Convenio colectivo - Ajuntament de l'Ametlla del Vallès, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2001
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 11/01/2002

RESOLUCIÓ

de 26 de setembre de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de l'Ametlla del Vallès per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 0807632).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de l'Ametlla del Vallès subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 28 de febrer de 2001, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de l'Ametlla del Vallès per als anys 2001-2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 26 de setembre de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de l'Ametlla del Vallès per als anys 2001-2003

Condicions generals

Article 1

Objecte i norma supletòria

Aquest Conveni regula les condicions de treball del personal contractat laboral que ofereix serveis a l'Ajuntament i estableix els seus propis sistemes d'aplicació.

Per a tot allò que no estigui recollit, previst ni resolt en aquest Conveni, s'aplicaran les disposicions legals que dicti l'Estat o la Comunitat Autònoma pel que fa a les seves competències i als reglaments de funcionament dels diferents col·lectius quan hagin estat elaborats vàlidament entre la Corporació i la representació legal dels treballadors.

Els acords subscrits, o els que es puguin subscriure en un futur, entre els sindicats representatius i la FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies), FMC (Federació de Municipis de Catalunya) i ACM (Associació Catalana de Municipis) es traslladaran a la Comissió Paritària per tal de fer-ne, si així correspon, l'estudi i l'adequació per a aquest Conveni.

Article 2

Àmbit subjectiu

Aquest Conveni s'aplicarà als treballadors de l'Ajuntament de l'Ametlla del Vallès contractats d'acord amb la legislació laboral. En resta exclòs el personal subjecte al règim funcionarial.

Article 3

Àmbit temporal

La durada d'aquest acord serà de 3 anys i s'estén fins al 31 de desembre de 2003. Si no hi ha cap denúncia de les parts o fins que no s'arribi a un acord exprés, l'acord resta prorrogat automàticament per períodes anuals.

Un cop feta la denúncia, amb una antelació mínima de 2 mesos respecte de la data en què finalitzi la seva vigència, les parts es comprometen a iniciar les negociacions dins el termini dels 30 dies següents.

Article 4

Garantia ad personam

Es respectaran ad personam, com a condicions més beneficioses, les reconegudes en els convenis col·lectius o contractes de treball que eren vigents a l'entrada en vigor d'aquest Conveni quan, un cop examinades en el seu conjunt i en còmput anual, resultin més beneficioses per als treballadors.

En cap cas l'aplicació d'aquest Conveni no suposarà una modificació o pèrdua de les condicions col·lectives més beneficioses existents amb anterioritat en cada un dels departaments.

Article 5

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades en aquest Conveni formen un tot orgànic i indivisible i, als efectes de la seva aplicació pràctica, seran considerades globalment i conjuntament.

En cas que l'autoritat laboral, en l'exercici de les seves facultats, d'acord amb el previst a l'article 90.5 de l'Estatut dels treballadors, efectués el control de la legalitat, i que com a conseqüència d'aquesta actuació d'ofici la jurisdicció laboral anul·lés totalment o parcialment alguna de les seves clàusules o articles, ambdues parts hauran de negociar la totalitat o parcialitat anul·lada, i la resta del Conveni quedarà en vigor. En aquest supòsit, i fins a l'elaboració d'un nou text, s'aplicarà la normativa convencional anterior.

Article 6

Compensació i absorció

Les retribucions que estableix aquest Conveni compensen i absorbeixen totes les existents amb anterioritat a la seva entrada en vigor i, igualment, quant a la resta de les condicions de treball establertes prèviament, sens perjudici del que disposa l'article 5.

Article 7

Comissió Paritària

En el termini dels 15 dies següents a la signatura d'aquest Conveni es constituirà, d'acord amb l'article 85.3.e) de l'Estatut dels treballadors, una comissió paritària per a la interpretació i la vigilància del Conveni que estarà formada per 2 representants de l'empresa i 2 delegats de personal.

La Comissió Paritària elaborarà les seves normes de funcionament i tindrà les funcions especifiques següents:

  1. Interpretar, vigilar, estudiar i aplicar el Conveni.

  2. Negociar les modificacions retributives previstes en els articles 20 i següents.

  3. Negociar la preparació i el disseny dels plans d'oferta d'ocupació pública.

  4. Introduir en el text del Conveni el contingut dels acords presos per la Comissió Paritària en aquelles matèries en relació amb les quals té reconeguda aquesta competència.

  5. Informar de les reclamacions els grups i categories professionals.

  6. Participar en la determinació les funcions de cadascuna de les categories professionals i les modificacions de la relació de llocs de treball.

  7. Emetre informes sobre les qüestions que li siguin proposades per les parts sobre interpretació del que s'ha pactat.

  8. Tenir coneixement de les modificacions de la plantilla que afectin de forma substancial el volum de qualsevol servei.

  9. Participar en la determinació dels programes de formació que s'hagin de desenvolupar amb caràcter general.

  10. Tenir coneixement de l'aplicació, control i seguiment dels plans que en matèria de salut laboral es determinin tant a les comissions paritàries com en els comitès de salut i seguretat laboral, i que afectin el personal laboral de l'Ajuntament.

  11. Entendre dels conflictes col·lectius d'interessos i d'interpretació de norma que es puguin plantejar en l'àmbit del Conveni, amb caràcter previ a la jurisdicció competent.

  12. Entendre de totes les altres qüestions que li siguin encomanades derivades d'aquest Conveni, i de la determinació dels procediments per solucionar les discrepàncies en el si de la Comissió.

Els acords de caràcter vinculant adoptats per la Comissió Paritària seran objecte d'inscripció en el registre esmentat en l'article 2 del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, i es publicaran, si escau, en el DOGC.

Els acords de la Comissió Paritària tindran plena validesa i eficàcia en l'àmbit d'aquest Conveni; s'adoptaran per majoria de cadascuna de les parts i es faran públics al taulell d'anuncis de l'Ajuntament. Així mateix, les resolucions s'enviaran a les parts interessades en el termini màxim de 15 dies.

Els membres de la Comissió Paritària disposaran del temps suficient per a l'exercici de les seves funcions, tant per a les reunions de negociació com per a les reunions deliberadores o d'assessorament.

Condicions de dedicació

Article 8

Jornada i horari

La jornada i horari de treball del personal al servei de l'Ajuntament seguirà sent l'actual.

El personal tindrà dret als permisos, a les llicències i a les vacances pagades previstes en aquest acord.

Per a tot allò que no estigui previst en aquest Conveni se seguirà el que reguli la normativa sobre funció pública de la Generalitat de Catalunya.

Entre l'acabament d'una jornada habitual de treball i l'inici de la següent hauran de passar, com a mínim, 12 hores.

En general, s'estableix que per cada període setmanal de treball es tindrà dret a 2 dies de descans, que s'estableixen en dissabte i diumenge, excepte allò que es reguli explícitament en aquest Conveni, o per contracte individual, per qüestió d'horaris i col·lectius concrets.

La jornada que s'hagi de fer, totalment o parcialment, entre les 22 i les 6 hores es considerarà nocturna i, per tant, tindrà una retribució específica.

L'horari de treball serà el vigent a totes les dependències municipals.

S'estableix una flexibilitat horària de 15 minuts.

S'estableix un temps de descans en jornada continuada, computable com a jornada de treball, de 30 minuts diaris, durant els quals es podrà abandonar el lloc de treball.

Els dies 24 i 31 de desembre es consideren festius a l'Administració.

Quant als següents col·lectius:

Personal de l'Escola de Música

Policia Local

Brigada de Neteja

el seu calendari laboral atendrà a les particularitats del seu servei i vindrà reflectit a l'annex 1 i següents del present Conveni.

L'horari del personal que treballi per torns l'haurà de conèixer almenys amb 6 mesos d'antelació.

Article 9

Calendari

Es negociarà anualment amb els delegats de personal el calendari laboral, el qual serà exposat als taulers d'anuncis dels centres de treball

Article 10

Vacances

Les vacances anuals retribuïdes són de 31 dies naturals de durada per cada any complert de servei; si el temps de servei fos inferior a 1 any, la durada de les vacances serà proporcional al temps treballat.

El càlcul proporcional de vacances no es realitza per anys naturals, sinó que es comptabilitza des de la data en què s'inicia la relació laboral fins al...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR