Convenio colectivo - Agència de Comunicació Local, SA., Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2001
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2004
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 27/11/2001

RESOLUCIÓ

de 3 d'octubre de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Agència de Comunicació Local, SA, per als anys 2001-2004 (codi de conveni núm. 0810202).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Agència de Comunicació Local, SA, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 3 d'agost de 2001 i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Agència de Comunicació Local, SA, per als anys 2001-2004 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 3 d'octubre de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Agència de Comunicació Local, SA, per als anys 2001-2004

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Àmbit personal

El present Conveni serà d'aplicació a tot el personal laboral contractat per l'Agència de Comunicació Local, SA.

Article 2

Vigència

El present Conveni estén la seva vigència des de l'1 de gener del 2001 fins al 31 de desembre de 2004. Aquest Conveni es considerarà tàcitament prorrogat en tota la seva extensió per períodes anuals successius, excepte en el cas de denúncia expressa per qualsevol de les parts, amb 1 mes d'antelació a la data de venciment, per escrit i amb constància fefaent a l'altra part i a l'autoritat laboral.

La denúncia podrà ser tant per rescindir-lo com per revisar-lo.

Un cop denunciat, aquest Conveni continuarà en vigor, en totes les seves clàusules normatives i obligants, fins que no s'aconsegueixi un conveni que el substitueixi.

Article 3

Garanties personals, absorció i compensació

Es respectaran a títol personal les condicions vigents amb anterioritat a la signatura del present Conveni, fruit de disposicions legals, normes convencionals, usos i costums que ultrapassin les condicions pactades en aquest Conveni, les quals seran respectades com a garantia personal i tan sols podran ser absorbides per millores establertes amb caràcter general pel Conveni.

Les disposicions que puguin promulgar-se en el futur solament seran d'aplicació quan, considerades i valorades conjuntament, siguin superiors a les establertes en aquest Conveni. En cas contrari, es consideraran compensades automàticament per l'aplicació d'aquest Conveni.

Article 4

Vinculació

El present Conveni constitueix un tot únic i indivisible, basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides per les parts i, com a tal, ha d'ésser objecte de consideració conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions i contraprestacions esmentades i pactades no pot ésser aïlladament considerada.

Article 5

Comissió Paritària

5.1 El present Conveni s'interpretarà de conformitat amb el sentit de les seves clàusules i en atenció als objectius que es persegueixen en signar-lo.

5.2 Per tal de vigilar el seu compliment i interpretar-lo quan sigui procedent, es constituirà una comissió paritària que iniciarà la seva actuació a partir de l'entrada en vigor del Conveni i es reunirà a petició de qualsevol de les parts que ho sol·liciti amb una antelació mínima de 72 hores.

5.3 Formaran la Comissió Paritària 2 representants dels treballadors i 2 representants de l'empresa. Els treballadors podran demanar la presència d'assessors sindicals. Els acords de la Comissió hauran de ser adoptats per unanimitat.

Les hores esmerçades en reunions de la Comissió Paritària no seran considerades a l'efecte del còmput d'hores d'activitat sindical.

Article 6

Mediació del Tribunal Laboral de Catalunya

La Comissió Deliberadora d'aquest Conveni, en la representació que té tant de la titularitat de l'empresa com dels seus empleats que es regeixen per aquesta norma col·lectiva, se sotmet expressament i col·lectivament al Tribunal laboral de Catalunya (TLC), mitjançant la via prevista a l'article 9 del Reglament de funcionament de l'esmentat Tribunal, per dirimir qualsevol mena de conflictes que sorgeixin a l'empresa amb caràcter individual o col·lectiu. En conseqüència, empresa i treballadors s'obliguen a recórrer davant l'esmentat TLC, per resoldre qualsevol mena de conflictes individuals o col·lectius que plantegin davant aquest Tribunal ambdues parts o qualsevol d'elles per separat, ja sigui per a la interpretació i/o decisió del dret a aplicar o per a la resolució dels conflictes de fet.

A aquest efecte, ambdues representacions acorden que es podrà utilitzar qualsevol procediment regulat en el Reglament de funcionament del Tribunal, amb l'excepció de la via de l'arbitratge, i per recórrer a aquesta serà necessari l'acord exprés de tots els afectats en cada cas.

Tanmateix, ambdues representacions convenen que la submissió que fan en aquest article al procediment de mediació davant el TLC no perjudicarà ni dilatarà l'accés de les parts a l'administració i/o jurisdicció ordinària. Amb aquesta finalitat s'estableix que pugui utilitzar-se una i altra via conjuntament, evitant d'aquesta manera qualsevol prescripció o caducitat de l'acció, o simplement qualsevol dilació. En aquest sentit, s'estableix que si quan iniciada la mediació ara convinguda s'incoa paral·lelament l'acció davant la jurisdicció i/o administració, aquest darrer procediment se suspendrà fins que la mediació s'acabi, la qual cosa haurà de succeir en un termini el més breu possible.

Capítol 2

Organització del treball i classificació professional

Article 7

Organització del treball

L'organització del treball és facultat exclusiva de l'Agència, que ha d'establir els sistemes de racionalització, millora de mètodes i processos i simplificació de tasques que permetin un millor i més alt nivell de prestació de serveis.

Article 8

Classificació professional

La classificació professional té per objecte la determinació i definició de les diferents escales i grups en què poden ser agrupats els treballadors d'acord amb la titulació o formació exigida, el lloc de treball i les funcions que exerceixen.

  1. Administració.

    1. Tècnic de gestió: és el treballador que, amb coneixements amplis d'organització empresarial general o referits a una àrea específica, defineix processos, sistemes i pautes de gestió administrativa i general per aconseguir la màxima eficiència dels recursos gestionats. Coordina i dirigeix l'activitat del personal administratiu al seu càrrec.

    2. Tècnic especialitzat: és el treballador que exerceix funcions específiques pròpies d'un ofici i corresponents a una titulació acadèmica de llicenciat o diplomat universitari.

    3. Oficial administratiu: és el treballador que exerceix totes les funcions administratives i comptables, amb un alt grau d'autonomia i tracte directe amb tercers de dins i de fora de l'empresa. Pot tenir funcions de coordinació del personal administratiu al seu càrrec.

    4. Auxiliar administratiu: és el treballador que realitza funcions administratives generals, incloent-hi mecanització de documents, registre i arxiu, tramitació de documents, repartiment de correspondència, atenció telefònica i personal de públic i visites, recepció i altres de similars, fent servir les tecnologies ofimàtiques i amb un grau d'autonomia limitat per la definició prèvia dels procediments administratius que s'hagin preestablert.

  2. Comercial.

    1. Agent comercial: és el treballador que executa les missions de venda i promoció comercial i es responsabilitza de la tramitació administrativa del cicle comercial.

    2. Agent comercial categoria d'entrada: és el professional que realitza les funcions atribuïdes a l'agent comercial però que, pel fet de tenir una antiguitat inferior als 3 anys, no ha assolit encara el grau d'experiència i els coneixements mitjans corresponents.

    L'ascens a la categoria d'agent comercial es produeix automàticament quan es compleixen els 3 anys d'antiguitat en aquesta categoria.

  3. Programació.

    1. Redactor: és el professional capaç de confeccionar de forma escrita o parlada tot tipus d'espais radiofònics, de caràcter general o informatius, en les seves diverses fases, fins i tot gestionant la participació dels personatges. En cas que sigui necessari, haurà de conèixer i utilitzar els equips de baixa freqüència necessaris per dur a terme la seva tasca.

    2. Redactor, categoria d'entrada: és el professional que realitza les funcions atribuïdes al redactor però que, pel fet de tenir una antiguitat inferior als 3 anys, no ha assolit encara el grau d'experiència i els coneixements mitjans corresponents. L'ascens a la categoria de redactor es produeix automàticament quan es compleixen els 3 anys d'antiguitat en aquesta categoria.

    3. Productor: és el professional que, amb amplis coneixements i amb capacitat creativa, gestiona, coordina i elabora els continguts dels espais radiofònics i gestiona la recerca i localització dels personatges necessaris.

    4. Productor, categoria d'entrada: és el...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR