Convenio colectivo - Personal Laboral del Ajuntament de Vilanova del Camí, Barcelona

Inicio de Vigencia 3 de Junio de 2003
Fin de Vigencia24 de Abril de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3897 de 03/06/03

RESOLUCIÓ TIC/1645/2003, de 24 d'abril, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del Camí per al període 10.3.2003-31.12.2004 (codi de conveni núm. 0812582).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del Camí subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 5 de març de 2003 i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del Camí per al període 10.3.2003-31.12.2004 (codi de conveni núm. 0812582) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el DOGC.

Barcelona, 24 d'abril de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del Camí per als anys 2003 i 2004

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit de personal i funcional

El present Conveni afectarà en la seva integritat el personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del Camí.

Article 2

Àmbit temporal

S'iniciarà la seva efectivitat una vegada aprovat pel Ple de l'Ajuntament; serà executiu una vegada publicat en el DOGC i fins al 31 de desembre de 2004.

Article 3

Pròrroga, denúncia i revisió

  1. El present Conveni es considerarà prorrogat anualment, excepte denúncia per escrit per qualsevol de les parts amb com a mínim 3 mesos d'antelació a la fi de la seva vigència.

  2. Podrà ser denunciat parcialment o totalment.

    Capítol 2

    Comissió Paritària

    Article 4

    Comissió Paritària

  3. El control, seguiment i desenvolupament d'aquest Conveni els durà a terme la Comissió Paritària.

  4. Estarà integrada per 5 membres, el senyor alcalde, un membre designat per l'alcalde i 2 delegats sindicals en representació del personal de l'Ajuntament de Vilanova del Camí, assistits en cada sessió pel secretari d'actes, el que tindrà per missió aixecar-les i donar fe del seu contingut.

  5. La Comissió celebrarà sessió ordinària un cop al mes, sempre que hi hagi assumptes a tractar. Les sessions extraordinàries es convocaran sempre que ho demani qualsevol de les parts.

  6. De cada sessió s'aixecarà l'acta corresponent, que serà signada per tots els assistents.

  7. S'entregarà còpia de l'acta corresponent a cadascun dels seus membres.

    Capítol 3

    Condicions de treball

    Article 5

    Jornada i règim de treball

  8. La jornada laboral serà de 37,5 hores setmanals en tots els departaments.

  9. Excepcionalment, podran autoritzar-se jornades reduïdes per a llocs de treball determinats.

  10. En el període de vigència d'aquest Conveni, el còmput anual d'hores de treball efectiu serà de 1.612,5 hores netes, de les quals ja s'han restat els caps de setmana, els 12 dies de festes oficials, els 2 dies de festes locals, els 9 dies de lliure disposició, els dies de vacances i els 24 i 31 de desembre, sempre que el calendari ho permeti.

  11. El personal gaudirà del corresponent calendari laboral anual a fi i efecte de poder compaginar la seva activitat professional amb la personal i familiar.

    Article 6

    Horari de treball

  12. L'horari de treball es realitzarà depenent de cada departament, però generalment:

    Oficines: de dilluns a divendres, entrada de 7.30 a 8 h i sortida de 15 a 15.30 h; en cap cas la prolongació voluntària de la jornada computarà com a treball efectiu realitzat.

    Registre: de dilluns a divendres de 8 a 15 h i dijous de 17 a 20 h.

    Instal-lacions esportives: aquests realitzaran el seu horari segons necessitats del servei i de dilluns a diumenge, amb els descansos que estableixi la llei.

    Brigada d'Obres: de dilluns a divendres de 7.30 a 15 h. Però es podrà variar l'horari a la tarda per alguna avaria o per necessitats del servei.

    Centre Obert: de dilluns a divendres de 9 a 13.30 i de 17 a 20 h.

    Conserges: de dilluns a diumenges, amb els descansos que estableixi la llei, realitzant els horaris de la instal-lació a cobrir.

    Cultura: generalment l'horari serà de dilluns a divendres de 7.30 a 15 h., però per cobrir les activitats d'aquests departaments, l'horari serà de dilluns a diumenge, amb els descansos que estableixi la llei.

    Esports: generalment l'horari serà de dilluns a divendres de 7.30 a 15 h, però s'hauran de cobrir les activitats que estiguin fora del seu horari de treball.

    Promoció Econòmica: de dilluns a divendres de 8 a 15 h i dilluns de 15 a 19.30 h.

    Ràdio Nova: de dilluns a divendres de 8 a 22 h.

    Biblioteca Municipal: de dilluns a divendres de 15 a 21 h i els dijous i els dissabtes de 9.30 a 13.15 h.

  13. No obstant això, l'òrgan municipal competent, per necessitat del servei, podrà establir modificacions de manera permanent en els horaris de determinats llocs de treball, de mutu acord entre les parts.

  14. De les modificacions puntuals en els horaris de determinats llocs de treball se n'informarà la Comissió Paritària, la qual podrà emetre l'informe corresponent.

  15. Horari flexible: el personal, quan per raó del departament o lloc de treball sigui possible, podrà sol-licitar un horari flexible, que haurà de compensar setmanalment, sempre de mutu acord entre les parts i quan el servei no quedi malmès.

    Article 7

    Horari d'estiu

    L'horari serà el mateix que durant l'any amb l'excepció del personal de la Brigada Municipal; aquest, durant els mesos de juny, juliol i agost, podrà realitzar diàriament un horari intensiu, que serà de 6.30 a 14 hores, però l'Ajuntament podrà variar aquest horari per necessitats del servei. Per tant, si és necessari algun operari a la tarda per alguna necessitat, no es computaran com a hores extres i es regularitzaran en el còmput del seu horari.

    Article 8

    Pausa en l'horari de treball

    La pausa per esmorzar estarà reglamentada en torns de 20 minuts, d'acord amb la distribució que cada responsable establirà, per garantir la continuïtat dels serveis al públic. Tots els empleats laborals es podran absentar del seu lloc de treball, si el seu departament ho permet, utilitzant en tot moment el sistema de substitucions.

    Article 9

    Control d'assistència i absentisme

  16. El personal està obligat a acceptar les mesures de control de l'horari de treball que estableixi l'Ajuntament.

  17. L'Ajuntament lliurarà mensualment un informe al Comitè d'Empresa sobre les irregularitats detectades en la fitxa del personal laboral.

  18. El Comitè tindrà dret a sol-licitar en qualsevol moment les fitxes de control horari del personal per portar a terme les comprovacions i gestions pertinents.

  19. L'incompliment parcial o complet de la jornada laboral per causes degudament justificades tindrà la consideració de jornada treballada, segons normativa d'aplicació o conveni.

  20. Comunicació d'absències: l'absència per indisposició no superior a les 24 hores requerirà la comunicació telefònica al cap del departament corresponent o, si escau, al Departament de Personal.

  21. Les incidències que es produeixen per retards o absències al lloc de treball per qualsevol motiu, s'han de comunicar en el termini de 72 hores per poder tramitar-les.

  22. Les llicències i permisos s'hauran de sol-licitar amb 7 dies d'antelació amb els impresos normalitzats a aquest efecte.

    Article 10

    Mobilitat funcional

    Per causes organitzatives, l'Ajuntament podrà assignar als seus treballadors feines de superior o inferior categoria, sempre amb l'obligació d'avisar amb la màxima antelació possible. El règim jurídic dels treballadors en aquest tipus de situació estarà regulat per l'Estatut dels treballadors i pel Reglament del personal al servei de les entitats locals.

    Article 11

    Període de prova

  23. Durant el període de prova, l'Ajuntament i el treballador podran desistir unilateralment i voluntàriament en la contractació.

  24. Els terminis dels períodes de prova són: 4 mesos per als tècnics, titulats i caps de negociat, departament o secció, i 2 mesos per a la resta de personal.

    Article 12

    Preavís de cessament

    Els treballadors que vulguin renunciar voluntàriament al seu treball a l'Ajuntament han de comunicar-ho segons aquests terminis mínims de preavís: 1 mes per als tècnics, titulats i caps de negociat, departament o secció, i 15 dies per a la resta de personal.

    Article 13

    Anul-lat.

    Article 14

    Graus de parentiu per consanguinitat o afinitat

    Primer grau: pare-mare, fill, parella, sogre.

    Segon grau: avi, germà, nét.

    Tercer grau: besavi, oncle, nebot, besnét.

    Quart grau: cosí germà.

    Capítol 4

    Vacances, permisos, llicències i festes oficials

    Article 15

    Vacances

  25. La Comissió Paritària aprovarà i confeccionarà anualment un document en què especificarà el calendari de festes i vacances.

  26. Les vacances anuals seran de 31 dies naturals per any de servei actiu o els dies que en proporció corresponguin si el temps transcorregut en situació d'actiu és menor. A l'efecte de determinar l'esmentada proporció en el cas que la situació d'actiu sigui inferior a 1 any, es computarà a partir de l'inici de la relació de serveis amb l'Ajuntament fins al dia 31 de desembre de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR