Convenio colectivo - Empreses Consignatàries de Vaixells, Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2004

RESOLUCI” TIC/2526/2003, de 6 d'agost, per la qual es disposa el registre i la publicaciÛ del Conveni col∑lectiu de treball del sector de consignataris de vaixells de la provÌncia de Tarragona per als anys 2003-2004 (codi de conveni n˙m. 4300135).

Vist el text del Conveni col∑lectiu de treball de sector de consignataris de vaixells, subscrit per les parts negociadores en data 6 de maig de 2003, i presentat en aquesta oficina per les mateixes parts en data 15 de juliol de 2003, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de marÁ, pel qual s'aprova el Text refÛs de la Llei de l'estatut dels treballadors, i els articles 11.2 i 37.4 de la Llei org‡nica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, i la ResoluciÛ TRE/1398/2002, de 30 d'abril de delegaciÛ de competËncies en matËria de relacions laborals al Registre de Tarragona de convenis de la SubdirecciÛ General d'Afers Laborals i d'OcupaciÛ (DOGC n˙m. 3642, de 24 de maig de 2002),

Resolc:

.1††Disposar el registre del Conveni col∑lectiu de treball del sector de consignataris de vaixells de la provÌncia de Tarragona per als anys 2003-2004 (codi de conveni n˙m. 4300135), en el Registre de convenis de la SubdirecciÛ General d'Afers Laborals i d'OcupaciÛ de Tarragona.

.2††Disposar-ne la publicaciÛ en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta ResoluciÛ a la ComissiÛ Negociadora del Conveni col∑lectiu.

Tarragona, 6 d'agost de 2003

La subdirectora general d'Afers Laborals i d'OcupaciÛ,

P.†A. (Decret 326/1998, de 24 de desembre)

Pilar Alier CortÈs

Cap del Servei de Secretaria en funcions

TraducciÛ del text original signat per les parts

CONVENI

col∑lectiu de treball del sector de consignataris de vaixells de la provÌncia de Tarragona per als anys 2003 i 2004

CapÌtol 1

Disposicions generals

SecciÛ 1

¿mbit d'aplicaciÛ

Article 1

¿mbit funcional

Aquest Conveni afecta, sense excepciÛ, totes les empreses d'agËncies de duanes, c‡rrega i desc‡rrega, consignataris de vaixells, comissionistes de tr‡nsit i/o transit‡ries, representacions d'empreses navilieres, consignat‡ries i/o transit‡ries estrangeres contractistes d'operacions portu‡ries no vinculades de forma expressa per l'ordenanÁa laboral d'estibadors portuaris, expedidors internacionals i assimilats.

Article 2

¿mbit territorial

SÛn compresos en l'‡mbit territorial d'aquest Conveni, tots els centres de treball de les empreses incloses en el seu ‡mbit funcional, que es troben situades a la provÌncia de Tarragona, sense excepciÛ. TambÈ afecta tots aquells treballadors de centres de treball ubicats a la provÌncia de Tarragona i que siguin traslladats a qualsevol centre de treball fora de l'‡mbit esmentat. Malgrat aixÚ, si el Conveni aplicable a la nova plaÁa de treball Ès superior a aquest, el treballador traslladat pot optar a acollir-s'hi.

Article 3

¿mbit personal

SÛn compresos en l'‡mbit personal d'aquest Conveni tots els treballadors de les empreses incloses en el seu ‡mbit funcional i territorial, que estiguin prestant els seus serveis o n'iniciÔn la prestaciÛ durant la seva vigËncia, ja siguin de car‡cter temporal, interÌ o fix, tot aixÚ sense perjudici d'aquells contractes de car‡cter temporal que es puguin concertar d'acord amb la legalitat vigent.

SecciÛ 2

Cl‡usula de garantia

Article 4

Entrada en vigor i durada

Sens perjudici de la seva comunicaciÛ a l'autoritat laboral, i la publicaciÛ en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, aquest Conveni Ès vigent, a tots els efectes, el dia 1 de gener de 2003 i finalitza el 31 de desembre de 2004.

El Conveni s'ha de prorrogar t‡citament si amb un antelaciÛ mÌnima d'un mes a la data del seu venciment no ha estat denunciat per cap de les parts.

Per a l'any 2003 es pacta una revisiÛ salarial que consisteix en un increment de tots els conceptes econÚmics del present Conveni d'un 4%. S'estableix una cl‡usula de revisiÛ salarial de forma que si a 31 de desembre de 2003 l'IPC de Catalunya Ès superior al 3,5% s'han de revisar tots els conceptes del present Conveni i s'ha d'aplicar la diferËncia de l'IPC de Catalunya mÈs mig punt des de l'1 de gener de 2003.

Per a l'any 2004 es pacta una revisiÛ salarial que consisteix en un increment consistent en un increment de tots els conceptes econÚmics del present Conveni en un 3,5%. S'estableix una cl‡usula de revisiÛ salarial de forma que si el 31 de desembre l'IPC de Catalunya Ès superior al 3%, s'han de revisar tots els conceptes del present Conveni i s'ha d'aplicar la diferËncia de l'IPC de Catalunya mÈs mig punt des de l'1 de desembre de 2004.

Les empreses, sense perjudici de posteriors acords amb els seus treballadors abonaran a aquests, durant tot el mes seg¸ent a la seva publicaciÛ, les quantitats meritades com a conseq¸Ëncia de l'aplicaciÛ de la revaloritzaciÛ aprovada amb efectes des de l' 1 de gener de 2003.

Article 5

Den˙ncia del conveni

La den˙ncia per a la rescissiÛ o la revisiÛ d'aquest Conveni s'ha de fer, per qualsevol de les parts que la proposi amb un mes de temps a la data de la seva finalitzaciÛ o la de qualsevulla de les seves prÚrrogues. S'ha de considerar amb aquesta finalitat, els signants d'aquest Conveni com a representants de la part social i empresarial respectivament.

Si durant la vigËncia d'aquest Conveni es publica una altra normativa de rang superior que, si s'escau, resulta mÈs favorable per als treballadors, aquests poden optar per una den˙ncia anticipada del Conveni adherint-se a la nova normativa.

Article 6

Garantia "ad personam"

Les millors condicions existents a les empreses, individualment o col∑lectiva, no poden ser rebaixades quan, valorades en el seu conjunt, sÛn mÈs beneficioses per al treballador i aquest opta pel seu manteniment.

Article 7

ComissiÛ Parit‡ria

En el cas que sorgeixin dubtes o discrep‡ncies sobre l'aplicaciÛ i la interpretaciÛ de les normes del present Conveni, s'estableix la ComissiÛ Parit‡ria integrada per tres membres de cadascuna d'ambdues representacions, escollits per aquestes i preferentment que hagin participat en la negociaciÛ del Conveni, el contingut de la qual Ès vigilar el compliment i la correcta interpretaciÛ del Conveni.

El president de la ComissiÛ s'ha de designar de mutu acord entre els membres de cada part que integra la ComissiÛ.

Cadascuna de les representacions tÈ dret a ser assistida pels assessors que cregui convenients.

Quan els dubtes o les discrep‡ncies afecten de forma exclusiva els treballadors d'un sector o ‡mbit especÌfic dels compresos en aquest Conveni, cal la presËncia d'una representaciÛ dels afectats, exclusivament per aquestes q¸estions, amb veu perÚ sense vot en les deliberacions de la ComissiÛ Parit‡ria.

CapÌtol 2

ClassificaciÛ i formaciÛ professional

SecciÛ 1

ClassificaciÛ del personal

Article 8

Nivells retributius

Nivell I. Cap de secciÛ, cap de despatxants, cap de tr‡nsit, cap de taller, cap de promotors, cap de magatzem, titulats superiors i analistes.

Nivell II. Cap de negociat d'empreses consignat‡ries o transit‡ries, cap de negociat de duanes d'importaciÛ/exportaciÛ, cap de lÌnia, encarregat de magatzem o capat‡s, programador, promotor i titulats de grau mitj‡.

Nivell III. Oficial tËcnic administratiu, despatxant, visitador, oficial de 1a de serveis diversos, operador, conductor, manipulant, estibador i confrontador.

Nivell IV. Xofer de turisme, conserge, oficial de 2a de serveis diversos, perforador titulat i peÛ especialitzat.

Nivell V. Telefonista, cobrador, sereno i auxiliar administratiu.

Nivell VI. OrdenanÁa porter, mosso de magatzem, peÛ, personal de neteja i cosidor.

Nivell VII. Aspirant administratiu, grum i aprenent.

Article 9

DefiniciÛ de categories

La definiciÛ de cadascuna de les categories que integren els nivells retributius anteriors, Ès la que figura en l'annex 1 d'aquest Conveni.

SecciÛ 2

Ascensos

Article 10

Ascensos

Els auxiliars administratius poden ascendir a la categoria d'oficial de segona administratiu als tres anys ininterromputs de prestaciÛ laboral a l'empresa en la categoria d'auxiliar administratiu

Les empreses poden requerir la realitzaciÛ d'un examen de qualificaciÛ professional per la qual cosa caldr‡ que notifiquin fefaentment al treballador amb anterioritat al perÌode de tres anys de prestaciÛ de serveis sense interrupciÛ. L'examen corresponent cal que es faci durant els sis mesos seg¸ents a la data de la notificaciÛ al treballador.

En el cas que l'empresa no convoqui l'examen i hagin transcorregut tres anys de serveis sense interrupciÛ per part del treballador en la categoria d'auxiliar administratiu, o als sis mesos des de la notificaciÛ de l'examen, el treballador ascendir‡ autom‡ticament a la categoria d'oficial de segona administratiu.

Tot el personal que tÈ una determinada categoria durant cinc anys i desitja optar per una altra de superior, ha de sol∑licitar l'examen amb aquesta finalitat a l'empresa, la qual l'ha de sotmetre a exercici de prova necess‡riament en el termini m‡xim de tres mesos. Aquest personal ha de continuar, malgrat aixÚ, exercint les funcions corresponents a la seva categoria anterior mentre no es produeixi a la plantilla una vacant de la nova categoria adquirida d'aquesta forma, llevat els auxiliars administratius l'ascens dels quals ha de ser, com s'ha dit, autom‡tic.

Les empreses sÛn obligades a cobrir les vacants...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR