Convenio colectivo - Residencia Geriátrica Sant Josep de Cassà de la Selva, Gerona

Inicio de Vigencia 1 de Octubre de 2001
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003

RESOLUCIÓ TRE/1790/2002, de 21 de maig, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de la residència geriàtrica Sant Josep, de Cassà de la Selva, per al període de l'1.10.2001 fins al 31.12.2003 (codi de conveni núm. 1701742).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de la residència geriàtrica Sant Josep de Cassà de la Selva, per al període de l'1.10.2001 fins al 31.12.2003, subscrit d'una part pels representants de l'empresa, i de l'altra pels dels treballadors el dia 28 de setembre de 2001, i d'acord amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; el Decret 326/1998, de 24 de desembre; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

-1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de la residència geriàtrica Sant Josep, de Cassà de la Selva, per al període de l'1.10.2001 fins al 31.12.2002, al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Girona.

-2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquesta Delegació.

-3 Disposar que el Conveni col·lectiu esmentat es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 21 de maig de 2002

Montserrat González i Falcó

Delegada territorial de Girona en funcions

Transcripció literal del text original signat per las parts

CONVENI col·lectiu de treball del personal laboral al servei de la Residència Geriàtrica Sant Josep de Cassà de la Selva

Capítol 1

Article 1

Àmbit personal

El present Conveni ha de ser aplicat a la Residència Geriàtrica Sant Josep de Cassà de la Selva i ha d'afectar totes les persones que presten els seus serveis a la Residència.

Article 2

Vigència i durada

El present Conveni entra en vigor l'1 d'octubre de 2001 i ha tenir vigència fins el 31 de desembre de 2003.

Article 3

Denúncia i pròrroga

El present Conveni col·lectiu de treball és prorrogable anualment per reconducció tàcita, si cap de les parts firmants no formula denúncia o revisió abans de 30 dies de la data de termini de la seva vigència.

Qualsevol de les parts firmants pot denunciar el present Conveni col·lectiu de treball 30 dies abans del seu venciment.

Per tal que la denúncia tingui efectes, ha de fer-se mitjançant comunicació escrita a l'altra part.

Una vegada denunciat, aquest segueix vigent fins a la signatura i aprovació del que el substitueixi i, en aquest cas, tots els conceptes econòmics s'han d'incrementar tenint en compte l'IPC corresponent a l'any anterior per a tot el conjunt nacional, segons les dades que publica l'INE.

Article 4

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i a efectes de la seva aplicació s'ha de considerar globalment.

En cas que, la jurisdicció laboral, a instància de l'autoritat laboral o qualsevol dels afectats, procedís a l'anul·lació d'alguns dels pactes del present Conveni col·lectiu, hauria de quedar sense efecte la seva totalitat, i s'hauria de constituir una nova mesa negociadora les parts afectades en el termini de 2 mesos a partir de la firma de la sentència, amb l'objectiu de procedir a la renegociació del seu contingut.

Article 5

Garantia personal. Condició més beneficiosa

S'han de respectar les condicions superiors i més beneficioses que rebin i gaudeixin els treballadors en plantilla a la firma del present Conveni col·lectiu, ja siguin rebudes aquestes per pacte entre l'empresa i els treballadors o per aplicació d'un conveni o pacte superior al present.

El personal que a l'entrada en vigor del present Conveni rebés salaris superiors, en còmput anual, als determinats en el present Conveni se'ls ha d'aplicar les taules de retribucions aprovades en aquest Conveni. La diferència de retribucions en nòmina com a complement personal de garantia no absorbible, ni revaloritzable. Amb l'objectiu de determinar l'import d'aquest complement s'ha de restar a la seva actual retribució anual la retribució anual acordada en el present Conveni, la quantitat resultat dividida per 12 ha de ser l'import de l'esmentat complement personal que s'ha de rebre en 12 mensualitats.

Article 6

Comissió Paritària

Es crea una Comissió Paritària del Conveni com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del seu compliment.

Ambdues parts convenen sotmetre a la Comissió Paritària els problemes, les discrepàncies o els conflictes que puguin sorgir de l'aplicació o interpretació del Conveni, amb caràcter previ al plantejament dels diferents supòsits davant l'autoritat o jurisdicció laboral competent, que ha de resoldre en el termini màxim de 45 dies des de la presentació de la situació.

L'esmentada Comissió ha d'estar integrada pels membres següents:

Regidor/a de l'àrea corresponent

El representant legal dels treballadors

Assessors:

2 assessors per part de l'empresa

2 assessors per part de la parts social

La Comissió Paritària s'ha de reunir sempre que ho sol·liciti qualsevol de les representacions, amb indicació del tema o temes que s'han de tractar, s'ha de donar publicitat del que s'hagi acordat.

Capítol 2

Article 7

Organització i temps de treball

L'organització del treball és facultat i responsabilitat de la Direcció de l'empresa, amb subjecció a aquest Conveni col·lectiu i a la legislació vigent que aquesta assigni a la representació unitària o sindical del personal.

La representació del personal ha de tenir, en tot cas, en relació amb l'organització i racionalització del treball, les funcions que li assignen l'Estatut dels treballadors i altres normes de legislació vigent.

Amb independència del que s'ha exposat en el paràgraf anterior, quan s'estableixin o modifiquin condicions de treball que afectin un col·lectiu, la representació legal del personal ha de ser informada.

Capítol 3

Article 8

Classificació professional

S'estableixen els grups professionals, segons el nivell de titulació, coneixement o experiències exigides per al seu ingrés. En virtut de la feina que s'ha de realitzar i de la idoneïtat de la persona, quan no es cregui necessària l'exigència de titulació, el contracte ha de determinar el grup en el qual s'ha d'integrar la persona contractada d'acord amb els coneixements i les experiències necessàries amb relació a les funcions que s'han d'exercir.

Grup A1: Gerent i administrador/a

Grup A2: Titulats/ades superiors i caps

Grup B: Titulats/ades mitjos

Grup C: Personal tècnic i càrrecs intermitjos

Grup D: Personal auxiliar

Grup E: Personal subaltern i personal no qualificat

Les categories professional són les que es detallen en la taula salarial d'aquest Conveni i la definició de les qual consten en l'Annex III.

Article 9

Modalitats de contractació

Amb la finalitat de dotar-nos d'un model de relacions laborals estable, que beneficiï tant a l'empresa com al personal, que contribueixi a la competitivitat de l'empresa, a la millora del treball i a la reducció de la temporalitat i rotació, i amb la finalitat d'aconseguir que l'atenció als residents i usuaris sigui de la millor qualitat i més qualificada possible es determinen els criteris següents sobre modalitats de contractació:

* Contracte indefinit. És el que es concerta sense establir límits de temps en la prestació de serveis. Ha d'adquirir la condició de personal fix, qualsevol que hagi estat la modalitat de la seva contractació, el personal que no hagi estat donat d'alta a la Seguretat Social, una vegada transcorregut un termini igual al legalment fixat pel període de prova i el personal amb contracte temporal subscrit en frau de llei.

* Contractes eventuals que es concertin per atendre les circumstàncies d'acumulació de feina i excessos de comandes, contemplat en l'article 15.1 del Text refós de la llei de l'Estatut dels treballadors (RDL 1/1995, de 24 de març). Poden tenir una duració màxima de 6 mesos, dins d'un període de 12 mesos, comptats a partir del moment en què es produeixin les esmentades causes. Si es subscriu per un període inferior a la duració màxima permesa pot prorrogar-se, una sola vegada, sense que la duració total superi la màxima.

Degut a la naturalesa de l'activitat del sector, s'entén que es produeixen les circumstàncies de mercat, acumulació de feines i excés de producció quan se superi el 75 % de la capacitat legalment autoritzada per la residència o el servei per les autoritats administratives competents.

* Contractes en pràctiques. No han de ser inferiors a 6 mesos ni poden excedir de 2 anys i són prorrogables en períodes de 6 mesos fins el màxim del límit legal. Les retribucions per aquests contractes són, com a mínim, del 80 % de la categoria perquè es contractin per aquestes modalitats i el personal contractat per pràctiques no pot superar el 5 % de la plantilla.

*Contractes formatius. No han de ser inferiors a 6 mesos ni superiors a 2 anys i han de ser prorrogables en període de 6 mesos fins el màxim del límit legal. Les retribucions per aquests contractes són com a mínim del 80 % de la categoria per la formació per la qual són contractats, sense que en cap cas sigui inferior a l'establert legalment, no es pot realitzar a majors de 20 anys i el personal contractat per formació no pot superar el 5 % de la plantilla.

La Comissió...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR