Convenio colectivo - Transport de Mercaderies per Carretera i Logística, Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2002
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003

RESOLUCIÓ TIC/3947/2002, de 27 de desembre, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col-lectiu de treball del sector de transports de mercaderies per carretera de la província de Tarragona per als anys 2002-2003 (codi de conveni núm. 4301325).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball del sector de transports de mercaderies per carreteres subscrit per les parts negociadores en data 12 de setembre de 2002 i presentat en aquesta oficina per les mateixes parts en data 14 d'octubre de 2002, i de conformitat amb el que estableixen l'art. 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut del treballadors; els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i la Resolució TRE/1398/2002, de 30 d'abril, de delegació de competències en matèria de relacions laborals a la Delegació Territorial de Tarragona (DOGC núm. 3642, de 24.5.2002),

Resolc:

-1 Disposar el registre del Conveni col-lectiu de treball del sector de transports de carreteres de mercaderies de la província de Tarragona per als anys 2002-2003 (codi de conveni núm. 4301325) en el Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Tarragona.

-2 Disposar-ne la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col-lectiu.

Tarragona, 27 de desembre de 2002

Montserrat Güell i Anglès

Delegada territorial de Tarragona en funcions

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball del sector de transport de mercaderies per carretera de la província de Tarragona per als anys 2002 i 2003

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit territorial

Les normes d'aquest Conveni s'han d'aplicar a tota la província de Tarragona.

Article 2

Àmbits funcional i personal

Aquest Conveni obliga totes les empreses i els treballadors l'activitat dels quals és el transport de mercaderies per tota classe de vies terrestres, en vehicles automòbils que circulen sense camí de rodada fix i sense mitjans de captació d'energia, així com les activitats que la Llei 16/1987, de 30 de juliol, d'ordenació dels transports terrestres, denominada com auxiliars i complementàries del transport de mercaderies, el transport de mobles, mudances, guardamobles i transports especials.

El Conveni afecta la totalitat del personal de les empreses compreses per aquest Conveni, i afecta tant els treballadors fixos com els eventuals o interins que actualment presten serveis laborals, així com els que ingressin en aquestes empreses durant la vigència del Conveni.

Article 3

Àmbit temporal

Aquest Conveni entra en vigor amb caràcter general el dia 1 de gener de 2002, independentment de la data en què es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat, i la seva durada és fins al 31 de desembre de 2003.

Article 4

Denúncia

La denúncia per a la rescissió o la revisió d'aquest Conveni, la pot formular qualsevol de les parts, mitjançant un escrit raonat en què s'han d'indicar o bé la rescissió del Conveni, o bé, de forma detallada, els punts objecte de la revisió. La denúncia ha d'ésser notificada a l'altra part amb una antelació mínima de 3 mesos a la data del seu venciment inicial o la de qualsevol de les seves pròrrogues.

Una vegada denunciat el Conveni, i en tant no s'assoleixi l'acord exprés, perden vigència les seves clàusules obligacionals.

Un cop denunciat el Conveni, en defecte de pacte, s'ha de mantenir en vigor el seu contingut normatiu.

Article 5

Pròrroga

En cas que cap de les parts legitimades denunciï aquest Conveni en el termini fixat per a això, aquest s'ha d'entendre prorrogat tàcitament per períodes d'una anualitat, sense cap modificació dels seus conceptes, mòduls i retribucions, en defecte de pacte.

Article 6

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible. A l'efecte de la consideració pràctica, s'han de considerar globalment.

En cas que per resolució administrativa o judicial algun dels pactes d'aquest Conveni sigui considerat nul o sigui modificat, el Conveni perd, sense cap excepció, la seva eficàcia, i si s'escau la constitució, de nou, de la Comissió deliberant a fi de tornar-se a negociar el contingut.

Article 7

Prelació de normes

Allò convingut per les parts d'aquest Conveni regula amb caràcter preferent i prioritari les relacions entre l'empresa i els treballadors en totes les matèries compreses en el seu contingut.

En tot allò que no preveu aquest Conveni s'han d'aplicar les disposicions legals vigents que corresponguin i l'Acord general per a les empreses de transport de mercaderies per carretera.

Article 8

Garantia personal

Cal respectar les situacions personals que superin les del Conveni amb caràcter global, i s'han de mantenir estrictament ad personam.

Article 9

Clàusula d'inaplicació econòmica

  1. Per a aquelles empreses que es trobin en situació de pèrdues i altres causes, reconegudes i constatades pels treballadors i empreses mitjançant l'aportació de documentació presentada en els dos darrers exercicis davant els organismes oficials (Ministeri d'Hisenda o Registre Mercantil), podran desvincular-se dels compromisos en matèria salarial i règim econòmic continguts al present Conveni.

    Amb aquesta finalitat l'empresa haurà de lliurar als representants legals dels treballadors o, si no en tenen, a aquests, la documentació a la qual es fa referència en el paràgraf anterior, i els treballadors s'han de comprometre a mantenir la necessària reserva. En el moment que l'empresa comuniqui la seva intenció d'iniciar el procés de negociació en el seu si, ho comunicarà, a efectes informatius, a la Comissió Paritària del Conveni.

    Una vegada constatada la situació de l'empresa, ambdues parts acordaran l'aplicació quantitativa de la present clàusula d'inaplicació econòmica. Aquest procés no serà superior a 30 dies.

  2. En cas de desacord entre les parts, ambdues ho plantejaran a la Comissió paritària que resoldrà en un termini màxim de 15 dies, i si persisteix el desacord, empresa i treballadors es sotmetran a la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya.

  3. A les empreses en les quals s'acordi l'aplicació de la clàusula d'inaplicació econòmica, es crearà una Comissió de seguiment, integrada pels representants de les parts, per vetllar pel compliment de l'acord assolit.

Article 10

Comissió Paritària

Es crea una Comissió Paritària que s'ha d'encarregar de totes les qüestions que resulten de l'aplicació del Conveni i a la qual s'han de sotmetre les parts ineludiblement, en primera instància. La Comissió està formada de vuit vocals treballadors i vuit vocals empresaris, tots ells de l'activitat, escollits per les seves representacions respectives d'entre els que han participat en les deliberacions d'aquest Conveni.

Article 11

Solució extrajudicial de conflictes col-lectius

A efectes de solució dels conflictes col-lectius que puguin originar-se, ambdues parts negociadores, en representació de treballadors i empreses, se sotmeten expressament als procediments de mediació i conciliació regulats en l'acord interprofessional de Catalunya de 7 de novembre de 1990, publicat en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 23 de gener de 1991. La seva operativitat se subordina a la publicació del corresponent reglament de funcionament i posterior constitució del Tribunal laboral, previst a l'article 3.1 de l'acord esmentat.

Capítol 2

Productivitat. Organització del treball

Article 12

Productivitat

Totes dues parts convenen que la productivitat -tant la del personal com la dels factors que intervenen en l'empresa- constitueix un dels mitjans principals per a l'elevació del nivell de vida.

Consegüentment, són facultats de l'empresa:

  1. La determinació i l'exigència de rendiments normals.

  2. L'adjudicació del nombre d'elements o de la tasca necessària corresponent al rendiment mínim exigit.

  3. La fixació de les normes laborals que garanteixen la bondat i la seguretat del servei, i també l'establiment de les sancions per al cas d'incompliment. Tots dos extrems s'han de determinar en escrits que l'empresa autoritzi i publiqui degudament, els quals s'han de fer avinents prèviament als interessats.

  4. L'exigència d'atenció, vigilància i netedat del vehicles, les eines, la maquinària, etc. al personal que en sigui responsable.

  5. La mobilitat i la redistribució del personal de l'empresa d'acord amb les necessitats d'organització de producció.

  6. El manteniment de l'organització de la feina en els casos de disconformitat dels treballadors tot esperant la resolució de la Delegació de Treball.

  7. L'adaptació de les normes d'activitat i de rendiment a unes noves condicions laborals que resultin del canvi del mètode operatiu, vehicles, maquinària, utillatge, etc.

Article 13

Formació contínua

1 Les parts signants valoren la importància de l'Acord Nacional de Formació Contínua signat el 16 de novembre de 1992, entre les organitzacions patronals i sindicals més representatives (CEOE, CEPYME, UGT, CCOO i CIG), es van comprometre a fomentar-la conjuntament.

Per aquest motiu es crearà una Comissió de Formació que tindrà una composició de 8 membres, 4 de la representació empresarial i 4 de la representació dels treballadors.

Aquesta Comissió es constituirà, com a màxim, als dos mesos de la signatura...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR