Convenio colectivo - Personal Laboral del Ajuntament de Valls, Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2000
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 29/06/2001

RESOLUCIÓ

de 10 d'abril de 2001, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Valls, per als anys 2000-2003 (codi de conveni núm. 4300912).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Valls, subscrit per les parts negociadores en data 28 de desembre de 2000, i presentat per les mateixes parts en data 5 d'abril de 2001, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

- 1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Valls per als anys 2000-2003 en el Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Tarragona.

- 2 Disposar-ne la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu.

Tarragona, 10 d'abril de 2001

Montserrat Güell i Anglès

Delegada territorial de Tarragona en funcions

Transcripció del text literal signat per les parts

CONVENI

col·lectiu del personal laboral de l'Ajuntament de Valls per als anys 2000-2003

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal

Aquest Conveni és d'aplicació a les relacions entre l'Excel·lentíssim Ajuntament de Valls i el personal laboral fix o en contracte, que presti els seus serveis, i s'aplicarà en preferència al disposat en les restants normes que amb caràcter laboral existeixen o puguin existir.

Queden exclosos de l'àmbit del present Conveni els organismes autònoms que adoptin la forma jurídica de societats mercantils i que tinguin un conveni propi.

Queden exclosos del present Conveni aquelles persones, la relació de les quals amb l'Ajuntament de Valls es derivi de l'acceptació d'una obra o servei, mitjançant un contracte específic.

Article 2

Norma supletòria

Pels casos no previstos en la present norma reguladora serà d'aplicació l'Estatut dels Treballadors i reglaments del personal laboral dels diferents col·lectius.

Article 3

Àmbit de funcionament

Les normes contingudes en aquest Conveni afecten i són d'aplicació als centres de treball de tots els departaments de l'Ajuntament de Valls actualment existents o que es creïn en el futur.

Article 4

Àmbit territorial

L'àmbit territorial del present Conveni és el municipi de Valls.

Article 5

Vigència

El present Conveni entrarà en vigor a partir de la signatura pel Comitè Unitari de Personal a la que s'hi podran afegir la signatura de les seccions sindicals legalment constituïdes en cas que existeixin.

Els seus efectes es retrotreuen a 1 de gener de 2000. Tot i amb això amb independència de la seva publicació als diaris oficials.

La finalització del present Conveni serà fins al dia 31 de desembre de 2003.

Article 6

Pròrroga i denúncia

Aquest Conveni s'entendrà prorrogat tàcitament per períodes anuals successius si no es produeix l'oportuna denúncia dins del termini previst de dos mesos anteriors a la data en què finalitzi la seva vigència. Quant a la negociació podrà ser total o parcial en funció de les propostes plantejades per les parts.

Un cop denunciat, es procedirà a constituir una comissió negociadora en el termini d'un mes de la recepció de l'escrit de denúncia, la part receptora haurà de respondre a la proposta de negociació i ambdues parts hauran d'establir un calendari o pla de negociació.

Article 7

Clàusula de garantia

Si durant la vigència d'aquest Conveni es produís, per reestructuració administrativa, algun canvi de la dependència dels actuals centres de treball, l'esmentada modificació garantirà les relacions jurídiques laborals amb total respecte de les diferents condicions individuals expressament reconegudes al personal afectat, així com l'estabilitat en el lloc de treball.

Article 8

Condicions més beneficioses

Es respectaran al personal com a condicions més beneficioses les reconegudes en contractes de treball que estiguin vigents a l'entrada en vigor del present Conveni quan, un cop examinades en el seu conjunt i en còmput anual, resulti més beneficiosa per als empleats.

En cap cas l'aplicació d'aquest Conveni suposarà una modificació o pèrdua de les condicions col·lectives més beneficioses existents amb anterioritat en cada un dels departaments.

Es garanteix el respecte als drets legalment adquirits per qualsevol contracte, acord o disposició anterior a l'entrada en vigor d'aquest Conveni, a nivell laboral i econòmic.

Qualsevol pacte o llei més favorable pels empleats públics prevaldrà sobre l'establert en el present acord.

Article 9

Indivisibilitat del conveni

Les condicions pactades en el present Conveni formen un tot orgànic i indivisible i per la seva aplicació pràctica seran considerades globalment i conjuntament, per la qual cosa en el supòsit que l'autoritat laboral o l'autoritat administrativa competents en l'exercici de les seves facultats no homologuessin alguna de les clàusules o el seu articulat, ambdues parts negociaran la totalitat de les clàusules anul·lades i la resta del conveni quedarà en vigor.

Cap dels drets, obligacions, prestacions i contraprestacions poden considerar-se de forma aïllada.

Article 10

Comissió Paritària

En el termini de quinze dies següents a la signatura del present Conveni es constituirà una comissió paritària per a la interpretació, vigilància i l'estudi del Conveni, amb les següents funcions específiques:

  1. Interpretació del conveni

  2. Arbitratge en les qüestions que les parts sotmetin a la seva consideració

  3. Totes aquelles qüestions que se li encomanin derivades d'aquest Conveni

  4. Fons social

La comissió paritària estarà formada per sis membres, tres dels quals en representació de l'Alcaldia i els altres tres en representació dels empleats.

Els acords de la Comissió tindran plena validesa i eficàcia en l'àmbit d'aquest Conveni i s'adoptaran per majoria de 2/3 de cadascuna de les parts i es faran públics en tots els centres de treball.

En cas que no s'arribi a l'acord, se sotmetrà a l'arbitratge del Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació en l'Administració Local (CEMICAL).

Els membres de la Comissió disposaran del temps suficient per a l'exercici de les seves funcions, tant per les reunions de negociació com per les reunions deliberades o d'assessorament.

La Comissió crearà el seu propi Reglament de funcionament intern.

Capítol 2

Organització del treball

Article 11

Principis generals

L'organització del treball és facultat de la corporació, la seva aplicació pràctica correspon als titulars dels comandaments de les diferents unitats orgàniques dels àmbits administratius. Sense perjudici d'això, el Comitè Unitari de Personal i les persones afectades seran informades amb una antelació de quinze dies abans de l'aplicació pràctica del canvi. El Comitè Unitari de Personal disposarà de deu dies hàbils per emetre informe previ un cop sigui notificat el canvi previst. En aquest sentit, s'estableixen com a drets i obligacions els següents:

  1. Estudiar les condicions de treball en els diferents centres i serveis.

  2. Proposar totes aquelles idees que siguin beneficioses per l'organització del treball i la seva reorganització.

  3. Traslladar a la Comissió Paritària els suggeriments que en aquest sentit li siguin comunicats pels seus representats.

La finalitat de la racionalització del treball és la simplificació i millora de mètodes i serveis.

Els empleats estan obligats a prestar els serveis d'acord amb la seva categoria , lloc de treball i especials condicions del seu contracte.

L'Ajuntament posarà els mitjans adequats per a la prestació dels serveis dels seus empleats.

Article 12

Treballs de categoria superior i inferior

Quan les necessitats del servei així ho exigeixin, l'Administració podrà encomanar als seus empleats l'exercici de funcions corresponents a una categoria professional superior a la que tinguin, per un període no superior a sis mesos durant un any o vuit mesos durant dos anys amb l'informe previ del Cap responsable de cada servei i amb la corresponent comunicació als representants dels empleats quan excedeix de tres mesos. Aquests treballs es realitzaran per concurs de mèrits.

En el cas que s'excedissin els períodes de l'apartat anterior, l'empleat podrà reclamar davant la corporació la classificació professional adequada. En cas de negativa per part de la corporació i previ l'informe del Comitè Unitari de Personal, podrà reclamar davant la jurisdicció competent.

Quan l'empleat faci funcions de categoria superior, però no sigui procedent legalment el seu ascens, aquest tindrà dret a la diferència retributiva entre la seva categoria i la funció que efectivament realitzi.

La corporació proveirà la plaça de forma...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR