Convenio colectivo - Ayuntamiento de Altafulla, Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2001
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 09/10/2002

RESOLUCIÓ TRE/2849/2002, de 6 de juny, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral al servei de l'Ajuntament d'Altafulla i dels seus organismes autònoms, per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 4302292).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral al servei de l'Ajuntament d'Altafulla i dels seus organismes autònoms, subscrit per les parts negociadores en data 22 de març de 2002, i presentat per les mateixes parts en data 29 de maig de 2002, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

-1 Disposar el registre del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral al servei de l'Ajuntament d'Altafulla i dels seus organismes autònoms, per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 4302292) en el Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Tarragona.

-2 Disposar-ne la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col-lectiu.

Tarragona, 6 de juny de 2002

Montserrat Güell i Anglès

Delegada territorial de Tarragona en funcions

Transcripció del text literal signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de les condicions de treball del personal laboral al servei de l'Ajuntament d'Altafulla i dels seus organismes autònoms per al període de l'1.1.2001 al 31.12.2003

Capítol I

Condicions generals

Article 1

Finalitat

El present Conveni té per objecte primordial, que ha de presidir la seva interpretació i aplicació, la consecució de les següents finalitats:

  1. La unificació de la normativa reguladora de les condicions de treball de tot el personal laboral al servei de l'Ajuntament d'Altafulla i dels seus organismes autònoms.

  2. L'assimilació al règim jurídic del personal funcionari en tot allò que permeti la seva especial naturalesa i condició, de conformitat amb la normativa vigent.

Article 2

Àmbit personal, funcionarial i territorial

El present Conveni serà d'aplicació a tot el personal laboral al servei de l'Ajuntament d'Altafulla i dels seus organismes autònoms, fix o temporal. Hom es regirà per aquest Conveni i per les disposicions legals i reglamentàries vigents.

Per tant, l'àmbit territorial d'aquest Conveni és el municipi d'Altafulla (Tarragonès).

Article 3

Vigència i durada

3.1 El present Conveni entrarà en vigor a partir de la seva signatura pels representants del personal i de la corporació, i prèvia ratificació per part del Ple de l'acord subscrit pels representants de la corporació a la Comissió Negociadora. Els representants esmentats es comprometen a elevar-lo al Ple en la propera sessió que es faci.

3.2 Independentment de la data de signatura, els efectes que se'n derivin tindran caràcter retroactiu des del primer de gener de 2001.

3.3 La durada del Conveni serà fins al 31 de desembre de 2003, i es prorrogarà automàticament per anualitats si cap de les parts signants no el denuncia amb una antelació mínima de tres mesos abans de la data de venciment inicial o de la de qualsevol de les seves pròrrogues.

3.4 Les condicions pactades en el present Conveni es consideren mínimes i, en conseqüència, qualsevol pacte posterior més favorable establert entre els representants dels treballadors i l'Ajuntament d'Altafulla prevaldrà sobre el que s'estableixi en aquest Conveni, sempre que no vulneri el dret administratiu i/o laboral, així com la legislació que faci referència als treballadors al servei de l'Administració local.

3.5 Si un cop signat el Conveni, es produís un acord entre les centrals sindicals i el govern en matèria d'assignació d'un complement per fer front a la pèrdua de poder adquisitiu, aquest també serà d'aplicació als treballadors de l'Ajuntament d'Altafulla.

Article 4

Comissions

4.1 Comissió Mixta d'interpretació

4.1.1 El present Conveni s'interpreta d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules i en atenció als objectius que es persegueixen en signar-lo.

4.1.2 Això no obstant, les parts signants constituiran una Comissió mixta, en el termini de quinze dies des de la seva entrada en vigor, per tal de resoldre els conflictes d'interpretació de caràcter general que poguessin sorgir o li siguin sotmesos. Tindrà també totes les altres funcions que en aquest Conveni es preveuen.

4.1.3 Aquesta Comissió serà paritària, tindrà un mínim de tres representants per part de la corporació i tres representants per part del personal.

El nombre d'aquests representants, d'ambdues parts, podrà augmentar-se en funció d'un representant per cada grup polític municipal amb representació en la corporació.

Ambdues parts podran acompanyar-se d'assessors amb veu però sense vot.

4.1.4 Aquesta Comissió es reunirà quan en faci petició qualsevol de les parts.

4.1.5 Són funcions, entre altres, d'aquesta Comissió el seguiment, aplicació, vigilància, interpretació i desenvolupament d'aquest Conveni.

4.2 Comissió de Personal

4.2.1 Es constituirà una Comissió de Personal, la qual serà paritària, amb representació equitativa per part de la corporació i del personal al servei de la corporació.

Per part de la corporació hi formaran part els quatre regidors que es designin pel Ple.

Per part del personal hi actuaran quatre delegats de personal, entre laborals i funcionaris. També formaran part amb veu però sense vot la resta de delegats de personal i delegats sindicals.

El nombre d'aquests representants, d'ambdues parts, podrà augmentar-se en funció d'un representant per cada grup polític municipal amb representació a la corporació.

4.2.2 Aquesta Comissió dictaminarà, prèviament a l'adopció d'acord per l'òrgan competent, en tot allò que tingui a veure amb el règim de personal i en especial el recollit a l'article 64 de l'Estatut dels treballadors, a l'article 9 de la Llei 9/1987 de 12 de juny, i a l'article 33 de la Llei 31/1995 de prevenció de riscos laborals.

4.2.3 Quan s'hagi d'emetre per part dels delegats de personal l'informe previ que preceptua l'article 64 punt 1 apartats 4 i 5 de la Llei de l'Estatut dels treballadors, els delegats disposaran de quinze dies abans no es reuneixi la Comissió de Personal per dictaminar.

4.2.4 Quan s'hagi d'emetre per part dels delegats de prevenció l'informe previ que preceptua l'article 36 punt 1.c) i 3 en relació a l'article 22 de la LLei 31/1995, els delegats disposaran de quinze abans no es reuneixi la Comissió de Personal per dictaminar. Tots els terminis es reduiran al temps imprescindible quan es tracti d'adoptar mesures dirigides a prevenir riscos imminents.

4.2.5 Aquesta Comissió es reunirà ordinàriament amb una periodicitat trimestral.

Article 5

Jornada laboral

5.1 Per al personal laboral, llevat del laboral a temps parcial, la jornada laboral serà de trenta-set hores i trenta minuts (37.30 h) setmanals.

5.1.1 Per al personal d'oficines, llevat del laboral a temps parcial, l'horari de treball serà de dilluns a divendres de 08.15 a 14.45 h, i de dimarts o dijous de 16.00 a 19.00 o de 17.00 a 20.00 h, i es completa amb torns els dissabtes de 8.15 a 14.00 h.

5.1.2 Per al personal de la brigada, llevat del laboral a temps parcial, l'horari de treball serà de dilluns a divendres de 07.30 a 15.00 hores.

Aquest horari es podrà modificar durant l'estiu (juny-setembre) en funció de les necessitats del servei de neteja de la platja i resta del poble, previ dictamen favorable de la Comissió de Personal.

5.1.3 El personal de neteja d'instal-lacions municipals s'atendrà al següent horari:

Es realitzarà fora de l'horari de prestació del servei, s'establirà o modificarà previ dictamen favorable de la Comissió de Personal.

5.1.4 Per al personal de Policia Local i el seus auxiliars, la setmana laboral serà de quaranta (40) hores, durant l'any 2002, i de trenta set hores i trenta minuts (37.30), a partir de l'any 2003. En tot cas, cal cobrir a diari de forma adequada tres torns de treball de vuit (8) hores.

Quan les necessitats del servei ho requereixin i previ informe del cap del servei es podrà assignar puntualment un altre horari.

Així mateix, la corporació aprova el Reglament de 2ª activitat de la Policia Local d'Altafulla, el qual entrarà en vigor tan aviat resulti possible, a partir de l'any 2003, incorporant-se en aquest Conveni d'acord amb allò que estableix la Llei 16/1991, de 10 de juliol, de policies locals de Catalunya (publicada al DOGC 19. íd. núm. 1469), així com l'article 9.8 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya.

Tanmateix, es preveu la possibilitat de passar un membre de la policia local a la segona activitat, durant el transcurs del proper any 2003 i tan aviat com es produeixi una nova incorporació a la plantilla de la policia local, preveient-se la incorporació d'un nou agent, per a l'any 2004, a banda dels dos informadors de carrer que ja venen prestant els seus serveis per a la policia local durant el període estival.

Aquestes futures incorporacions seran dutes a terme per la corporació municipal, sempre i quan aquesta mantingui les seves competències per a la gestió i comandament del personal del cos de la Policia Local.

5.1.5 Altre personal

5.1.5.1 Pel personal socorrista, l'horari serà de trenta-set hores i trenta minuts setmanals, s'establirà en funció del servei, previ dictamen...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR