Convenio colectivo - Personal laboral de la Diputació Provincial de Girona, Gerona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2002
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003

RESOLUCIÓ TRE/3810/2002, de 25 d'octubre, per la qual es disposa la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de la Diputació de Girona per als anys 2002-2003 (codi de conveni 1700972).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de la Diputació de Girona per als anys 2002-2003, subscrit d'una banda pels representants de l'empresa i per l'altra pels dels seus treballadors el dia 27 de juny de 2002, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius; el Decret de la Generalitat de Catalunya 326/1998, de 24 de desembre, l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Ordenar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de la Diputació de Girona per a 2002-2003 (codi de conveni 1700972) en el Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Girona.

-2 Ordenar-ne el dipòsit en l'oficina corresponent d'aquesta Delegació.

-3 Disposar que el Conveni esmentat es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col-lectiu.

Girona, 25 d'octubre de 2002

Montserrat González i Falcó

Delegada territorial en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

de condicions de treball del personal laboral de la Diputació de Girona, 2002-2003

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Àmbit funcional i personal

  1. El present Conveni estableix i regula les condicions de treball del personal laboral que presta els seus serveis a la Diputació de Girona.

  2. S'exclou expressament del present Conveni el personal contractat mitjançant plans d'ocupació de l'INEM o similars.

  3. És d'aplicació al personal laboral temporal excepte pel que fa a les bestretes i les llicències per assumptes propis sense retribució. Les ajudes assistencials i les assegurances se'ls han d'aplicar a partir del 1r any d'antiguitat. El pla de pensions s'ha d'aplicar a partir del 2n any d'antiguitat.

Article 2

Naturalesa del pacte

El present text té la naturalesa de conveni col-lectiu en els termes establerts en l'Estatut dels treballadors.

Article 3

Àmbit temporal

El present Conveni entra en vigor l'endemà de la seva signatura per les parts negociadores, condicionat a l'aprovació definitiva pel Ple de la Diputació.

Els efectes econòmics que se'n derivin han de ser retroactius des d'1 de gener de 2002, llevat que en l'articulat s'indiqui una altra data.

La seva durada és de 2 anys, es a dir, fins a 31 de desembre de 2003.

Article 4

Pròrroga provisional i denúncia

El Conveni queda prorrogat per tàcita reconducció, per períodes successius d'1 any, si no es formula denúncia de revisió o resolució per qualsevol de les parts abans del 15 d'octubre de cada any.

Un cop denunciat, el present Conveni ha de seguir vigent a tots els efectes fins a l'entrada en vigor del nou text que el substitueixi.

Article 5

Vinculació a la totalitat

El present Conveni constitueix un tot únic i indivisible i, com a tal, ha de ser objecte de consideració conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions i contraprestacions pactades no pot ser aïlladament considerada.

Article 6

Condicions més beneficioses i garantia personal

Aquest Conveni no afecta les condicions més beneficioses pel personal que siguin vigents en virtut de disposicions legals, normes convencionals o usos i costums.

Igualment, es garanteix el respecte als drets ja adquirits per qualsevol contracte, acord o disposició que no vulneri el dret laboral. Qualsevol pacte o disposició posterior més favorable ha de prevaler sobre el que aquí s'estableixi.

Article 7

Comissió Paritària de Seguiment i Interpretació

El present pacte s'ha d'interpretar d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules, i en atenció als objectius que es persegueixin en signar-los.

En el termini de 15 dies següents a l'entrada en vigor del Conveni, s'ha de constituir una comissió amb la denominació de l'epígraf, formada per 3 representants de la corporació i 3 de la Junta de Personal i el Comitè d'Empresa, com a òrgan d'interpretació, seguiment, vigilància, arbitratge i conciliació en els conflictes, així com de desenvolupament dels pactes que s'estableixin.

Aquesta Comissió s'ha de reunir en el termini màxim de 15 dies a partir de la convocatòria de qualsevol de les parts i les seves decisions s'han de prendre per majoria simple dels seus membres.

Article 8

Dret supletori

En tot allò que no estigui previst en la regulació dels acords presents, que han de ser la normativa que s'ha d'aplicar amb caràcter general, s'ha d'estar al que disposa l'Estatut dels treballadors i altres disposicions de desplegament.

Capítol 2

Jornada laboral, vacances i permisos

Article 9

Jornada laboral i distribució horària

La jornada setmanal ordinària és de 35 h, i la seva distribució horària és la següent:

  1. personal d'oficina: de 8 a 15 h, de dilluns a divendres

  2. brigades d'obres i vies: de 7 a 14 h, de dilluns a divendres

  3. brigada de monuments: de 8 a 15 h, de dilluns a divendres

  4. biblioteques: s'han de distribuir les 35 h d'acord amb les peculiaritats de cadascuna d'elles, tenint en compte l'horari d'obertura al públic

  5. conductors del parc mòbil: de 8 a 15 h, de dilluns a divendres

  6. horari especial de recepció i telèfon (torn mínim d'una persona): de 15 a 21 h, de dilluns a divendres, i de 9 a 14 h el dissabte. El període de 15 de juny a 15 de setembre: de 14.30 a 21.30 de dilluns a divendres i el dissabte festiu.

Dins els horaris esmentats, es concedeix un període de descans de 25 minuts per esmorzar, que es pot gaudir entre les 9 i les 11 h i que s'ha de distribuir per torns, de forma que quedi ben coberta l'atenció del servei o del departament.

S'estableix una tolerància de 15 minuts al començament de la jornada laboral. Aquest marge, però, no s'aplica quan per les característiques especials del lloc de treball es requereixi la presència puntual dels seus ocupants.

La jornada especial del personal de neteja és de 30 h setmanals, que es presten de 15 a 21 h, de dilluns a divendres, amb una tolerància a l'entrada de 10 minuts i un descans dins la jornada de 20 minuts. L'esmentat col-lectiu ha de percebre les seves retribucions proporcionalment a la jornada que realitzen.

Els diferents graus de dedicació (prolongada, plena, exclusiva, etc.) queden reflectits en la relació de llocs de treball i són retribuïts d'acord amb la normativa de desplegament de l'esmentada relació.

Article 10

Control de presència

El control de presència s'estableix per a tot el personal de la Diputació, i s'efectua bé mitjançant rellotges de control, amb tarja magnètica individualitzada, o bé mitjançant el sistema que estableixi el Departament de Recursos Humans i la unitat corresponent en els serveis o dependències on no es disposi de rellotge.

Queden subjectes al control de presència l'entrada i la sortida al començar i al finalitzar la jornada laboral, i totes les sortides que es produeixin dins l'horari laboral, siguin pel motiu que siguin.

Els caps de cada servei o unitat orgànica han de vetllar pel compliment de l'horari en la jornada laboral del personal adscrit al seu servei.

El Departament de Recursos Humans ha d'efectuar periòdicament un recompte de les faltes de puntualitat i de les absències injustificades i ha de promoure les accions oportunes, si és el cas per via disciplinària.

Article 11

Calendari laboral

Són festius amb caràcter general els dies que assenyali el calendari laboral oficial de la Generalitat de Catalunya, que per a l'any 2002 són els següents:

Amb caràcter retribuït i no recuperable:

1 de gener (Cap d'Any)

29 de març (Divendres Sant)

1 d'abril (dilluns de Pasqua Florida)

1 de maig (Festa del Treball)

24 de juny (Sant Joan)

15 d'agost (l'Assumpció)

11 de setembre (Diada Nacional de Catalunya)

12 d'octubre (el Pilar)

1 de novembre (Tots Sants)

6 de desembre (dia de la Constitució)

25 de desembre (Nadal)

26 de desembre (Sant Esteve)

A més, són festius els 2 dies de festa local de Girona per al personal de les oficines centrals i d'altres centres situats en aquesta ciutat. Per al personal de les brigades d'obres, de biblioteques, o de les oficines del Servei de Gestió Tributària, les festes locals són les 2 de la població on estigui establert el centre de treball.

També és festiu, per a tot el personal la diada de Santa Rita (22 de maig), patrona dels empleats de l'Administració local.

Per a l'any 2002:

El dia 28 de març (el Dijous Sant), el 28 d'octubre (vigília de Sant Narcís), el 24 de desembre (vigília de Nadal) i el 31 de desembre (Cap d'Any) la jornada laboral finalitza a les 14 h en els horaris laborals de 8 a 15 h, o 1 h abans en els altres horaris.

Per a l'any 2003:

El dia 17 d'abril (Dijous Sant), el 28 d'octubre (vigília de Sant Narcís), el 24 de desembre (vigília de Nadal) i el 31 de desembre (vigília de Cap d'Any), la jornada laboral...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR