Acuerdo - Ayuntamiento de Matadepera personal funcionario, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2000
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 09/11/2001

RESOLUCIÓ

de 26 de juny de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Matadepera per als anys 2000-2003 (codi de conveni núm. 0810242).

Vist l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Matadepera, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 18 de maig de 2001, i de conformitat amb el que disposa l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol (BOE de 20 de juliol de 1990), en relació amb el que estableixen la disposició final 1.2 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació;

Vista l'aprovació expressa de l'Acord per l'òrgan competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Matadepera per als anys 2000-2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 26 de juny de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada Territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal estatutari de l'Ajuntament de Matadepera per als anys 2000-2003

Capítol 1

Consideracions generals

Article 1

Àmbit personal

Aquest Conveni afectarà totes les persones que presten serveis a l'Ajuntament de Matadepera mitjançant una relació estatutària. S'exclouen totes les persones que presten serveis a Sifasol, Societat de Responsabilitat Limitada Municipal, els quals no figuren a la plantilla de personal de l'Ajuntament.

També s'inclou, en el seu àmbit d'aplicació, el personal eventual i/o interí, i es tenen en compte els aspectes específics de la seva relació, regulats per la normativa vigent.

Article 2

Condicions mínimes

Les condicions pactades en aquest Conveni es consideren a tots els efectes com a mínimes i conseqüentment qualsevol pacte més favorable establert entre el treballador/a i l'Ajuntament amb previ acord dels representants dels treballadors prevaldrà sobre aquest Conveni (sempre que no vulneri el dret administratiu).

Article 3

Vigència i durada

El present Conveni tindrà una vigència de 4 anys, que s'estén des del dia 1 de gener de 2000 fins al 31 de desembre de 2003, qualsevol de les parts podrà sol·licitar la revisió del Conveni prèvia denúncia d'acord amb allò establert legalment, en un termini de 3 mesos d'antelació al venciment o de qualsevol de les prorrogues. El Conveni es prorrogarà anualment fins que no s'arribi a un acord amb els representants dels treballadors. A efectes econòmics únicament s'abonaran els endarreriments de les remuneracions salarials bàsiques que figuren als annexos, i pel personal que estigui d'alta a la data de la signatura del Conveni, la resta de millores seran exigibles a partir d'aquesta data. Aquest Conveni entrarà en vigor des de la seva aprovació pel Ple municipal.

Article 4

Comissió Mixta de Vigilància

Per vigilar el compliment del present Conveni i interpretar-lo, es constituirà una Comissió Mixta integrada per 2 representants dels treballadors, 2 membres de la corporació i per un igual nombre de suplents. Dita Comissió començarà a actuar en el termini de 14 dies des de la data d'aprovació d'aquest Conveni.

La Comissió es reunirà de forma ordinària com a mínim una vegada cada 3 mesos i de forma extraordinària es reunirà a petició de qualsevol de les parts amb una antelació de 48 hores a la data de reunió.

Comitè de Seguretat i Salut

En compliment de la Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals, l'Ajuntament s'obliga a la creació del Comitè de Seguretat i Salut Laboral d'acord amb la normativa vigent.

S'impartiran cursos de seguretat i salut laboral als diferents col·lectius de treballadors.

Article 5

Delegats de prevenció

Els delegats de prevenció son els representants dels treballadors amb funcions específiques en matèria de prevenció de riscos en el treball.

Seran designats per i entre els representants del personal. Pel nombre de treballadors de l'Ajuntament de Matadepera, es designarà un delegat de prevenció d'acord amb l'article 35 de la Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals. Les seves competències seran:

Col·laborar amb l'Ajuntament de Matadepera en la implantació de mesures de control de la salut laboral.

Promoure i fomentar la cooperació en matèria preventiva.

Ser consultats per l'Ajuntament en els temes referents al control de riscos.

Comprovar el compliment de la normativa preventiva.

Capítol 2

Condicions de treball

Article 6

Jornada laboral

  1. La jornada laboral es fixa en 37 hores i 30 minuts setmanals per a tot el personal. L'horari de treball es distribuirà segons les necessitats del servei i d'acord amb la legalitat vigent.

  2. Durant la vigència del present Conveni, la jornada laboral dels agents de la Policia Local es prolongarà fins a 40 hores setmanals per garantir un correcte servei. Aquesta prolongació serà remunerada dins del complement específic de prolongació de jornada.

    Perquè hi hagi una equitat en la distribució dels torns, s'establirà un sistema rotatori. Els torns amb caràcter general seran els següents:

    Primer torn: de 6 a 14 hores.

    Segon torn: de 14 a 22 hores.

    Tercer torn: de 22 a 6 hores.

    Sempre que es garanteixi la continuïtat del servei, podrà quedar exclòs del sistema de torns rotatoris el personal que realitzi cursets directament relacionats amb la seva tasca professional amb l'Ajuntament. Tanmateix, podrà quedar exclòs el personal que de manera objectiva presenti limitacions físiques per motius de salut o edat.

  3. Quan per necessitats del servei i de manera excepcional segons petició expressa de la Regidoria de Governació, o el cap de departament corresponent, es demani la realització d'hores que superin la jornada laboral esmentada, aquestes es comptabilitzaran com a hores extres.

  4. Quan els agents de la Policia Local es vegin obligats per raons personals a realitzar un canvi de servei o d'horari laboral, hauran de comunicar-ho amb una antelació mínima de 24 hores al comandament de la Policia, als efectes de coneixement, el qual l'autoritzarà si les necessitats del servei no ho impedeixen.

  5. El personal que realitzi cursets directament relacionats amb la seva tasca professional, prèviament autoritzats, podrà realitzar-los dins el seu horari sempre que es garanteixi la continuïtat del servei.

Article 7

Calendari laboral

Com a norma general són laborables tots els dies de l'any, excepte els dissabtes, diumenges i els aprovats per la Generalitat de Catalunya com a festes oficials a Catalunya, així com els 2 dies festius locals aprovats per aquest Ajuntament. Els dissabtes de forma voluntària i en absència de voluntaris, de forma rotativa, l'Ajuntament romandrà obert a efectes de registre de documents de 9 a 13 h. No obstant això, s'hauran de tenir en compte les necessitats del servei de cada dependència o secció de l'Ajuntament. Les hores que es realitzin de manera voluntària seran retribuïdes amb hores extres diürnes festives.

El calendari laboral anual es confeccionarà i aprovarà abans de l'inici de l'any per tots els departaments i seccions que afectin el present Conveni, d'acord amb els representants dels treballadors.

Article 8

Vacances

Les vacances sempre es començaran a comptar entre el dilluns i divendres, mai en dissabte, diumenge o festiu.

Tindran la durada següent:

  1. 31 dies naturals en el supòsit de realitzar-les de forma continuada, o els dies que en proporció corresponguin si el temps treballat és inferior a 1 any.

  2. En el supòsit de realitzar-se en 2 períodes, aquests comprendran 15 i 16 dies naturals, respectivament, s'haurà de tenir en compte que a efectes d'inici de còmput d'aquests períodes es tindrà com a data de començament un dia laborable.

El període habitual de fer les vacances queda comprès entre els mesos de juny, juliol, agost i setembre, si bé a petició del treballador/a es podrà realitzar en una altra època, d'acord amb el responsable del departament i si el servei ho permet, en aquest cas el període de vacances coincidirà amb el mes natural en què se sol·liciti gaudir-les. L'assignació dels torns corresponents a vacances es realitzarà de forma rotativa entre el personal dels departaments, sempre que no hi hagi acord entre els treballadors.

En referència als funcionaris del Patronat Municipal de Cultura, aquestes vacances anuals, sempre que es pugui, s'agafaran en 1 o 2 períodes dins de les dates compreses entre els mesos de juny a setembre (ambdós inclosos), un dels quals coincidirà amb les dates en què el Casal resti tancat. Quan això no sigui possible per necessitats del servei, i el treballador es vegi obligat a fer les vacances fora d'aquest període, es compensarà amb 1 dia més de vacances per cada setmana que s'hagi d'efectuar fora del període marcat (juny a setembre) amb un màxim de 2 dies.

El llistat d'assignació del període de vacances serà aprovat abans del dia 30 d'abril, d'acord amb els representants dels treballadors.

Article 9

Descans o pausa en la jornada

En el règim de jornada contínua s'inclouen els 20 minuts diaris de descans considerats com de treball efectiu, no acumulables diàriament...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR