat de Catalunya i també l'Ajuntament de Polinyà.

    El calendari laboral aprovat definitivament s'ha de facilitar a tots els treballadors de l'Ajuntament a qui sigui aplicable aquest Conveni col·lectiu.

    Durant el primer trimestre de cada any, la Gerència municipal ha d'establir els torns de treball i les vacances del personal, prèvia proposta de la Comissió Paritària.

    Article 6

    Hores extraordinàries

  8. Tenen el caràcter d'hores extraordinàries les que excepcionalment es facin sobrepassant la durada màxima de la jornada de treball ordinària pactada en aquest Conveni, com a conseqüència de feines urgents o extraordinàries relacionades amb el servei o necessitats del servei, segons estableix l'article anterior, amb l'autorització corresponent.

  9. Amb caràcter general s'ha de tendir a la reducció de les hores extraordinàries.

    Article 7

    Puntualitat

    El personal comprès en l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni està obligat a complir la jornada i l'horari de treball amb la finalitat d'assolir la millor atenció als ciutadans i un bon funcionament del servei.

    El personal té dret a una flexibilitat de 30 minuts tant a l'inici com a la fi de la jornada, a excepció dels col·lectius o llocs de treball en què no sigui possible l'aplicació d'aquesta flexibilitat. S'ha de compensar i regularitzar aquesta flexibilitat dins de la mateixa setmana com a màxim. Quan finalitzi la setmana, el treballador ha d'haver completat la jornada de treball ordinària setmanal.

    S'ha de considerar falta de puntualitat o de compliment horari no completar la jornada de treball ordinària setmanal com a conseqüència de la flexibilitat horària.

    La Comissió Paritària ha de ser informada trimestralment de les estadístiques sobre l'índex d'absentisme i les seves causes com també de les actuacions que es duguin a terme en relació amb el control d'assistència i la puntualitat.

    Mensualment, els directors d'àrea han de traslladar el full d'incidències del personal a la Gerència de l'Ajuntament.

    Article 8

    Descans dins de la jornada de treball

    Tots els treballadors als quals és d'aplicació aquest Conveni han de gaudir d'un descans de 20 minuts diaris, el qual té la consideració de treball efectiu, amb el dret de sortir del centre de treball durant aquest descans.

    Aquesta interrupció no pot afectar el funcionament normal del servei, per la qual cosa s'ha de garantir l'atenció als ciutadans en tot cas.

    Article 9

    Revisió de llocs de treball i valoració

    La Comissió Paritària, amb la intervenció d'un professional o empresa qualificada, s'ha d'encarregar de revisar determinats llocs de treball a petició de l'Administració, la representació legal dels treballadors o l'interessat.

    La revisió dels llocs de treball ha de tenir efectes des de l'1 de gener de 2001, sens perjudici que s'estableixi expressament una altra data d'efectivitat.

    Aquesta Comissió també ha d'atendre les peticions de revisió fetes pel treballador dins del termini fixat per reclamar que conté la resolució per la qual es resol la valoració del seu lloc.

    En el cas que la revisió sigui estimada, ha de tenir efectes des de la data en què es faci efectiva l'aplicació de la valoració.

    Article 10

    Vacances

    En cada any complet de servei actiu, el personal comprès en l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni té dret a gaudir d'unes vacances retribuïdes de 31 dies naturals o 23 dies laborables si fa les vacances en 2 períodes o més. En aquest cas, cap dels períodes no ha de ser inferior a 1 setmana, és a dir, s'han de fer setmanes senceres.

    En el cas que no s'acrediti 1 any complet de servei actiu, s'han de fer proporcionalment. A aquest efecte, s'ha de comptar de l'inici de la relació de serveis amb l'Ajuntament al 31...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR