Convenio colectivo - Ajuntament de Martorelles personal laboral, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2002
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2004

RESOLUCIÓ TRE/2912/2002, de 16 de setembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Martorelles per als anys 2002-2004 (codi de conveni núm. 0810092).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Martorelles, subscrit pels representants de l'empresa i dels treballadors el dia 25 de juny de 2002, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Martorelles per als anys 2002-2004 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 16 de setembre de 2002

Mercè Claveria i Puig

Cap del Servei de Relacions Laborals en funcions

(per autorització de la delegada territorial

de 25 de juny de 2002)

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Martorelles, per als anys 2002-2004

Capítol 1

Article 1

Objecte i norma supletòria

Aquest Conveni, negociat a l'empara del que és disposat en la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical, i en l'article 32, 35 i següents de la Llei 9/1987 de 12 de maig, d'òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les Administracions Públiques (amb les modificacions introduïdes per la Llei 7/1990, de 19 de juliol), regula les condicions de treball del personal funcionari i contractat laboral que ofereix serveis a l'Ajuntament de Martorelles i estableix els seus propis sistemes d'aplicació.

Per tot allò que no estigui recollit, previst ni resolt en aquest Conveni, s'aplicaran les disposicions legals que dicti l'Estat o la Comunitat Autònoma pel que fa a les seves competències i als reglaments de funcionament dels diferents col-lectius quan hagin estat elaborats vàlidament entre la Corporació i la representació legal dels treballadors.

Els acords d'aquest Conveni, o els que es puguin subscriure en un futur entre els sindicats representatius i la FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies), FMC (Federació de Municipis de Catalunya) i ACM (Associació Catalana de Municipis) es traslladaran a la Comissió de Seguiment i Interpretació per tal de fer-ne, si així correspon, l'estudi i l'adequació per a aquest Acord.

Article 2

Àmbit funcional i personal

Aquest Conveni es fa extensiu en tot l'àmbit de les activitats que l'Ajuntament fa a tots els seus centres i les seves dependències i s'aplicarà a tots els treballadors i les treballadores de la Corporació amb règim jurídic laboral en qualsevol de les seves modalitats, excepte el personal eventual que ocupi càrrecs de confiança o assessorament especial i en aquells casos específics que així s'esmentin.

Article 3

Àmbit temporal

Aquest Conveni entrarà en vigor quan l'òrgan municipal competent en faci la seva aprovació, després de la firma dels representants del personal laboral contractat, si bé és cert que els seus efectes en quan a aplicació serà des de l'1 de gener de 2002 i seran vigents fins al dia 31 de desembre de 2004.

Aquest Conveni es considerarà tàcitament prorrogat, en tota la seva extensió, per períodes anuals successius, excepte el cas que hi hagués una denúncia expressa de qualsevol de les parts, amb 1 mes d'antelació a la data de venciment, per escrit i constància fefaent a l'altra part.

Un cop denunciat i fins que no s'aconsegueixi un acord que substitueixi aquests Acords, continuarà en vigor.

Article 4

Indivisibilitat del Conveni

Les condicions pactades en aquest Conveni són mínimes i constitueixen un tot orgànic i unitari; per tant, la seva aplicació és considerada globalment.

No obstant això, en el cas que la jurisdicció administrativa, en l'exercici de les seves facultats, deixés sense efecte o modifiqués alguna de les estipulacions del Conveni, hauran d'adaptar-s'hi, per la qual cosa es facultarà la Comissió de Seguiment i Interpretació i sense que això comporti una nova negociació del Conveni, al llarg del temps de vigència pactat.

Article 5

Garanties personals

Es respectaran les situacions personals o col-lectives que ultrapassin les condicions pactades en aquest Conveni que hi puguin estar vinculades, com els acords a què s'arribi a la taula sectorial de negociació del catàleg i de la Guàrdia Urbana.

Article 6

Normativa complementària

  1. Es garanteix que els treballadors i les treballadores que per motiu de sanció siguin suspesos/es de feines i/o salari, un cop complert el temps de sanció, seran admesos altre cop immediatament.

  2. Pel que fa als conflictes de caràcter col-lectiu, derivats o no de la interpretació del Conveni, en el cas de desavinença les parts estaran obligades a plantejar la qüestió debatuda al Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL).

Capítol 2

Article 7

Organització del treball

L'organització del treball és feina de la Corporació, que ha d'establir els sistemes de racionalització, la millora de mètodes i processos i la simplificació de tasques que permetin un millor i més alt nivell de prestació de serveis.

Els canvis organitzatius, individuals i col-lectius que afectin el personal en la modificació d'alguna de les condicions de treball previstes en aquests Acords, com també qualsevol norma que hagi de ser adoptada, es negociarà amb la Comissió de Seguiment i Interpretació regulada en aquest Capítol, en un màxim de quinze dies.

La Comissió de Seguiment i Interpretació emetrà un informe del trasllat total o parcial d'instal-lació i/o servei i el cessament o la modificació de la prestació de serveis quan afectin personal inclòs en l'àmbit d'aplicació del present Conveni.

Article 8

Classificació professional

La classificació professional té per objecte la determinació i definició de les diferents escales, grups i empraments en què poden ser agrupats/des els funcionaris/es i el personal contractat laboral d'acord amb la titulació o formació exigida, el lloc de treball i les funcions que exerceixin.

L'escala, grup i emprament defineix la prestació laboral i les funcions a fer i determinar la carrera i promoció professional.

D'acord amb l'article 25 de la Llei 30/1984, s'estableixen 5 grups de classificació, l'ordenació per feina o categories.

El funcionari de carrera té dret d'acord amb el que preveu l'article 141 del Reial decret legislatiu 81/1986, a ocupar un lloc de treball adequat a la seva escala o nivell i, com a mínim, a rebre les retribucions que estiguin assignades.

Article 9

Relació o catàleg de llocs de treball

És l'instrument tècnic a través del qual es fa l'ordenació i la classificació dels llocs de treball i del seu personal, d'acord amb les necessitats dels serveis, i on es precisen les seves característiques essencials.

La relació de llocs de treball o catàleg inclourà l'enumeració de la totalitat dels llocs de treball existents en l'organització, ordenats per àrees de gestió, i expressats de la següent manera:

  1. Denominació i característiques essencials (activitat professional, categoria, funcions, responsabilitat, etc.).

  2. Grup o grups de classificació i retribucions bàsiques i complementàries assignades, que concorden amb la taula retributiva de cada any.

  3. Naturalesa (funcionari o laboral).

  4. Requisits, competències i perfil professional exigits per a la seva execució, mèrits, formació específica, etc.

  5. Codi numèric d'identificació.

  6. Situació individualitzada (vacant, cobert definitiu o provisional, o amb reserva) i nom de la persona que l'ocupa i de la persona a qui s'ha de reservar, si s'escau.

  7. Sistema d'accés.

La Corporació, partint de la seva potestat d'autoorganització, haurà d'elaborar un nou catàleg i relació de llocs de treball abans del dia 31 de desembre de 2002, el qual haurà de ser negociat abans de la seva aprovació amb la Comissió d'Interpretació i Seguiment.

La creació, supressió o modificació de llocs de treball es farà per mitjà de les relacions de llocs de treball.

Anualment, la Corporació plantejarà l'actualització de la plantilla orgànica i la relació de llocs de treball, en el marc de la Comissió d'Interpretació i Seguiment i amb caràcter previ a l'aprovació dels seus pressupostos.

Tot això en els termes establerts en l'article 90 i següents de la Llei 7/1985, article 126 i següents del Reial decret legislatiu 781/1986 i article 32 de la Llei 9/1987 i legislació concordant.

La relació de llocs de treball és pública.

Article 10

Òrgans de representació, negociació i seguiment

  1. Comissió de Seguiment i Interpretació.

    Els signants del present Conveni col-lectiu (o qui el substitueixi) constituiran una comissió de seguiment i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR