Convenio colectivo - Serveis Ambientals del Vallès Oriental SA, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2002
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2004

RESOLUCIÓ TIC/894/2003, de 12 de febrer, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA, per als anys 2002-2004 (codi de conveni núm. 0811852).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 25 de juliol de 2002, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA, per als anys 2002-2004 (codi de conveni 0811852) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el DOGC.

Barcelona, 12 de febrer de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball de l'empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA per als anys 2002-2004

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit d'aplicació

El present Conveni s'aplica a tot el personal de l'empresa pública Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA.

Article 2

Àmbit temporal

El present Conveni entrarà en vigor el dia de la seva signatura, independentment de la data de publicació al DOGC, i la seva durada és de 3 anys, des del dia 1 de gener del 2002 fins al 31 de desembre del 2004.

Els seus efectes econòmics es remuntaran a l'1 de gener del 2002.

Article 3

Denúncia i pròrrogues

La denúncia del present Conveni s'entendrà realitzada automàticament en el moment del seu venciment. No obstant la denúncia automàtica, exceptuant les condicions econòmiques, tota la resta d'articles seguirà vigent fins l'aprovació d'un conveni nou.

Article 4

Vinculació

Aquest Conveni constitueix un tot únic i indivisible, basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides per les parts i, com a tal, ha de ser objecte de consideració conjunta.

Article 5

Comissió Mixta d'Interpretació, Estudi i Seguiment (CMIES)

Dins del termini de 15 dies següents a l'aprovació d'aquest Conveni es constituirà una comissió mixta d'interpretació, estudi i seguiment (CMIES).

Aquesta Comissió estarà formada per 2 representants de l'empresa i 2 representants dels treballadors. Ambdues parts podran utilitzar els serveis d'assessors amb veu i sense vot.

Les funcions d'aquesta Comissió seran l'estudi, la interpretació, el seguiment, la vigilància i el posterior desenvolupament dels acords que figuren en el present Conveni. Igualment, entre les funcions de la Comissió hi haurà l'establiment d'un calendari per a la negociació d'un nou conveni.

La Comissió es reunirà a petició escrita d'alguna de les parts, argumentant el motiu de la reunió.

El termini per fixar la data de la reunió de la Comissió Paritària serà de 3 dies i, com a màxim, 7 dies més per a la seva celebració. Si en aquest termini no pogués reunir-se sense causa justificada, qualsevol de les parts podrà utilitzar unes altres vies per a la solució del problema.

Els acords de la Comissió es prendran en un termini màxim de 5 dies, comptats des de la data de la reunió. Els seus acords seran vinculants per les dues parts i s'hauran d'aplicar en un termini màxim de 10 dies, comptats des de la data de l'acord, a excepció d'aquells en els quals la Comissió acordi un termini diferent.

S'aixecarà acta de les reunions.

En cas de manca d'acord en el si de la CMIES sobre la interpretació i/o aplicació d'aquest Conveni, així com de qualsevol norma legal o reglamentària d'aplicació, ambdues parts negociadores acorden, expressament i voluntàriament, la submissió de la discrepància als procediments de conciliació i mediació establerts pel Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació de l'Administració Local (CEMICAL), a petició de qualsevol de les parts.

Capítol 2

Classificació del personal i condicions de treball

Article 6

Classificació i definició dels llocs de treball

La classificació del personal que es detalla a continuació és merament enunciativa i no pressuposa l'obligació de tenir coberts tots els llocs de treball descrits.

Les comeses de cada grup professional, categoria i ofici es consideraran simplement indicatives i no limitatives.

Tot el personal està obligat a realitzar totes les tasques i operacions que li encomanin els seus superiors, dins de la general escomesa pròpia de la seva categoria o competència professional.

El personal estarà classificat, atenent a les funcions que realitzi en l'empresa, en qualsevol dels següents grups professionals.

A. Grup de tècnics i tècniques

Estarà compost per les següents categories:

Cap d'administració

Tècnic/a de serveis

Tècnic/a d'operacions

B. Grup de comandaments intermedis

Estarà compost per les següents categories:

Cap de serveis de supervisió

Supervisor/a de servei

Controlador/a de serveis

C. Grup d'administratius i administratives. Dintre d'aquest grup s'incorpora una categoria, oficial primera administrativa subrogada de l'empresa Vertresa, creada únicament i exclusivament, per a la persona que ve subrogada de l'empresa Vertresa, senyora Francisca Ayaso Soberón, a fi i efecte de respectar-li els seus drets retributius i laborals. En conseqüència, el grup estarà compost per les següents categories:

Administratiu/va

Oficial primera administrativa subrogada de l'empresa Vertresa, senyora Francisca Ayaso Soberón

Auxiliar administratiu/iva

D. Grup de conductors. Dintre d'aquest grup s'incorpora la categoria xofer subrogat (de la plantilla de l'empresa concessionària del servei municipal de recollida d'escombraries i neteja viària de Mollet del Vallès), creada únicament i exclusivament, per a la persona que ve subrogada d'aquesta concessió, senyor Fernando Rodríguez Rodríguez, a fi i efecte de respectar-li els drets retributius i laborals del servei al qual estava adscrit. En conseqüència, el grup estarà compost per les següents categories:

Xofer A

Xofer B

Xofer nit

Xofer subrogat concessió municipal Mollet del Vallès

Operari especialista neteja selectiva conductor vehicle menys de 3.500 quilos.

E. Grup d'operaris i operàries

Estarà compost per les següents categories:

Operari/ària de deixalleria

Peó

S'adquireix el compromís mutu d'elaborar l'estudi de les funcions de les diferents categories, les quals formaran part d'aquest Conveni.

Article 7

Horaris i jornada laboral

La jornada màxima anual per al col-lectiu de treballadors i treballadores operaris de deixalleries, per al personal d'oficina, a excepció de la categoria d'administrativa oficial primera subrogada de l'empresa Vertresa, així com per les categories de supervisor/a serà de 1.581 hores, distribuïdes segons l'estructura següent. En el cas de la categoria oficial primera administrativa subrogada de l'empresa Vertresa (senyora Francisca Ayaso Soberón) tindrà l'horari que s'especifica a continuació, a fi i efecte de respectar-li l'horari que tenia a l'empresa subrogada.

Els horaris per aquests col-lectius específics, són:

Per al personal d'oficina

Dilluns a dijous

Matí: de 8.30 a 14 hores

Tarda: de 16 a 18 hores

Divendres

Matí: de 9 a 14 hores

Per als operaris/àries de deixalleries

De dimarts a divendres

Matí: de 10 a 13 hores

Tarda: de 16 a 19 hores

Dissabte

Matí: de 10 a 14 hores

Tarda: de 16 a 19 hores

Diumenge

Matí: de 10 a 14 hores

Per als operaris/es de deixalleria amb gaudi de diumenge

Dilluns

Tarda: de 15 a 19 hores

De dimarts a divendres

Matí: de 10 a 13 hores

Tarda: de 16 a 19 hores

Dissabte

Matí: de 10 a 14 hores

Tarda: de 16 a 19 hores

Quan s'incorporin a la nova jornada laboral setmanal de 35 hores els treballadors/es que presten serveis a les deixalleries de Mollet del Vallès i Granollers amb jornada setmanal de 32 hores, els seus horaris seran els que s'especifiquen a continuació. Si existeix incompatibilitat entre aquests horaris i l'aplicació del gaudi dels diumenges es requerirà un acord de la CMIES que asseguri la prestació del servei en aquestes deixalleries junt amb aquests compromisos laborals previ a la vigència de l'horari de 35 hores setmanals i que no tingui major repercussió econòmica.

Senyor Isaac Gonzàlez Segura. Deixalleria de Granollers El Ramassar

Dilluns

Matí: de 9 a 13 hores

Tarda: de 16 a 19 hores

Dimecres

Tarda: de 16 a 19 hores

Dijous i divendres

Matí: de 9 a 13 hores

Tarda: de 16 a 19 hores

Dissabte

Matí: de 10 a 14 hores

Tarda: de 16 a 19 hores

Diumenge

Matí: de 10 a 14 hores

Senyora Isabel González Reina. Deixalleria de Granollers El Ramassar i de Mollet del Vallès

Dilluns

...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR